کدام افزونه‌های وردپرس هاست ایران را تحریم کرده‌اند؟


همونطور که مطلع هستید مدت چند ماهی است که به دلیل افزایش کیفیت خدمات دهی و همچنین تحولات ارزی تیم میزبان‌فا اقدام به راه اندازی هاست ایران با خرید سرور و سخت افزار اختصاصی نموده است که جزییات آن را میتوانید با مراجعه به پست آغاز تحولی عظیم در کیفیت سرویس های میزبان فا مطالعه کنید. تاکنون هم عملیات انتقال سایت‌ها از هاست اروپا به هاست ایران در 16 فاز انجام شده است و بیشتر سایت‌های میزبانی شده به هاست ایران منتقل شده‌اند. اما از آنجایی که در هر تغییری مشکلات ریز و درشتی در ابتدای کار وجود دارد یکی از مشکلات عمده که بیشتر سایت‌های وردپرسی با آن مواجه شدند کار نکردن برخی افزونه‌ها و وجود برخی مشکلات در هنگام استفاده از برخی ابزار برای سایت های وردپرسی بوده است که در این پست قصد داریم به معرفی برخی از این افزونه‌ها و ابزار بپردازیم.

در صورتی که از وردپرس استفاده می‌کنید و سایت شما در میزبان‌فا به هاست پر قدرت و سریع هاست ایران منتقل شده است اگر از هر یک از افزونه‌ها و سرویس‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد استفاده می‌کنید و با آنها مشکلی دارید مدتی تامل کنید. چرا که تیم میزبان‌فا در حال راه اندازی سرویس آنتی تحریم است تا به کمک آن بتوان این محدودیت‌ها را به صورت کامل از بین برد.

کدام افزونه‌های وردپرس هاست ایران را تحریم کرده‌اند؟

وقتی که سایت شما به هاست ایران منتقل شده و از افزونه‌ها و ابزاری که در ادامه معرفی می‌شود استفاده می‌کنید به دلیل اعمال تحریم سرورهای ایران از سوی سرویس‌های مورد نظر باعث کندی در سرعت لود سایت خواهند شد یا اینکه به صورت کلی افزونه‌ها با خطا مواجه شده و کار نخواهند کرد. بنابراین در اولین قدم از هر یک از این ابزار که استفاده می‌کنید موقتا آنها را تا زمان راه‌اندازی سرویس آنتی تحریم غیرفعال کنید.

سرویس‌ها و افزونه‌هایی که هاست ایران را تحریم کرده‌اند و در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم بر اساس گزارش‌های ارسالی کاربران میزبان‌فا شناسایی و معرفی شده‌اند. بنابراین اگر از افزونه یا ابزار دیگری استفاده می‌کنید که در این لیست وجود ندارد، اما بعد از انتقال سایت شما به سرور ایران با مشکل مواجه شده‌اند از شما درخواست می‌کنیم که در بخش دیدگاه‌های این پست معرفی کنید تا در جهت افزایش کیفیت خدمات و رفع مشکل این ابزار توسط سرویس آنتی تحریم، بتوانیم در مدت کوتاه‌تری این موارد را برطرف کنیم. همچنین اگر در رفع مشکل این ابزار راهکاری پیدا کردید نیز می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حالتی که در محدودیت روی افزونه‌های وردپرس و هاست ایران رخ خواهد داد به صورت یک یا چند مورد از حالت‌های زیر خواهد بود.

  • سایت شما با کندی لود خواهد شد
  • هنگامی که قصد آپدیت و بروزرسانی افزونه از پیشخوان وردپرس را دارید با خطا مواجه شده و افزونه آپدیت نمی‌شود
  • وقتی به صفحه تنظیمات افزونه‌ای مراجعه می‌کنید به شما خطا داده و افزونه یا به صورت کلی کار نخواهد کرد و یا اگر کار کند با اختلال همراه خواهد بود

بنابراین اگر هر یک از حالت‌های بالا رخ داد در اولین قدم اقدام به غیرفعال کردن افزونه یا ابزار مورد نظر به صورت موقت بکنید. سپس بعد از راه‌اندازی سرویس آنتی تحریم که جزییات آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد مجددا ابزار را فعال کرده و بررسی کنید که آیا همچنان با مشکلات بالا مواجه هستید یا خیر، در صورتی که مشکلی نبود می‌توان با ابزار آنتی تحریم ادامه داده و از سرعت و کیفیت فوق العاده هاست ایران استفاده کنید. در غیر این صورت لازم است تا از ابزار جایگزین استفاده کنید که اگر این حالت رخ دهد به معرفی ابزار جایگزین خواهیم پرداخت.

به این نکته توجه داشته باشید که، در صورتی که ابزار از سمت کشورهای سازنده خارجی تحریم شده باشند در هر صورت به کمک سرویس آنتی تحریم مشکل رفع شده و کار خواهند کرد. اما اگر ابزار از سمت کشور ایران از طریق فیلترینگ محدود شده باشند به کمک این سرویس قابل استفاده نخواهند بود.

افزونه‌های تحریم شده وردپرس در هاست ایران

در صورتی که از هر یک از افزونه‌ها و ابزار زیر استفاده می‌کنید، اگر مشکلی از نظر کندی برای سایت ایجاد نکرد و صرفا در آپدیت و بروزرسانی مشکلی داشتید میتوانید به کمک نصب افزونه در وردپرس از قابلیت آپدیت دستی(از طریق هاست) اقدام به آپدیت افزونه بکنید.

در برخی موارد هم لازم است که افزونه را حذف کرده و مجددا پس از نصب کردن تنظیمات آن را کانفیگ کنید تا با هاست ایران هماهنگ شده و برای شما کار کنند. اما اگر باعث اختلال و کندی سایت شده باشد بهتر است موقتا غیرفعال کنید. حال در ادامه به معرفی این افزونه‌ها و ابزار می‌پردازیم.

افزونه سئو وردپرس Yoast

بیشترین گزارش مربوط به افزونه سئو وردپرس بوده است که صرفا در آپدیت افزونه کاربران دچار مشکل شده بودند. بنابراین در استفاده از این افزونه مشکلی وجود ندارد و همچنان می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه یک افزونه مهم و ضروری در وردپرس هست که عمده سایت‌ها از این افزونه برای بهینه سازی سایت استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر در هنگام آپدیت افزونه دچار مشکل شدید کافی است که افزونه را از مخزن وردپرس دانلود کرده و به کمک راهنمای آپدیت افزونه در وردپرس به صورت دستی و از طریق هاست افزونه را آپدیت کنید.

افزونه wordfence

این افزونه هم یک افزونه امنیتی وردپرس است که در آموزش افزونه wordfence به راهنمای کامل ان پرداخته‌ایم. بنابراین اگر از این افزونه استفاده می‌کنید و در هاست ایران با مشکل مواجه شده‌اید کافی است موقتا افزونه را غیرفعال کنید تا پس از راه اندازی سرویس آنتی تحریم مجددا افزونه را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

افزونه onesignal

سایت onesignal مدتی پیش کشور ایران را تحریم کرد و امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی غیرفعال شد. هرچند برخی کاربران سعی می‌کنند باز هم از آن استفاده کنند، اما به دلیل اینکه امکان افزودن کاربر جدید وجود نداشته و صرفا میتوانید به کاربران قبلی اعلان ارسال کنید، آن هم در شرایطی که ممکن است به بیشتر کاربران اعلان ارسال نشود، بهتر است افزونه را غیرفعال کرده و از سایت‌های جایگزین مانند Foxpush برای ارسال اعلان در وردپرس یا سرویس‌های ایرانی استفاده کنید.

افزونه‌های مرتبط با Google Analytics

آمارگیر گوگل چند سالی است که برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اما به کمک افزونه‌های وردپرس میتوان اتصال آمارگیر گوگل به وردپرس را فراهم کرده و آمار سایت را بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده ip در پیشخوان وردپرس مشاهده کرد. اما بعد از انتقال به هاست ایران این ابزار به دلیل شناسایی هاست ایران از کار خواهند افتاد و افزونه‌های آمارگیر Google Analytics نیز از کار افتاده یا باعث ایجاد اختلال در سایت خواهند شد. بنابراین بهتر است موقتا افزونه را غیرفعال کرده و به کمک vpn به صورت مستقیم آمار سایت را از Google Analytics مشاهده کنید.

در رابطه با سرویس‌های گوگل این موضوع صرفا محدود به ابزار آمارگیر نیست و در افزونه‌ها یا ابزاری که به صورت مستقیم استفاده می‌کنید نیز شامل است. برخی از این ابزار شامل developers.google.com، firebase.google.com، cloud.google.com، pay.google.com و ads.google.com هستند.

افزونه کلودفلر Cloudflare

افزونه کلودفلر نیز به دلیل تحریم برخی از قابلیت‌ها برای کشور ایران نمیتواند کانکشن را با شبکه CDN برقرار کرده و باعث کندتر شدن سایت شود. از طرفی دیگر هدف از انتقال سایت به ایران بخاطر افزایش سرعت دسترسی به سایت‌ها بوده است که عمده کاربران در داخل کشور هستند، بنابراین استفاده از کلودفلر در این حالت معنایی نداشته و صرفا ابزاری که برای کاهش پهنای باند و موارد امنیتی ارائه میدهد به درد ما خواهد خورد، اما از نظر افزایش سرعت همچنان نسبت به هاست ایران سرعت کمتری خواهد داشت. بهترین جایگزین برای این کار این است که از سرویس‌های داخلی مثل ابرآروان برای CDN وردپرس استفاده کنید.

افزونه WP-Rocket

این افزونه نیز برای کش سایت و فشرده سازی کاربرد دارد که در هاست ایران تحریم شده است. اما با تست‌هایی که انجام گرفته با حذف افزونه و نصب مجدد میتوان بدون مشکل از ان استفاده کرد. بنابراین اگر از افزونه موشک وردپرس استفاده میکنید آن را حذف کرده و سپس به کمک آموزش افزونه wp rocket تنظیمات ان را مجددا روی هاست ایران انجام دهید. بعد از اینکه تنظیمات به صورت کامل در هاست ایران انجام گرفت مشکل حل شده و مانند هاست اروپا می توانید از آن استفاده کنید.

افزونه جت پک Jetpack

یکی دیگر از این افزونه‌ها، افزونه رسمی خود وردپرس یعنی Jetpack است که ابزار مفیدی فراوانی را در اختیار سایت‌های وردپرسی قرار می‌دهد. در صورتی که از جت پک در وردپرس استفاده می‌کنید، بهتر است موقتا آن را غیرفعال کنید.

از دست دادن قابلیت آپدیت مستقیم قالب‌های انواتو

در صورتی که از قالب‌های خارجی استفاده می‌کنید و شخصا اقدام به خرید قالب از مجموعه سایت‌های انواتو(تم فارست) کرده‌اید تنها مشکلی که در این حالت خواهید داشت این است که در صورت انتشار نسخه جدید قالب امکان آپدیت به صورت مستقیم را از دست خواهید داد. در این حالت باید به صورت دستی و با دانلود و جایگزین کردن فایل‌های جدید قالب را آپدیت کنید. هرچند در بیشتر قالب‌ها به دلیل عدم ترجمه برای زبان فارسی و RTL نبودن از این روش استفاده می‌کردید. اما اگر از قالب های فارسی شده توسط خود سازنده مانند قالب جنه استفاده می‌کنید، باید بدانید که امکان آپدیت خودکار قالب از طریق پیشخوان وردپرس از دست خواهد رفت و باید به صورت دستی(دریافت نسخه جدید قالب از تم فارست و آپلود در مسیر پوشه قالب هاست) آن را آپدیت کنید.

در حال حاضر نسخه اولیه سرویس آنتی تحریم میزبان‌فا رونمایی شده و بر روی تمامی هاست‌های ایران فعال شده است. بنابراین استفاده از بیشتر افزونه‌ها و سرویس‌های فوق بدون ایجاد مشکلی فراهم شده است. در چند روز آینده نسخه نهایی این سرویس رونمایی خواهد شد که پس از لانچ کردن آن کلیه محدودیت‌ها برطرف خواهد شد.

آپدیت نهایی(13 آبان 97)

امروز 13 آبان 97 مصادف با روزی است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران شروع به اجرایی شدن کرده است. آنتی تحریم میزبان‌فا پس از آزمون و خطاهای متعدد در روز گذشته به نسخه نهایی رسیده و به صورت کامل امتحان خود را پس داده است. حال از این پس تمامی افزونه‌ها و ابزارهایی که در این بخش معرفی شده از این پس بدون هیچگونه مشکلی بر روی هاست ایران میزبان‌فا قابل استفاده خواهند بود.

پس از تلاش‌های شبانه روزی تیم برنامه نویسی و مدیریت سرور میزبان‌فا، سرویس‌های آنتی تحریم روی کلیه سرورهای ایران میزبان‌فا که در ششمین برج بلند مخابراتی دنیا میزبانی می‌شوند، راه‌اندازی شده و بدون هیچگونه مشکلی می‌توانید از تحریم نرم افزاری که روی سرورهای ایران اعمال شده عبور کنید. بنابراین در استفاده از هاست ایران هیچ مشکلی نخواهید داشت.

خرید هاست ایران میزبان فا + آنتی تحریم

2.8
/
5
(
46

امتیاز

)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *