6 نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا

6 نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا
چکیده این مطلب : زمان مطالعه : 5 دقیقه 5 نظر 6,239 بازدید

بازاریابی محتوا را می توان مهم ترین عامل محبوب کردن برند به صورت آنلاین دانست. در این مقاله  6 نکته مهم برای کسب موفقیت در استراتژی های بازاریابی محتوا را معرفی می کنیم.

بازاریابی محتوا از جمله تجارت هایی می باشد که خطرات ریسک پذیر دیگر تجارت های رقیب را ندارد و پیشرفت چشم گیر در آن حتی با یک ایده ساده نیز محقق خواهد شد. به همین دلیل، بازاریابی محتوا طی سال های اخیر رشد خیره کننده ای داشته و بیشتر از حد انتظار محبوب شده است. این روزها محتوا ابزار اصلی رقابت های آنلاین به حساب می آیند. بازاریابی محتوا در عین سادگی و درصد موفقیت بالا، می تواند گول زننده هم باشد!

بسیاری از مردم فکر می کنند به خاطر همین سادگی ظاهری، کسب موفقیت در این تجارت خیلی آسان است. اما نکته ی بسیار مهمی وجود دارد و آن هم این است که اگر در بازاریابی محتوا از استراتژی های حساب شده بهره مند نشوید، به راحتی ممکن است در این روند با شکست رو به رو شوید!

 

بازاریابی محتوا

 

چرا به یک استراتژی اختصاصی نیاز دارید؟

خیلی از افراد ممکن است قلم خوبی در نوشتن و استعداد و علم زیادی در این زمینه داشته باشند، اما فقط این ها کافی نیست! برای کسب موفقیت و کنار زدن رقبا در این میدان وسیع رقابت، شما به یک استراتژی قوی نیاز دارید. به نکات زیر توجه کنید: 

  • هدف و مسیر: محتوای شما نباید برای هر کسی منتشر شود، بلکه شما می بایست محتوای خود را مطابق با اهدافی که از قبل تعیین کرده اید انتخاب کنید. شما باید تلاش کنید و هدف مورد نظر خود را پیدا کنید و برای این کار لازم است تا در بازار هدف خودتان جستجوی دقیقی داشته باشید. کار دیگری که باید انجام دهید آنالیز رقبا و اهداف آنها می باشد. باید بدانید که رقبای شما چه اهدافی را مد نظر دارند. در این صورت با شناسایی آن ها می توانید با توانایی بیشتری به رقبا غلبه کنید.
  • سنجش دقیق و تحلیل و بررسی: بدون یک استراتژی اختصاصی، شما چیزی برای مقایسه و تحلیل موفقیت های کسب شده خود نخواهید داشت. برای مثال، اگر در زمان شروع کار هیچ هدف یا مقدار معینی برای کسب تعداد بازدید سایت (ترافیک) تعیین نمی کردید، چطور می خواستید متوجه شوید که آیا اصلاً به موفقیتی در این زمینه دست پیدا کرده اید یا نه؟ آیا تعداد کافی بازدید روزانه در سایت شما انجام شده است یا خیر؟
  • اقدام های با ثبات و مسئولیت های واضح: با کمک گرفتن از استراتژی اختصاصی، می توانید مسئولیت های خود را تقسیم بندی کرده و با ثبات بسیار بیشتری امور بازاریابی خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید؛ 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

 

در ادامه 6 نکته که با نگاه عمیق تری مسائل مربوط به بازاریابی محتوا را مورد بررسی قرار داده است را بازگو می کنیم:

 

1. تحقیقات علمی در بازار تجارت

قبل از شروع برنامه ریزی برای استراتژی خود، در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید تحقیقات لازم را انجام دهید. کار و فعالیت برند شما هر چه که باشد، امیدوار باشید که تعداد بی شماری هدف (یا بهتر است بگوئیم مشتری) برای محصولات و سرویس های شما وجود دارند. اینجا می تواند نقطه مناسبی برای شروع تحقیقات شما باشد. لیست چیزهایی که باید در موردش تحقیق کنید شامل مواردی همچون وضعیت مشتریان شما وقتی وارد سایت شما می شوند یا اینکه آن ها به دنبال چه چیزی هستند می باشد.

یکی از راه هایی که می توانید به پاسخ این سوال ها برسید استفاده از نظرسنجی می باشد. فرم های نظرسنجی توسط مشتریان شما تکمیل می شوند و می توانند شما را در مسیر حرکت درست قرار دهند.

7 روشی که می‌توانید با آن‌ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید.

 

2. جستجو و تحقیق درباره رقبا

اینکه فقط در مورد مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود اطلاعات کسب کنید کافی نیست. شما می بایست در مورد رقبای تجاری خود نیز تحقیقات کافی انجام دهید. باید بدانید آن ها از چه روش ها و ابزارهایی برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا استفاده می کنند. شاید حتی اصلاً شما خبر نداشته باشید اما آن ها چنین کاری را با شما می کنند. شاید آن ها در حال هدف گذاری اهداف شما باشند.

با آنالیز دقیق رفتار رقبا، نه تنها کمبودهای کار خود را بهتر درک می کنید، بلکه با مواردی که رقبایتان از آن ها بی اطلاع هستند نیز آشنا می شوید و این باعث می شود تا بیش از پیش روی آن ها تمرکز داشته باشید. برای مثال می توانید مواردی که هنوز توسط رقبایتان مورد استفاده قرار نگرفته است را بهره برداری کنید و یا نقاط ضعف کار خود را شناسایی کرده و راه مقابله با آن ها را فرا بگیرید.

 

3. تعیین هدف

بعد از اینکه تحقیقات و جستجوهای لازم را انجام دادید، حالا زمان آن فرا رسیده است تا هدف یا اهداف خود برای استراتژی بازاریابی محتوا را معین کنید. در این مورد اهداف شما باید فراتر از رسیدن به یک موفقیت ساده باشند. باید هدف اصلی خود را مشخص کنید. اینکه نرخ تبدیل سایت شما افزایش پیدا کند، یا مقدار بازدید و ترافیک سایت شما بیشتر شود و یا تمرکز شما روی جذب مشتریان جدید باشد، این ها اهداف جداگانه ای هستند که می بایست با اولویت بندی شما مورد بررسی قرار بگیرند.

پاسخ به اینکه کدام یک از این اهداف را باید در اولویت قرار دهید کار ساده ای نیست. این به فعالیت های تجاری شما و تصمیمات شما بستگی دارد. می توانید همزمان چند هدف را دنبال کنید اما فراموش نکنید که نباید آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید. باید هر کدام را به صورت جداگانه دنبال کنید تا پیچیدگی بوجود نیاید. همچنین به منظور تفکیک بهتر و رسیدگی دقیق تر، می توانید هر هدف را به چند زیرشاخه تقسیم کنید تا انجام این کار دقیق تر و با کیفیت تر باشد.

بازاریابی محتوا

 

4. یک بودجه در نظر بگیرید

بعد از تکمیل لیست اهداف خود، می توانید یک پیش نویس از لیست هزینه ها برای شروع فعالیت خود تهیه کنید. اگر پیش از این مقدار بودجه شما مشخص شده بود، می توانید به نسبت آن اهداف خود را تعیین کنید تا کم و کاستی خاصی پیش نیاید. ممکن است در این صورت بودجه شما کافی نباشد که در آن صورت بهتر است بودجه بیشتری در نظر گرفته و یا اهداف خود را بازبینی کنید.

 

5. اولویت ها و منابع خود را تعیین کنید

با توجه به مقدار بودجه در نظر گرفته شده، حالا می بایست اولویت های خود را انتخاب کرده و با توجه به آن ها، منابع کافی را به آن ها اختصاص دهید. مثلاً اینکه آیا مایل هستید یک پایگاه اجتماعی برای مخاطبین درست کنید یا می خواهید آرشیو محتوای سایت را تکمیل کرده و سپس یک آرشیو کامل را در معرض دید همگان قرار دهید؟ یا اینکه چه کسی قرار است این محتوا را تولید کند؟

باید موقعیت خود را مشخص کنید. برای مثال باید تعیین کنید که می خواهید با گروه های مختلف کار کنید یا به تنهایی کار کنید و یا تیم شخصی خودتان را پایه گذاری کنید؟ اگر مسئولیت ها را شفاف سازی کنید و تقسیم کار را به خوبی انجام دهید در آینده هیچ ابهامی در کارها پیش نخواهد آمد.

 

6. مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید

در نهایت شما باید تمام استراتژی خود را با یک لایه مسئولیت پذیری ادغام کنید.

مسائلی همچون اینکه چطور می خواهید مقدار فرآیند پیشرفت کار را تخمین بزنید؟

یا اینکه چه کسی مسئول اموری است که به خوبی انجام نشده است؟

اگر کل استراتژی شما نیاز به بازبینی مجدد داشته باشد چه؟

این ها سؤالات مهمی هستند که از همان ابتدا باید تکلیفشان روشن شود. رسیدن به یک استراتژی مناسب و کارآمد چیز ساده ای نیست که بتوانید در عرض چند ساعت با صحبت کردن با هم تیمی ها آن را به دست بیاورید. عجله نکنید، تحقیق کنید و فقط زمانی شروع به کار کنید که از برنامه ریزی انجام شده خود مطمئن باشید.

فراموش نکنید همیشه می توان استراتژی ها را حتی بعد از پیاده سازی تغییر داد، اما با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیت های ممکن را از دست بدهید وجود دارد. بنابراین بهترین کار این است که از ابتدا با استراتژی قدرتمند خود وارد عمل شوید. یک استراتژی کاربردی که درصورت امکان نیازی به تغییر نداشته باشد.

 

مشاهده نسخه pdf: مقاله 6 نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *