وب رش

مزایای فروشگاه اینترنتی

شاید شما هم جزو دسته ای باشید که میگویند مزایای فروشگاه اینترنتی چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن دستگاه ها و ابزار های ارتباطی نوین ، کسب و کار و مشاغل جدید به وجود آمده است . در سال های اخیر شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند باعث شده است تا تعداد کاربران اینترنت افزایش یابد . این تحولات اینترنت را به بستری برای کسب و کار های مختلف تبدیل کرده است .

بسیاری از افراد توانسته اند با استفاده از اینترنت و فضای مجازی منبع درآمد ایجاد نمایند . فروشگاه آنلاین که این روز ها تعدادشان در حال افزایش می باشد یکی از این مشاغل است . این فروشگاه ها با آنکه مجازی هستند اما تعداد زیادی کارمند دارند . فروشگاه آنلاین لوازم خانگی ، فروشگاه آنلاین لباس  و … از این دسته فروشگاه هایی می باشند که کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نموده اند .

با توجه به رونق کسب و کار های مجازی بسیاری از مشاغل که به صورت سنتی کار می کنند تصمیم گرفته اند پا به این عرصه فروش آنلاین بگذارند .فروشگاه های اینترنتی علاوه بر مزیت هایی برای فروشندگان مزیت های زیادی نیز برای مشتری ها دارد . ارائه محصول به صورت دیجیتالی بر زندگی مردم تاثیرات مثبت زیادی گذاشته است . بطوری که بسیاری از مردم ترجیح می دهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند . البته خرید سنتی هنوز هم مانند گذشته رواج دارد .

در دنیای امروز نمی توان مزایای فروشگاه اینترنتی را نادیده گرفت زیرا جستجو در فضای اینترنت اولین ابزار تحقیق و بررسی برای تهیه کالا و خدمات است. همه‌ی ما قبل از خرید کالای مورد نیاز خود، ابتدا به بررسی انواع محصولات موجود و ارائه دهندگان آن در فضای آنلاین می‌پردازیم. سپس با انتخاب بهترین گزینه نسبت به خرید آن در یک فروشگاه اینترنتی، اقدام می‌کنیم. در این شرایط اگر فروشگاه مورد اطمینان خود یا فروشگاه‌های بیشتر توصیه شده را در جستجوی اینترنتی مشاهده کنیم قطعا انتخاب ما برای خرید، مشخص خواهد شد. پس یکی از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه ساز آنلاین برای صاحبان کسب و کار، آسان‌تر کردن دسترسی مشتریان قدیمی و وفادار، به فروشگاه خواهد بود.

روشگاه های اینترنتی به دلیل رونق گرفتن فضای دیجیتال و افزایش تعداد کاربران اینترنتی، روز به روز به اهمیت بیشتری دست یافته‌اند. در اینجا به بررسی مزایای فروشگاه های اینترنتی می‌پردازیم:

  1. دسترسی آسان و سریع: با توجه به اینکه فروشگاه های اینترنتی همیشه باز هستند و قابل دسترسی هستند، این به کاربران اینترنتی امکان می‌دهد که به راحتی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
  2. صرفه جویی در زمان و هزینه: در فروشگاه های اینترنتی کاربران می‌توانند از خرید آنلاین به جای خرید حضوری استفاده کنند، که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود. همچنین با استفاده از این روش، از هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی خواهید کرد.
  3. تنوع محصولات: فروشگاه های اینترنتی به دلیل فضای مجازی وسیع، می‌توانند تنوع بسیار بالایی در محصولات خود داشته باشند و محصولاتی را ارائه دهند که در فروشگاه های حضوری قابل دسترسی نیستند.
  4. ارائه اطلاعات دقیق و کامل: فروشگاه های اینترنتی به کاربران خود امکان می‌دهند تا اطلاعات دقیق و کاملی در مورد محصولات خود بدست آورند. این اطلاعات شامل مشخصات فنی، عکس ها و نظرات مشتریان قبلی است که به کاربران امکان می‌دهد بهترین تصمیم را در خرید محصولات خود بگیرند.
  5. خرید آسان: خرید از فروشگاه های اینترنتی بسیار آسان

در ادامه به بررسی مزایای فروشگاه های اینترنتی میپردازیم.

افزایش مشتریان

همان‌طور که گفتیم با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی (Online Shop) به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی خواهد شد که از جمله مزایای فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان و همینطور صاحب فروشگاه می باشد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا قابل دسترس مشتریان خواهد بود‌. در این شرایط، چنانچه بتوانید تمهیداتی برای ارسال کالای خریداری شده به ساکنین دورتر از محل اقامت خود (چه منطقه شهری، چه شهر و چه کشور دیگر) در نظر بگیرید؛

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و بازه خریداران محصولات شما، بزرگتر خواهد شد.

همینظور در فضای مجازی میتوانید تصویر بهتری از کسب و کار خود به دیگران نمای دهید. فقط همین دلیل می‌تواند برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وب‌سایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمی‌توانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی می‌کنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.

وب رش

 

عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

 

اما با استفاده از مزایا فروشگاه اینترنتی در یک فروشگاه آنلاین، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند. شما در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نخواهید داشت. بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده داشته باشید، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی را، اعلام نمایید.

حتی چنانچه در آینده امکان تامین مجدد کالا را دارید، می‌توانید این مورد را در توضیحات محصول درج کنید تا احتمال مراجعه مجدد خریداران را، به وب‌سایت فروشگاه خود افزایش دهید.با مزایای فروشگاه اینترنتی به این ترتیب شما در بودجه اختصاص داده شده به تامین کالا نیز، صرفه جویی خواهید کرد و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات، اقدام خواهید نمود.

ارائه خدمات بهتر

اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید
  • حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

مزایای فروشگاه اینترنتیهزینه کمتر

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینه‌‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌تان را آماده کرده و کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌تان می‌شود.

شما می‌توانید با هزینه‌ی خیلی کمی وب‌سایتی طراحی و راه‌اندازی کنید. سکوهای آماده‌ای مانند وردپرس در اینترنت وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند خودتان سایت‌تان را طراحی کنید.

فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی

دوست ندارید زمستان در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خانه خارج شوید؟ آیا از گرما و رطوبت در شهر خود کلافه شده‌اید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی شما را از قید‌و‌بند مکان آزاد می‌کند و این امکان را برای‌‌تان فراهم می‌آورد که هر جا راحت هستید کار کنید. تا زمانی که ارتباط اینترنتیِ خوبی دارید، می‌توانید هر جایی از دنیا که دوست دارید زندگی کرده و کسب‌و‌کارتان را مدیریت کنید. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد کسب‌و‌کارتان را با سبکِ زندگی‌تان هماهنگ کنید و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارند. بعضی از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما برای انجام شغل‌شان به مکان خاصی نیاز دارند.

با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای خیلی از کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما سوددهی داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مزایای فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار ها پرداختیم. برای ورود به عرصه جدید تجارت الکترونیکی، یک شرکت حرفه ای با هزینه ای نه چندان زیاد می تواند کلید ورود شما به کسب و کارهای پرسود و موفق اینترنتی باشد. وب رش با داشتن بیش از 10 سال تجربه در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی، شما را به یکی از بی رقیب ترین فروشگاه ها تبدیل خواهد کرد. همچنین با وجود انواع راه ها و درگاه پرداخت در این نرم افزار، دیگر نیازی نیست نگران امنیت و حریم خصوصی مشتریان خود باشید. برای دریافت مشاوره رایگان کافیست با ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *