افزونه داپلیکیتور و بکاپ گیری سایت

داپلیکتور

بکاپ گیری و یا انتقال سایت یکی از کار های ضروری برای طراحان وب است. با این حال بسیاری از افراد این کار را امری سخت میدانند. علاوه بر اطلاعات وردپرس، شما باید اطلاعات پایگاه داده را نیز منتقل کنید اما با بکاپ گیری با استفاده از داپلیکیتور به راحتی میتوان این کار را انجام داد.  شاید این سوال برایتان پیش بیاید که افزونه داپلیکیتور چیست؟

Duplicator یکی از افزونه های محبوب است که در سراسر دنیا برای انتقال سایت و یا بکاپ گیری مورد استفاده قرار میگیرد. این افزونه تمام افزونه ها، قالب ها، پایگاه داده و تمام فایل های وردپرس را در یک فایل زیپ ذخیره می کند. سپس می توان با استفاده از این فایل به راحتی یک سایت وردپرس را به مکان دیگری انتقال داد.

امکاناتی که این افزونه به شما میدهد شامل نتقال یک سایت وردپرسی از یک هاست به هاست دیگر، انتقال سایت از روی لوکال هاست روی هاست و فضای میزبانی، قابلیت اختصاصی سازی و انتقال فایل‌های دلخواه و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات یک سایت و فروش آن برای طراحان میباشد. در ادامه با نحوه کار با این افزونه آشنا میشویم.

داپلیکتور

 

شروع کار با افزونه داپلیکیتور

اول از همه Duplicator را در سایت وردپرس خود نصب و فعال کنید. پس از فعال کردن افزونه، در داشبورد وب سایت خود منوی جدیدی با عنوان Duplicator را مشاهده میکنید. بعد از ورود به افزونه، گزینه Create New را انتخاب کنید. سپس نامی برای فایل خود بنویسید. در نسخه رایگان این افزونه نمی‌توان محل ذخیره سازی فایل بسته نصبی را تغییر داد.

بنابراین خود افزونه در جایی که وردپرس نصب است، پوشه‌ای به نام wp-snapshots ایجاد می‌کند و فایل‌های بسته‌های نصبی را در آن قرار می‌دهد.  در زیر منوی Files می‌توانید تعیین کنید فقط از دیتابیس خروجی گرفته شود یا خیر. همچنین می‌توانید تعیین کنید همه فایل‌ها در فایل زیپ قرار بگیرند یا فقط فایل های مشخصی در آن قرار بگیرند.

در زیر منوی Database نیز اگر تیک گزینه Enable Table Filters  را بزنید، می‌توانید به جای اینکه از کل دیتابیس خروجی بگیرید، از دیتابیس‌های دلخواه خروجی بگیرید. در قسمت Security می‌توانید یک رمز برای اجرا شدن بسته نصب آسان قالب وردپرس قرار دهید. در قسمت Prefills نیز می‌توانید اطلاعات ورود به دیتابیس هاست مقصد را وارد کنید یا اینکه این کار را بعدا هنگام نصب انجام دهید. حالا روی گزینه ی Next  کلیک کنید.

در مرحله بعد طلاعات سایت اسکن می‌شوند. سپس با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که نشان‌دهنده اتمام اسکن است. اگر به جای علامت Good علامت دیگری دریافت کردید، به این دلیل است که افزونه به شما هشدار می‌دهد که ممکن است خروجی گرفتن از بعضی فایل‌ها به درستی انجام نشود و بعدا مشکل‌ساز شود.

 

بکاپ گیری با استفاده از داپلیکیتور

فایل‌هایی که می‌توانید بعدا به صورت دستی انتقال دهید را می‌توانید حذف کنید تا علامت Good را دریافت کنید. روی Build کلیک کنید تا فایل بسته نصب آسان وردپرس ساخته شود. اکنون روی دکمه Installer و Archive کلیک کنید و دو فایل دانلود شده را در داخل یک فایل Zip قرار دهید.

شما به همین راحتی توانستید اطلاعات سایت خود را تبدیل به یک فایل زیپ کنید. حالا برای انتقال سایت، میتوانید این فایل را در هاست مورد نظر آپلود کنید و یا آن را به عنوان نسخه ی قبلی سایت خود ذخیره کنید.

تغییر آدرس سایت یا نصب پروتکل https

اگر قصد تغییر آدرس سایت یا استفاده از پروتکل https را داشته باشه داپلیکیتور پرو می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند، بعد از تهیه بسته آسان نصب با این افزونه می توانید سایت جدید خود را با یک آدرس متفاوت نصب کنید.

ساخت بسته آسان نصب برای مشتریان با افزونه داپلیکیتور 

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی که مرتبط با ارائه خدمات مبتنی بر طراحی قالب وردپرس هستید بی شک افزونه Duplicator کمک شایانی به شما خواهد کرد، شما می توانید از پروژه یا سایت های خود بسته آسان نصب تهیه کنید و در سایت مشتری خود آنها را نصب و‌ شخصی سازی ها را بر روی آن اعمال کنید.

بکاپ گیری با استفاده از داپلیکیتور

انتقال سایت از لوکال هاست localhost به هاست یا سرور

بهترین و‌ کارآمد ترین روش فعلی برای انتقال سایت طراحی شده در لوکال هاست و انتقال آن به سرور استفاده از افزونه Duplicator Pro است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی افزونه داپلیکیتور بپردازیم. اگر سوالی درباره این افزونه و یا مراحل نصب و استفاده از آن داشتید حتما بپرسید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *