ثابت، به ما آموزش داده شده، ویژگی بارز کیفیت است. خواه در کپی رایتینگ باشد یا رنگ، چیدمان یا حروف، سازگاری عمدی به نظر می رسد و ایده ها را تقویت می کند. این در هیچ کجا به اندازه برندسازی صادق نیست، جایی که هویت بصری یک شرکت اغلب مقدس تلقی می شود.
مارکها برای اطمینان از ثبات، تلاشهای خارقالعادهای را انجام میدهند، و میلیونها دلار را صرف راهنمای برند میکنند که نه فقط یک رنگ و نوع خاص، بلکه تعداد دقیق پیکسلهایی را که باید برای قاببندی لوگوی آنها استفاده شود، یا حداقل و حداکثر تعداد را مشخص میکند. از کلماتی که یک پیوند ممکن است حاوی باشد. برندها به کنترل هویت خود چسبیده اند، زیرا ما به عنوان طراح به آنها گفته ایم که باید.
هر چه بیشتر چیزی را ببینیم، کمتر متوجه آن می شویم
با این حال، ظهور طراحی واکنشگرا جامعه طراحی را بسیار راحتتر ایجاد کرده است که کنترل داراییها را رها میکند. زمانی که یک طراح ممکن است بر یک رابطه دقیق بین نوع و چیدمان اصرار داشته باشد، اکنون سعی میکنیم همان احساس را ایجاد کنیم اما میپذیریم که طرحها در همه دستگاهها یکسان به نظر نمیرسند.
این هفته، The Verge در مورد مطالعهای توسط UCLA گزارش داد که نشان داد دانشجویان در به خاطر آوردن ظاهر لوگوی اپل مشکل داشتند. نتیجه گیری حاصل از این مطالعه این بود که عدم یادآوری به دلیل “اشباع توجه” بود. به زبان عامیانه، هر چه بیشتر چیزی را ببینیم، کمتر متوجه آن می شویم.
به نظر میرسد که مغز ما برای تمرکز بر تجربیات جدید، با تکیه بر حافظه برای تکرار، سخت است. برای همه مقاصد و مقاصد مغز ما در حال ذخیره تجربیات برای آزاد کردن قدرت پردازش است.
یکنواختی ممکن است در واقع به تعامل برند آسیب برساند
ما از قبل آماده هستیم تا برندی را که به طور مرتب تجربه می کنیم، تنظیم کنیم. و بنابراین، به دور از اینکه یک علامت کیفیت باشد، ثبات ممکن است در واقع به تعامل یک برند آسیب برساند.
با توجه به طراحی چاپ برای مدت طولانی، جهت تأثیرگذاری شروع به تغییر کرده است زیرا نگرش به راهحلهای طراحی انعطافپذیر از دنیای دیجیتال به چاپ و برندسازی بازمیگردد. شرکت هایی مانند Lucky 21، در تلاشی به طور فزاینده ای تنوع را به برندهای خود معرفی می کنند. مورد توجه قرار گیرد.
ملیندا، فعالان محیط زیست فرانسوی، هویت برندی دارند که در تمام انواع نمایشگر آنها گسترش می یابد. جهت حرکت بسته به اینکه کلمه مورد نظر خوب یا بد در نظر گرفته شود (به استثنای لوگوی آنها) تغییر می کند.
به نظر میرسد بستهبندی جدید کوکاکولا در ابتدا قوام بیشتری دارد، نه کمتر. با این حال، نکته کلیدی در این رویکرد این است که هر محصولی در سراسر محدوده تنوع ایجاد می کند. بنابراین وقتی یک قوطی کوکالایف میبینیم، تمایز بین آن و کوکای اصلی، شناخت ما را از برند به عنوان یک کل افزایش میدهد.
نشانواره انجمن تبلیغاتی از یک بزرگ کوچک “A” در داخل یک بزرگتر “A” تشکیل شده است. شکل دقیق کاراکترها می تواند متفاوت باشد.
در اصل از برندهای کلاسیک آمریکایی MLB و NBA تقلید میکند، هر دو MLS و USL طرحهای برند انعطافپذیری را با استفاده از یک سیستم قالببندی برای تطبیق برندسازی لیگها برای تیمهای مختلف اتخاذ کردهاند. وقتی پیراهن LA Galaxy را می پوشید، شناخت برند MLS و سایر تیم ها مانند San Jose EarthQuakes یا Portland Timbers را تقویت می کنید.
یکی از رویکردهایی که مستقیماً برای طراحان وب جذاب است، پروژه لوگوی واکنشگرا جو هریسون است. این نشانوارههای تعدادی از مارکهای معروف را دارد که با کوچک شدن پنجره مرورگر شما از پیچیدگی آن کاسته میشود. مینیمالهای خالص ممکن است استدلال کنند که کمپیچیدگیترین نسخه موبایلی باید در سرتاسر استفاده شود: اگر لوگو بدون جزئیات قابل تشخیص است، پس جزئیات باید غیرمجاز باشد. با این حال، همانطور که مطالعه UCLA نشان می دهد، ایجاد تنوع از این طریق به جای کاهش تعامل با برند، افزایش می یابد.
ناهماهنگی البته چیز جدیدی نیست: MTV با مارک معروف خودش اینجوری AirBnB با استقبال از تنوع، خود را در صدر بازار خود قرار داده اند. ; رویکرد NowTV نیز مشابه بوده است. نکته جدید این است که یک برند نمی تواند کنترل دارایی های خود را حفظ کند و به احتمال زیاد نباید تلاش کند.
بنابراین، اغلب، هنگام طراحی سایتها، سعی میکنیم طرحهایی را مهندسی کنیم که در همه دستگاهها شبیه خودشان باشند: سایتهای تلفن همراه مانند سایتهای دسکتاپ کوچکشده به نظر میرسند، سایتهای دسکتاپ از منوهای همبرگر استفاده میکنند. این یک رویکرد آسیبرسان است نه تنها به این دلیل که دستگاههای مختلف محدودیتها و مزایای متفاوتی دارند، بلکه به این دلیل که یکنواختی در خروجی یک نام تجاری باعث کاهش تعامل با نام تجاری میشود.
با پذیرش یک رویکرد تطبیقی، شاید حتی پاسخگو، برای همه برندسازی، از تایپوگرافی گرفته تا رنگ، تا لوگو، شناخت برند و در نهایت تعامل با نام تجاری را به حداکثر میرسانیم.
بدون دیدگاه