آنچه Rebrand Netflix در مورد طراحی واکنشگرا به ما می آموزد


هفته گذشته، سرویس رسانه استریم نتفلیکس از هویت جدید خود رونمایی کرد. طراحی شده توسط آژانس مستقر در نیویورک Gretel، هدف تغییر نام تجاری، متحد کردن خروجی شرکت در 50 کشوری که اکنون در آنها فعالیت می کند.

چالش ما این بود که… چیزی متغیر و در عین حال سیستماتیک و ضد گلوله ایجاد کنیم. باید از نظر بصری قابل توجه باشد، با هر قالبی سازگار باشد و از تفسیر آژانس ها و فروشندگان در سراسر جهان پشتیبانی کند. — گرتل

طراحی حاصل، مدیون طراحی وب مبتنی بر کارت است. این طرح با نام “The Stack” دارای 3 کارت است: یک کارت تصویر، یک کارت رنگی (معمولا قرمز Netflix) و یک کارت متن. پشته به عنوان استعاره ای برای انتخاب بی نهایت و انتخاب کاربر طراحی شده است.

با استفاده از سیستم، طراحان منفرد می‌توانند عناصر مورد نیاز خود را انتخاب کنند و در صورت نیاز، تأکید را به بالا یا پایین بیاورند. به عنوان مثال، مقدار نام تجاری نتفلیکس که در آن گنجانده شده است، توسط تیم “حجم برند” نامیده می شود.

netflix_brand_volume

چیزی که در مورد تغییر نام تجاری نتفلیکس جذاب است، روشی است که آن را پذیرفته و طراحی واکنشگرا را اصلاح می کند. این طراحی واکنش‌گرا فراتر از درگاه‌های نمایش است، طراحی واکنش‌گرا برای موبایل، وب، چاپ، رسانه‌های اجتماعی و البته تلویزیون است.

مشترکین Netflix می دانند که Netflix به شما امکان می دهد دستگاه ها را به طور یکپارچه تغییر دهید – تماشای یک برنامه با تلفن همراه خود در حین رفت و آمد غیر معمول نیست، وقتی به خانه رسیدید به تلویزیون خود بروید و سپس برای تماشای قسمت بعدی به رایانه لوحی خود بروید. بستر. ما از مطالعاتی مانند می دانیم مطالعه چند صفحه‌ای Google در سال 2012 مبنی بر اینکه کاربران وب را به روشی مشابه مرور می‌کنند و دستگاه‌ها را نه بر اساس وظیفه، بلکه بر اساس زمینه آنها تغییر می‌دهند.

نام تجاری مجدد گرتل برای نتفلیکس به ما نگاهی اجمالی به نحوه طراحی این نوع تجربه کاربری می دهد:

در واقع در تمام بخش‌های برندسازی ترجمه می‌شود: رفتار زبانی. رفتار نوع رفتار حرکتی ما در حال تلاش برای ایجاد چیزهایی هستیم که می توانند صحبت کنند و رفتارهای مشخصی را در هر رسانه ای داشته باشند. – گرگ هان، گرتل

تصادفی نیست که هویت یک سیستم منعطف است که به راحتی به یک رابط کاربری ترجمه می شود – امید این است که نام تجاری جدید در نهایت در مرحله ای در آینده پایه و اساس رابط های کاربری متنوع نتفلیکس را تشکیل دهد.

netflix_devices2

از نظر بصری، جالب ترین بخش رویکرد طراحی، لوگوی برش خورده است. بسیاری از لوگوها به عنوان عناصر طراحی استفاده می شوند که اغلب بر اساس آن برش داده می شوند. طراحی Netflix این رویکرد را تا حد زیادی پیش می‌برد و نشان می‌دهد که دارایی‌های طراحی می‌توانند به شدت کاهش یابند و همچنان یکپارچگی برند را حفظ کنند.

netflix_logo_cropped

معنی این برای طراحان وب این است که تلاش ابدی برای فشرده کردن دارایی های برند بر روی صفحه نمایش تلفن همراه ممکن است غیر ضروری باشد. همانطور که تغییر نام تجاری نتفلیکس نشان می دهد، اگر مواد تشکیل دهنده به اندازه کافی متمایز باشند، برای لذت بردن از طعم کامل آن فقط به نگاهی اجمالی به برند نیاز داریم.

netflix_subway2
netflix_laptop

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *