15 ابزار آنلاین فشرده سازی عکس که کیفیت را کم نمی‌کند

15 ابزار آنلاین فشرده سازی عکس که کیفیت را کم نمی‌کند
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 7 دقیقه 3 نظر 46,749 بازدید

آیا می‌دانید که برای اینکه سرعت وب‌سایت‌تان را تا حد ممکن بالا ببرید باید تصاویر موجود در آن را بهینه سازی کنید؟ در این نوشته با بهترین ابزارهای آنلاین فشرده سازی عکس که به رایگان می‌توانید استفاده کنید، آشنا می‌شوید.

آیا قصد دارید  قبل از ارسال تصاویر به صورت آنلاین، آن‌ها را فشرده کنید؟ گاهی اوقات ممکن است بخواهید تعداد زیادی عکس را برای استفاده در وب سایت خود داشته باشید، بنابراین شما باید تصاویر را بهینه سازید تا سرعت بارگیری سایت خود را افزایش دهید.

در این مجموعه ما 15 ابزارمهم و کارآمد که همگی از بهترین ابزارهای رایگان برای بهینه و فشرده سازی تصاویر هستند، را به شما معرفی خواهیم کرد. البته شما با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ نیز می‌توانید تصاویر خود را بهینه‌سازید، اما ابزارهایی که در اینجا با آن آشنا می‌شوید در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ تخصصی این‌کار را برای شما انجام می‌دهد.

چرا تصاویر باید بهینه سازی شوند؟

آپلود تصاویر با اندازه اصلی آن، زمان بارگیری قابل‌توجهی را به صفحه وب شما اضافه می‌کند و این موضوع باعث از دست رفتن کاربران وب‌سایت شما می‌شود. در حقیقت بهینه سازی تصاویر به میزان زیادی به سرعت وب سایت شما کمک می‌کند. حالا بیایید نگاهی به بهترین ابزارهای بهینه سازی تصویر بیاندازیم.

مقاله مرتبط: افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید

1. JPEG Optimizer

JPEG Optimizer   به شما کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن تصاویر خود را بهینه کرده و برای انتشار در سایت‌تان آماده سازید. کار با این ابزار خیلی ساده است، اما توجه داشته باشید که همان طور که از نامش پیداست این سایت فقط امکان تغییر و آماده‌سازی تصاویر با فرمت JPEG را به شما می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این ابزار اندازه عکس خود را نیز تغییر دهید.

بهینه سازی تصاویر

2. Optimizilla

با استفاده از Optimizilla نیز شما می‌توانید تا جایی که ممکن است حجم تصاویر را بدون آنکه از کیفیت آن کاسته شود کم کرده و تصاویری با کیفیت تولید کنید. همچنین شما می‌توانید عکس‌هایی با هر دو فرمت PNG و JPEG را فشرده کنید.

این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که نسخه قبل و بعد از ادیت تصویر خود را همواره ببینید. این موضوع  خیلی به شما کمک می‌کند، چرا که در حین انجام کار متوجه هرگونه افت کیفت می‌شوید و می‌توانید برای ادامه کار تصمیم بگیرید که می‌خواهید تا کجا پیش بروید. این سایت اجازه آپلود و بهینه سازی 20 تصویر را به شما می‌دهد. نکته دیگری که باید در این زمینه بدانید این است که این ابزار مانند برخی دیگر از سایت‌ها امکان پی‌دی‌اف سازی را به ما نمی‌دهد که البته این موضوع  ممکن است برای همه مهم نباشد.

بهینه سازی تصاویر

3. Kraken.io

 Kraken.io یک ابزار شگفت‌انگیز برای فشرده سازی تصاویر است که به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با فرمت PNGs, JPGs و گیف‌های متحرک را با کمترین حجم بهینه سازی کنید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید عکس‌هایی که فشرده سازی کردید را در قالب یک فایل زیپ دانلود کنید و این‌گونه در زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین می‌توانید خروجی کار خود را مستقیم به Dropbox ارسال کرده و یا اینکه عکس‌های خود را به شکل مستقیم از Box وDropbox و یا Google drive بردارید. البته این امکاناتی است که نسخه پولی آن به شما می‌دهد؛ امکاناتی چون کار بر روی تعداد نامحدودی عکس، تغییر سایز دلخواه و همگام بودن با ابزارهایی که در بالا به آن اشاره شد.

نسخه رایگان این ابزار فقط امکان فشرده سازی عکس‌هایی با اندازه 32 مگابایت را می‌دهد که مجموع آنها نیز از 100 مگابایت بیشتر نباشد. در نسخه پولی امکان تغییر سایز و کار بر روی عکس هایی تا 500 مگابایت و مجموعا تا 5 گیگا بایت را نیز دارید.

بهینه سازی تصاویر

بیشتر بدانید: 11 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

4. ImageRecycle

ImageRecycle فشرده سازی تصاویر با انواع فرمت‌ها نظیر JPEG و PNG و GIF و PDF را انجام می‌دهد که نتایج چشم گیری دارد. شما با استفاده از این ابزار و با یک کشیدن و رهاسازی ساده عکس‌ها در سایت ‌)drag and drop)می‌توانید خیلی سریع و آسان عکس‌های بهینه سازی شده خود را تحویل بگیرید.

این ابزار همچنین به برنامه‌نویسان API می‌دهد تا آنها نیز بتوانند از امکانات آن استفاده کنند. یکی دیگر از امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد امکان تحلیل و گزارش‌گیری از وضعیت تصاویر شماست. Imagerecycle به شما می‌گوید که کدام یکی از تصاویر وب‌سایت‌تان نیاز به بهینه سازی دارد.

این ابزار برای هر کدام از سیستم‌های مدیریت محتوا نطیر WordPress و Shopify ,Joomla ,Magento پلاگین مخصوص دارد که شما با استفاده از آنها دیگر نیاز ندارید به وب سایت دیگری مراجعه کرده و در همان‌ پنل خود می‌توانید عکس‌ها را فشرده سازی نمایید.

شما می‌توانید از این ابزار به مدت 15 روز و با محدودیت 100 مگابایت به طور رایگان استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر

5. CompressNow

یکی دیگر از ابزارهایی که بدین منظور استفاده شده و کار با آن آسان است ابزار compressnow است. شما می‌توانید تصاویر JPEG، PNG و دیگر تصاویر موجود در کامپیوترتان را آپلود، درصد فشرده سازی آن را تنظیم و سپس دانلود کنید. همچنین ابزار فوق این قابلیت را به شما می‌دهد که در یک لحظه 10 تصویر را همزمان تغییر دهید.

بهینه سازی تصاویر

6. Trimage

 این ابزار بیشتر مناسب کاربران لینوکس بوده و برای آنها کاملا کاربردی است، اگر یک کاربر مک یا ویندوز هستید بهتر است از انتخاب‌های دیگری که در این مقاله برای‌تان گفته‌ایم استفاده کنید.

Trimage متا دیتا و EXIF را از تصاویر شما حذف می‌کند و سپس آنها را به بالاترین سطح ممکن فشرده می‌کند. این ابزار فقط امکان بهینه سازی تصاویر با فرمت‌های JPEG و PNG را به شما می‌دهد.

بهینه سازی تصاویر

7. Online Image Optimizer

online image optimizer یکی ازمحصولات Dynamic Drive است که به شما این امکان را می‌هد که به راحتی تمامی تصاویر را با هر فرمتی بهینه سازی کنید. شما همچنین می‌توانید تصاویر را از هر فرمتی که می‌خواهید به دیگر فرمت‌ها تغییر دهید. فقط فراموش نکتید که شما در یک لحظه اجازه آپلود و ویرایش یک تصویر و تا حداکثر اندازه 2.86 مگابایت را دارید.

بهینه سازی تصاویر

بیشتر بخوانید: چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

8. Tiny PNG

Tiny PNG یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارها در زمینه بهینه سازی تصویر است که به شکل رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و امکانات زیادی برای فشرده سازی به شما می‌دهد.

 این ابزار فرمت‌های PNG و JPEG را برای فشرده سازی می‌پذیرد. شما می‌توانید حداکثر 20 عکس در یک مرتبه و حداکثر 100 تصویر را در یک ماه آپلود کنید. البته اندازه هر تصویر نباید بیش از 5 مگابایت باشد. پس از فشرده سازی می‌توانید تصاویر را در کامپیوتر خود دانلود کرده و یا آنها را در Dropbox ذخیره کنید. Tiny PNG همچنین برای wordpress و Magneto افزونه نیز دارد که استفاده از آن کار شما راحت‌تر می‌سازد.

بهینه سازی تصاویر

9. Resize Photos

Resize Photos یکی دیگر از ابزارهای رایگان فشرده سازی تصویر است  که شما می‌توانید بوسیله آن عکس‌ها را تغییر داده و در سایت، ایمیل و یا انجمن‌های خود منتشر سازید.

شما می‌توانید به سادگی تصاویر را به صورت آنلاین آپلود کنید و سطح فشرده سازی موردنظر خود را با توجه به نیازتان در بازه عددی 1 تا 100 تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید از فیچرها و جلوه‌های تصویری که این سایت در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید. قابلیت‌هایی چون اضافه کردن زیرنویس‌، جلوه‌های بصری، افزودن خطوط، سایه‌ها و دیگر تغییرات، از جمله آنهاست.

بهینه سازی تصاویر

10. GiftOfSpeed

 این برنامه دارای ابزارهای متنوعی برای فشرده سازی تصاویر با فرمت‌های PNG و JPEG به صورت جداگانه است. GiftOfSpeed همچینین تکنیک‌های گوناگونی برای بهینه سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید تا جایی که امکان دارد سایز تصاویر مورد‌نظرتان را به حداقل برسانید. البته در نظر داشته باشید که اگر فایل شما PNG باشد، شما می‌توانید چندین فایل را آپلود و ویرایش نمایید، اما اگر تصویر شما فرمت JPEG داشته باشد، فقط یکبار مجاز به این کار هستید.

بهینه سازی تصاویر

11. Compressor.io

Compressor.io به شما این اطمینان را می‌دهد که بدون از دست رفتن کیفیت تصویر موردنظرتان، آن را تا بالاترین حد ممکن فشرده سازی کند. این ابزار که یک ابزار شناخته‌شده و کاربردی است، به راحتی تمامی فرمت‌های Gif، PNG، JPEG و SVG را بهینه سازی می‌کند. این ابزار توانایی کاهش اندازه فایل‌ها تا 90% یا حتی بیشتر را دارد. تنها نقطه ضعف آن، عدم انجام آپلود چندین فایل در یک بار است و شما باید عکس‌ها را تک تک آپلود کنید.

بهینه سازی تصاویر

12. JPEGmini

با فشرده‌سازی فایل‌های‌تان توسط JPEGmini، می‌توانید سرعت سایت خود را تا حد ممکن بالا برده و از این افزایش سرعت لذت ببرید. نکته دیگر اینکه این سایت نسبت به گزینه‌های دیگری که در این متن آمده، رابط کاربری بهتری دارد. شما می‌توانید تصویر خود را بارگذاری کرده و قبل و بعد از ویرایش آن را به شکل اسلایدر ببینید. این ابزار کیفیت تصاویر را پس از فشرده سازی حفظ می کند.

بهینه سازی تصاویر

بیشتر بخوانید: HEO چیست؛ 10 نکته‌ای که درباره بهینه‌سازی سایت برای کاربر باید بدانید

13. COMPRESS JPEG

با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید فقط فایل‌های JPEG خود را بدون از دست دادن کیفیت بهینه سازی نمایید. COMPRESS JPEG یک ابزار فوق‌العاده برای کوچک‌تر کردن سایز تصاویر  با فرمت گفته‌شده است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید تعداد 20 عکس را در یک بار آپلود کنید و یا از امکان کشیدن و رهاسازی تصاویر استفاده کرده و منتظر باشید تا فرآیند کاهش سایز انجام شود. در نهایت شما می‌توانید تصاویر دلخواهتان را یکی‌یکی و یا همگی آنها را با هم در یک فایل زیپ دانلود کنید.

بهینه سازی تصاویر

14. Convert Image

ابزار فوق یکی دیگر از ابزارهای آنلاین بهینه سازی تصاویر است که عکس‌های JPEG را فشرده می‌کند. همچنین Convert Image به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر JPEG خود را به فرمت‌های دیگری چون BMP، GIF، ICO، PNG و… تبدیل کنید. این برنامه قابلیت ویرایش عکس نظیر برش دادن، معکوس کردن و اعمال دیگر تغییرات را نیز دارد.

بهینه سازی تصاویر

15. PNGGauntlet

PNGGauntlet به شما کمک می‌کند که تصاویر PNG خود را بهینه سازی کنید. شما می‌توانید با گرفتن خروجی از این سایت، و برای اعمال تغییرات بیشتر از ابزارهای دیگری چون PNGOUT، OptiPNG و DeflOpt به صورت ترکیبی استفاده کنید. همچنین این ابزار می‌تواند فایل‌هایی با فرمت‌هایی چون JPG،GIF،TIFF وBMP را فشرده و آنها را به PNG تبدیل کنیم. تنها نقطه ضعف این ابزار اینست که کار با آن ممکن است نسبت به موارد مشابه کمی بیشتر طول بکشد.

بهینه سازی تصاویر

حالا که با 15 ابزار فوق‌العاده برای بهینه سازی تصاویرتان آشنا شدید، می‌توانید بسته به نوع نیاز خود عکس‌های مورد نظرتان را فشرده نموده و با آپلود آنها در وب‌سایت‌تان، از مزایای کیفیت و سرعت بارگذاری بالا لذت ببرید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 15 ابزار آنلاین فشرده سازی عکس که کیفیت را کم نمی‌کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *