3 نکته مهم در ایجاد محتوای جذاب
در این مقاله، با 3 نکته بسیار مهم و درعین حال ساده به شما آموزش خواهیم داد که چطور میتوانید یک محتوای جذاب برای مخاطب خود تولید کنید و به راحتی کاربران را برای خواندن ادامه مطالب ترغیب کنید.
تولید محتوا، یکی از کارهای بسیار مهم برای موفقیت در رقابتهای بازاریابی پیوسته است. هنگامی که روی صفحه وب سایت شما مطالب فراوانی مثل تصاویر، ویدئوها، مقالات، پستهای چندرسانهای شبکههای اجتماعی و… ظاهر میشوند شما باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت نیاز است تا این حجم اطلاعات را با توجه به استراتژی بازاریابی خود برای بازدیدکنندگان جدید دستهبندی کنید.
اگر شما مدیر یک سایت هستید، یکی از مسولیت های مهم شما بازاریابی می باشد و مهمترین کاری باید به طور پیوسته انجام دهید تولید محتوا است. این طور که به نظر می آید کار زیادی برای انجام دادن دارید. برای تحقیق کردن، پایه ریزی و نگهداری، بهینه سازی و فعالیتهای بازاریابی، زمان برای شما نمیایستد و سریعتر ازآنچه فکر میکنید میگذرد. ممکن است شما کارهای دیگری به جز تولید محتوا نیز داشته باشید و نتوانید فرصت زیادی را صرف تولید محتوای ارزشمند کنید.
شاید یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketer) بودن برای شما یک شغل تمام وقت نباشد و شما نسبت به یک شغل دیگر مسئولیت و تأکید بیشتری داشته باشید. شاید شما یک اعتیاد نسبت به دنیای فوتبال دارید و اخبار 20 لیگ مختلف فوتبال را به همراه تیمها و بازیکنانش دنبال میکنید. یا شاید توجه زیادی به یک فرد یا خانواده خود دارید. پس با این وضعیت یک بازاریاب چگونه میخواهد روی کار خود تمرکز کند و بتواند بهخوبی محصولات شرکت را به فروش برساند و یا تولید محتوا انجام دهد؟ به همین منظور ما 3 نکته بسیار مهم و درعینحال ساده را برای اینکه یک بازاریاب بتواند روی کارش تمرکز داشته باشد و زمان و انرژیاش را مدیریت کند، در نظر گرفتهایم.
1. همانند یک رئیس به کار خود نظارت داشته باشید و معاون خود باشید.
فعالیت بازاریابی یک رقابت است و برای رسیدن به شرایط مناسب در کسب و کار، مسیر سختی در پیش رو میباشد. لازمه آن صرف زمان، انرژی و خلاقیت است. اگر شما نتوانید یک فضای خلاقانه و پویا در کار خود فراهم کنید، شاید شخصی دیگر جای شما را بگیرد و آن کار را به درستی انجام دهد.
به عنوان مثال یک محصول جدید در دنیای تکنولوژی و دیجیتال را در نظر بگیرید که در سطح جهان عرضهشده است. اگر شما نتوانید با سبک و شیوه خودتان آن محصول را بازاریابی کنید، شخص دیگری این کار را میکند. شما باید با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفته است برای آن محصول زمینهسازی و محتوا سازی کنید. مثلاً اگر محصول یک گوشی موبایل یا برنامههای آن است باید راجع به جزئیات و اطلاعاتی که مربوط به آن میشود فعالیت کنید و در رابطه با آن محتوا سازی کنید.
شما محتوای شخص دیگری را نمیدزدید، تأکید میکنیم، شما محتوای شخص دیگری را نمیدزدید. شما میبایست محتوای مخصوص به خودتان را با توجه به محتوای اصلی محصول ارائه کنید. در واقع شما اطلاعات را راجع به آن محصول گسترش میدهید و راجع به آن توضیحات بیشتری ارائه میدهید تا بتوانید روی مشتریهایتان تأثیر مثبت بگذارید. این شیوه نظارت و تولید محتوا که توسط شما انجام میشود به شما این اجازه را میدهد تا سریعتر و راحتتر در کار خود پیشرفت کنید و از دیگران در این رقابت جلو بزنید.
2. در به کارگیری اطلاعات شهامت کافی داشته باشید.
محتوایی که تولید می کنید بسیار مهم است، پس باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید، با مشاور بازاریابی خود مشورت کنید و بهترین ایده را عملی کنید. مطالبی تولید کنید که برای مخاطب شما در حوزه ای که فعالیت می کنید مفید است و به آنها ارزش می دهد. سعی کنید مشکلی را برطرف کنید و یا آموزشی کاربردی در اختیار کاربران خود قرار دهید.
شما باید در برخورد با اطلاعات و گزینش آنها در کار بهسرعت عمل کنید تا بتوانید زمان و انرژی خود را کنترل کنید. اینها کارهایی است که باید انجام دهید :
1- ورودیها را متمرکز کنید: به این شکل که یک ایمیل یا فضایی را ایجاد کنید و آن را فقط برای کار بازاریابی خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که همۀ دادهها و ورودیها به آن ایمیل فرستاده میشوند. هرچند وقت یکبار به آن سر بزنید و آن را سازماندهی و ساماندهی کنید و اطمینان حاصل کنید که در آن مکان فقط اطلاعات کاری شما حضور دارند و این اطلاعات به دست شخص دیگری نخواهد افتاد. به عنوان مثال فضایی که سرویس های گوگل درایو و دراپ باکس به صورت رایگان در اختیار شما می گذارند می تواند یک گزینه مناسب برای این کار باشد.
2- گردآوری و جمعآوری اطلاعات در فضای ابری (سرورهای ابری): ایدهها و محتویاتی که در ایمیل شما جمع میشوند را با سه روش دستهبندی و طبقهبندی کنید:
دسته اول: مناسب
دسته دوم: شاید مناسب / برای زمانی دیگر
دسته سوم: نامناسب
آن دسته از ایمیلهایی که در دسته سوم (نامناسب) هستند را پاککنید. سپس یک لیست از دسته اول (مناسبها) و دسته دوم (شاید مناسب / برای زمانی دیگر) تهیه کنید. حالا شما با این لیست ، ایدههایی که آمادۀ بهکارگیری هستند را در اختیاردارید و میتوانید از آنها در فرصتهای مناسب پیش رویتان استفاده کنید. برای اینکه این فهرستها همیشه و همهجا در دسترس شما باشند ، میتوانید آنها را در سرورهای ابری ذخیره کنید.
3. به ارزش کارتان بی افزایید.
همۀ محتویات و مضمونهایی که توسط خلاقیت شما ایجادشدهاند زمانی ارزشمند و معتبر میشوند که خودتان به آنها ارزش دهید. نیازی نیست که شما محتویات و مضمونهایی خلق کنید که مردم را ملزم بهعوض کردن زندگی و یا کارشان و یا استراتژی زندگیشان کند؛ بلکه شما باید به بازدیدکنندگان خود حس اعتماد بدهید و آن چیزی که واقعاً به سود آنها میباشد را ارائه کنید. در این حالت اگر چیزی را پیشنهاد میکنید مطمئن باشید که این پیشنهاد طوری ارائه میشود که خوانندگان با خواندن آن، شمارا مسئول و دلسوز بدانند. در صورت خوب نبودن این پیشنهادها احتمالاً خوانندگان و بازدیدکنندگان خود را بهصورت پیدرپی از دست خواهید داد. هنگامیکه در حال خلق کردن ایدهای جدید هستید ، از خود بپرسید آیا این اطلاعات میتوانند بهقدری جالب باشند که خوانندهها را مجاب به خواندن کند؟ یا اینکه فقط طبق عادت روزانه یا هفتگی در حال ارسال چنین مطالبی هستید؟ یا بهعبارتدیگر این کار را از روی اجبار انجام میدهید؟
به ارزش محتویات کارتان بی افزایید تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و در کارتان موفق شوید. در غیر این صورت نتیجه خود گویای کار شما خواهد بود.
به سمت جلو حرکت کرده و خلاقیت به خرج دهید :
حواستان جمع باشد که در دنیای اطلاعات و بازاریابیها غرق نشوید. خیلی ساده احتمال دارد انرژی شما به هدر برود. در واقع بهجای اینکه این انرژی صرف خلاقیتهای فردی شود، با این کارها هدر میرود. باشهامت و استراتژی پیش بروید و به تحقیق و خلق محتویات خودتان در سایت بپردازید و با پیچیده کردن مسائل و درگیر حواشی بازاریابی شدن برای خود مشکل ایجاد نکنید. کارتان را باارزشتر از پیش کنید و برای کاری که میکنید احترام و ارزش قائل شوید.
بدون دیدگاه