5 نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت برای تازه کارها
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 3 دقیقه 0 نظر 6,215 بازدید
برای حضور موفقیت آمیز در کسب و کار آنلاین باید در بخش های متفاوت مثل بلاگ، شبکه های اجتماعی و … فعالیت مفید داشته باشید. یکی دیگر از این بخش ها ، تهیه و انتشار محتوای ویدیویی می باشد که در این مقاله به نکاتی برای ایجاد محتوای ویدیویی موفقیت آمیز اشاره می کنیم.
ضبط و نشر محتوای ویدیویی انحصاری که آن را با نام بازاریابی ویدیویی نیز می شناسند با دیگر روش های بازاریابی آنلاین کمی متفاوت بوده و اندکی پیچیده و دشوار به نظر می رسد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در این زمینه تجربه ندارد، احتمالاً کمی گیج شده اید و نمی دانید که باید چطور و از کجا شروع کنید.
به عقیده بزرگترین و موفق ترین کسب و کارهای آنلاین، ویدیو و تبلیغات تصویری تأثیری شگفت انگیز در کسب موفقیت هر تجارتی دارند. در یوتیوب روزانه بیش از 500 میلیون کاربر در حال تماشای ویدیو می باشند. همچنین طبق نظرسنجی های انجام شده از سوی کاربران، نزدیک به 90% آن ها ویدیوهای مربوط به محصولات را بهترین راه برای تصمیم گیری در خریدهایشان می دانند. متخصصین پیش بینی می کنند که تا سال 2019 بیش از 80% تمام مشتری های اینترنتی به واسطه ترافیک و بازدیدهای ویدیویی خریدهایشان را انتخاب می کنند.
با این تفاسیر باید گفت که اگر شما هم خواهان ملحق شدن به این دنیای شگفت انگیز و پر سود هستید و می خواهید برند خود را در زمینه تجارت آنلاین موفق کنید، ساخت و انتشار ویدئو یکی از بهترین راه ها برای شما خواهد بود.
اینفوگرافیک: 10 مزایای بازاریابی ویدئویی
ما در این مقاله به شما 5 نکته مهم و کوتاه برای شروع فرآیند ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت را توضیح می دهیم.
1. کارتان را با مشتریان خود شروع کنید
اگر ایده ای برای شروع تولید محتوای ویدئویی ندارید، بهترین کار نگاه کردن به تجارت از دید کاربران است. در عین حال، اطلاعات خود را نیز به کار ببرید. با توجه به این گفته ها، می توانید از چیزی که کاربران و مشتری های شما برای بهبود زندگی و پیشرفت نیاز دارند به عنوان سوژه استفاده کنید. با این کار نه تنها یک شروع خوب را رقم می زنید، بلکه برای مخاطبین خود احترام و ارزش قائل شده اید و با انتقال اطلاعات مفید به آن ها، با ارزش بودن کارتان را ثابت می کنید.
2. اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید، از مخاطبین خود بپرسید
انتخاب نوع محتوای ویدئویی و موضوع آن مسئله ای حائز اهمیت و قابل تأمل می باشد. اگر سوژه و موضوع مورد نظر را به درستی پیدا نکردید، به سراغ مخاطبین خود رفته و سلایق و خواسته های آن ها را بررسی کنید. حتی می توانید این کار را به صورت یک نظرسنجی عمومی در شبکه های اجتماعی انجام دهید. با این کار می توانید بدون انجام کار خاص دیگری، مستقیماً از مخاطبین و مشتری ها بپرسید که بیشتر چه مبحثی را نیاز دارند. سپس خواهید دید که ده ها و صدها ایده جالب برای شروع وجود دارند.
مقاله مرتبط: هفت ترفند برای بازاریابی با نظرات مشتریان
3. ویدیوهای خود را کوتاه و جذاب نگه دارید
ویدئوهای طولانی بعضاً خسته کننده می شوند. همچنین طولانی بودن ویدیوها در اغلب موارد با محتوای اسپم یکسان شناخته می شوند. سعی کنید ویدئوهای خود را کوتاه ، مختصر و مفید نشر کنید تا در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات ممکن را ارائه کرده باشید. برای ویدیوهای زنده 10 الی 15 دقیقه کافیست. افراد موفق در این زمینه نیز به این موضوع اشاره کرده اند. به گفته این افراد، از زمان در دسترس فقط برای انتقال اطلاعاتی که لازم به گفتن است استفاده کنید و از صحبت راجع به مسائل فرعی و بی اهمیت خودداری کنید.
عکس زیر مربوط به نتایج ثبت شده از عملکرد کاربران در بازدید ویدئوهای کوتاه، معمولی و بلند در عرصه بازاریابی ویدیویی و دیجیتالی می باشد. همانطور که پیداست، ویدئوهای کوتاه تر به مراتب بیشتر از ویدئوهای بلند مشاهده شده اند.
4. در مورد پلتفرم های ویدیویی نگران نباشید
اگرچه ده ها پلتفرم ویدئویی و روش های گوناگون برای برقراری ارتباط ویدئویی با مخاطبین وجود دارد و انتخاب گزینه های صحیح از میان آن ها حائز اهمیت است، اما خودتان را درگیر این ماجرا نکنید. شما می توانید پلتفرم اختصاصی خود را در وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید. در این مسیر، استفاده از شبکه های اجتماعی به شدت توصیه می شود. اما سعی کنید سایت خود را مرجع اصلی قرار دهید و از دیگر ابزارها و شبکه ها به منظور ایجاد کانال به مرجع اصلی بهره مند شوید.
5. برای جذب مخاطبین خاص و هدفمند فعالیت کنید
به جای اینکه به دنبال انتشار هر چه بیشتر ویدئو در شبکه ها و رسانه ها و انجمن های غیر تخصصی باشید تا فقط تعداد بازدید و نمایش های ویدئوهایتان را افزایش دهید، وقت خود را صرف پیدا کردن مخاطبین خاص کنید. تمرکز خود را روی ایجاد یک شبکه بگذارید که در آن کاربران هوشمند حضور دارند و محصولات و ویدئوهای شما را هوشمندانه و هدفمند بازنشر می کنند. این کاربران و مخاطبین اغلب جزو کاربرانی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری های ثابت را دارند. بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را برای جذب این افراد صرف می کنید.
بیشتر بخوانید: 5 نکته برای تهیه یک ویدیوی بازاریابی تاثیرگذار
این روش ها و نکات، خلاصه ای از اقدامات اولیه برای راه اندازی یک بازاریابی ویدیویی می باشد. مسلماً این روش ها همه نکات را در بر نمی گیرند اما برای شروع راهنمایی های با ارزشی محسوب می شوند.
مشاهده نسخه pdf مقاله: 5 نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت برای تازه کارها
بدون دیدگاه