5 نمونه از بازاریابی محتوا که دائما باعث جذب مشتری احتمالی می‌شود

5 نمونه از بازاریابی محتوا که دائما باعث جذب مشتری احتمالی می‌شود
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 6 دقیقه 0 نظر 19,845 بازدید

در این مقاله قصد داریم 5 نمونه از بازاریابی محتوا که دائم به جذب مشتری احتمالی منجر می‌‌‌‌شود را به شما معرفی کنیم.

واقعیت جهانی کسب و کار: بدون داشتن مشتری احتمالی، شما آینده‌‌ای نخواهید داشت.
قبل از اینکه به اصل ماجرا بپردازیم کمی درباره عبارت مشتری احتمالی در فضاهای کسب و کار اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

 

مشتری احتمالی کیست و چه کاری می کند؟

مشتری احتمالی (Prospect) به مخاطب یا مخاطبین واجد شرایط و علاقمندی گفته می‌شوند که پس از مشاهده محصولات و خدمات شما در فضای اینترنت میل به خرید محصولات و خدمات شما در آنها پیدا می شود. به بیان دیگر مشتری احتمالی احتمال اینکه به مشتری واقعی تبدیل بشود را دارد زیرا در خود نسبت به خدمات و محصولات شما احساس نیاز پیدا کرده است ولی در حال حاضر از شما چیزی را خریداری نکرده است. 
بگذارید با یک مثال عبارت مشتری احتمالی را برای شما قدری شفاف‌تر کنیم. به عنوان مثال شما احتمالاً عبارت افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی را در گوگل جستجو می‌کنید به یکی از مطالب سایت مدیر وب بر می‌خورید که در آن ما 4 راهکار افزایش درآمد از فروشگاه اینترنتی را بیان کردیم که یکی از این راهکارها سئوی سایت می‌باشد که در راهکار سئو ما دوره جامع جادوی سئوی خود را معرفی می‌کنیم. حال این فرد یک مشتری احتمالی خدمات مدیروب است. 
اکنون که به مفهوم مشتری احتمالی پی برده‌اید با  معرفی 5 نمونه بازاریابی محتوا به شما در جذب مشتری احتمالی که حالا به ارزشمند بودن آنها پی برده‌اید کمک خواهیم کرد. 

مشتری احتمالی

افراد موفق و حرفه‌‌‌ای چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا همیشه مشتریان احتمالی را جذب کسب و کار خود می‌‌‌‌کنند؟

این گونه افراد،  یاد گرفته‌اند که کارهای تاثیرگذار انجام بدهند. یاد گرفته‌اند که چگونه محتوای جذاب تولید کنند و مخاطب را به کسب و کارشان  جذب کنند.
بنابراین اولین و چالش برانگیزترین مرحله، تولید محتوای جذاب است. محتوای جذاب چیست؟ محتوایی که برای مخاطبان چنان جذاب و گیرا باشد که با دیگران به اشتراک بگذارند و به دیگران توصیه کنند که این محتوای جذاب برای شما فوق‌العاده ارزشمند است. آیا آماده‌اید که چنین محتوای جذاب و گیرای (magnetic content) را تولید کنید؟ 
نکاتی که در این مقاله قرار است به شما آموزش دهیم تولید انواع محتواهایی است که حرفه‌ای‌ها دائماً تولید و در اختیار انبوه مخاطبان تشنه محتوا قرار می‌دهند  و از آنها مشتری احتمالی درست می‌کنند. 

5 مدل محتوا که حرفه‌ای‌ها برای جذب مشتری احتمالی بر آن تاکید می‌کنند

 

1: منابع آموزنده و آگاهی دهنده

این نکته بسیار مهمی است. مخاطب در صورتی به شما اعتماد می‌کند که برای نیازهایش منابع و مطالب آموزنده و آگاهی دهنده منتشر کنید. با این کار مخاطب به مرور با شما دوست می‌شود و اعتماد سازی شکل می‌گیرد. به عنوان مثال جو پولیزی را در نظر بگیرد. این فرد که نامی پر آوازه در دنیای بازاریابی محتوا دارد با در اختیار گذاشتن منابع و مطالب آموزنده هزاران هزار نفر مشتری احتمالی، جذب کسب و کارش می‌شوند. 
علاوه بر این، هرکدام از منابعی که وی در سایت خود قرار می‌دهد باعث می‌شود تا مخاطب از آن به عنوان محلی برای انتشار محتوای ارزشمند و آموزنده یاد کند و هروقت لازم باشد، مخاطب چون می‌داند جو پولیزی دائم محتوای آموزنده نشر می‌دهد برای خواندن مقالات معتبر دوباره به سایت جو پولیزی برگردد. بنابراین همیشه سعی کنید آموزنده‌ترین، معتبرترین، جذاب‌ترین و آگاهی‌دهنده‌ترین محتوا را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا به زودی این مخاطبان به مشتریان احتمالی شما تبدیل شوند. 

منابع آموزنده و جذاب

2: نشر کتاب

یکی از رایج‌ترین اشکال محتوای جذاب و گیرا انتشار کتاب است. متخصصان و حرفه‌ای‌ها با استفاده از این تکنیک مشتریان احتمالی تازه‌ای را جذب کسب و کار خود می‌کنند. یکی از روش‌های دیده شدن کسب وکارها در زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان احتمالی در راهروهای کتابفروشی یا فروشگاه‌های اینترنتی کتاب برای حل مشکلاتشان در پی کتاب می‌گردند. هنگامی که این مشتریان احتمالی کتابی از یک نویسنده پیدا کنند، درصد مشخصی از این افراد طرفدار این نویسنده می‌شوند و درصد مشخصی از این طرفداران نیز آنقدر پی گیر و نیازمند می‌شوند که به یک مشتری واقعی تبدیل شوند. 
سعی کنید در حوزه فعالیت خود برای جلب نظر مخاطبان و اعتماد سازی،  کتاب منتشر کنید و بعد نتیجه فوق‌العاده آن راببینید. وقتی شما در زمینه کاری خود کتابی منتشر می‌کنید مخاطب به این فکر می‌کند این فرد یا سازمان آنقدر در این زمینه دانش و علم دارد که اطلاعاتش را در اختیار عموم قرار می‌دهد و این کار باعث می‌شود مخاطب به شما اعتماد کند. لازم هم نیست که کتاب‌هایی که منتشر می‌کنید حتماً فیزیکی باشند شما می‌توانید با گرفتن اطلاعات مخاطب « ایمیل، شماره تماس و..» به او یک کتاب الکترونیکی در زمینه کاری‌تان هدیه بدهید. برای مثال مدیروب نیز در ابتدا کتابی با عنوان سئو و الگوریتم‌‌‌های گوگل در بخش دانلودهای رایگان منتشر کرد که برای تهیه این کتاب الکترونیک نیاز به عضویت در سایت می‌باشد یا کتاب‌های الکترونیک دیگری که در سایت در زمینه کاری مدیروب منتشر شد.

مطلب مرتبط: سه درس مهم بازاریابی در نوشتن کتاب

نشر کتاب

 

3: برگزاری سخنرانی

افراد موفق و حرفه‌ای مثل جوپولیزی در زمینه کاری خود معمولا آنقدر اعتماد به نفس دارند که در جلوی حضار حاضر شوند و یک نطق آموزنده ارائه دهند. به عنوان مثال وی در وبسایتش منتشر می‌کند که می‌خواهد در یک سخنرانی حضور یابد و درباره بازاریابی محتوا نطقی ارائه دهد. وقتی که شما مدیر یک کسب و کار موفق هستید و در این زمینه دانش زیادی دارید چرا هر از گاهی یک سخنرانی به صورت حضوری یا مجازی برگزار نمی‌کنید؟ آیا می‌دانید برگزاری یک سخنرانی چقدر مخاطب ناآشنا با برندتان را جذب می‌کنید؟ آیا می‌دانید همان موقع که در حال برگزاری سخنرانی هستید چه تعداد مشتری احتمالی را جذب کسب و کار خود می‌کنید؟ اگر درباره موفقیت کسب و کارتان اطمینان دارید بیاید و یک سخنرانی جذاب برگزار کنید. مخاطب قطعا جذب شما و برندتان می‌شود و از این طریق اعتمادی بین او و شما شکل می گیرد. در این زمینه نیز می توانیم به یک سخنرانی یک ساعته با موضوع عامل اصلی موفقیت استارت آپ‌ها که به صورت یک وبینار آفلاین در مدیروب برگزار شد و یا  لایوهای اینستاگرامی که مدیروب هر از چندگاهی برگزار می‌‌‌‌کند اشاره کنیم.

مشاهده وبینار: عامل اصلی موفقیت استارت آپ ها 

برگزاری سخنرانی

 

4: مصاحبه با رسانه های گوناگون

رسانه‌های گوناگون برای باقی ماندن در صحنه رقابت نیاز به تولید محتوا به صورت مداوم برای مخاطبین خود دارند. از زمانی که شروع به تولید محتوای جذاب و گیرا کردید دسترسی به رسانه‌های مربوطه در مورد فرصت‌های مصاحبه آسان‌تر می‌شود. اگر شما صاحب یک کسب و کار قوی هستید و سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارید رسانه‌ها قطعا برای مصاحبه به سراغ شما می‌آیند. با اعتماد به نفس کامل در مقابل رسانه حضور یابید و بعد از اتمام، خبر و محتوای مصاحبه خود را در وبسایتتان منتشر کنید پس از مدتی نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید. مصاحبه با رسانه‌های گوناگون اطمینان و اعتماد مخاطبان را چند برابر می‌کند و از اینرو تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی راحت‌تر صورت می‌گیرد. 

مصاحبه مجله شبکه با مهران منصوری فر را بصورت رایگان مشاهده و مطالعه کنید.

مصاحبه

 

5: انتشار مقاله و محتوا برای دیگران

تا اینجا که رسیده‌اید حتما با خود می‌گویید چنین استراتژی‌هایی را قبلا در جایی ندیده و نخوانده‌ام. بله شما با این چند استراتژی می‌توانید قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کنید. این‌ها استراتژی‌های افراد و مدیران موفق هستند. وقتی یک مدیر یا سازمان یا صاحب کسب و کار آنقدر بزرگ می‌شود که برای دیگران مقاله و محتوا بنویسد مخاطب با خود چه فکری می‌کند؟ آیا مخاطب دیگر اعتماد نمی‌کند؟چقدر طول می‌کشد که این مخاطب به یک مشتری تبدیل شود؟ پاسخ ها واضح است . خودتان بهتر می‌دانید. 
اگر می‌خواهید در کارتان حرفه‌ای بشوید و مخاطب بیشتری را جذب کسب و کار و برندتان کنید دانش و علم خود را در زمینه کاری‌تان افزایش دهید و برای همتایان خود راهکار، مقاله و محتوا ارائه دهید. اگر شما خود را به عنوان لیدر یک تفکر که محتواهای جذابی برای کسب و کار می‌نویسد جا بیندازید. قطعا ناشران و همکاران زیادی از اینکه شما مقاله‌ای برایشان بنویسید و نظراتتان را در اختیارشان قرار دهید به شدت استقبال خواهند کرد و این به اعتماد سازی و تبدیل مشتری احتمالی بسیار کمک خواهد کرد. برای مثال می‌توانیم به مقاله‌های بسیاری که مدیروب در زمینه سئو، انواع بازاریابی اینترنتی، کسب و کار اینترنتی و یا کسب درآمد از اینترنت منتشر کرده است اشاره کنیم.

انتشار مقاله

سخن آخر

افراد موفق و حرفه‌ای نسبت به  بروز رسانی دائمی الگوریتم‌های گوگل و تغییر الگوهای نیاز مخاطب در زمینه محتوا آگاهی پیدا کردند و پی برده‌اند چه محتواهایی می‌تواند مخاطب را جذب کسب و کار و برندشان کنند. این افراد در استراتژی‌های سابق خود در جا نزده‌اند و در مسیر خود به سمت موفقیت راه‌های تازه‌ای را کشف کرده‌اند .در این مقاله سعی کردیم به چند نمونه از این استراتژی‌های شگفت انگیز اشاره کنیم. اکنون اگر شما استراترژی منحصر به فرد و جدیدی را سراغ دارید که بتواند مشتری احتمالی را جذب کسب و کارهای دیجیتالی کند به ما معرفی کنید. 

 

مشاهده نسخهpdf مقاله: 5 نمونه از بازاریابی محتوا که دائما باعث جذب مشتری احتمالی می‌شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *