10 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود

10 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 14 دقیقه 2 نظر 17,170 بازدید

مشکل عدم نمایش سایت یا مطالب آن در گوگل یکی از مسائلی است که وب‌مستران زیادی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم و دلایل این مشکل را بررسی کنیم.

شاید برای شما هم به عنوان طراح وب‌سایت و یا صاحب یک کسب‌وکار اتفاق افتاده باشد که محتوایی که در سایت خود پست کرده‌اید یا حتی وب‌سایت شما در گوگل به خوبی نمایش داده نشود و یا به‌عبارت دیگر در رتبه‌های بسیار پایین‌تر و در صفحات جستجوی بعد از صفحه اول قرار گرفته شود. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی و اساسی برای جلوگیری از به وجود آمدن این مسئله را عنوان کنیم.

گاهی ممکن است با وجود آنکه سعی کرده‌اید تمامی باید و نبایدها را رعایت کنید، همچنان هنگامی که از کلمات‌ کلیدی جهت جستجوی محتوایتان و یا وب‌سایتتان استفاده می‌کنید مطلب شما در گوگل به سختی پیدا می‌شود و در نهایت منجر شود که تعداد کلیک‌های ورودی به وب‌سایت شما افزایش پیدا نکند. به دنبال چنین مشکلی، از برگشت سرمایه‌ای که به همین منظور برای کسب و کارتان اختصاص داده‌اید خبری نخواهد بود و عملاً تلاش‌های شما برای کسب بازدید و بهبود رتبه بی‌ثمر باقی می‌ماند. حتی ممکن است هر روز بر روی سایت خود محتوایی ارائه نمایید، طراحی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده باشید و یا از هزاران کلمه کلیدی استفاده کرده باشید ولی هنوز خبری از وب‌سایتتان در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل نباشد. در چنین حالتی اولین سؤالی که پس از این اتفاق به ذهنتان می‌رسد این است که مشکل کجاست؟

 

وب سایت

 

اگر با وجود اینکه تلاش‌های فراوانی برای موفق شدن در این عرصه کرده‌اید ولی هنوز بازدهی مناسبی از وب‌سایت خود نگرفته‌اید و حتی یکی از مسائلی که در بالا مطرح گردید راجع به کسب و کار شما پیش آمده باشد به شما حق می‌دهیم که اندکی دلسرد و ناراحت شوید؛ اما این مسئله‌ای نیست که قابل پیشگیری نباشد. شما با در نظر گرفتن دلایل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وب‌سایت شما در گوگل می‌توانید از به وجود آمدن این مشکل که از سودآوری برای شما جلوگیری می‌کند پیشگیری کنید. با اینکه ممکن است همیشه تمامی این موارد در عدم نمایش محتوا یا وب‌سایت شما در گوگل دخیل نباشند اما این‌ها محتمل‌ترین دلایلی هستند که می‌توان برای این مسئله نام برد؛ اما بهتر است قبل از این که این 10 دلیل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وب‌سایت شما در گوگل را مطرح کنیم ابتدا اندکی درباره‌ی اهمیت و حیاتی بودن موضوع رنکینگ در گوگل بحث کنیم.

دلیل اهمیت رنکینگ یا رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل

همیشه این که وب‌سایت شما به خوبی برای شما سودآوری کند و افراد زیادی به آن مراجعه کنند می‌تواند برای شما مثل یک معجزه باشد. ولی گاهی این سؤال پیش می‌آید که این حجم از کاربران بازدیدکننده از وب‌سایت از کجا به سایت شما هدایت شده‌اند؟ اگر بخواهیم یکی از بهترین و سودبخش‌ترین راه‌هایی که باعث می‌شود افراد زیادی به وب‌سایت شما مراجعه کنند را نام ببریم، قطعاً افرادی که با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در گوگل سایت شما را پیدا کرده‌اند، بیشترین درصد را از این بین تشکیل خواهند داد. این مدل از کسب بازدید به شما این امکان را می‌دهد تا توسط افرادی که هنوز از وجود شما و تجارتتان خبر ندارند ولی به دنبال خدمات و یا محصولی که ارائه می‌دهید می‌گردند دیده شوید. جالب است بدانید که این کار نیاز به اختصاص دادن هیچ بودجه‌ای برای تبلیغات ندارد!

شاید برایتان شوکه‌کننده باشد که چقدر کسب و کار شما برای شما پول‌ساز خواهد بود اگر در صفحات نتایج گوگل رتبه خوبی داشتید و راحت‌تر توسط مشتریان قابل جستجو بودید. کاربران گوگل معمولاً توجهی به نتایجی که در قسمت‌های پایین‌تر می‌آید ندارند و در اکثر موارد به همان نتایج اول و یا دوم اکتفا می‌کنند؛ بنابراین اگر تلاش کنید که جایگاهتان را در گوگل به آن مرتبه برسانید می‌توان گفت که شما در یک قدمی موفقیت هستید.

حال که به خوبی اهمیت رنکینگ را متوجه شدید ممکن است با خود بگویید با اینکه همیشه تلاش کرده‌ام تا وب‌سایتم را به بهترین جایگاه در موتور جستجوی گوگل برسانم، پس چرا تاکنون در این امر موفق نبوده‌ام؟ اکنون قصد داریم به این سؤال شما پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا شما جایگاه مناسبی در صفحه اول موتور جستجوی گوگل ندارید و توضیح دهیم که چه کاری می‌توانید انجام دهید که به این جایگاه برسید. پس توجه شما را به 10 دلیل اصلی برای عدم نمایش محتوا یا وب‌سایت شما در گوگل جلب می‌کنیم:
 

پیج رنک

 

1. سرعت سایت شما بسیار پایین است

حدس بزنید که بیشتر وب‌سایت‌ها چه قدر طول می‌کشد تا توسط تلفن همراه بالا بیایند؟ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به طور میانگین 5 تا 6 ثانیه طول می‌کشد تا اکثریت وب‌سایت‌ها توسط مرورگرهای مورد استفاده در تلفن همراه باز شوند. حال فکر می‌کنید که کاربران به طور متوسط به چه مدت برای بالا آمدن یک سایت صبر می‌کنند؟ طبق آمار و داده‌های به دست آمده اکثریت کاربران آستانه صبرشان برای باز شدن یک وب‌سایت تنها 3 ثانیه است. اینجاست که اهمیت سرعت بالا در وب‌سایت شما خودش را نشان می‌دهد. نتایج به دست آمده در این بررسی‌ها و تفاوت میان سرعت باز شدن سایت‌ها و آستانه صبر کاربران برای باز شدن آن‌ها نشان‌دهنده آن است که کاربران نمی‌توانند به همان سرعتی که باب میلشان است وارد وب‌سایت‌ها شوند.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه نمایید این است که گوگل به میزان وقتی که مردم در سایت شما می‌گذرانند توجه می‌کند و این بدان معنی است که شما باید مطالبی که با سلیقه‌ی کاربران مطابقت دارد در وب‌سایتتان منتشر کرده باشید تا بتوانید آن‌ها را هر چه بیشتر در سایت خود نگه دارید. در واقع از همین طریق است که ارزش سایت شما توسط گوگل ارزیابی می‌شود. اگر وب‌سایت شما بتواند مطالب ارزشمندی ارائه کند تا از این طریق از نظر گوگل ارزشمند شناخته شوید رتبه‌بندی شما در گوگل بالا خواهد رفت و به صورت معکوس اگر چیزی برای ارائه نداشته باشید از رتبه‌بندی‌تان کم می‌شود.

 

سرعت سایت

 

اما اگر حتی محتوای سایت شما هم مفید و باارزش باشد ولی سرعت بارگذاری آن کم باشد، تعداد خیلی زیادی از کاربران قبل از اینکه سایت شما به طور کامل باز شود آن را می‌بندند و شانس دیده شدن مطالب شما به منظور گرفتن رتبه بهتر به حداقل ممکن خواهد رسید.

برای اینکه ببینید چه مدت‌زمان می‌برد تا سایت شما بارگذاری شود باید از ابزارهای آنلاینی که توسط گوگل ارائه شده‌اند استفاده نمایید که یکی از معروف‌ترین آن‌ها Page Speed Insights است. در بسیاری از مواقع حل کردن مشکل سرعت سایت ممکن است با استفاده از کم کردن سایز عکس‌ها، کم کردن تعداد ویدیوها در هر کدام از صفحات و به طور کلی کم کردن تعداد درخواست‌های HTTP برای سایت شما انجام‌پذیر باشد.

مقاله مرتبط: افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید

2. محتوای شما سبب اعتمادسازی نمی‌شود

همان‌طور که توسط تمامی کسب‌وکارهای موفق تأکید می‌شود، برای موفقیت و پیشرفت در هر تجارتی چه در مواقعی که با مشتری‌های خرده‌ریز سروکار دارید و چه در مواقعی که با مشتریان عمده سروکار دارید باید اعتماد آن‌ها را به حد کافی جلب کنید تا حاصل این اعتماد منجر به خرید شود. این مسئله ممکن است کمی پیش پا افتاده به نظرتان برسد و فکر کنید که اهمیت چندانی ندارد، اما باید از خودتان بپرسید که آیا تاکنون کاری برای جلب اعتماد مشتریان انجام داده‌اید؟

ابتدا باید چیزی که سبب ساختن اعتماد نمی‌شود را بیان کنیم چون تقریباً همه از آن آگاه هستیم. شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که برای کسب اطلاعات درباره‌ی یک کالا وارد فروشگاه‌های اینترنتی می‌شویم ولی در هنگام ورود با سیل عظیمی از تبلیغات که به سمت ما بمباران می‌شوند مواجه می‌شویم و همه‌ی آن‌ها تنها بر خرید کالا تأکید می‌کنند. غالباً چنین نوع تبلیغاتی فرصت کافی برای ارائه اطلاعات صادقانه در مورد کالای مورد نظر را سلب می‌کنند. اگر خودتان را به جای خریداران بگذارید خواهید دید که اگر به شما اطلاعات کافی داده شود خودتان می‌توانید برای خودتان تصمیم بگیرید که کالایی را بخرید یا خیر؛ بنابراین این نوع از تبلیغات به هیچ وجه انتظاری که از کسب‌وکارتان دارید را بر آورده نخواهد نمود.

برای ایجاد کردن اطمینانی که از مشتریان خود انتظار دارید و همچنین برای اینکه مطمئن شوید چشم‌انداز کسب و کار شما دیده و شنیده می‌شود نیاز دارید تا بزرگ‌ترین سؤال‌ها، نگرانی‌ها و مسائل مهمی که کاربران در مورد آن‌ها سؤال دارند را در وب‌سایت خود پاسخ دهید. با انجام این کار سبب می‌شوید که یک دید صادقانه در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید. اگر به طور روزانه مطلبی در سایت خود پست می‌کنید اما هنوز به خوبی رتبه‌بندی نشده‌اید باید ببینید که مطلبی که می‌گذارید در چه مورد است و آیا به خوبی چارچوب‌بندی شده است یا خیر.

 

3. محتوای شما کلمات کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

اگر برای موتورهای جستجو روشن نکنید که دقیقاً چه محتوایی را عرضه می‌کنید هرگز به رتبه‌بندی که انتظار داشتید دست نخواهید یافت. محتوایی که در وب‌سایتتان قرار می‌دهید باید به حدی شفاف باشد که مردم بتوانند به سرعت متوجه شوند که منظور شما چیست و این که از طریق آن محتوا قرار است چه اطلاعاتی را ارائه دهید. برای اینکه واژه‌های کلیدی را مشخص کنید، قبل از اینکه محتوایی بنویسید در موتور جستجوگر گوگل در مورد آن جستجو کنید. این موضوع تنها در مورد مقاله‌هایی که در وب‌سایتتان می‌گذارید صدق نمی‌کند، بلکه باید در مورد تمامی صفحات وب‌سایتتان از این قانون تبعیت کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که شما کلمات کلیدی درستی را هدف قرار داده‌اید ابتدا با برخی کلمات کلیدی که به ذهن خودتان می‌رسد در گوگل جستجوهایی انجام دهید. احتمالاً خیلی برایتان جالب باشد که بتوانید متوجه شوید سایت شما در مورد چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده است. برای این کار می‌توانید از ابزار SEMRush استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته طلایی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

 

کلمه کلیدی

4. شما به طور مرتب در وب‌سایتتان محتوا قرار نمی‌دهید

باید به این نکته توجه کنید که گذاشتن هفته‌ای یک پست در سایتتان احتمالاً نمی‌تواند برایتان کافی باشد. بسیاری از مشتریان وقتی با برند شما آشنایی پیدا می‌کنند و برای بار اول از شما خرید می‌کنند در صورت راضی بودن از خدمات شما مجدداً به سایت شما مراجعه خواهند کرد. توجه داشته باشید که اگر در سایتتان مطلب جدید برای ارائه وجود نداشته باشد ممکن است کاربرانی که پس از چندین بار سر زدن به وب‌سایت شما محتوای جدیدی از سمتتان نبینند، از برندتان دلسرد شوند و فروشگاه اینترنتی شما را به فراموشی بسپارند؛ بنابراین باید سعی کنید که حداقل هفته‌ای چندین بار محتوای جدید در وب‌سایتتان قرار دهید. این کار نه تنها شما را در جلوی دیدگان کاربران قرار می‌دهد، بلکه سبب می‌شود که همیشه در ذهن آن‌ها باقی بمانید.

گذاشتن مطالب تازه در سایت به شما این امکان را می‌دهد که همیشه در صحنه رقابت حضور داشته باشید. علاوه بر این، گذاشتن محتواهای جدید در سایت باعث می‌شود که رتبه‌بندی بهتری در گوگل به دست بیاورید؛ زیرا این کار سبب افزایش تعداد کلیک‌های ورودی به وب‌سایتتان و همچنین گذراندن وقت بیشتری توسط کاربران در سایت شما می‌شود همان‌طور که قبلاً گفته شد این عمل سبب می‌شود که گوگل ارزش وب‌سایت شما را متوجه شود و در رتبه‌بندی خود شما را در مکان بالاتری قرار دهد. نکته اساسی این است که هرچه محتوای بیشتری داشته باشید گوگل کاربران را توسط کلمات کلیدی بیشتر و مختلف‌تری به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

برای حل این مشکل سعی کنید متخصصانی جهت تولید محتوا برای شرکتتان استخدام نمایید و یا اگر خودتان در این کار سر رشته‌ای دارید به تولید محتوا بپردازید و آن‌ها را به صورت یک برنامه منظم در وب‌سایتتان قرار دهید. گذاشتن هفته‌ای 2 یا 3 پست می‌تواند وب‌سایت شما را به موفقیت نزدیک و نزدیک‌تر نماید؛ اما باید بدانید که این کمیت محتوا نیست که سبب افزایش رتبه‌بندی شما می‌شود، بلکه اولویت اصلی کیفیت آن است که باعث می‌شود شما به نتیجه‌ای مطلوب که انتظارش را داشتید دست یابید.

5. از روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو به درستی استفاده نکرده‌اید

امروزه در مورد مسئله سئو وبینارها، کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و بسیاری از منابع دیگر برای یادگیری وجود دارند. از داشتن گواهینامه SSL برای سایتتان گرفته تا داشتن هدرها، عناوین و بسیاری از مسائلی دیگر که باید در تک‌تک صفحه‌های وب‌سایتتان انجام شود. از این گذشته، بهبود عملکرد وب‌سایت به طور کلی به این مسئله بستگی دارد که چطور توانسته‌اید محتوایتان را در گوگل محبوب نگه دارید و آیا توانسته‌اید کلمه‌های کلیدی‌ای که کاربران به دنبال آن هستند را در دل محتوای خود بگنجانید تا راحت‌تر در گوگل پیدا شوند؟ سایت شما ممکن است در برخی واژه‌ها در صفحه اول گوگل باشد و در برخی دیگر در صفحات دوم و یا سوم. مسئله این است که بتوانید نقطه ضعف‌ها را پیدا کنید تا بتوانید آن‌ها را رفع نمایید.

 

سئو

 

کلیت چگونگی به کارگیری روش‌های SEO

اگر می‌خواهید که توجه گوگل را جلب کنید و در رتبه‌بندی آن به جایی که می‌خواهید برسید باید از روش‌های صحیح سئو استفاده نمایید. استفاده صحیح از عنوان‌ها، واژه‌های کلیدی، پاورقی‌ها، ساختار مقاله، توضیحات متا و URLها نکاتی هستند که حتماً باید رعایت شوند. رعایت این مسائل آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیستند. تنها باید بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید. اگر مهارت کافی در سئو کردن ندارید می‌توانید از مقالات آموزشی یا کلاس‌های تخصصی مدیروب استفاده نمایید و یا اگر تمایل به این کار نیز ندارید، استخدام یک کارشناس در زمینه‌ی سئو می‌تواند به شما و سایتتان کمک کند.

 

6. سایت شما سازمان‌دهی ضعیفی دارد

سازمان‌دهی سایت یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر ساختار سایتتان شفاف و واضح نیست ممکن است شما با تعداد زیادی از کاربرانی مواجه شوید که به وب‌سایت شما می‌آیند ولی بعد از مواجه شدن با آن مجدداً دکمه برگشت را کلیک می‌کنند و به صفحه موتور جستجوگر گوگل باز می‌گردند و به دنبال دیگر وب‌سایت‌ها می‌روند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد گوگل سایت شما را به عنوان سایتی که کاربران به آن علاقه‌ی زیادی ندارند شناسایی می‌کند و کم‌کم در میزان رتبه‌بندی شما اثری منفی مشاهده خواهد شد.

برای حل این مسئله باید سعی کنید مطالبی که در وب‌سایت خود دارید به خوبی دسته‌بندی شده باشند و دسترسی به تمامی آن‌ها از صفحه اول وب‌سایت نیز به راحتی میسر باشد. به عنوان مثال گذاشتن زبانه‌هایی در بالای سایت که مطالب سایت در آن‌ها دسته‌بندی شده است باعث می‌شود که یک نقشه‌ی واضح از وب‌سایت شما در ذهن کاربر ایجاد شود و هنگامی که با سایت شما مواجه شد دچار سرگردانی نشود. طراحی نامناسب صفحات یک وب‌سایت هرچقدر هم که گرافیکی و جذاب به نظر برسند، اما باید ساده و قابل دسترس باشند. بنابراین حتماً روی این مسئله توجه کافی داشته باشید.

7. شما در یک کسب و کار پررقابت هستید

برخی از صنایع و موضوعات کاری بیشتر از بقیه اشباع شده‌اند. بدیهی است که در چنین شرایطی بسیار سخت خواهد بود که در رتبه‌بندی گوگل به جایگاه‌های اول برسید زیرا کسب‌و‌کارهای دیگری وجود دارند که از قبل در این عرصه فعالیت داشته‌اند و به نوعی برای کاربران شناخته شده‌تر هستند. باید بدانید که اگر می‌خواهید وارد کسب‌وکاری که تعداد زیادی تجارت از آن وجود دارد شوید، باید آن کسب‌وکار با کالاهای اساسی و روزمره زندگی مردم سروکار داشته باشد تا بتوانید موفق شوید.

به عنوان مثال تولید و فروش ماسک‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها یکی از مواردی است که امروزه به دلیل همه‌گیری به وجود آمده از ویروس کرونا به یک کسب و کار پر درآمد تبدیل شده است؛ بنابراین فعالیت در این حوزه و فروش اینترنتی این محصولات هر چند که اشباع باشد ولی باز می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. بنابراین اگر وارد چنین کسب و کاری شدید سعی کنید با کالاهای اساسی شروع کنید که بتوانید در گوگل رتبه‌بندی مورد نظرتان را به دست بیاورید.

 

رقابت در کسب و کار

8. یک نویسنده قابل اعتماد ندارید

در اینجا باید به این نکته توجه کرد که همه‌ی شغل‌ها و کسب‌وکارها باهم یکسان نیستند. برخی از تجارت‌ها که تاکنون توانسته‌اند اعتماد مرم را جلب کنند، همیشه از پرسنل قابل‌اعتمادی استفاده کرده‌اند. این امر به طور مستقیم می‌تواند بر دیدگاه مردم و آگاهی عمومی آن‌ها تأثیرگذار باشد. مطمئناً همیشه تولید محتوا توسط یک متخصص کیفیت بیشتری نسبت به تولید محتوا توسط افراد بی‌تجربه دارد و همان‌طور که قبلاً گفته شد همیشه کیفیت است که باعث می‌شود افراد سایت شما را به دیگر سایت‌ها ترجیح دهند که در نتیجه‌ی این موضوع سایت شما رتبه‌بندی بهتری در گوگل پیدا می‌کند. پس برای حل این مشکل باید از افراد متخصص و با سابقه که قابل اعتماد هستند استفاده نمایید. فراموش نکنید که مبحث تولید محتوا تکنیک‌ها و اصول خاصی دارد که معمولاً نویسنده‌های تازه‌کار با آن خیلی آشنا نیستند. بنابراین یا می‌توانید یک متخصص یا کارشناس تولید محتوا استخدام کنید و یا با کمک فریلنسرها اقدام به برون‌سپاری کارها و پروژه‌های تولید محتوای خود کنید.

مقاله مرتبط: فریلنسر کیست؛ با مزایا و معایب فریلنسری آشنا شوید

 

9. شما یک تگ جلوگیری از ایندکس در صفحات سایت خود دارید 

تگ noindex یک تگ متا است که می‌توانید در صفحات وب‌سایت خود قرار دهید، تا به موتورهای جستجو بگوید که آن صفحه از سایت شما را ایندکس نکنند. شاید با خود بگویید اگر این نوع از تگ باعث می‌شود که در گوگل دیده نشویم، پس استفاده از آن‌ها چه کاربردی دارد؟ البته که در برخی وب‌سایت‌ها این کدها به کار می‌آیند. مثلاً در سایت‌هایی که می‌خواهند یک لینک دانلود فقط مخصوص افرادی خاص ارائه نمایند و یا صفحه‌ای که هنوز آماده نیست یا کپی صفحه‌ی دیگری است را در گوگل ثبت نکنند. 
پس باید بدانیم که این دسته از کدها فقط باید مخصوص برخی از صفحات وب‌سایت شما باشند، نه تمامی آن‌ها و این مشکلی است که خیلی از وب‌سایت‌ها به اشتباه با آن درگیر هستند. بنابراین برای حل این مشکل باید مطمئن شوید که این نوع از کدها در سایت شما وجود ندارند و اگر وجود داشتند بدانید که احتمالاً یکی از دلایل پدیدار نشدن وب‌سایت شما در گوگل همین مسئله است. دقت کنید گاهی برخی افزونه‌ها بدون اطلاع این کدها را با تنظیمات پیش‌فرض خود در برخی از صفحات سایت شما قرار می‌دهند.

 

10. شما پست‌های قدیمی خود را بهینه و به‌روز نمی‌کنید

باید بدانید که رتبه اول گوگل یک جایزه نیست که بزنید بر روی دیوار اتاقتان و به آن افتخار کنید. این رتبه یک مسئله‌ی موقتی خواهد بود اگر که به طور دائم برای آن تلاش نکنید. یعنی باید مطالبی که از قبل نیز بر روی سایت گذاشته‌اید را همچنان بروز کنید تا از لحاظ کیفیت دچار افت نشوند. هیچ‌کس مایل نیست یک روزنامه که تاریخ نشر آن مدت‌ها قبل است را مطالعه کند. کاربران وقتی وارد وب‌سایتی می‌شوند که چیز جدیدی برای ارائه ندارد به سرعت از آن خارج می‌شوند. همان‌طور که قبلاً گفته شد این مسئله در رتبه‌بندی شما تأثیر منفی دارد. پس برای حل مشکل بالا عدم کسب جایگاه بهتر در گوگل، می‌توانید از به‌روز کردن مدام تمامی پست‌هایتان به عنوان یک ابزار برای بهینه کردن رتبه خود استفاده نمایید. اما بعضی اوقات مطالب قدیمی آنقدر بی‌کیفیت هستند که نمی‌توان به سادگی آن‌ها را با کمی تغییر و ویرایش بازنویسی کرد. در چنین مواردی می‌توان تصمیمات جالب و متفاوت دیگری گرفت که در مقاله‌ای دیگر از سایت مدیروب به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم و حتماً توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

مقاله پیشنهادی: حذف مطالب قدیمی و بی‌کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت

 

نتیجه‌گیری

بعضی اوقات برای اینکه بتوانیم نتیجه خوبی از حضور در موتورهای جستجو به ویژه گوگل داشته باشیم، باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم که شاید در حالت عادی توجه زیادی به آن‌ها نمی‌شود. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مواردی آشنا کنیم که علی‌رغم ساده بودن، تأثیر بسزایی در این مسئله دارند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو این روزها خیلی هوشمندانه‌تر از قبل هستند و این بدین معنی‌ست که نکات مختلفی در روند رتبه‌بندی‌ها تأثیر دارند. پس این نکات را به خوبی بخوانید و سعی کنید هم‌راستا با آن‌ها پیش بروید تا بتوانید از کمبودها جلوگیری کنید.
 

مشاهده نسخه pdf مقاله: 10 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *