نحوه برچسب گذاری در وردپرس به صورت حرفه ای


راه اندازی وب سایت وردپرسی یکی از بهترین انتخاب هایی است که افراد علاقه مند به فعالیت در بستر اینترنت می توانند داشته باشند. چرا که وردپرس این امکان را حتی به مبتدی ترین افراد می دهد که بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن وب سایت خود را راه اندازی نمایند. در گام اول نیاز است که یک دامنه خریده و سپس یک هاست مناسب تهیه کنید. در واقع شما باید بعد از بررسی هاست های مختلف و انتخاب بهترین هاست برای وردپرس با توجه به معیارهای اصلی یک هاست وردپرسی خوب، اقدام به مدیریت درست بخش های مختلف وب سایت خود مثل نوشته ها، دسته ها یا برچسب ها در وردپرس نمایید. البته در نظر داشته باشید که شما این امکان را دارید که کار خود را با پلن های ساده تر مثل هاست ایران آغاز کنید و بعد از رشد مناسب وبسایت، سرویس هاست خود را به پلن حرفه ای تر که به صورت ویژه برای وب سایت های وردپرسی طراحی شده است، ارتقاء دهید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا یاد می گیرید که نقش برچسب در وردپرس چیست و با کسب آموزش افزودن برچسب و یادگیری نحوه برچسب گذاری در وردپرس به صورت حرفه ای به یکی از افراد حرفه ای در این زمینه تبدیل خواهید شد.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

برچسب گذاری در وردپرس یک روش معمول برای ارائه توضیحات درباره یک نوشته به شکلی کامل و کوتاه است. داشتن دانش لازم درباره برچسب وردپرس امری بسیار ضروری است. چرا که در صورت نداشتن اطلاعات لازم در خصوص کاربرد برچسب در وردپرس و همچنین چگونگی افزودن برچسب در وردپرس، ممکن است اقدام به ایجاد برچسب هایی نمایید که نه تنها مفید نبوده که سبب گمراهی بازدیدکنندگان نیز می شود. در این مقاله به بررسی دقیق تر نحوه برچسب گذاری در وردپرس می پردازیم. بدین ترتیب یاد می گیرید که دقیقا به چه دلیلی از برچسب در وردپرس استفاده می کنید و باید به چه شکلی برچسب ها را ایجاد کرده و آنها را مدیریت نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در مورد برچسب ها را به شما بگوییم. ?

زمانی برچسب در وردپرس می تواند روی سئو وب سایت شما و رتبه آن در نتایج گوگل تاثیر مثبت داشته باشد که به شکلی درست و اصولی مورد استفاده قرار بگیرد. در غیر این صورت نه تنها تاثیر مثبتی نمی بینید، بلکه حتی ممکن است با انتخاب اشتباه برچسب ها به سئو وب سایت خود نیز آسیب برسانید.

استفاده اصولی از برچسب ها در وردپرس

کاربرد برچسب ها در وردپرس

برچسب گذاری در وردپرس یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد با برچسب گذاری در وردپرس شما توضیحاتی کلی و کاربردی درباره نوشته ها و صفحات مورد نظر خود ارائه می دهید. این توضیحات نه تنها برای بازدیدکندگان مفید خواهد بود، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا به شکل بهتری محتوای صفحات مختلف وب سایت شما را بررسی و ایندکس کنند.

اما برخی اشتباهات در زمینه برچسب در وردپرس می تواند تاثیرات بسیار منفی داشته باشند. یکی از معمول ترین اشتباهاتی که افراد در هنگام انتخاب عنوان مناسب برای برچسب های خود مرتکب می شوند این است که عنوانی مشابه عنوان دسته بندی موجود را انتخاب می کنند. با این کار در واقع شما یک دسته بندی و یک تگ کاملا یکسان در وردپرس دارید. این امر باعث می شود که موتورهای جستجو گیج شده و نتوانند تشخیص دهند که کدام یک از آنها را در رتبه بالاتر قرار دهند. به همین دلیل است که روی استفاده صحیح و اصولی از این قابلیت مهم در وردپرس تاکیید زیادی می شود.

نحوه افزودن برچسب در وردپرس

اگر قصد دارید از قابلیت برچسب گذاری در وردپرس استفاده کنید، باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در گام اول به کمک آموزش ورود به پیشخوان وردپرس و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس وب سایتتان شوید.
  2. در ادامه باید از طریق منو «نوشته ها» که در سمت راست صفحه پیشخوان قرار گرفته است، زیر منو «برچسب ها» را انتخاب نمایید.
    برچسب در وردپرس چیست
  3. در این مرحله صفحه مربوط به «برچسب ها» به شما نشان داده می شود. در سمت راست صفحه شما این امکان را دارید که با پر کردن فیلدهای خواسته شده اقدام به ایجاد برچسب جدید نمایید. همچنین می توانید برچسب های ایجاد شده را در سمت چپ مشاهده و آنها را مدیریت نمایید.
    نحوه نوشتن برچسب در وردپرس در صورت تمایل به افزودن برچسب در وردپرس باید فیلدهای زیر را کامل نمایید:
  • نام: در این قسمت کلمه ای که می خواهید به عنوان برچسب به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو نمایش داده شود را وارد نمایید.
  • نامک: این بخش نیز مربوط به کلمه ای است که در لینک برچسب ایجاد شده نشان داده می شود. در نظر داشته باشید که بهتر است نامک انتخابی معادل انگلیسی نام برچسب باشد.
    نکته: توجه داشته باشید که شما امکان تغییر نامک را ندارید، چرا که با تغییر آن با خطای 404 مواجه می شوید. پس در انتخاب نامک دقت لازم را داشته باشید.
  • توضیح: این قسمت نیز به توضیحات شما درباره برچسب ایجاد شده در وردپرس مربوط می شود. اگر تمایل دارید بازدیدکنندگان در هنگام کلیک روی هر یک از برچسب ها با آنها بیشتر آشنا شوند، می توانید این قسمت را با توضیحات مورد نظر خود کامل نمایید.

در نهایت نیز با کلیک روی دکمه «افزودن برچسب» می توانید تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.

مدیریت برچسب گذاری در وردپرس

گاهی ممکن است شما نیاز داشته باشید که به هر دلیلی اقدام به ویرایش برچسب ها در وردپرس نمایید. در این حالت این سوال برای شما به وجود می آید که به چه شکلی می توانید بعد از برچسب گذاری در وردپرس آنها را ویرایش کرده و مطابق با نیاز خود تغییر دهید. به منظور ویرایش برچسب در وردپرس باید به ترتیب زیر پیش بروید:

در گام اول باید مثل افزودن برچسب در وردپرس با وارد کردن اطلاعات خود وارد قسمت «برچسب ها» شوید. در مرحله بعد نیز می توانید از طریق جدولی که در سمت چپ صفحه نمایش داده می شود، اقدام به ویرایش برچسب مورد نظر خود نمایید. برای اینکار باید تگ مورد نظرتان را پیدا کرده و همانند تصویر زیر روی یکی از گزینه های موجود کلیک کنید.کاربرد برچسب در وردپرسنکته: وردپرس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید برچسب مورد نظر خود را از طریق باکس قرار گرفته، جستجو نمایید. این قابلیت زمانی می تواند کمک کننده باشد که شما مجبور باشید یک برچسب مشخص را از میان تعداد زیادی تگ ایجاد شده پیدا کنید. برای این کار تنها کافی است نام برچسب موردنظرتان را وارد کرده و روی «جستجو برچسب ها» کلیک کنید. گزینه هایی که به منظور مدیریت برچسب ها در وردپرس می توانید از آنها استفاده نمایید، عبارتند از:

  • ویرایش: با استفاده از این گزینه شما می توانید تمامی اطلاعاتی که در هنگام ایجاد برچسب وارد کرده اید را تغییر دهید. اما در نظر داشته باشید که باید در هنگام اعمال هرگونه تغییری به ویژه در زمینه نامک محتاطانه عمل کنید. بعد از اعمال تغییرات مورد نظر خود روی دکمه «به روزرسانی» کلیک کنید.
    افزودن برچسب در وردپرس
  • ویرایش سریع: با کلیک روی این گزینه شما این امکان را خواهید داشت که به صورت سریع و بدون رفتن به صفحه ای جدید نام و نامک را تغییر دهید. بعد از اینکه تغییرات مورد نظرتان صورت گرفت، روی دکمه «به روزرسانی برچسب» کلیک کنید.
    نقش برچسب در وردپرس
  • پاک کردن: اگر این گزینه را انتخاب کنید، در واقع برچسبی که انتخاب کرده اید، از لیست حذف می شود.
  • نمایش: با انتخاب این گزینه می توانید ظاهر برچسب را در وب سایت مشاهده نمایید. در نتیجه با استفاده از این قابلیت می توانید مطمئن شوید که دقیقا همان چیزی که تمایل دارید، نشان داده می شود.

نکته: در نظر داشته باشید شما این امکان را دارید که تغییراتی را در صفحه برچسب ها در وردپرس اعمال نمایید. این تغییرات مربوط به ظاهر ستون ها و صفحه بندی است. برای این کار باید روی باکس «تنظیمات صفحه» قرار گرفته در بالای صفحه کلیک کنید و سپس همانند تصویر زیر تعیین کنید که اطلاعات مربوط به بخش های «توضیح»، «برگه» و «تعداد» در هر ستون و برای هر برچسب نمایش داده شود یا نه. همچنین می توانید تعیین کنید که در هر صفحه چند برچسب نمایش داده شود.

کاربرد برچسب ها در وردپرس

تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

در صفحه برچسب گذاری در وردپرس لینکی تحت عنوان «برگردان برچسب به دسته» وجود دارد که می توانید با استفاده از آن برچسب های ایجاد شده را به دسته بندی تبدیل کنید. اما در این هنگام این سوال مطرح می شود که تفاوت دسته و برچسب در وردپرس چیست و استفاده از کدام یک از آنها ارجحیت دارد؟

نحوه برچسب گذاری در وردپرس

در تعریف این دو قابلیت باید گفت که دسته بندی در وردپرس در واقع به منظور سازماندهی دادن کلی به نوشته ها و صفحات مورد استفاده قرار می گیرد. اما از tag نوعی دسته بندی ریز و داخلی میان محتواهایی است که در دسته های مختلف قرار گرفته اند. همین تفاوت باعث می شود تا هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته باشند. اصلی ترین موضوعی که می توان در هنگام مقایسه دسته و برچسب در وردپرس به آن اشاره کرد این است که شما برای نظم بخشیدن به نوشته ها و صفحات وب سایت خود حتما نیاز دارید که از دسته بندی استفاده کنید. در واقع حتی اگر شما خودتان نیز دسته ای را تعریف نکنید، باز مقالات شما تحت عنوان دسته «دسته بندی نشده» نمایش داده می شوند.

اما در خصوص برچسب شما این الزام را ندارید. در نتیجه اگر بخواهید می توانید یک برچسب مرتبط با موضوع نوشته یا صفحه ایجاد کنید و به کمک آن سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید. اما اگر این کار را نکنید هم اتفاق خاصی پیش نخواهد آمد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا به بررسی دقیق نقش برچسب در وردپرس با ارانه آموزشی کامل در زمینه نحوه برچسب گذاری در وردپرس در این مسیر در کنار شما عزیزان باشیم. بدین ترتیب شما به شکل بهتری می توانید نوشته های خود را برای بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای جستجو تعریف کنید و در نتیجه عملکرد بهتری را نیز در نظر هر دوی آنها خواهید داشت.آموزش رایگان وردپرس

3.7
/
5
(
8

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *