تصویر شاخص در وردپرس چیست | معرفی افزونه های تصویر شاخص


تصویر شاخص در وردپرس یا تصویر بندانگشتی مانند یک تابلو خوش آمدگویی است که بازدیدکنندگان را به ورود و لذت بردن از آنچه که پشت یک لینک است، دعوت می کند. این تصویر معمولاً اطلاعات مفیدی را به صورت عکس یا تصویر گرافیکی به کاربر ارائه می دهد و در واقع چشم اندازی است از آنچه که مخاطب از متن دریافت خواهد کرد. همانطور که یک داستان جذاب بدون مقدمه کامل نیست، یک پست وبلاگ هم بدون یک تصویر شاخص کامل نمی شود. در عین حال، یک افزونه تصویر شاخص وردپرس می تواند به شما کمک کند که راحت تر به مدیریت تصاویر شاخص خود بپردازید.

در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع که چرا تصویر شاخص برای وب سایت شما ضروری است، چگونه بهترین اندازه تصویر شاخص در وردپرس را انتخاب کنید و چگونه تصویر شاخص را در وردپرس مشخص کنید، می پردازیم. سپس به معرفی افزونه های تصاویر شاخص وردپرس می پردازیم.

 

تصویر شاخص در وردپرس

تصویر شاخص در وردپرس چیست؟

تصویر شاخص در وردپرس که با نام تصویر بندانگشتی پست هم شناخته می شود، تصویری است که در صفحه لیست نوشته های وبلاگ یا گاهی در بالای پست ها ظاهر می شود. همچنین این تصویر در کنار عنوان نوشته در صفحه اصلی و به صورت کاور مقاله در شبکه های اجتماعی نشان داده می شود.

شما می توانید برای هر نوشته یک تصویر اصلی اختصاص دهید تا هم به صورت هدر عمل کند و هم برای نمایش در صفحات بایگانی و جستجو استفاده شود. افزودن و بهینه سازی تصویر شاخص تقریباً یک کار اصلی برای هر وبلاگ وردپرس است.

تصویر شاخص از ویژگی های وردپرس است که هنگام آپلود تصویر به طور خودکار به تصویر بندانگشتی پست تبدیل می شود و در اکثر قالب ها پشتیبانی می شود. وبلاگ های مختلف (و به طور خاص، قالب های مختلف) ممکن است تصاویر شاخص با اندازه های مختلف داشته باشند. در وردپرس می توانید تنظیمات تصویر را تغییر داده و سفارشی کنید.

شما می توانید یک تصویر شاخص را برای هر نوشته یا برگه بارگذاری کنید. هر زمان که مقاله در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر به اشتراک گذاشته شود، این تصویر به طور خودکار به عنوان تصویر اصلی برای آن پست ارائه می شود.

از طرف دیگر، هنگامی که از مطالب وبلاگ یا سایر صفحات وب خود فید یا گالری ایجاد می کنید، تصویر شاخص به صورت خودکار نشان داده می شود. به این ترتیب می توانید به جای مجموعه ای از لینک ها که فقط متن دارند، تعدادی نمونه کار رسانه ای برای پست های خود ارائه دهید.

مزایای استفاده از تصویر شاخص در وردپرس

تصویر شاخص چیزی فراتر از اکسسوری وب سایت شما است. برخی مزایای استفاده از تصویر شاخص در وردپرس عبارت است از:

  • بازدیدکنندگان را جذب می کند- نمایش تصاویر فریبنده باعث کنجکاوی بازدیدکنندگان می شود و آنها را ترغیب می کند تا پست های شما را بخوانند.
  • ارزش محتوا را افزایش می دهد – تصاویر به خوانندگان کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
  • لحن وب سایت را تنظیم می کند – همراه با قالب وب سایت می تواند لحن سایت و نحوه درک مخاطبان از برند شما را تعیین کنید.
  • SEO را بهبود می بخشد – استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای عنوان و متن alt می تواند SEO سایت شما را بهبود دهد.

اضافه کردن تصویر شاخص به نوشته ها و برگه ها در وردپرس

ویرایشگر بلوک وردپرس به شما امکان می دهد متن و رسانه ای که دوست دارید را به نوشته های وبلاگ خود اضافه کنید. هر پاراگراف یا رسانه جدید در بلوک خاص خود قرار می گیرد و آنها با هم محتوای نوشته را تشکیل می دهند.

همچنین تعدادی گزینه در نوار کناری سمت چپ ویرایشگر وجود دارد. بعضی از آنها تنظیماتی است که در گذشته درباره آنها بحث کردیم؛ مانند دسته ها و برچسب ها در وردپرس. اما سایدبار سمت چپ ویرایشگر بلوک وردپرس گزینه دیگری هم دارد که مربوط به تصویر شاخص است.

برای اضافه کردن تصویر شاخص به یک نوشته یا برگه وردپرس، کافی است یک نوشته یا برگه جدید ایجاد کنید یا یکی از نوشته ها و برگه های موجود در سایت وردپرس خود را به حالت ویرایش باز کنید.

در ویرایشگر محتوا، متاباکس تصویر شاخص را در سایدبار سمت چپ صفحه پیدا کنید.

روی قسمت “قرار دادن به عنوان تصویر شاخص” کلیک کنید. با کلیک روی آن، پنجره کتابخانه رسانه وردپرس باز می شود.

از آنجا می توانید یک تصویر را از کامپیوتر خود آپلود کنید یا از یکی از تصاویر موجود در کتابخانه رسانه خود استفاده کنید. پس از انتخاب تصویر می توانید مانند هر تصویر دیگری عنوان، متن “alt” و توضیحات را برای تصویر شاخص تنظیم کنید. سپس روی دکمه قرار دادن به عنوان تصویر شاخص کلیک کنید.

وردپرس پیش نمایش تصویر شاخص را در سایدبار سمت چپ نشان می دهد. اکنون می توانید پست خود را ذخیره یا منتشر کنید و پیش نمایش آن را ببینید تا مشاهده کنید که چگونه تصویر شاخص در وب سایت شما نمایش داده می شود.

بسته به تنظیماتی که توسعه دهنده قالب تعریف کرده است، تصویر شاخص به طور خودکار همراه با نوشته های شما ظاهر می شود.

اگرچه نحوه نمایش تصویر شاخص وردپرس به قالب فعال شما بستگی دارد ولی به عنوان یک قاعده کلی، این تصویر در متن خود نوشته ظاهر نمی شود. تصویر شاخص بیشتر اوقات در هدر نوشته شما، جایی در نزدیکی عنوان ظاهر می شود. همین ویژگی تصویر شاخص وردپرس را بسیار مهم می کند زیرا اولین چیزی است که خوانندگان می بینند و برای کل نوشته تنظیم خواهد شد.

اما هدر نوشته تنها مکانی نیست که تصویر شاخص در آن ظاهر می شود. همانطور که گفته شد، تصویر شاخص در صفحه لیست نوشته ها، در صفحات بایگانی و جستجو  هم استفاده می شود.

اگر سایتی دارید که در آن به طور منظم محتوای جدید منتشر می کنید، افزودن تصویر شاخص به هر یک از موارد آن حیاتی است. بعلاوه ، از آنجا که این تصاویر در تعیین استایل بصری سایت شما (و حتی عملکرد آن) نقش زیادی دارند، صرف کردن کمی وقت برای انتخاب و تهیه دقیق تصاویر شاخص مطمئناً ارزشش را دارد.

تصویر شاخص در وردپرس

فعال کردن تصویر شاخص در قالب هایی که از آن پشتیبانی نمی کنند

برخی از قالب های وردپرس از تصویر شاخص پشتیبانی نمی کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد. شما به راحتی می توانید با وارد کردن کد زیر در فایل functions.php قالب خود، این مشکل را برطرف کنید:

add_theme_support( 'post-thumbnails' );

پس از وارد کردن کد فوق، هنگام ایجاد یا ویرایش نوشته، تنظیمات تصویر شاخص باید در دسترس باشد.

با این حال، کد بالا باعث نمی شود که قالب شما تصاویر شاخص را نمایش دهد و فقط گزینه موجود در ویرایشگر نوشته شما را فعال می کند. برای نمایش تصاویر، باید قطعه کد زیر را به فایلی که می خواهید در آن نمایش داده شود اضافه کنید:

<؟ php the_post_thumbnail ()؛ ؟>

فایلی که باید ویرایش شود، بسته به قالب شما متفاوت است اما کد باید در داخل یک loop قرار گیرد.

تغییر اندازه تصویر شاخص در وردپرس

ایده آل ترین اندازه تصویر شاخص در وردپرس 1200 در 628 پیکسل است. اکثر قالب های از پیش طراحی شده وردپرس این ابعاد خاص را برآورده می کنند. هر قالب وردپرس دارای یک تصویر شاخص در اندازه های مختلف است. اما شما می توانید مشخصات مختلف تصویر را برای وبلاگ خود سفارشی کنید.

هر زمان که تصویری را در وردپرس بارگذاری یا آپلود می کنید، چهار اندازه تصویر پیش فرض به طور خودکار از آن ساخته می شود که عبارتند از:

  • تصویر بند انگشتی (150 پیکسل مربع)
  • متوسط ​​(حداکثر عرض و ارتفاع 300 پیکسل)
  • بزرگ (حداکثر 1024 پیکسل عرض و ارتفاع)
  • اندازه کامل (اندازه تصویر اصلی)

در برخی موارد ، این اندازه های تصویر ممکن است متناسب با نیازهای شما نباشد. اما جای نگرانی نیست، شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر به راحتی بر این مسئله غلبه کنید:

از پیشخوان وردپرس خود به منوی تنظیمات بروید. سپس روی رسانه کلیک کنید.

در صفحه تنظیمات رسانه، اندازه های جدید را براساس نیاز خود وارد کنید. پس از اتمام ذخیره تغییرات را فشار دهید. این تصویر صفحه تنظیمات رسانه را نشان می دهد که می توانید اندازه تصویر را تغییر دهید.

اگر به تنظیمات اندازه بیشتری نیاز دارید، می توانید اندازه های سفارشی تصویر وردپرس را به فایل functions.php اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله تغییر سایز تصویر در وردپرس مراجعه کنید.

ترفندهای موثر برای انتخاب تصویر شاخص در وردپرس

شما می توانید از هر تصویری که دوست دارید برای تصویر شاخص نوشته های وردپرس خود استفاده کنید. اما با توجه به شاخص بودن آنها بهتر است اندکی استراتژیک باشید. در ادامه سه روش برای استفاده بهتر از تصویر شاخص در وردپرس را بررسی می کنیم.

از وب سایت های رایگان ارائه تصاویر استفاده کنید

اگر یک عکاس یا تصویرگر با استعداد در تیم خود دارید، می توانید تصاویر شاخص اُرجینال برای وبلاگ خود ایجاد کنید. این، ایده‌آل‌ترین حالت ممکن است اما دستیابی به آن اغلب دشوار است. شما نه تنها به شخصی با مهارت لازم احتیاج دارید بلکه باید وقت کافی هم داشته باشد، مخصوصاً اگر مرتباً پست می گذارید.

برای بیشتر وبلاگ ها، استفاده از تصاویر خارجی راه حل بهتری است. شما می توانید تصاویر را از سایت های فروش عکس بخرید یا آنها را به رایگان دانلود کنید.

سایت های زیادی برای این کار وجود دارند که از میان آنها می توان به Pixabay ، Pixnio، Flickr، Shutterstock، Unsplash، Negative Space، New Old Stock اشاره کرد. برخی از این سایت ها تصاویر رایگان ارائه می دهند و برخی دیگر هم تصاویر رایگان و هم پولی دارند.

همه این سایت ها تصاویر باکیفیت و با وضوح بالا ارائه می دهند؛ به این معنی که از نظر اندازه و ابعاد بزرگ هستند. قبل از استفاده از تصاویر به عنوان تصویر شاخص باید آنها را برای وب بهینه کنید. برای این کار می توانید از بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس استفاده کنید.

تصاویر ساده و جالب انتخاب کنید

چه یک تصویر گرافیکی بسازید و چه از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید، از تصاویر ساده و تمیز ساده کنید. این کار، سازمان دهی و هضم تصاویر را آسان کرده و توجه کاربران را با سرعت بیشتری جلب می کند. یک تصویر که هم از نظر بصری جالب باشد و هم به اندازه کافی ساده باشد می تواند بلافاصله علاقه کاربر را جلب کرده و او را متقاعد کند که روی پست شما کلیک کند.

از تصاویر با وضوح بالا و قابلیت مقیاس بندی استفاده کنید

از آنجا که تصویر شاخص شما نمایانگر نوشته شما نه تنها در وبلاگ بلکه در کل شبکه های اجتماعی شما است، تصویری انتخاب کنید که در ابعاد بزرگتر از تصویر بندانگشتی نوشته وردپرس شما هم ظاهر قابل قبولی داشته باشد. وقتی کاربران بر روی تصویر شما در توییتر و پینترست کلیک می کنند، تصویر در ابعاد بزرگتر نشان داده می شود که این تصویر باید به همان اندازه خوب باشد.

تصویر برجسته شما باید از نظر بصری هم جالب باشد ، اما همچنین باید به اندازه کافی ساده باشد تا کاربران بتوانند آنچه را که به سرعت مشاهده می کنند رمزگشایی کنند.

استایل تصاویر شاخص خود را ثابت نگه دارید

از آنجا که هر پست دارای تصویر شاخص منحصر به فرد خود است (که ممکن است در چند مکان مختلف در سایت شما نشان داده شود)، این تصاویر بخش زیادی از کتابخانه رسانه سایت شما را تشکیل می دهند. بنابراین لازم است در نظر بگیرید که این تصاویر نه تنها به شما کمک می کنند که مفهوم نوشته به درستی منتقل شود، بلکه نماینده سایت شما به صورت کلی هستند.

در حالی که می توانید برای هر نوشته تصویری که مناسب تر است را انتخاب کنید، اما یک استراتژی بهتر این است که استایل تمام تصاویر شاخص خود را ثابت نگه دارید. به عنوان مثال می توانید استراتژی خود را به این صورت قرار دهید که کل تصاویر شاخص وب سایت انتزاعی یا واقعی باشند.

در هر صورت، استایل تصویری که به عنوان تصویر شاخص انتخاب می کنید باید نشان دهنده مارک و لحن سایت شما باشد. حتی می توانید از رنگ های خاصی استفاده کنید یا روی موضوعات خاص متمرکز شوید.

توجه داشته باشید که اگر چند نویسنده برای نوشتن پست های وبلاگ خود دارید، این موضوع را به همه نویسنده ها اطلاع دهید تا همه از استایل تصاویر شاخص شما استفاده کنند. همچنین می توانید یک عضو تیم را مسئول یافتن و ویرایش تصویر شاخص برای هر پست جدید وردپرس قرار دهید.

به منظور سازگاری بیشتر می توانید برای هر تصویر شاخص وردپرس اندازه استاندارد انتخاب کنید. این موضوع کاملاً به خود شما بستگی دارد. به طور کلی توصیه می شود تصاویر با عرض بیشتر از ارتفاع را انتخاب کنید؛ زیرا به خصوص در دستگاه های تلفن همراه بهتر به نظر می رسند.

از تصاویر مرتبط استفاده کنید

آیا تابحال شنیده اید “ما اول با چشم می خوانیم؟”. انسان ها تمایل دارند قبل از خواندن متن، به تصاویر موجود در یک نوشته نگاه کنند. مغز ما تصاویر را 60،000 برابر سریعتر از متن پردازش می کند. تصاویری که انتخاب می کنید می تواند کاربران را به خود جلب کند یا باعث شود آنها به طور کامل از متن شما به ویژه در شبکه های اجتماعی صرف نظر کنند. به همین دلیل، تصاویر مرتبطی انتخاب کنید که دقیقاً موضوع نوشته های شما را نشان دهند. در غیر این صورت ممکن است شاهد افزایش بونس ریت باشید.

هر تصویر شاخص در وردپرس را بهینه کنید

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تصاویر شاخص می توانند بخش عمده ای از کتابخانه رسانه سایت وردپرس شما را تشکیل دهند. این بدان معنی است که در نهایت ممکن است بر عملکرد سایت شما هم تأثیر داشته باشند.

در مقاله راهنمای جامع افزایش سرعت وردپرس درباره اهمیت یک سایت سریع و همچنین تأثیر تصاویر بر زمان بارگیری صفحه صحبت کردیم. همانطور که می دانید، بسیاری از تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا می توانند سرعت سایت شما را به میزان قابل توجهی کُند کنند.

بنابراین لازم است هر تصویر شاخص وردپرس را قبل از بارگذاری در سایت یا در طی مراحل بارگذاری بهینه کنید. با این کار تصویر کاهش اندازه داده می شود و سرعت بارگذاری صفحات شما کمتر می شود. به علاوه، با استفاده از یک ابزار مناسب می توانید تصاویر را بدون اینکه کیفیت آنها به طور قابل توجهی کاهش یابد، فشرده کنید.

به عنوان مثال می توانید افزونه Optimole را دانلود کرده و در سایت خود نصب کنید. این افزونه به شما کمک می کند تصاویر را به میزان قابل توجهی فشرده کنید.

همانطور که می دانید، وردپرس از نسخه 5 به بعد خود، گوتنبرگ را ویرایشگر پیش فرضش قرار داده است. اگر از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس استفاده می کنید، این ویرایشگر دارای بلوکی به نام بلوک رویه است. این بلوک به شما امکان می دهد تصاویر روی جلد – یا تصاویر هدر – را به نوشته ها و برگه های خود اضافه کنید.

برخلاف تصاویر شاخص وردپرس، تصاویر هدر فقط در نوشته ها و برگه هایی که به عنوان جلد مقاله و تقسیم کننده بخش قرار داده شده اند، ظاهر می شوند.

افزونه های تصویر شاخص وردپرس

Image Featured from URL

افزونه Image Featured from URL یا FIFU به شما امکان می دهد یک تصویر خارجی را بگیرید و از آن به عنوان تصویر شاخص برای یک نوشته یا برگه استفاده کنید. ایده این افزونه، آپلود کردن یک تصویر در کتابخانه رسانه وردپرس و فعال کردن آن به عنوان تصویر شاخص است.

پلاگین FIFU دارای ویژگی هایی برای تنظیم خودکار تصویر شاخص از تصاویر و فیلم ها با استفاده از تگ های iframe و سایر المان ها است. همچنین می توانید تصاویر شاخص را از منابع منحصر به فرد دیگری مانند API کتاب یا ISBN یا حتی از عنوان نوشته یا موتور جستجو تنظیم کنید.

Quick Featured Images

پلاگین Quick Featured Image برای جایگزینی تصاویر شاخص به صورت انبوه در وردپرس استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از این افزونه همین است و در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند. همچنین می توانید قوانینی برای تصاویر شاخص گذشته و آینده خود وضع کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید اولین تصویر هر نوشته، تصویر شاخص آن باشد. امکان تولید تصاویر شاخص بر اساس نویسندگان نوشته، برچسب ها و انواع پست ها هم وجود دارد.

Default Featured Image

افزونه Default Featured Image تمام فیلدهای خالی تصویر شاخص وردپرس را جستجو کرده و آنها را با گزینه پیش فرض پر می کند. بنابراین به تنها چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید، یک عکس اولیه است که با وب سایت شما مرتبط باشد.

تنظیمات آن در تنظیمات رسانه وردپرس قرار دارد اما فقط یک قسمت دارید که باید آن را پر کنید. کافی است تصویر را بارگذاری کرده و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

Dynamic Featured Image

Dynamic Featured Image به دلیل ویژگی های شگفت انگیز خود، به یکی از بهترین افزونه های تصویر شاخص وردپرس تبدیل شده است. شما می توانید بدون نوشتن کد، تصاویر شاخص بسیاری را به دلخواه خود اضافه کنید.

برخی امکانات این افزونه عبارت است از:

  • امکان داشتن چندین تصویر شاخص در یک نوشته/برگه
  • اضافه کردن تصاویر بدون استفاده از کد
  • نمایش تصاویر در قالب
  • و بسیاری ویژگی های دیگر

Auto Featured Image

مزیت استفاده از افزونه ای مانند Auto Featured Image plugin عدم اعتماد به یک تصویر شاخص وردپرس پیش فرض است که ممکن است در مورد همه نوشته ها اعمال نشود. این افزونه، در صورتی که تصویر شاخص به صورت دستی تنظیم نشده باشد، از اولین تصویر موجود در نوشته یا هر نوع پست سفارشی به صورت خودکار تصویر شاخص ایجاد می کند.

همچنین این افزونه دارای یک موتور جستجوی بومی فوق العاده است و با سازندگان صفحه مانند گوتنبرگ و افزونه صفحه ساز المنتور به خوبی کار می کند. Auto Featured Image حتی دارای یک ابزار تولید تصویر ویژه به صورت انبوه است.

Regenerate Thumbnails

گاهی اوقات وقتی قالب وردپرس خود را عوض می کنید، تصویر بندانگشتی که در کنار عنوان نوشته وبلاگ نشان داده می شوند و همان تصویر شاخص وردپرس شما است، در ابعاد اشتباه بارگذاری می شود. افزونه Regenerate Thumbnails به شما کمک می کند که تصاویر بندانگشتی را در ابعاد درست نشان دهید.

افزونه Regenerate Thumbnails افزونه ای است که با استفاده از آن می توانید اندازه های جدیدی برای تصاویر بندانگشتی سایت خود تعریف کنید و مشکل نشان داده شدن آنها در ابعاد نادرست را رفع نمایید.

Multiple Featured Images

پلاگین Multiple Featured Images دارای چند ویژگی است که هنگام عیب یابی و حل مشکلات تصاویر شاخص شما مفید است. این افزونه حد پیش فرض وردپرس برای داشتن یک تصویر شاخص در هر پست را از بین می برد. به این معنی که شما می توانید چند تصویر شاخص را بارگذاری کنید و انتخاب کنید که کدام یک از آنها در قسمت های مختلف وب سایت نشان داده شود.

از ابزارک و کد کوتاه استفاده می کند که در هر دو حالت از شما می پرسد که می خواهید کدام یک از تصاویر شاخص را نمایش دهید. به عنوان مثال ممکن است یک تصویر شاخص در نوار کناری نشان داده شود اما وقتی نوشته در یک لیست نوشته های صفحه اصلی شما باشد، تصویر دیگری نشان داده شود.

جمع بندی

تصویر شاخص در وردپرس به شما کمک می کند تا وبلاگ حرفه ای تری داشته باشید. این تصاویر به ایجاد آگاهی و شناخت برند در چند کانال توزیع (از جمله شبکه های اجتماعی) کمک می کنند. بنابراین فراموش کردن آنها می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

با استفاده از روش های مطرح شده در این مقاله می توانید تصاویر شاخص جالب، ساده و مرتبط با محتوای سایت وردپرس خود انتخاب کنید و آنها را در سایت استفاده نمایید. این عکس ها به شما کمک می کند مخاطب و برند خود را بسازید. تصاویر شاخص وردپرس حتی می تواند باعث شود کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند و نتیجه ای را که از کمپین های بازاریابی محتوای خود دریافت می کنید، افزایش دهد.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *