16 دلیل که چرا باید از تلگرام برای تقویت تجارت خود استفاده کنیم


16 دلیل که چرا باید از تلگرام برای تقویت تجارت خود استفاده کنیم

چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 15 دقیقه 2 نظر 7,113 بازدید

این روزها راه ها ، روش ها و کانال های تجارت الکترونیک گسترده تر و بسیار وسیع تر شده است. مبحث جدیدی که به تازگی رنگ و بوی بسیار جدی در صنعت کسب و کار آنلاین به خود گرفته است، مقوله موبایل مارکتینگ یا بازاریابی با موبایل است.

موبایل مارکتینگ یکی از روش های جدید و بسیار پر نفوذ در کسب و کار اینترنتی مدرن می باشد که فرصت های بسیاری را برای مشاغل گوناگون فراهم کرده است. اینکه چرا باید هر تجارت آنلاینی به این مبحث توجه ویژه ای داشته باشد کاملاً مشخص و واضح است. تعداد کاربران اینترنتی در حال افزایش است و تقریباً بیش از نیمی از این کاربران صاحب یکی از موبایل های هوشمند امروزی هستند و بسیاری از فعالیت های خود را از کامپیوترهای شخصی به موبایل هایشان مرجوع کرده اند. همین موضوع، بستر داغ و پر سود موبایل ها در زمینه بازاریابی اینترنتی را نشان می دهد.

در این زمینه اپلیکیشن ها و برنامه های گوناگونی عرضه شده اند. این بار می خواهیم به پر مخاطب ترین برنامه و پیام رسان مورد استفاده توسط ایرانیان اشاره کنیم و دلایل محکم و ثابت شده ای از این که چرا باید از این پیام رسان برای مقاصد تجاری استفاده کرد را بازگو کنیم. موضوع مورد بحث ما، پیام رسان محبوب تلگرام (Telegram) می باشد.

تلگرام نه تنها یک پیام رسان حرفه ای و پر سرعت است، بلکه یک شبکه اجتماعی پر مخاطب و بستری مناسب برای فعالیت های متنوع است. یکی از این فعالیت ها که از قضا بازخورد بی نظیری به همراه داشته است، فعالیت های تجاری و اقتصادی می باشد. هم اکنون صد ها وب سایت و هزاران مشاغل مختلف از طریق سیستم کانال های تلگرام در حال فعالیت تجاری هستند. این برنامه چند منظوره، راه را برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان کسب و کارهای آنلاین هموار می کند.

اگرچه در این زمینه برنامه های مشابه دیگری نیز وجود دارند اما دلیل اینکه ما تلگرام را انتخاب کرده ایم، پتانسیل بالا و ویژگی های کاربردی آن است که در دیگر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به این صورت در دسترس نیست. همچنین شایان ذکر است که در حال حاضر با داشتن بیش از 45 میلیون کاربر فعال در ایران، تلگرام پر مخاطب ترین پیام رسان مورد استفاده ایرانی ها به حساب می آید. بنابراین نیازی به جذب مخاطب و معرفی این پیام رسان به مشتریان نیست.

Telegram ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر پیام رسان های مشابه متمایز کرده است. ویژگی هایی که برای فعالیت های تجاری شما مفید و بسیار سودآور خواهند بود. در ادامه به 10 ویژگی برتر + 6 ویژگی انحصاری این پیام رسان قدرتمند در این زمینه اشاره می کنیم و دلایل اینکه چرا باید از تلگرام به منظور پیشرفت تجارت خود استفاده کنیم را شرح می دهیم.

پیشنهاد: ویدئوی چرا باید از تلگرام برای کسب و کارمان استفاده کنیم؟

تجارت آنلاین تلگرام

تلگرام کاملاً رایگان است

مهم نیست که روزانه چقدر از این پیام رسان استفاده می کنید و چه مقدار اطلاعات از طریق آن ارسال یا دریافت می کنید. هیچ هزینه ای برای استفاده از تلگرام وجود ندارد. نکته قابل توجه اینجاست که بر خلاف برخی دیگر از پیام رسان های مشابه، تلگرام هیچ محدودیتی از لحاظ زمانی و حجم اطلاعات ندارد و اطلاعات چت های شما تا همیشه روی سرورهای تلگرام ذخیره خواهند شد. به جز این موارد، تلگرام امکان ارسال و به اشتراک گذاری متن، عکس، ویدئو و آهنگ و فایل های صوتی را فراهم کرده است. این یعنی شما از هیچ لحاظی برای برقراری ارتباط محدود نیستید. همین مورد نکته ای مهم در زمینه تجارت آنلاین محسوب می شود؛ چرا که می دانیم فایل های رسانه ای بخشی جدا نشدنی از فعالیت های تجاری و آنلاین می باشند.

گروه بندی ها

خیلی از کارآفرینان و مشاغل گوناگون در گروه های مختلفی فعالیت تجاری دارند. تلگرام به این افراد این امکان را می دهد تا بتوانند در گروه بندی های مختلف به فعالیت های مجزا بپردازند. از این طریق شما می توانید فعالیت های خود را برنامه ریزی کرده و از چندین راه ارتباطی متنوع، به تجارت آنلاین خود رونق دهید. این گروه ها می توانند در موارد متفاوت دسته بندی شوند. شما می توانید گروه های خود را از لحاظ سنی، علائق کاربران، فعالیت های منطقه ای و … دسته بندی کنید و بدون کوچک ترین تأخیر پیام ها و اعلانات خود را در آن ها انتشار دهید.

مشارکت کاربران

حجم وسیع حضور کاربران در پیام رسان تلگرام باعث شده است تا قابلیت بهره مندی از مشارکت کاربران به منظور افزایش شهرت و پیشرفت برند فراهم شود. شما می توانید از حضور و همکاری آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برای مثال می توانید از آن ها بخواهید تا با معرفی محصولات شما در سطح تلگرام و دیگر گروه ها شما را محبوب تر و معروف تر کنند. برای ترغیب آن ها می توانید از کمپین های مختلف استفاده کرده و در ازای معرفی و به اشتراک گذاری برند ، محصول یا سرویس های شما، به آن ها جوایزی اهدا کنید. همیشه کاربران زیاد و فعالی هستند که چنین همکاری هایی را انجام دهند و گستردگی تلگرام زمینه ساز این همکاری خواهد بود.

این حرکت یک تبلیغ تقریباً بدون هزینه است و شما با چند متد ساده می توانید خود را به تعداد قابل ملاحظه ای از کاربران معرفی کنید. تنها کار مهم شما در این زمینه انتخاب اهداف مناسب و کاربران هدفمند می باشد. با شناسایی کاربران و مشتریان خود، می توانید به این روند موفقیت آمیز سهولت ببخشید.

مقاله مرتبط: 7 روشی که می‌توانید با آن‌ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید

پشتیبانی آسان و 24 ساعته مشتریان

با گسترش هر چه بیشتر فعالیت های آنلاین، کاربران مدرن تمایل بیشتری به استفاده از پشتیبانی آنلاین به نسبت پشتیبانی تلفنی دارند. تلگرام بستری مناسب برای شما به عنوان یک برند و تجارت و برای کاربران و مشتریان شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی به پشتیبانی آن ها بپردازید. در این صورت کاربران مشکلات خود را به صورت واضح از طریق نوشتن متن برای شما ارسال می کنند و شما نیز می توانید آن ها را بهتر راهنمایی کنید.

این مورد درست بر عکس پشتیبانی های تلفنی که نیاز به توضیح کلمه به کلمه دارند، بسیار ساده بوده و متن مشکلات ذخیره شده و نیازی به توضیح دوباره آن ها نیست. این مزایا باعث می شوند تا ارتباط شما با مشتریان خود تنگاتنگ و راحت تر شود. به ویژه اینکه خیلی از کاربران علاقه ای به صحبت کردن نیز ندارند. با این کار اعتماد مشتریان جلب شده و پشتیبانی آن ها در بازه زمانی بیشتری امکان پذیر خواهد بود.

این مدل پشتیبانی ها همان چیزی هستند که یک کسب و کار اینترنتی به آن نیاز دارد تا به واسطه آن مشتریان را وفادار کنند. همچنین با استفاده از تلگرام به این منظور، حتی دیگر نیاز خاصی به چت آنلاین و پشتیبانی آنلاین در سایت خود نیز ندارید و می توانید با حذف این هزینه اضافی از آن چشم پوشی کرده و این سیستم پشتیبانی را جایگزین آن کنید.

پشتیبانی تلگرام

تبلیغات

مبحث تبلیغات یکی از بزرگترین ویژگی های تلگرام است که به واسطه آن مشاغل گوناگون به راحتی و بدون نیاز به هزینه کردن های اضافی، می توانند از طریق کانال های ارتباطی یک شبکه تبلیغاتی سودآور ایجاد کنند. از این طریق شما می توانید به واسطه کاربران تلگرام، تبلیغات خود را در سطح گسترده ای به نمایش بگذارید. می توانید تبلیغ مورد نظر خود که می تواند ویدئو، عکس و یا فایل صوتی باشد را در گروه های مختلف و یا کانال های پر بازدید به معرض نمایش قرار دهید. هزینه تبلیغات در کانال های امروزی تلگرام به نسبت بازدهی که دارند مناسب می باشد.

همچنین سیستم دیگری که به شما کمک می کند تا برند و محصولات خود را کاملاً رایگان بیش از پیش معرفی کنید، امکان تبادل با دیگر کانال ها و همکاران می باشد. از این طریق، شما می توانید تبلیغ دیگران را در کانال خود بگذارید و در ازای آن، تبلیغ شما نیز در کانال طرف مقابل منتشر می شود. در این صورت بدون هزینه کردن با یک همکاری ساده، تبادل کاربر انجام شده و از میان آن ها می توان صدها مشتری ثابت جذب کرد.

در همین راستا، پیشنهاد می کنیم فایل ویدئویی نکته به نکته: بهترین زمان برای شروع تبلیغات را مشاهده کنید.

بازخوردهای سریع از طرف کاربران

تلگرام نه تنها راهی آسان برای برقراری ارتباط با مشتریان شما می باشد، بلکه برای کاربران نیز روشی سریع برای ارتباط با شما خواهد بود. بازخوردهای سریع کاربران باعث می شود تا برند شما یک ویژگی منحصر به فرد به خود بگیرد. از همین ویژگی می توانید به منظور دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان استفاده کرده و از آن ها ایده برداری کنید تا محصولات و سرویس های خود را به مراتب بهبود ببخشید. در دنیای مدرن امروزی، تلگرام سریع ترین راه برای چنین ارتباطاتی می باشد. مردم معمولاً برای چنین فیدبک هایی خیلی کمتر از ایمیل و یا تماس های تلفنی استفاده می کنند.

استفاده از تلگرام برای برقراری ارتباط، وقت و هزینه کمتری داشته و با سرعت بسیار زیاد تری قابل انجام است. همچنین شایان ذکر است که تلگرام به خاطر سبکی و سرعت بالا حتی امکان اتصال با اینترنت های ضعیف را نیز دارا می باشد و در نتیجه همه جا و در هر زمانی قابل استفاده است. مشاغل حرفه ای از چنین ابزاری نه تنها برای برقراری ارتباط، بلکه برای برگزاری نظرسنجی ها و … نیز استفاده می کنند. این امر به کمک ربات های قدرتمند تلگرام بسیار راحت و بدون دردسر قابل انجام است.

Feedback

امنیت بالا

از بحث های دیگر که بگذریم، بحث امنیت همیشه یکی از مهم ترین موارد انتخاب یک پیام رسان می باشد. امنیت یکی از مهمترین عناصر اصلی پیام رسان Telegram است. سازندگان این برنامه اعلام کرده اند که متدهای امنیتی استفاده شده در تلگرام هک کردن آن را غیر ممکن کرده است و به گفته آن ها راهی برای نفوذ به درون آن برای سرقت اطلاعات وجود ندارد. برخلاف بسیاری دیگر از پیام رسان ها که حفره های امنیتی آن ها مسئله ساز شده بود، تلگرام از این بابت بسیار امن بوده و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.

مسئولین تلگرام جایزه هک کردن آن را 300 هزار دلار تعیین کرده اند و تا کنون بعد از چندین سال از عرضه این پیام رسان، هنوز هیچ هکری قادر به نفوذ به سرورهای تلگرام نبوده است. این امنیت بالا و مثال زدنی شما را از اینکه هیچ خطری در مورد پخش شدن اطلاعات محرمانه شما وجود ندارد مطمئن می کند. در ضمن،  امنیت بالا مشتریان و کاربران بیشتری را به سمت استفاده از چنین پیام رسانی سوق می دهد.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Falcongaze در سال 2016 از لحاظ امنیت اطلاعات، پیام رسان تلگرام رتبه اول را در اختیار دارد.

امن ترین پیام رسان ها

در دسترس و همگانی بودن

تلگرام از معدود پیام رسان های امروزی است که تقریباً در تمام پلتفرم ها در دسترس است. این یعنی شما می توانید تلگرام را در سیستم عامل های موبایلی مثل Windows Phone , iOS و Android در اختیار داشته باشید. تلگرام همچنین نسخه ی دسکتاپ برای Windows , MacOS و Linux نیز عرضه کرده است. به جز این پلتفرم ها، تلگرام حتی یک پلتفرم تحت وب توسعه داده است تا بدون نیاز به نصب خود برنامه، بتوان از این پیام رسان استفاده کرد.

چنین مسئله ای نشانگر این است که هر کسی که به هر طریقی یک کاربر اینترنتی باشد، مطمئناً می تواند عضوی از خانواده بزرگ تلگرام نیز باشد. نکته قابل ذکر دیگر در این زمینه این است که کاربران می توانند همزمان از یک حساب کاربری تلگرام در همه این پلتفرم ها استفاده کنند و از بخش Active sessions از آخرین دستگاه های متصل شده به حساب کاربری خود مطلع شده و آن ها را مدیریت کنند. اطلاعات در تلگرام به صورت لحظه ای سینک می شوند و از این رو، می توان استفاده های زیادی از این قابلیت کرد.

استیکرهای رایگان و متنوع

استیکرهای تلگرام، بخش بسیار مهم و پر طرفداری از این برنامه به حساب می آیند. در حالی که در خیلی از پیام رسان های دیگر پک های استیکر به این صورت وجود نداشته و یا پولی هستند، تلگرام صدها و هزاران پک استیکر کاملاً رایگان در اختیار همگان قرار می دهد. جدا از استیکرهایی که هر از گاهی از طرف خود تلگرام معرفی می شوند، پک های استیکر فرعی نیز تولید و به اشتراک گذاشته می شوند. این استیکرها راهی دیگر برای معرفی برند شما و کسب محبوبیت در بین کاربران می باشد.

شرکت های موفق ایرانی همچون اسنپ، دیجی کالا و بامیلو از این قافله عقب نمانده و با ساخت و عرضه استیکرهای انحصاری خود، به مقدار قابل توجهی برند خود را گسترش بخشیده اند. ساخت استیکر برای تلگرام بسیار راحت می باشد. کافیست تصاویر مورد نظر خود را طراحی کرده و آن ها را با فرمت PNG ذخیره کنید. سپس با کمک ربات Stickers@ تصاویر خود را به استیکر تبدیل کنید. به منظور معرفی بهتر برند خود، پیشنهاد می کنیم نام برند یا وب سایت خود را با فونت کوچک در کنار تصاویر قرار دهید.

Telegram Stickers

انتقال وجه امن

اگرچه در حال حاضر قابلیت انتقال وجه و ارز دیجیتال به صورت آنلاین در تلگرام فقط در کشورهای برزیل و روسیه امکان پذیر است، اما این قابلیت قرار است در کشورهای بیشتری در دسترس قرار بگیرد. چنین قابلیتی باعث می شود تا این پیام رسان ثابت کند امنیت بالای آن قابل اعتماد است. این ویژگی فعالیت های تجاری کسب و کارهای آنلاین را دگرگون می کند و به آن ها اجازه می دهد تا از طریق سیستم درون بانکی تلگرام با سرعت و امنیت خیلی بالاتری به انتقال وجه بپردازند.

درست است که امکان فعالیت چنین سیستمی در ایران بعید به نظر می رسد، اما حداقل می توان آن را پنجره ای جدید به روی مبادلات خارجی دانست. خیلی از کسب و کارهای اینترنتی داخل ایران در حال فعالیت با شرکت های خارجی هستند و انتقال وجه امن تلگرام در این زمینه به این افراد کمک شایانی می کند.


این 10 مورد، ویژگی های مهم و عمومی تلگرام بودند که می توان از آن ها در راستای فعالیت های تجاری آنلاین به خوبی بهره برد. اما به جز این موارد، تلگرام ویژگی هایی دارد که انحصاری بوده و در دیگر پیام رسان ها وجود ندارد. این قابلیت ها تلگرام را به طور کلی متمایز می کنند. در ادامه به 6 مورد از این ویژگی ها اشاره می کنیم.

قابلیت های انحصاری تلگرام

چت مخفی یا Secret Chat

ابزار چت مخفی یا سیکرت چت تلگرام یک قابلیت انحصاری است که به صورت رمزگذاری شده بین دو نفر برقرار می شود. با کمک این سیستم، دو نفر می توانند در امنیت کامل و با کمک سیستم ارتباطی End-to-end encryption یا به اصطلاح رمزگذاری سرتاسر با یکدیگر چت کنند. در این سیستم فقط همین دو نفر قادر به دیدن پیام ها می باشند و هیچ سرور ، ربات یا سیستم جانبی دیگری دسترسی به این اطلاعات نخواهد داشت چرا که این پیام ها از دو لایه رمزنگاری شده که توسط خود کاربران ایجاد می شود عبور می کنند. در این حالت، سرور تلگرام هیچ نقش و دخالتی در دریافت و ارسال این اطلاعات نخواهد داشت.

اگرچه امنیت تلگرام بسیار بالا می باشد اما اگر می خواهید پیام های خود را در ایمن ترین حالت ممکن ارسال کنید، این روش مناسب شما خواهد بود. Secret Chat قابلیتی بی نظیر برای ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه می باشد. تاریخچه چت های مخفی فقط در دستگاه افراد ذخیره می شود و روی سرورهای تلگرام ذخیره نمی شوند. در نتیجه، اگر یکی از کاربران پیامی را از یک چت مخفی حذف کند، آن پیام برای طرف مقابل نیز حذف می شود. همچنین اطلاعات موجود در چت های مخفی بعد از حذف و نصب مجدد برنامه تلگرام و یا وارد شدن به همان حساب کاربری در یک دستگاه دیگر از بین می روند.

Telegram Secret Chat

قابلیت حذف خودکار پیام ها و حساب کاربری

قابلیت منحصر به فرد دیگر تلگرام که مدتیست به آن افزوده شده است، یک قابلیت امنیتی دیگر به حساب می اید. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا یک بازه زمانی برای پیام ها ثبت کند تا بعد از به پایان رسیدن زمان تعیین شده، پیام های مورد نظر حذف و ناپدید شوند.

این قابلیت برای زمان هایی مناسب است که کاربران می خواهند اطلاعات مهمی را برای شخص یا اشخاصی بفرستند که نیاز است بعد از مطالعه سریعاً حذف شوند. اما ممکن است در همان زمان طرف مقابل حضور نداشته باشد. در این صورت می توان پیام های زمان دار ارسال کرد تا به صورت خودکار بعد از زمان مشخص شده بدون دخالت شما از بین بروند.

تلگرام چنین سیستمی را برای خود حساب کاربری نیز در نظر گرفته است. برای این مورد قابلیتی با عنوان Account self-destruct در بخش امنیت و حریم خصوصی در بخش تنظیمات در نظر گرفته شده است. کاربران می توانند با تنظیم این مورد، یکی از گزینه های 1 ماه ، 3 ماه ، 6 ماه و یک سال را انتخاب کنند. سپس تلگرام از تاریخی که شما آنلاین نشده باشید شروع به شمارش روزها می کند و اگر تا زمان تعیین شده توسط شما، حساب کاربری شما آنلاین نشده باشد، تلگرام به صورت خودکار آن را غیر فعال و حذف می کند.

سرورهای پرسرعت + فضای ابری

تلگرام اطلاعات کاربران اعم از پیام ها، تصاویر، ویدئوها و … را روی سرورهای ابری خودش ذخیره سازی می کند. سرورهایی پر سرعت و با حجم تقریباً نامحدود که به کاربران این امکان را می دهد تا هر چقدر که می خواهند روی این سرورها فایل های خود را به اشتراک بگذارند. تلگرام تاریخچه تمام چت های شما را نیز روی همین سرورها ذخیره می کند تا هر موقع که خواستید به تمامی چت های گذشته دسترسی داشته باشید.

این سرورهای ابری از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و محدودیت حجمی برای کاربران ندارند. لذا شما می توانید از این سرورها نه تنها به منظور مقاصد شخصی، بلکه به عنوان ابزاری حرفه ای و کاملاً رایگان برای کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید. برای مثال می توانید در صورتی که هاست دانلود ندارید، ویدئوها و فایل های سنگین خود را در تلگرام آپلود کرده و در اختیار کاربران قرار دهید. به جرأت می توان گفت که نزدیک به نیمی از موفقیت های به دست آمده توسط ادمین کانال های تلگرام به یمن وجود همین سرورهای ابری می باشد.

فضای ابری

تلگرام غیرفعال یا فروخته نمی شود

همیشه این نگرانی که آیا استفاده از یک سیستم یا ابزار آنلاین تاریخ انقضا دارد یا خیر وجود دارد. به ویژه برای کسانی که از این سیستم ها در تجارت آنلاین استفاده می کنند. در مبحث موبایل مارکتینگ و پیام رسان تلگرام نیز این نگرانی ها وجود دارند اما مسئولان بالارتبه این مسنجر اعلام کردند که تلگرام نه غیرفعال خواهد شد و نه به فروش خواهد رسید. اگرچه خریداری شدن WhatsApp با قیمت گزاف به Facebook باعث شده است تا این حرف ها برای کاربران خیلی قابل اطمینان به نظر نرسند، اما تلگرام گفته است که از این بابت هیچ برنامه ای ندارد.

به نقل از توسعه دهندگان Telegram ، این برنامه یک پروژه غیر سازمانی و خصوصی می باشد و امکان فروش آن وجود ندارد. این یعنی اطلاعات کاربران و کانال ها و … در تلگرام ثابت باقی مانده و به دست ارگان ها و سازمان های مختلف نخواهند افتاد. همین موضوع می تواند برای کسب و کارهای آنلاین خبر خوبی باشد تا با خیال راحت به فکر توسعه بخشیدن تجارت خود در تلگرام باشند.

Telegram

افزایش قابل توجه تعداد کاربران

در حالی که دیگر پیام رسان ها با عددی تقریباً مشخص و ثابت در حال کسب کاربران بیشتر هستند، اما تعداد رو به رشد کاربرانی که به شبکه تلگرام می پیوند هر ماهه در حال افزایش است. این روند صعودی طی یک سال اخیر رشد چشم گیری داشته است تا جایی که هم اکنون روزانه بیش از 350 هزار کاربر جدید، عضو تلگرام می شوند. تلگرام در سال 2016 مرز 100 میلیون کاربر را گذراند و این تعداد با سرعت خیلی زیادی در حال افزایش است. در حال حاضر تعداد اکانت های فعال تلگرام در یک ماه رقمی بیش از 200 میلیون کاربر می باشد.

حال با این شرایط مساعد، اگر کاربران استیکرهایی که لوگوی شما روی آن ها نقش بسته است را دست به دست کنند شما می توانید در نظر سیل عظیمی از کاربران دیده شوید و فرصت فوق العاده ای برای محبوب شدن و پیشرفت خود پیدا کنید.

ربات ها

ربات های تلگرام بدون شک از جمله مهمترین ابزارهایی هستند که تلگرام را از یک پیام رسان عادی به یک پیام رسان همه کاره و هوشمند تبدیل کرده اند. نکته جالب توجه اینجاست که تعداد ربات های حرفه ای و قابل استفاده برای مقاصد تجاری در این پیام رسان بسیار زیاد بوده و هر روزه در حال افزایش هستند. برای مثال ربات هایی برای نظرسنجی، اطلاع رسانی و مدیریت کانال ها از جمله این موارد هستند. شما به عنوان ادمین یک کانال و یا یک کاربر فعال در تلگرام می توانید با کمک این ربات ها کارها و امور مختلف خود را از حالت دستی به حالت خودکار در بیاورید.

خوشبختانه ربات ها در زمینه های گوناگونی عرضه شده اند و به طور واقع تلگرام را هوشمند کرده اند. تقریباً می توان گفت که بیش از 90% این ربات ها کاملاً رایگان هستند و محدودیتی در استفاده معمول از آن ها نیست. توسعه دهندگان ایرانی نیز در ساخت و گسترش این ربات ها نقش مهمی دارند و تا کنون ده ها ربات کاربردی ایرانی را با زبان فارسی منتشر کرده اند.

از جایی که تلگرام بر مبنای سیستم متن باز طراحی شده است، شما به عنوان یک کاربر عادی نیز قادر هستید تا یک روبات را به سادگی تمام در تلگرام ایجاد کنید. سپس می توانید با کمک کدهای اینلاین و یا با کدنویسی های استاندارد، ربات خود را گسترش دهید. یکی از پرکاربرد ترین استفاده این ربات ها، ایجاد سیستم پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته می باشد.

در بسیاری از موارد، ربات های برخی از کسب و کارهای ایترنتی حتی می توانند مثل یک حسابدار یا منشی فعالیت کنند. از این لحاظ تلگرام به تکامل خیلی جذابی رسیده است. شما نیز می توانید با توسعه یک یا چند روبات، به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهید. روبات ها باعث می شوند تا وقت کمتری را در تلگرام هدر دهید و کارهایتان را دقیق تر و منظم تر پیاده سازی کنید.
ربات تلگرام

با تمام این صحبت ها و با تمام پتانسیل های بالایی که تلگرام برای پیشرفت هر تجارت آنلاینی دارد، اما استفاده صحیح و درست از آن نیاز به دقت به نکات ریز و درشتی دارد. اول از همه اینکه همه اقشار جامعه در این پیام رسان حضور دارند و شما برای تبلیغات هدفمند خود باید اهداف از پیش تعیین شده داشته باشید و آن ها را دنبال کنید. در غیر این صورت تبلیغات و زحمت های شما ممکن است به خاطر تعداد زیادی از کاربران عادی و سطح پائین تر به هدر برود.

رقابت در تلگرام بسیار تنگاتنگ است و توجه به این مسئله ضروریست. اگر درست عمل نکنید و آنطور که باید در رقابت ها حضور نداشته باشید به راحتی کنار می روید و رقبای جدید یا قدیمی جای شما را خواهند گرفت. پس سعی کنید بی گدار به آب نزنید و هدفمند فعالیت خود را شروع کنید.

مشاهده نسخه pdf مقاله: 16 دلیل که چرا باید از تلگرام برای تقویت تجارت خود استفاده کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *