آیا تغییر فونت ها واقعاً می تواند 400 میلیون دلار برای دولت ایالات متحده صرفه جویی کند؟


همه عاشق پس انداز پول هستند، به خصوص دولت ایالات متحده. اما آیا واقعاً می تواند به سادگی تغییر فونت باشد؟ هفته گذشته رسانه ها غرق در داستان دانش آموز 14 ساله سوویر میرچندانی بودند که مدعی شد اگر دولت ایالات متحده از Times New Roman به Garamond روی اسناد چاپی استفاده کند، می تواند تا 400 میلیون دلار صرفه جویی کند.

دانش آموز پنسیلوانیا برای اولین بار شروع به بررسی این ایده در حالی کرد که مدرسه خود را در حال پخش چند جزوه و تلاش برای تشخیص راهی برای صرفه جویی در هزینه جوهر هنگام چاپ آنها بود. سپس این یک جهش طبیعی بود که همان نظریه را نه فقط در مورد مکتب او، بلکه برای ملت به کار برد. میرچندانی معتقد است که با توجه به اینکه گاراموند حدود 25 درصد سبکتر و نازکتر از Times New Roman است، می تواند 136 میلیون دلار در هزینه چاپ دولت ایالات متحده صرفه جویی کند و اگر دولتهای ایالتی نیز این سیاست را اعمال کنند، 234 میلیون دلار اضافی صرفه جویی می شود.

“جوهر از نظر حجم دو برابر گرانتر از عطر فرانسوی است.” – سوویر میرچندانی، در مصاحبه با CNN.

اما این تخمین چقدر دقیق است؟ از آنجایی که نظریه میرچندانی مورد توجه بین المللی قرار گرفته است، توسط چندین تایپوگرافی و متخصص طراحی زیر سوال رفته است.

بر اساس یک مقاله توسط جان براونلی، نقص عمده در تحقیقات میرچندانی این است که او گاراموند را در اندازه اشتباه اندازه گیری کرد – قابل درک است، با توجه به اینکه اندازه گیری فونت می تواند فوق العاده گیج کننده باشد.

همانطور که براونلی در مقاله خود بیان می‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که وقتی فونتی را با 12 نقطه چاپ می‌کنید، حروف 12 نقطه بلند باشند. تنها خطی که حروف روی آن چاپ می‌شوند 12 نقطه بلند خواهد بود.» اگر بخواهیم به جای Times New Roman به Garamond 12 نقطه ای برویم، در واقع خوانایی را قربانی می کنیم، زیرا Garamond معادل فونت 10 نقطه ای است که در یک خط 12 نقطه ای ارائه می شود. اگر اندازه برای بهبود خوانایی افزایش می یافت، به ناچار هزینه چاپ افزایش می یافت تا با هزینه چاپ Times New Roman قابل مقایسه باشد.

موضوعات دیگری که در رابطه با مطالعه میرچندانی آشکار شد، عدم مشخص بودن در مورد نسخه Garamond است که وی استفاده کرده است (اگرچه فرض منطقی به نسخه Monotype Garamond اشاره دارد که معمولاً با سیستم عامل های مایکروسافت همراه است) و قدمت مطالعه ای که وی به آن ارجاع داده است. در ادعای خود در مورد هزینه جوهر چاپگر.

میرچندانی فرض می‌کند که جوهر چاپگرهای جوهرافشان و تونر پرینترهای لیزری (که معمولاً توسط مؤسسات دولتی استفاده می‌شود) قیمت یکسانی دارند، در حالی که در واقع تونر تقریباً نصف قیمت آن است. همچنین همانطور که در مقاله فوق الذکر آقای براونلی اشاره شد، بسیاری از اسناد ایالات متحده هنوز بر روی دستگاه چاپ چاپ می شوند که قیمت چاپ برای آنها نه با جوهر استفاده شده، بلکه بر اساس پیچیدگی صفحه آرایی محاسبه می شود و بعید به نظر می رسد. قیمت آن به اندازه 4285 دلار در هر لیتر است که توسط میرچندانی در نظر گرفته شده است.

در حالی که دیدن ذهن‌های جوان بسیار علاقه‌مند به کاربرد عملی تایپوگرافی دلگرم‌کننده است، درسی که ما واقعاً در اینجا آموختیم این است که تنها راه واقعی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ، بدون کاغذ است.

 

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر را از طریق Shutterstock چاپ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *