آیا Neue Haas Unica گروتسک کامل برای وب است؟


این هفته، وب به دلیل انتشار Neue Haas Unica. تایپ فیس طراحی مجدد Haas Unica است که خود تلاشی برای ترکیب کیفیت های بهتر Helvetica و Univers است.

در ابتدا در اواخر دهه 70 طراحی شد و در سال 1980 توسط ریخته گری نوع هاس منتشر شد. این طرح در محدودیت های قانونی گرفتار شد و متعاقباً از بین رفت. در انبار کشف شد، سپس توسط Toshi Omagari از Monotype دوباره طراحی شد.

واکنش به Neue Haas Unica بسیار مثبت بوده و طراحان از ترکیب ظریف شخصیت و دقت تمجید می کنند. مطمئناً نمی توان انکار کرد که در اندازه های نمایشگر Neue Haas Unica فوق العاده زیبا است.

glyphs

چه چیزی بیشتر، Neue Haas Unica برای صفحه نمایش ترسیم شده است، در این فرآیند، بسیاری از محدودیت هایی که Helvetica را به عنوان یک چهره رابط کاربری ضعیف می کند، اصلاح شده است. طراحی دارای سادگی مدرنیستی است که مطمئناً اپل دوست دارد در هنگام توسعه سانفرانسیسکو.

Neue Haas Unica کمی جادارتر و کمی گردتر از Helvetica، یک گروتسک بسیار وسوسه‌انگیز برای نگهداری است. دارای 18 فونت مختلف است که سبک‌ترین آنها رایگان موجود است، بقیه آنها در دسترس هستند تخفیف تا ۷ مه. همچنین دارای پشتیبانی از زبان گسترده، از جمله یونانی و سیریلیک است.

همانطور که برای طراحی رابط کاربری کار می کند، Neue Haas Unica برای متن بدنه قابل تحمل است، اگرچه مطمئناً هنوز گزینه های بهتری در دسترس است.

اگر روی صندلی راحتی نول، در ساختمان اداری فرانک لوید رایت می‌نشستید و با دان دریپر مارتینی می‌نوشید، نمی‌توانست مدرن‌تر از اواسط قرن باشد. /p>

مانند والدینش، Helvetica و Univers، Neue Haas Unica واقعاً در اندازه نمایشگر برتر است. کاملاً مدرنیسم را تداعی می کند. در واقع اگر روی صندلی راحتی نول، در ساختمان اداری فرانک لوید رایت نشسته بود و با دان دریپر جرعه جرعه مارتینی می‌نوشید، نمی‌توانست مدرن‌تر از اواسط قرن باشد.

و این ممکن است تک آهنگ Neue Haas Unica باشد. مانند مدیر تبلیغاتی که به تازگی اولین شلوار جین تنگ خود را خریده و شروع به گذاشتن ریش کرده است، Neue Haas Unica ممکن است متوجه شود که آن قایق خاص قایقرانی کرده است. در حالی که Neue Haas Unica به خودی خود زیبا است، هم طراحی دهه 1950 و هم روح شرکت آمریکایی دهه 1980 را تداعی می کند، اما این کار را به قدری خوب انجام می دهد که دیدن کارکرد آن در هر زمینه دیگری دشوار است.

این حقیقتی است که عموماً پذیرفته شده است، که ما فقط چیزی را می خواهیم که نمی توانیم داشته باشیم. برای بیش از یک دهه، طراحان وب تلاش کردند تا شیب ها را به کار ببندند، حتی تا آنجا که به png های شفاف متکی به سایت متکی بودند. به محض اینکه CSS3 پشتیبانی گرادیان را در مرورگرها معرفی کرد، طراحی مسطح را پذیرفتیم.

به نظر می‌رسد در دهه گذشته، ریخته‌گری‌ها به دنبال جام مقدس از سان‌سریف‌های هندسی جایگزین برای پایه‌های قدیمی بوده‌اند. یونیکا ابتدا به آنجا رسید. — استفانی وایگلر و دیوید هیستی

شاید ما آرزوی یک چهره گروتسک موفق برای وب را داشتیم، فقط تا زمانی که آن را نداشته باشیم. اگر پنج سال پیش منتشر می‌شد، مطمئناً بهترین گزینه بدون سری بود، اما آیا Neue Haas Unica بیشتر از نسخه قبلی خود باقی می‌ماند، باید منتظر بمانیم و ببینیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *