11 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو


11 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 16 دقیقه 4 نظر 6,817 بازدید

بهبود رتبه سایت در نتایج طبیعی گوگل نیازمند انجام کارهای مهمی است که باید پیوسته روی سایت انجام شود،‌ در این مقاله 11 نکته کاربردی و بسیار مهم مطرح شده است که کمک مستقیم به افزایش رتبه یک سایت در گوگل  و بهبود تجربه کاربری آن می کند.

حضور در صفحات نتایج موتورهای جستجو اولین قدم مهم برای پیشرفت یک تجارت آنلاین می باشد. ما برای قرارگیری در این صفحات چه کارهایی باید انجام دهیم؟ برای اینکه به صورت طبیعی و قانونی و صد البته با ثبات در موتورهای جستجو حضور داشته باشیم باید از چه روش هایی استفاده کنیم؟ سئو سایت چگونه می تواند مارا در این مسیر یاری کند؟

از آمار و ارقام موتورهای جستجو به ویژه گوگل چه می دانید؟ جالب است بدانید که فقط در گوگل در هر یک ثانیه بیش از 40 هزار نفر به جستجو می پردازند. این مقدار در طول یک روز به بیش از 3.5 میلیارد عدد می رسد و می توان با محاسبه ای اندک متوجه شد که سالیانه بیش از 1.2 تریلیون جستجو در گوگل صورت می گیرد. چنین آمار و ارقام باورنکردنی نشان می دهد که دنیای اینترنتی امروز چه مقدار مخاطب داشته و سهم تجارت های گوناگون از این همه مخاطب چقدر است. با این تفاسیر می توان به راحتی دریافت که مخاطبین و کاربران مستعد تبدیل شدن به مشتری از تعداد تجارت های فعال بسیار بیشتر هستند.

حال اگر شما بتوانید خودتان را در این دریای پر تلاطم به جایگاهی مناسب برسانید، می توانید از اینکه صدها و هزاران مشتری و کاربر را به سمت وب سایت خود روانه کنید مطمئن باشید. این بستر مناسب از طرفی فرصتی بسیار عالی برای هر کسب و کار آنلاینی می باشد تا با کمک آن خود را به دنیا معرفی کرده و پیشرفت کنند. از طرف دیگر، با حضور گسترده رقبا، رقابت در حوزه بازاریابی اینترنتی دشوار شده و نیاز به تکنیک ها و استراتژی های مخصوص خود دارد.

با توجه به این شرایط، شما فقط یک راه برای ورود به میدان رقابت دارید و آن نیز تقویت فرآیندهای SEO وب سایتتان می باشد. با یک تعریف ساده می توان گفت که سئو پل ارتباطی وب سایت شما برای معرفی به کاربران و مشتریان می باشد. طبق گزارش منتشر شده در اوایل سال 2018 ، مشخص شد که در سال 2017 بیشتر از 93% از تجارت های آنلاین از طریق موتورهای جستجو فعالیت خود را گسترش داده اند. در این میان، 33% از سهم کلیک ها برای وب سایت هایی بوده است که در صفحات اول گوگل به نمایش درآمدند. این یعنی یک سوم از تمام بازدیدها برای این وب سایت ها ثبت شده است.

مقاله مرتبط: 9 نکته مهم و ضروری سئو برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

مسلماً از دست دادن همچنین فرصتی برای هر وب سایتی یک افسوس بزرگ به حساب می آید. چرا که طبق نتایج تحقیقات، بیشتر از 75% مردم حتی به صفحات دوم و بعدی موتورهای جستجو نیز مراجعه نمی کنند. در تحقیق دیگری که صورت گرفت، نشان داده شده است که 95% از سهم ترافیک های اینترنتی متعلق به وب سایت های موجود در صفحه اول گوگل می باشد. 5% مابقی ترافیک برای دیگر صفحات هستند.

این حقایق ثابت می کنند که اگر شما بتوانید وب سایت خود را از طریق روش های طبیعی و ارگانیک به صفحات اول بکشانید، چه شانس بزرگی در انتظار شما خواهد بود. برای دستیابی به چنین چیزی شما باید با روش ها و نکات بسیار مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، ترافیک و بازدیدهای موتورهای جستجو را به سمت وب سایت خودتان هدایت کنید.

پیشنهاد ویژه: 20 نکته مهم برای افزایش بازدید وب سایت

SEO

1. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوا اولین و مهمترین عاملی است که می تواند توجه مخاطبین شما را جلب کرده و دلیلی برای ماندن آن ها در وب سایت شما باشد. متخصصین وب محتوای با کیفیت، مرتبط و مفهومی را درست مثل دانه پاشیدن برای پرندگان می دانند. مطمئن باشید اگر قرار است کاربری را در وب سایت خود نگه دارید، فقط با محتوا می توانید این کار را انجام دهید.

همانطور که پیش از این نیز در مقالات دیگر مدیر وب گفتیم، در مبحث بازاریابی اینترنتی مقوله ای وجود دارد که وب مسترها را تشویق می کند تا با راه اندازی یک سیستم و استراتژی، سعی در نگه داشتن کاربران در وب سایت خود کنند. به آن زمانی که مخاطبین شما در وب سایت شما بمانند زمان سکون یا Dwell Time گفته می شود. Dwell Time تأثیری مستقیم و کاملاً طبیعی در رتبه بندی وب سایت ها دارد و موتورهای جستجو این زمان ها را به واسطه ربات های پیشرفته خود می سنجند.

محتوای با کیفیت

در کنار این موضوع، مطالب و محتوای با کیفیت بالا و به روز نه تنها می توانند بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت شما روانه کنند، بلکه باعث میشوند تا کاربران دلیلی برای بازگشت مجدد به وب سایت شما نیز داشته باشند. همین رفت و آمد مجدد کاربران، از دیگر عوامل جذب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد بود.

نتایج زیادی نشان می دهند که کاربران، وب سایت هایی که محتوای مناسب ارائه می کنند را به سرعت در مرورگر خود بوکمارک می کنند تا به آن ها دسترسی سریع داشته باشند. گوگل برای مرورگر Chrome امتیاز ویژه ای قائل شده است. وب سایت هایی که در این مرورگر بوکمارک شوند، به صورت خودکار توسط گوگل نیز اعتبار دریافت کرده و این اعتبار به کسب رتبه بهتر سئو به آن ها کمک می کند. در حال حاضر 45% از سهم بازار مرورگرهای اینترنتی متعلق به مرورگر کروم می باشد و این آمار بالا فرصت مناسبی برای کسب موفقیت از همین راه ساده نیز فراهم آورده است.

مقاله مرتبط: 4 دلیل برای اینکه چرا باید در تجارت شما روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری شود

به یاد داشته باشید که از نظر 72 درصد از بزرگترین تجارت های آنلاین موفق امروزی، بازاریابی محتوا مؤثر ترین روش برای کسب جایگاه های برتر در SEO می باشد.

2. به اصالت کاری خود پایبند باشید

فقط ارسال و انتشار مطالب با کیفیت برای پیروزی در بازاریابی محتوا کافی نیست. شما باید به اصالت کاری خود وفادار بمانید. منحصر به فرد بودن کار شما اصالت کار شما خواهد بود و هرچه محتوای انحصاری شما بهتر و بیشتر باشند، سئوی بهتری در انتظارتان خواهد بود. انتشار محتوای تکراری و مشابه به رتبه بندی وب سایت شما آسیب زیادی می رساند.

همچنین بازنشر مطالب و محتوا از دیگر منابع و وب سایت ها نیز سئوی وب سایت شما را با خطر زیادی تهدید می کند. چنین حرکتی از نظر کاربران مصداق بارز کپی برداری و از نظر موتورهای جستجو اسپمینگ تلقی می شود. از چنین کپی برداری هایی در مبحث بازاریابی اینترنتی با عنوان سرقت ادبی یا Plagiarism نیز یاد می شود. در این زمینه ابزارهای آنلاینی عرضه شده اند که به شما کمک می کنند تا در صورتی که چنین محتوایی در وب سایت خود دارید بتوانید آن ها را پیدا کنید.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا روی برنامه کار کنید و در صورتی که مطلبی مشابه در وب سایت شما بیش از یک بار منتشر شده باشد، آن ها را به شما معرفی می کنند تا بتوانید آن ها را حذف یا اصلاح کنید. انتشار مطالب با اصالت و اورجینال باعث کسب اعتماد بازدیدکنندگان می شود. اعتمادی که به موجب آن، مخاطبین، شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهند شناخت. این مورد یکی از مهمترین و حیاتی ترین نکات برای کسب موفقیت پایدار در سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد.

مقاله پیشنهادی: معرفی 10 ابزار آنلاین رایگان که هر تجارت کوچکی به آن ها نیاز دارد

Be Original

3. سرعت بارگذاری صفحات خود را بهبود دهید

ما بارها و بارها این مورد را ذکر کردیم. شاید زیاد اینطور به نظر نرسد اما سرعت بارگذاری صفحه وب از اساسی ترین دلایل موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت به حساب می آید. سرعت کم بارگذاری یک وب سایت شبیه به یک تیغه دو لبه عمل کرده و از دو جهت مضر است. اول اینکه در صورت کم بودن سرعت بارگذاری یک صفحه، گوگل به کمک ربات های خزنده خود به سرعت این موضوع را شناسایی کرده و با کاهش رتبه و اعتبار سایت شما، تأثیر آن را مستقیماً روی رتبه بندی ارگانیک وب سایت شما منعکس می کند.

از طرف دیگر، سرعت کم لود شدن یک صفحه سبب می شود تا نرخ تبدیل مشتریان به شدت کاهش پیدا کرده و باعث فراری شدن مخاطبین از وب سایت شما می شود. همین موضوع نیز به افت چشم گیر اعتبار برند و رتبه شما در موتورهای جستجو منجر خواهد شد. این مسئله از جمله مسائلی است که تجارت های زیادی با آن درگیر بوده و جالب است که بسیاری از آن ها توجهی به آن نمی کنند. فروشگاه آمازون چند سال پیش فقط به خاطر سنگین شدن وب سایت و کاهش سرعت بارگذاری آن، مبلغی بالغ بر 1.6 میلیارد دلار را در یک سال متضرر شد.

Web Page Load Time

پژوهشی دیگر نشان می دهد که 40% از بازدیدکنندگان وب سایت هایی که بارگذاری کامل آن ها بیشتر از 3 الی 5 ثانیه طول بکشد را ترک می کنند. قسمت بدتر ماجرا اینجاست که 80% این افراد برای بار دوم وارد این وب سایت ها نمی شوند. در طرف مقابل، اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما مناسب و بالا باشد، بازدیدکنندگان به بازدید از وب سایت شما ادامه می دهند.

پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای سرعت وب سایت خود را چک کنید تا در صورتی که مسئله ای باعث کاهش سرعت آن شد به سرعت متوجه آن شده و در اسرع وقت بتوانید به آن رسیدگی کنید. از جمله مؤثرترین روش های افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها، بهینه سازی تصاویر آن می باشد. شما با کم کردن حجم تصاویر و استفاده از سایزهای متعارف برای عکس ها، می توانید تا حد زیادی سرعت لودینگ وب سایت خود را زیاد کنید.

به منظور بررسی شرایط وب سایت از نظر استانداردهای وب که شامل سرعت لودینگ و حجم کلی صفحه می شود، می توانید از ابزارهایی همچون GTmetrix و WebPagetest و Pingdom استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کتاب الکترونیکی افزایش سرعت سایت با 10 قدم ساده و کاربردی

4. تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید

در بالا گفتیم که یکی از راه های افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها، بهینه سازی تصاویر می باشد. بگذارید کمی بیشتر از مزیت های بهینه سازی تصاویر صفحات وب به شما بگوئیم. تصاویر اولین چیزهایی هستند که توجه بازدیدکنندگان شما را به خود جلب می کنند. عکس ها بیشتر از هر چیز دیگری توسط کاربران مشاهده می شوند و باید گفت که تأثیرگزاری آن ها خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید.

وقتی ما از بهینه سازی تصاویر حرف می زنیم صرفاً منظور ما استفاده از تصاویر کم حجم نیست. اتفاقاً بهتر است بدانید که کیفیت بالای تصاویر از فاکتورهای مهم یک وب سایت بهینه و حرفه ای محسوب می شود. شکی در این نیست که حتماً باید تمرکز خود را روی تصاویر با کیفیت بگذارید اما می بایست از روش های مختلف اقدام به بهینه کردن این تصاویر کنید.

از جمله مهمترین این روش ها، ذخیره سازی و تبدیل فرمت آن ها به فرمت های مخصوص وب می باشد. نرم افزارهایی مثل فتوشاپ این قابلیت را فراهم کرده اند که می توان با کمک آن ها، تصاویر را بعد از ویرایش و تغییر سایز با گزینه Save for Web & Devices به صورت فشرده و بهینه شده ذخیره کرد. در این روش حجم تصاویر به مقدار بسیار قابل توجهی کاهش پیدا می کند اما کیفیت کلی تصاویر تقریباً دست نخورده باقی می ماند.

به جز این مورد، سایز و فرمت عکس ها را فراموش نکنید. فرمت مناسب برای تصاویر عادی و کاور مطالب باید JPEG باشد و آیکون های سایت باید با فرمت PNG و در صورتی که نیاز به بهینه سازی بیشتر است با فرمت PNG-8 ذخیره شوند. تصاویر بزرگ و پر حجم دلیلی برای افت سرعت یک وب سایت به شمار می روند. نتیجه ی استفاده از چنین عکس هایی افت رتبه و اعتبار وب سایت شما خواهد بود. سیستم های مدیریت محتوایی همچون WordPress نیز افزونه ها و پلاگین هایی برای بهینه سازی خودکار وب سایت و تصاویر در اختیار وب مسترها قرار داده اند که استفاده صحیح از آن ها نیز توصیه می شود.

همچنین یادآور می شویم که از کلمات کلیدی خود در عناوین، اسامی و متن جایگزین (Alt Tag) و همچنین توضیحات تصاویر استفاده کنید تا به جز محتوای متنی مطالب، تصاویر شما نیز در موتورهای جستجو شناسایی شوند.

مقاله مرتبط: چگونه عکس های سایت خود را فشرده کنیم؟

بهینه سازی تصاویر

5. از تگ های هدینگ استفاده کنید

محتوای خوب ویژگی های متفاوتی دارد. داشتن نظم و ترتیب و استاندارد بودن یک متن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر نوشته های شما این ویژگی ها را نداشته باشند، به راحتی از چشم بازدیدکنندگان خواهند افتاد. قالب بندی صحیح مطالب و متون شما از این مشکل جلوگیری خواهد کرد و باعث افزایش UX یا همان تجربه کاربری می شود.

استفاده از تگ های هدر (Heading Tags) و جدا کردن بخش های یک متن به منظور آسان تر کردن خوانایی آن به شدت توصیه می شود. شما با کمک تگ های هدینگ که درواقع همان سرتیترها هستند نه تنها متون خود را منظم و مرتب می کنید، بلکه آن ها را به صورت استاندارد بخش بندی کرده و برای کاربران و همچنین موتورهای جستجو تفکیک می کنید. ربات های گوگل توانایی شناسایی این تگ ها را به خوبی دارند و استفاده صحیح از آن ها را امتیازی برای وب سایت شما در نظر می گیرند. به ویژه اگر کلمات کلیدی خود را نیز در این تگ ها به کار ببرید.

یک متن مناسب با قالب بندی درست همچنین خوانندگان را مشتاق به گذراندن وقت بیشتری در وب سایت شما خواهد کرد. در ضمن این موضوع نیز ثابت شده است که مطالب خواندنی و با کیفیت یک وب سایت، دلیل قرص و محکمی برای مراجعه مجدد بازدیدکنندگان به وب سایت شما می باشد. تمام این فاکتورها در کنار یکدیگر باعث پیشرفت چشم گیر وب سایت شما و بهبود قابل توجه رتبه‌ی آن می شود.

مقاله مرتبط: تگ های هدینگ (heading tags) اثر بخش ترین تکنیک برای سئو مقالات

Heading Tags

6. قالب بندی مطالب خود را بهبود بدهید

شکل و شمایل مطالب وب سایت شما می توانند تأثیر زیادی در نگرش کاربران نسبت به شما و برندتان داشته باشند. یک طرح بندی مناسب و کاربر پسند باعث می شود تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند. چنین طراحی های ساده و در عین حال مدرنی کاربران را مجاب به گذراندن وقت بیشتری در وب سایت شما خواهد کرد. همین مسئله منجر به حضور بیشتر کاربران در بخش های مختلف سایت شما خواهد شد و این مسلماً چیزی است که هر وب مستری به دنبال آن است.

طی دهه های اخیر، تایپوگرافی وب سایت ها با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. انتخاب فونت های مناسب و خوانا در کنار استفاده از اندازه های مناسب، خوانایی یک متن را دو چندان می کند. توصیه می شود که به همین منظور، پاراگراف های خود را تا حد امکان کوتاه کرده و فاصله بین پاراگراف ها را به اندازه انتخاب کنید. به علاوه می توانید برای جلب توجه بهتر، از متون رنگی، ایتالیک و فونت های بولد بهره مند شوید. البته سعی کنید در این مورد زیاده روی نکنید چرا که ممکن است جواب عکس بگیرید.

از دیگر روش های افزایش کیفیت یک مطلب، استفاده از چک لیست ها و فهرست های نقطه ای (Bullet Points) می باشد. استفاده از این فهرست ها وضوح و خوانایی مطلب شما را دو چندان کرده و به تفکیک استاندارد و همچنین زیبایی متن شما کمک شایانی می کند. فهرست های نقطه ای به خوانندگان مطلب شما کمک می کنند تا سریعاً محتوا و اطلاعات مندرج را اسکن کرده و از این رو، خیلی راحت تر مطلب را درک کنند.

بهتر است به جای استفاده بیش از حد از تصاویر، رنگ آمیزی ها و دیگر آیتم های بی مورد، مطالب خود را با این متدها پر کنید تا قالب نوشته شما زیبا، خوشایند، استاندارد و حرفه ای باشد. در این صورت وب سایت شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو منبعی معتبر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 10 درسی که می توان از بهترین وبلاگ نویسان آموخت

7. توضیحات متای جذاب بنویسید

همانطور که می دانید توضیحات متا (Meta Description) توضیحات کوتاه یک صفحه وب می باشد که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. حداقل استاندارد کاراکتر قابل نمایش در این بخش 50 و حداکثر 300 کاراکتر است. توضیحات متا در واقع خلاصه ای از محتوای صفحه در موتورهای جستجو است. در موتور جستجوی گوگل توضیحات متا درست زیر عنوان صفحه و آدرس آن نمایش داده می شود.

همین مقدار توضیحات می تواند به قدری تأثیرگزار باشد که نظر کاربران را کاملاً به خود جلب کرده و یا آن ها را از وب سایت شما دور کند. در حقیقت توضیحات متا چیزی است که سبب می شود تا کاربران تصمیم بگیرند روی لینک مربوط به آن توضیحات کلیک کنند یا خیر. بنابراین لازم به گفتن نیست که این توضیحات چه مقدار حیاتی و مهم هستند. از نظر متخصصین وب یکی از مهمترین عوامل افزایش نرخ کلیک ، توضیحات متای جذاب می باشند.

با این گفته ها، نتیجه می گیریم که Meta Description قادر است تا تأثیر زیادی روی سئو و رتبه بندی وب سایت شما بگذارد. شما باید سعی کنید که این توضیحات را کوتاه، مختصر و در عین حال با اطلاعات کافی نگارش کنید. همچنین فراموش نکنید که حتماً باید از کلمات کلیدی خود نیز در این توضیحات استفاده کنید. به این نکته نیز دقت کنید که توضیحات متا هم مثل کلمات کلیدی نباید تکراری باشند.

توضیحات متا

8. وبلاگ نویسی را آغاز کنید

مبحث وبلاگ نویسی از دیگر مباحث کاربردی در افزایش بازدید و بهبود رتبه یک وب سایت می باشد. تولید محتوای فنی یک وب سایت را با وبلاگ نویسی اشتباه نگیرید. منظور از محتوا، اطلاعات مندرج در مطالب وب سایت شما می باشد؛ اما وبلاگ گسترده تر بوده و در واقع سیستمی برای تکمیل بازاریابی محتوا برای یک تجارت آنلاین می باشد.

کسب و کارهایی که از وبلاگ استفاده می کنند نزدیک به 13 برابر شانس بیشتری برای بازگردانی سرمایه خود دارند. وبلاگ نویسی همچنین به کسب و کارهایی که روی تجارت B2B و B2C فعالیت دارند کمک می کند تا چالش های بزرگی که در این زمینه وجود دارد برای آن ها به مراتب کمتر شود. از دیگر نکات بسیار مهم و قابل توجه در این مورد این است که تجارت های دارای وبلاگ از صفحات ایندکس شده بسیار بیشتری برخوردار هستند. طبق یک تحقیق، این نوع تجارت ها به طور میانگین 434% صفحات ایندکس شده بیشتری دارند. هر چه صفحات ایندکس شده شما بیشتر باشد، به همان مقدار شانس حضور شما در موتورهای جستجو نیز بیشتر می شود.

موتورهای جستجو وب سایت هایی که صفحات ایندکس شده بیشتری دارند را مراجع معتبری شناسایی می کنند و معرفی آنان به کاربران را اولویت قرار می دهند. به گزارش وب سایت هاب اسپات بیشتر از 53% از تجارت های آنلاین اولویت اصلی خود را روی محتوا و وبلاگ قرار داده اند. هاب اسپات همچنین می گوید که وبلاگ نویسی تأثیر به سزایی در بهبود اعتبار برندها داشته و سرمایه گزاری های تجارت ها را پر رونق کرده است.

بلاگ ها به شما این امکان را می دهند تا از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید و با تبدیل شدن به یک منبع اطلاعاتی، کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید. استفاده از آیتم های گوناگون مثل عکس، فیلم، موسیقی و … در وبلاگ ها توصیه می شود. با استفاده از چنین راهکارهایی، می توانید طیف وسیع تری از بازدیدکنندگان را هدف بگیرید و در ضمن باعث افزایش زمان Dwell Time شوید. تمامی این موارد در نهایت منجر به افزایش محبوبیت شما در سطح اینترنت می شود.

بیشتر بخوانید: هفت دلیل بر ضرورت وبلاگ برای کسب و کارهای آنلاین

Blogging

9. خوانایی و وضوح محتوای وب سایت خود را افزایش دهید

طراحی گیرا و قالب بندی صحیح و بدون پیچیدگی صفحات، باعث بهتر نمایش داده شدن یک سایت می شوند. چنین طراحی هایی که در عین سادگی قابلیت های مناسبی داشته باشند تجربه کاربری بهتری را فراهم می کنند و در نتیجه این موارد هر نوع کاربری را برای گذراندن وقت در آن وب سایت تشویق می کند. محتوای خوانا و شفاف نیز همین حکم را دارد. لازم نیست که وب سایت خود را با مطالب بیش از حد تخصصی پر کنید. این مدل مطالب معمولاً خوانایی کمتری داشته و باعث ناخوشایندی خوانندگان می شوند.

در صورتی که هر چقدر مطالب و محتوای شما ساده تر و جذاب تر باشند، خوانندگان آن ها نیز خوشنود تر بوده و تمایل بیشتری به خواندن نوشته های شما نشان می دهند. همین تمایل باعث کاهش چشم گیر نرخ خروج کاربران می شود. خوانایی مناسب محتوای یک وب سایت ارتباط مستقیمی با رتبه بندی های نتایج طبیعی در گوگل دارد. از جمله نکاتی که خوانایی یک صفحه را زیاد تر می کند استفاده از لیست های نقطه ای، هدینگ ها (سرتیترها) ، پاراگراف های کوتاه، استفاده از کلمات ساده و جملات کوتاه می باشد.

10. از لینک های داخلی و خارجی بهره مند شوید

از مهمترین مباحث مطرح شده در SEO استفاده از لینک های داخلی و خارجی می باشد. هر کدام به نوبه خود تأثیرات قابل توجهی دارند. شما با لینک های داخلی می توانید کاربران را در وب سایت خود نگه داشته و زمان حضور آن ها را در وب سایت خود افزایش دهید. اما لینک دهی های خارجی کمی متفاوت تر عمل می کنند. اگر شما در وب سایت خود به وب سایت های معتبر لینک بدهید، اعتبار سایت خود را افزایش می دهید.

در واقع یکی از راه های سریع برای کسب اعتبار، لینک دادن به منابع معتبر خارجی می باشد. هم اکنون وب سایت های زیادی از این روش استفاده می کنند. لینک های خارجی همچنین ارتباط بین مطالب سایت شما را بیشتر می کنند و در ضمن باعث می شوند تا اعتماد گوگل به سایت شما زیاد شود. در نتیجه، رتبه بندی طبیعی وب سایت شما بهبود پیدا کرده و از لیست وب سایت های اسپم جدا می شوید.

پیشنهاد می کنیم که از سورس ها و منابع قابل اعتماد جدید استفاده کنید. در این مورد زیاده روی نکنید چرا که اگر تعداد لینک های خارجی شما از حد استاندارد بیشتر شود، ممکن است خیلی زود توسط گوگل جریمه شوید. ضمناً هر از گاهی لینک های خارجی و داخلی خود را بررسی کنید تا از کار نیفتاده باشند. لینک های خراب نه تنها برای کاربران و خوانندگان سایت شما آزاردهنده هستند، بلکه می توانند برای رتبه و جایگاه شما نیز خیلی جدی تهدید آمیز باشند.

در همین راستا بخوانید: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

Linking

11. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید

بعضی اوقات انتخاب کلمات کلیدی صحیح می توانند رتبه بندی یک وب سایت را دگرگون کنند. درست است که برای یک وب سایت و مطالب آن در کمتر از چند ثانیه می توان چندین کلمه کلیدی پیدا کرد، اما اگر روی این مورد وقت گذاشته شده و کلمات با تحقیق و با استراتژی انتخاب شوند، آن گاه تأثیر آن ها دو چندان می شود.

برای این مورد نیز ابزارهای آنلاین گوناگونی طراحی شده است. با کمک برخی از این ابزارها می توانید کلمات کلیدی ترند را شناسایی کرده و با پیشنهادات به روز انتخاب های بهتری داشته باشید. معمولاً روش درست بدین صورت است که ابتدا یک کلمه کلیدی مرکزی انتخاب می شود و سپس کلمات فرعی و مرتبط با آن گزینش می شوند. اغلب این ابزارها و سرویس ها پیشنهاد می کنند تا به صورت دوره ای مطالب بلند و طولانی منتشر کنید. چرا که در این گونه مطالب می توانید از تعداد بیشتری کلمه کلیدی بهره مند شوید. همچنین مطالب بلند بازخورد بهتری برای کلمات کلیدی محبوب و پربازدید دارند.

از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این بخش، بررسی و آنالیز وب سایت های رقیب می باشد. شما با بررسی رفتارها و فعالیت های سایت های دیگر متوجه شوید که رقبای شما از چه طریقی در حال جذب کاربر می باشند. فراموش نکنید که فقط باید از رفتار رقبا الگوبرداری کنید، نه اینکه از کارهای آنان تقلید کنید. در حالی که گلچین کردن ایده های تجارت های مختلف، روشی مفید برای پیشرفت کردن در این حوزه است، تقلید بدترین کار ممکن برای یک کسب و کار به حساب می آید.

مشاهده نسخه PDF مقاله: 11 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *