المنتور چیست؟

افزونه المنتور پرو

 

 

حتماً نام سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گوش شما رسیده است. دنیایی پر از صفحات و قالب های آماده سایت که قرار است شما را برای رسیدن به هدفتان جلو بیاندازد! افزونه المنتور یک صفحه ساز پیشرفته است که در دنیای وردپرس بسیار از آن یاد می شود. وقتی از افزونه المنتور استفاده می کنید این امکان را دارید که بخش های مختلف سایت وردپرس را تغییر دهید. طراحی و دیزاین خود را داشته باشید بدون اینکه حتی یک خط کدنویسی کنید!

با این افزونه، شما مدیریت ظاهری صفحات وبسایت را به طور کامل در دست خواهید داشت. المنتور با قابلیت ویرایشگر لایو و افزونه های جانبی متعدد، توانسته به یکی از محبوب ترین صفحه سازها و افزونه های وردپرس تبدیل شود. اگرچه همانند بسیاری از افزونه های وردپرس، نسخه حرفه ای این افزونه نیز امکانات گسترده تری خواهد داشت، اما نسخه رایگان آن نیز می تواند بسیاری از نیازهای یک صفحه وبسایت را به راحتی برآورده کند و لزوما نیاز به نصب نسخه پریمیوم نخواهید بود.

نصب و راه اندازی افزونه المنتور – رایگان

برای نصب نسخه رایگان افزونه المنتور می توانید از طریق پیشخوان افزونه های وردپرس و یا از طریق فایل دانلودی اقدام نمایید.

روش اول – نصب از طریق پیشخوان وردپرس

  1. از منو پیشخوان وردپرس > افزونه ها > روی عنوان افزودن کلیک کنید.
  2. در فیلد جستجو مخزن افزونه های وردپرس عبارت Elementor page builder را جستجو و افزونه را نصب کنید.
  3. پس از نصب بر روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا افزونه برای شما فعال شود.

روش دوم – بارگیری افزونه از مخزن وردپرس

  1. از مسیر https://wordpress.org/plugins/elementor/ افزونه المنتور را دانلود کنید.
  2. وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید. و از منو پیشخوان > افزونه ها > بر روی افزودن کلیک کنید.
  3. در بالای صفحه بر روی دکمه بارگذاری افزونه کلیک کنید.
  4. روی دکمه Choose File کلیک کنید و فایل افزونه المنتور که دانلود کرده اید را انتخاب کنید.
  5. روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید تا افزونه برای شما نصب شود. پس از نصب افزونه بر روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا افزونه نصبی برای وب سایت شما فعال شود.

امکانات مختلف المنتور

ابزارک ها

اولین قابلیتی که می توانیم در پاسخ به سوال امکانات المنتور چیست مطرح کنیم، قابلیت ویژه استفاده از ابزارک ها است که به شما این امکان را می دهد که صفحه ای رنگین و زیبا داشته باشید. این ابزارک ها ماژول هایی کوچک هستند که به شما کمک می کنند تا یک صفحه رنگین و کامل را برای خود طراحی کنید. به طور کلی این ابزارک ها به دسته های زیر تقسیم می گردند:

المان های پایه: شامل کلیه موارد اصلی مانند عنوان ها، متن ها، تصاویر عادی، دکمه ها، جدا کننده ها و فاصله گذار ها، ماژول ها نقشه و سایر موارد پایه می باشد.

ابزارک های پرو: در این بخش که مربوط به امکانات پرمیوم می باشد اوضاع بهتر خواهد بود و امکاناتی مانند فرصت های نمایشی، المان های نمایش نوشته های وبلاگ با موضوعات خاص در صفحات مختلف، فرم های ثبت نام و درخواست تماس، گالری نمونه محصولات، عناوین متحرک و جداول قیمت به کاربران و طراحان ارائه خواهد شد.

ابزار های کلی: در این بخش بعضی از ویژگی های وردپرس قرار گرفته است که می تواند یک کار را به صورت های مختلفی انجام دهد. این ماژول ها به نسبت پیشرفته تر بوده و کارایی های خاص تری دارند، مانند شمارشگر هایی که برای تعداد مشتریان استفاده می شود، نوار درصد پیشرفت کار، لیست آیکون ها از محصولات و یا خدمات، دیدگاه های مشتری و موارد گرافیکی از این دست.

المان های سایت یا وردپرس: در این قسمت شما قادر خواهید بود تا یک سری از ویژگی های اصلی را مشاهده کنید که می تواند مربوط به خود سایت و یا استفاده از ویژگی های وردپرس باشد. به عنوان مثال شما می توانید بخشی از فهرست اصلی و یا لوگوی سایت را در جای دیگری نیز به نمایش بگذارید که با تغییر آنها دیگر لازم نیست تمامی این ماژول ها تغییر کنند و این اتفاق خواهد افتاد.

المان های افزونه های دیگر: یکی دیگر از کاربرد های بکری که در پاسخ به امکانات المنتور چیست مطرح می شود این است که این افزونه می تواند با سایر افزونه ها نیز کار کند. به عنوان مثال اگر ووکامرس به شما امکانی خاص را ارائه می کند و یک ویجت تصویری خاص را می دهد، المنتور آن را برای شما فراهم می نماید. همینطور افزونه های دیگری که این المان ها را دارند نیز می توانند ابزارک های خاص خود را در این بخش به کاربر ارائه کنند.

ابزارک های مخصوص قالب: یکی دیگر از موراد خوب برای المنتور این است که اگر ارائه دهنده قالب شما ابزارک های مختلفی را برای قالب خود فراهم کرده باشد، همه آنها در اینجا قابل استفاده است. ابزارک های قالب به شما این امکان را می دهند که با استفاده از آنها به سایت های زیبایی که در دمو ها مشاهده می کنید به همان صورت دسترسی داشته باشید و یک پاسخ قطعی به این سوال که راه حل استفاده از این ویژگی های المنتور چیست را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع که المنتور چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد، بررسی ویژگی های آن و همینطور ابه تفاوت نسخه های رایگان و پرمیوم ی پرداختیم. می توانیم به قاطعیت بگوییم که المنتور یکی از بهترین افزونه ها و صفحه سازهایی است که هم توسط مدیران سایت ها و هم توسط طراحان می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این افزونه علاوه بر داشتن یک صفحه زیبا و سریع می توانید مطمئن باشید که یک صفحه کاملا ریسپانسیو در اختیار شما است که روی تمامی سایز های نمایشگر قابل مشاهده است و همینطور از نظر سئو نیز هیچ ایراد تکنیکالی در ماژول های استفاده شده در صفحات وجود نخواهد داشت. پس می توانید به صفحه ای که المنتور برای شما می سازد کاملا اعتماد داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *