از مشتریان طراحی خود در برابر این 6 اشتباه آسان محافظت کنید


به عنوان یک طراح وب، شما مسئول بسیاری از چیزها هستید. مشتری شما به شما متکی است تا اطمینان حاصل کند که وب سایت آنها کاربرپسند، در دسترس، چشم نواز و حتی به اندازه کافی خوب است که توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کند.

با این حال، چیزی که بسیاری از رهبران و مشتریان کسب و کار نمی دانند این است که آنها نیز در حصول اطمینان از اینکه نتایج درست را از سایت خود دریافت می کنند، نقشی ایفا می کنند. رابطه مشتری و پیمانکار بیشتر از تبادل وجوه است.

امروز، ما قصد داریم برخی از رایج ترین اشتباهاتی را که مشتریان هنگام شروع کار با یک طراح وب سایت برای اولین بار مرتکب می شوند، بررسی کنیم. از این گذشته، وقتی مشتری مرتکب اشتباه می شود، این شما هستید که باید به او نشان دهید که چگونه به مسیر خود بازگردد.

 

اشتباه مشتری 1: ارائه حداقل بینش

خلاقیت، در بیشتر موارد، مسئولیت طراح در هر پروژه ساخت وب است. شما بهتر می دانید چه کاری می توانید برای یک مشتری انجام دهید.

هنگامی که در حال بحث در مورد یک پروژه آتی با یک صاحب کسب و کار هستید، می توانید آنها را در مفاهیمی مانند طراحی حالت تاریک یا استراتژی هایی برای دسترسی دیجیتال. با این حال، شما همچنان به مشتری خود متکی هستید تا در صورت نیاز به چیز خاصی به شما اطلاع دهد.

خلاصه ناکافی در یک پروژه طراحی وب معمولاً به این معنی است که شما وقت خود را برای یک پروژه تلف می کنید زیرا باید چندین بار به عقب و جلو بروید و به روز رسانی و ویرایش کنید. درست کردن یک خلاصه از همان روز اول می تواند سوء تفاهم ها و اشتباهات را کاهش دهد.

برای شروع کار مشتری، از او بخواهید جزئیاتی مانند:

را به اشتراک بگذارد

  • مخاطبان هدف چه کسانی هستند؟ آیا آنها شخصیت کاربری دارند که بتوانند به اشتراک بگذارند؟
  • این سایت به چه ویژگی های خاصی نیاز دارد؟ صفحات فرود، فرم ها، ویجت ها و غیره؟
  • سایت های رقیبی که دوست دارند: از چه چیزی در مورد این طرح ها قدردانی می کنند؟
  • رنگ‌ها و دارایی‌های برند: از چه رنگ‌ها و سایه‌هایی باید استفاده کنید؟
  • ویژگی‌های فنی مورد نیاز: به عنوان مثال، آیا سایت باید برنامه مخصوص به خود را داشته باشد، با APIها یکپارچه شود یا راه‌حل پرداخت داشته باشد؟

 

اشتباه مشتری 2: دست کم گرفتن حجم کاری

شاید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مشتریان هنگام درخواست کمک از یک طراح مرتکب می‌شوند این است که نمی‌دانند برای ایجاد نوع سایتی که می‌خواهند چقدر کار لازم است. اگر آنها در وهله اول یک خلاصه عالی ارائه نکرده باشند، ممکن است فرصتی برای دیدن تمام کارهایی که درخواست می کنند را نداشته باشند. راهنمایی مشتری خود از طریق فرآیند کوتاه می تواند در اینجا به شما کمک کند.

از سوی دیگر، اگر مشتری شما قبلاً مختصری به همراه مهلت غیرواقعی برای تکمیل ارائه کرده است، ممکن است لازم باشد با آنها در مورد آنچه که باید انجام دهید بحث کنید. راهنمایی مشتری خود در برخی از فرآیندهای مربوط به ایجاد وب سایت آنها می تواند به آنها بینشی نسبت به مدت زمانی که به طور واقع بینانه طول می کشد ارائه دهد برای اینکه ایده های خود را زنده کنند. 

علاوه بر این، اطمینان از اینکه مشتریان شما به طور کامل میزان کاری که انجام می‌دهید را درک می‌کنند، می‌تواند به این معنی باشد که آنها می‌توانند بهتر درک کنند که چرا قیمت خاصی را برای خدمات خود دریافت می‌کنید. این ما را به اشتباه بعدی می رساند…

 

اشتباه مشتری 3: نداشتن بودجه مناسب

قیمت گذاری خدمات طراحی شما می تواند یک فرآیند پیچیده برای طراحان وب باشد. شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی شارژ می کنید تا هزینه چیزهایی مانند نرم افزار و سخت افزار ضروری برای شرکت خود را پوشش دهید. در عین حال، با وجود بسیاری از طراحان دیگر، باید اطمینان حاصل کنید که هزینه های شما رقابتی است.

بعد از اینکه کار سخت را برای فهمیدن ساختار قیمت‌گذاری خود انجام دادید، همچنین باید بتوانید آن هزینه را برای مشتری خود توجیه کنید. برای بسیاری از مشتریان معمول است که با یک طراح وب کار خود را انجام دهند و انتظار دارند که بتوانند یک وب سایت، وبلاگ و برنامه کامل را با کمتر از چند صد دلار دریافت کنند.

مطمئن شوید که مشتری شما فوراً از قیمت شما مطلع است تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری شود. در صورت امکان، یک صفحه قیمت در وب سایت یا نمونه کار خود داشته باشید که هزینه بسته های مختلف و دقیقاً آنچه که مشتریان شما قرار است دریافت کنند را مشخص می کند.

اگر مشتریان شما می توانند ارزش خدمات شما را ببینند و حتی با حجم کاری ساعتی یا مجموعه مهارت برابری می کنند، ممکن است برای تنظیم بودجه مناسب مجهزتر باشند.

 

اشتباه مشتری 4: تصمیم گیری بیش از حد فناوری

خواهید دید که در طول مدتی که به عنوان طراح وب دارید با انواع مختلفی از مشتریان کار می کنید. گاهی اوقات، افرادی را خواهید داشت که واقعاً نمی‌دانند چه می‌خواهند یا چه نیازی دارند، به سراغ شما می‌آیند. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد مدتی را صرف صحبت با آنها در مورد انتظاراتشان کنید و در مورد آنچه ممکن است بحث کنید.

از طرف دیگر، همیشه این شانس وجود دارد که بتوانید با مشتری کار کنید که فکر می کند باید خودش همه تصمیمات را بگیرد. در حالی که این درست است که مشتری شما باید روی مواردی مانند سبک وب سایت و ویژگی های آن کنترل داشته باشد، تصمیم گیری فنی مانند از چه نوع ابزارهایی استفاده خواهید کرد. 

اگر مشتری شما سعی می‌کند هر کاری را که انجام می‌دهید و نحوه انجام آن را دیکته کند، این می‌تواند ارائه بهترین کار را برای شما دشوار کند. فرآیندهای خود را از قبل برای مشتری خود توضیح دهید و دریابید که چرا از شما می خواهند از فناوری خاصی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر مشتری شما می خواهد از نوع خاصی از سازنده وب سایت استفاده کند، زیرا شنیده است که “بهترین” است، می توانید توضیح دهید که چه چیزی را در مورد محصولی که قبلاً استفاده می کنید دوست دارید.

 

اشتباه مشتری 5: دلبستگی بیش از حد به یک ایده

این مشکلی است که در بسیاری از صنایع خلاق اتفاق می افتد. مشتری می رود و چیزی را که دوست دارد در وب سایت دیگری پیدا می کند. ممکن است یک صفحه فرود جذاب یا یک فرآیند پرداخت خاص باشد. آن‌ها از آنچه در آنجا می‌بینند آنقدر هیجان‌زده هستند که هنگام کار با طراح خود از مصالحه با آن ایده خودداری می‌کنند – حتی اگر مفهوم آن مناسب نباشد.

به عنوان مثال، مشتری شما ممکن است به سراغ شما بیاید و وب سایتی پر از انیمیشن ها و ویدیوهای پویا بخواهید. با این حال، اگر آنها فقط مقدار محدودی از پهنای باند را از ارائه دهنده میزبان خود داشته باشند، این می تواند به این معنی باشد که آنها با سایتی کند مواجه می شوند که مشتریان آنها را تشدید می کند.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که موضوع را به گونه ای به مشتری خود ارائه دهید که آنها بتوانند آن را درک کنند. به عنوان مثال، اگر نگران هستید که چیزی سرعت وب سایت آنها را کند کند، با آنها در مورد اینکه چقدر سرعت برای تجربه خوب مشتری ضروری است صحبت کنید. حتی می‌توانید برخی از آمارهای سرعت صفحه را به اشتراک بگذارید، مانند: اگر یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول می‌کشد تا بارگیری شود، بیش از نیمی از بازدیدکنندگان آن را رها خواهند کرد.

مشاهده آمار برای خود می‌تواند به این معنی باشد که مشتریان شما احتمالاً نظر خود را تغییر می‌دهند.

 

اشتباه مشتری 6: کار با طراح اشتباه

در نهایت، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هر مشتری می تواند مرتکب شود، کار با طراح وب سایت اشتباه است. افراد حرفه ای زیادی در آنجا وجود دارند که هر کدام مهارت های منحصر به فرد خود را در مواردی مانند طراحی UX، ایجاد صفحه تجارت الکترونیک و موارد دیگر دارند. با این حال، همیشه آسان نیست که بدانید به عنوان یک صاحب کسب و کار برای اولین بار آنلاین به چه چیزی نیاز دارید.

خبر خوب برای مشتریان طراحی وب این است که اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد که می توانید برای دریافت سریع اطلاعات از آنها استفاده کنید. خبر بد برای طراحان این است که این بدان معناست که اگر می‌خواهید طیف گسترده‌ای از مشتریان را جذب کنید، باید برای حفظ مهارت‌های خود در لبه‌های برتر تلاش کنید.

برای اطمینان از اینکه احتمالاً طراح مناسبی برای مشتریان خود خواهید بود، با آخرین استانداردهای طراحی وب، و بررسی کنید که چه چیزی در صنعت شما ترند است. وبینارها، مقالات و حتی سخنرانی‌های TED می‌توانند راهی عالی برای ارتقای دانش شما و جذاب‌تر کردن نمونه کارها باشند.

 

روابط مشتری/طراح خود را تقویت کنید 

موفقیت به عنوان یک طراح وب فقط به معنای ساختن مجموعه ای قوی و پر از وب سایت های عالی نیست که بتوانید مهارت های خود را در آنها به نمایش بگذارید. در حالی که درست است که شما باید با استعدادهای طراحی خود در لبه پیشرفت بمانید، همچنین باید مطمئن شوید که می توانید با هر مشتری که به شما مراجعه می کند، روابط مثبت ایجاد کنید.

مشتریان نیز مانند طراحان ممکن است اشتباه کنند، اما ندانند چه می‌خواهند، سعی کنند کنترل بیش از حد را در دست بگیرند یا به سادگی از درک محدوده یک محصول ناتوان باشند. به جای اینکه اجازه دهید این اشتباهات شما را بازدارند، استعداد خود را به عنوان یک طراح با کمک به مشتریان خود در حل این مسائل ثابت کنید. نتیجه تجربیات پروژه ساده تر، مشتریان شادتر و بررسی های بهتر برای شرکت شما خواهد بود.

 

تصویر ویژه از طریق Unsplash.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *