SMM یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می توان راه حلی سریع برای برند سازی دانست که با وجود سایتی خوب برای فعالیت می تواند نتیجه مطلوب تری را ایجاد کند. در ادامه به توضیح بیشتری در رابطه با SMM و نکات مهم آن می پردازیم.
SMM چیست؟
چرا SMM اهمیت دارد؟
چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی و مارکتینگ انجام دهیم؟
با توجه به اینکه از چه شبکه اجتماعی استفاده می کنید باید استراتژی تولید محتوا و تبلیغات مخصوصی داشته باشید.
به طور مثال در شبکه اینستاگرام با نوشتن متن های طولانی زیر عکسی ساده نمی توانید تاثیر گذاری خوبی روی افراد بگذارید ولی به راحتی می توانید با عکس برداری زیبا و تهیه کلیپ های کوتاه و جالب تاثیر خوبی روی کاربران بگذارید. شبکه اینستاگرام برای همه ی کسب و کارها می تواند مفید واقع شود به خصوص کسب و کارهایی که محصولاتی برای فروش دارند، با تهیه تصاویر از این محصولات و توضیحات از ویژگی های کلی اجناس، مثل اجناس تزئینی و آثار هنری ، پوشاک ، رستوران ها و …. در کشور ما حدود 7.5 میلیون نفر از شبکه اینستاگرام استفاده می کنند. استفاده از هشتگ ها در این شبکه می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.
هشتگ ها به دلیل تغییر رنگ با متن اصلی می توانند بیشتر توجه کاربران را به خود جلب کنند علاوه بر این موضوع می توان کمپین های تبلیغاتی را هم با استفاده از هشتگ مدیریت کرد و به نتیجه خوبی رسید.
با توجه به شبکه های محبوب تر در کشور خودمان مثل اینستاگرام و تلگرام این شبکه ها را برای معروف شدن برند خود و شبکه هایی مثل facebook و google+ و … را برای بهبود رتبه سایت استفاده کنید.
چگونه شبکه های اجتماعی به معروف شدن برند کمک می کند؟
• بهبود رتبه سایت
• افزایش بازدید سایت
هر شبکه اجتماعی، کاربران مخصوص به خودش را دارد که در این محیط ها عضو هستند. با استفاده از هر شبکه اجتماعی می توانید میزان ورودی سایت را افزایش دهید و در نتیجه سبب افزایش بازدید سایت تان شوید.
• دسترسی راحت
با توجه به استفاده اکثریت مردم از شبکه های اجتماعی، در دسترس بودن شما و پاسخگویی سریع به کاربران باعث جلب اعتماد بیشتر خواهد بود.
• معروف شدن برند
• اطمینان بیشتر کاربران
• امکان انتشار مطالب با سرعت زیاد بین کاربران
• تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فقط کافی است صفحات پر بازدید را بشناسید و در آن ها تبلیغات خود را قرار دهید و شاهد افزایش کاربران خود باشید. بدون تبلیغات هم ممکن است بتوان برندسازی کرد ولی کاری بسیار زمان بر است.
در استفاده از شبکه های اجتماعی باید نکاتی را در نظر بگیرید :
مطالبتان را به اشتراک بگذارید و کاری کنید که باعث شود دیگران هم مطالب شما را به اشتراک بگذارند. ویدئوهای ویروسی و تولید محتوای جذاب و جدید، بسیار خوب اشتراک پیدا می کند.
باید مطالب جذاب تولید کنید و عکس های با کیفیت بالا بگذارید. بی کیفیت بودن عکس ها شما را بی کیفیت نشان می دهد و جذاب نبودن متن ها به این معنی است که شما انتخاب خوبی نیستید.
برای به انتشار گذاشتن مطالب زمانبندی داشته باشید. انتشار تعداد بسیار زیاد محتوا در زمان کم و یا مثلا در یک روز باعث می شود اهمیتتان را از دست بدهید. انتشار تعداد کمتری از مطالب در زمان های مناسب این امکان را می دهد که مشتاقانه تر شما را دنبال کنند.
بدون دیدگاه