ایجاد علامت: 6 نکته برای القای جوهره برند در وب سایت شما


چه چیزی یک شرکت را خاص می کند؟ صدها سازمان در آنجا وجود دارند که فست فود می فروشند، اما فقط یک مک دونالد وجود دارد. احتمالاً شما نیز با ده‌ها شرکت فناوری برخورد کرده‌اید، اما هیچ‌کدام از آنها مانند اپل وفاداری و تعهد را القا نمی‌کنند. پس چرا مردم بیشتر از دیگران عاشق برخی شرکت ها می شوند؟

بیشتر اوقات، موضوع به یک چیز مربوط می شود: جوهره برند. جوهره برند یا هویت برند شما نشان دهنده تمام اجزای منحصر به فرد کسب و کار شما است که آن را از رقبا جدا می کند. این فقط مربوط به لوگوی شما یا رنگ های برندی نیست که برای وب سایت خود انتخاب می کنید. جوهر برند شما شامل تمام دارایی های بصری است که استفاده می کنید و مفاهیم کمتر ملموس مانند ارزش ها و شخصیت برند.

وقتی مشتریان شما تصمیم می‌گیرند از کدام شرکت‌ها خرید کنند، فقط به دنبال سرمایه‌گذاری چند سکه‌ای دیگر با ارزان‌ترین محصولات نیستند. در عوض، مخاطبان شما می خواهند از کسب و کاری که احساس می کنند با آن ارتباط دارند خرید کنند. این جایی است که نام تجاری شما وارد می شود.

القای جوهره نام تجاری در وب سایت شما به حضور دیجیتالی شما کمک می کند تا حس بیشتری را به شما ارائه دهد که شما را از سایر شرکت های مشابه متمایز می کند.

بنابراین، چگونه شروع به کار می کنید؟

 

Brand Essence چیست؟

ماهیت برند شما مجموعه ای از ویژگی های اصلی است که مسئول تعریف برند شما هستند. بیش از یک دارایی واحد، جوهر شما همه چیز را در بر می گیرد، از لحن صدای منحصر به فرد شما، از تصویر برند شما، پیام شما و حتی آنچه که برای آن ایستاده اید.

بیش از یک دارایی واحد، جوهر شما همه چیز را در بر می گیرد

وقتی می‌خواهید شانس فروش خود را افزایش دهید، جوهر برند به ایجاد نوعی وابستگی با مشتریانتان کمک می‌کند. مشتریان شما جنبه هایی از شخصیت شما را می بینند که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، مانند یک تصویر مدرن و بازیگوش یا تعهد به شیوه های پایدار. این همان وابستگی است که مشتری شما را متقاعد می کند که شرکت شما را به جای رقابت شما هر چند وقت یکبار انتخاب کند.

وب سایت شما یکی از اولین مکان هایی است که مشتری شما هنگام جستجوی پاسخ از آن بازدید می کند. ممکن است هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی در گوگل در سراسر سایت شما اتفاق بیفتند یا از رسانه های اجتماعی به آن برخورد کنند. وقتی آنها به محصول یا صفحه اصلی شما می‌رسند، همه چیز باید به آنها کمک کند تا ارتباط عاطفی فوری برقرار کنند.

تنها مشکل؟

به تصویر کشیدن هویت یک برند منحصر به فرد از طریق یک قالب وب سایت استاندارد چالش برانگیز است. اگر سایت شما شبیه ده ها فروشگاه آنلاین دیگر است، چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که بهتر هستید؟

 

چرا شما وب سایت نیاز به برند اسانس دارد

برداشت های اولیه بسیار مهم است.

در یک دنیای عالی، بازدیدکنندگان شما در وب‌سایت شما فرود می‌آیند و فوراً عاشق چیزهایی می‌شوند که در آنجا پیدا می‌کنند. بنابراین همه چیز از طراحی منحصر به فرد صفحه اصلی شما گرفته تا تصاویر موجود در صفحات محصول شما باید مخاطبان شما را خوشحال و تحت تاثیر قرار دهد.

متأسفانه، اگر فقط یک عنصر اشتباه باشد، می‌توانید به طور کامل روی مشتریان خود نیز تأثیر نادرستی ایجاد کنید. افزودن عناصر جوهره برند به سایت شما:

  • با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید: برند شما باید جزء ثابت همه کارهایی باشد که کسب و کار شما انجام می دهد، از فروش محصولات گرفته تا تعامل با مشتریان. هنگامی که مشتریان شما وارد وب سایت شما می شوند، همه چیز از لوگوی شما گرفته تا رنگ های انتخابی شما باید به آنها یادآوری کند که شما چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید. این سازگاری منجر به اعتبار بهتر کسب و کار شما می شود.
  • شما را متمایز می کند: امروزه چند شرکت دیگر مانند شما در اینترنت هستند؟ جوهره برند شما با نشان دادن آنچه واقعاً در مورد شما منحصر به فرد است به شما کمک می کند تا شما را به عنوان خاص متمایز کنید. این فرصتی است تا ارزش های خود را به مخاطبان یادآوری کنید و کاری کنید که رقبای شما را فراموش کنند.
  • ارتباط عاطفی ایجاد کنید: ماهیت برند که ارزش‌ها، مأموریت و شخصیت منحصربه‌فرد شما را نشان می‌دهد به ایجاد پیوند عاطفی با مخاطبان شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید، مردم عاشق ویژگی های انسانی پشت برند شما می شوند!

 

روش های آسان برای افزودن جوهر برند به وب سایت شما

از آنجایی که عناصر بسیار زیادی وجود دارند که جوهره برند قوی را تشکیل می دهند، راه های مختلفی نیز وجود دارد که می توانید نام تجاری خود را به وب سایت خود اضافه کنید. چه استفاده از رنگ‌های خاص برای برانگیختن واکنش عاطفی طرفدارانتان باشد و چه اضافه کردن لحن صدای منحصربه‌فردتان به محتوا، راه‌هایی برای نشان دادن چیزی که شما را خاص می‌کند کم نیست.

1. از رنگ های برند خود با دقت استفاده کنید

رنگ های برند بخش مهمی از ماهیت برند شما هستند. وارد تارگت شوید، سایه‌های روشن قرمز فوراً به شما انرژی می‌دهند. به همین ترتیب، وقتی یک مک دونالد را می بینید، آن آرم طاق طلایی ممکن است فوراً شادی و تغذیه را به شما یادآوری کند.

روانشناسی رنگ در هر دارایی برندی که ایجاد می کنید، از بسته بندی که برای محصولات خود انتخاب می کنید تا سایه های موجود در لوگوی خود، نقش مهمی ایفا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید از رنگ های خود به طور موثر در وب سایت خود نیز استفاده کنید. در هر محیط دیجیتالی آنلاین، از همان انتخاب سایه ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، شرکت Knotty Knickers از سایه‌های مختلف صورتی و سفید برای انتقال استفاده می‌کند. احساس زنانگی و راحتی نه تنها وب سایت با این رنگ پر شده است، بلکه این شرکت همچنین با سایه های مشابه در صفحات رسانه های اجتماعی خود نیز دنبال می کند.

همه چیز، از نکات برجسته در Knotty Kickers Insta گرفته تا تزئینات موجود در تصاویر آنها، دارای رنگ های ملایم صورتی است که این شرکت را قابل تشخیص می کند.

به خاطر داشته باشید، استفاده مداوم از رنگ از نظر روانشناسی ثابت شده است که به بهبود تشخیص تا 80٪ کمک می کند. بنابراین اجازه دهید رنگ‌هایتان بدرخشند.

2. نوع خود را بشناسید

رنگ‌های شما تنها یکی از اجزای جوهره برند شما هستند.

فونت ها و تایپوگرافی اجزای دیگری هستند که مشتریان شما برای شناسایی و درک کسب و کار شما از آنها استفاده می کنند. سبک های مختلفی از فونت ها وجود دارد و فونت های جدید همیشه ظاهر می شوند. با این حال، شرکت شما باید انتخاب خاصی از فونت‌ها را داشته باشد که در همه جا استفاده می‌کند.

اگر لوگوی تایپ فیس دارید، ممکن است یک نوع فونت خاص برای این کار داشته باشید، مانند Original Stitch نشان‌واره در اینجا:

علاوه بر آن، می‌توانید از یک فونت برای متن «عنوان» در وب‌سایت خود و چیزی کمی متفاوت برای متن اصلی استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای مخاطبان هدف خود جذابیت داشته باشید، عنوان و متن اصلی شما باید در هر دستگاهی بسیار واضح و قابل خواندن باشد.

با این حال، درست کردن فونت‌ها بیشتر از انتخاب چیزی خوانا است. فونت هایی که انتخاب می کنید باید چیزی در مورد شرکت شما و معنای آن بیان کنند. برای مثال، فونت مدرن sans-serif وب‌سایت Original Stitch حس تمیزی و سبک آینده‌نگر را منتقل می‌کند.

فونت‌ها مد روز و غیررسمی هستند و برای یک شرکت مد لوکس مناسب هستند. از طرف دیگر، یک فونت سریف مانند Garamond ممکن است رسمی تر و حرفه ای تر به نظر برسد. بنابراین می‌خواهید مشتریانتان با دیدن تایپوگرافی شما چه فکر و چه احساسی داشته باشند؟

3. تصاویر خود را بشناسید

تصاویر استوک غیرقابل لمس، کلیشه ای و جعلی به نظر می رسند. اگر وب سایت خود را با چنین تصاویری پوشش دهید، در این صورت احترام مشتریان خود را جلب نمی کنید. درعوض، این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید هر گرافیکی در وب‌سایت شما احساسات و شخصیت برند شما را منتقل می‌کند.

آوردن ماهیت نام تجاری خود به طراحی وب سایت به این معنی است که به این فکر کنید که چگونه می توانید ارزش های خود را در هر عنصر آن سایت منتقل کنید. از عکس‌های تیم شما که انسان‌های واقعی را در پشت محصولات و خدمات شما نشان می‌دهد تا تصاویری که در صفحات محصول خود استفاده می‌کنید، گرافیک خود را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر رنگ‌های برند اختصاصی دارید، حتی می‌توانید این رنگ‌ها را در عکس‌های خود قرار دهید.

البته، ارزشمندترین گرافیک در وب سایت شما همیشه باید لوگوی شما باشد. این چیزی است که شما باید در تمام صفحات وب سایت خود لحاظ کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند با چه کسی خرید می کنند. بنابراین مطمئن شوید که مهم نیست چقدر محتوای بصری در صفحه خود دارید، لوگوی شما همچنان برجسته است.

Firebox نشان‌واره خود را در بالای صفحه در وسط دید شما قرار می‌دهد. ، مهم نیست که کجا در وب سایت می روید. این تضمین می‌کند که آرم چیزی است که فوراً توجه را جلب می‌کند و به مصرف‌کنندگان یادآوری می‌کند که کجا هستند.

به خاطر داشته باشید که مطمئن شوید هر یک از تصاویری که در وب سایت خود قرار می دهید با فضای سفید زیادی احاطه شده است تا مشتریان شما نیز بتوانند آنها را به درستی ببینند.

4. از لحن مناسب صدا

استفاده کنید

وقتی می‌خواهید ماهیت نام تجاری خود را در وب‌سایت خود بدرخشید، تمرکز روی چیزهایی مانند لوگوها و رنگ‌ها آسان است. با این حال، یکی از رایج ترین چیزهایی که مشتری شما را با آن می شناسد، لحن صدای شما است.

لحن صدای برند شما چیزی است که به محتوای آنلاینی که به اشتراک می گذارید شخصیت و عمق می بخشد. این می تواند در نوع کلماتی که استفاده می کنید، از جمله عامیانه و عامیانه، به وجود بیاید. علاوه بر این، می‌توانید طنز را به صدای خود اضافه کنید (اگر مناسب باشد) و حتی اگر برای برند شما منطقی است، از شکلک استفاده کنید.

با کلمات رسمی، می‌توانید مطمئن شوید که افراد قابل اعتماد، قابل اعتماد و پیچیده هستند. با کلمات غیررسمی، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان خود را متقاعد کنید که دوستانه و قابل ارتباط هستید. با چسبیدن به مثال Firebox، به نحوه نوشتن شرکت نگاه کنید توضیحات محصول آن.

همه چیز از طول جملات گرفته تا طنز در لحن صدا به انتقال چیزی منحصر به فرد در مورد برند کمک می کند.

مانند همه عناصری که جوهره برند شما را وارد وب‌سایت شما می‌کنند، لحن صدای شما باید هرجا که مشتریان شما آن را ببینند، ثابت بماند. اطمینان حاصل کنید که نمایندگان خدمات مشتری شما می دانند که چگونه از صدای شما در چت با مشتریان استفاده کنند و این شخصیت را در رسانه های اجتماعی نیز لحاظ کنید.

5. روی پیام خود تمرکز کنید

لحن صدا و شخصیتی که در وب سایت و محتوای خود به نمایش می گذارید برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. با این حال، در تمام این موارد، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید پیام درستی را ارسال می کنید. به عبارت دیگر، می‌خواهید مشتریانتان هنگام ورود به وب‌سایت شما چه فکر و احساسی داشته باشند؟

اگر تمام پیام شما این است که می‌توانید بدون اینکه از مردم بخواهید در مورد ایمنی حیوانات به خطر بیاندازند، به راحتی به مراقبت از پوست دست پیدا کنید، این اولین چیزی است که وقتی شخصی به صفحه اصلی شما می‌آید، به آن برخورد می‌کند. به همین دلیل است که چرا Lush صفحات وب تمیز و ساده را با نشان‌هایی که اعتبار را افزایش می‌دهند ترکیب می‌کند و همه چیز را به مشتریان می‌گوید. باید فوراً بدانید.

اطمینان از اینکه پیام شما می تواند به درستی دریافت شود به این معنی است که یاد بگیرید چگونه از همه دارایی های مختلف برندی که به آنها متکی هستید به طور مداوم و موثر استفاده کنید. همه چیز، از رنگ‌های موجود در وب‌سایت شما گرفته تا نحوه قرار دادن نشان‌های اعتماد در پایین هر صفحه، در میزان اهمیت و باورپذیری پیام شما تفاوت دارد.

به ویژه، وقتی می دانید پیام اصلی شما چیست، مهم است که آن را تکرار کنید. این بدان معناست که شما فقط در مورد آرمان ها و ارزش های خود در صفحه اصلی خود صحبت نمی کنید. شما همچنین ارجاع به پیام خود را در هر صفحه محصول و صفحه “درباره” نیز قرار می دهید. Lush یک “منشور اخلاقی” کامل در وب‌سایت خود دارد، جایی که می‌توانید درباره فعالیت‌های آن بیشتر بدانید.

وجود یک مؤلفه مشابه در طراحی وب شما می تواند راهی عالی برای تأیید اینکه مهمترین ملاحظات شما برای مشتریان شما چیست.

6. هرگز مسابقه را کپی نکنید

کاوش طراحی های دیگر وب سایت و ایده های ایجاد شده توسط رقبای شما یکی از این موارد است. از ساده ترین راه ها برای الهام گرفتن تجزیه و تحلیل رقابتی به شما بینشی در مورد روندها و استراتژی های طراحی می دهد که به احتمال زیاد برای مخاطب هدف شما کار می کنند. همچنین فرصتی برای شما است که از اشتباهات رقبای خود و آنچه که آنها درست انجام می دهند بیاموزید.

با این حال، بهتر است هرگز اجازه ندهید که تحقیقات و اکتشاف اولیه شما بیش از حد پیش برود. به عبارت دیگر، وقتی کار بزرگی را می بینید که رقیب شما در حال انجام آن است، آن را فقط در وب سایت خود کپی و پیست نکنید. این به احتمال زیاد مشتریان شما را به یاد شرکت دیگر می اندازد و آنها را به آن برند می فرستد تا شهرت شما.

در عوض، روی منحصر به فرد کردن وب سایت خود تمرکز کنید. اگر با این مشکل دارید، با نگاه کردن به صفحه درباره خود شروع کنید. سوابق و مأموریت خود را به عنوان یک تجارت برای کسی که قبلاً هرگز نام شما را نشنیده است، چگونه توصیف می کنید؟ چه چیزی شرکت شما را از همه سازمان‌های دیگر متفاوت می‌کند؟

از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در صفحه «درباره» و شخصیتی که سعی می‌کنید از طریق کارمندان خود منتقل کنید استفاده کنید و آن را در بقیه طراحی وب‌سایت خود بیاورید. هدف اصلی وارد کردن ماهیت نام تجاری به استراتژی طراحی وب شما این است که به شما کمک می کند تا شما را از سایر شرکت های موجود متمایز کنید.

این ایده خوبی است که از همه دارایی‌هایی که افراد دیگر ممکن است سعی کنند از شما سرقت کنند محافظت کنید. کپی رایت نشان‌واره، نام شما و سایر اجزای ضروری برند شما باعث می‌شود افراد در صنعت شما بیش از حد انگشتان شما را زیر پا نگذارند.

 

از ماهیت برند خود بیشترین استفاده را ببرید

وب‌سایت شما یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که به‌عنوان یک برند در اختیار خواهید داشت. این فرصتی برای شماست تا محصولات و خدمات خود را با جهان به اشتراک بگذارید، توجه مخاطبان هدف خود را به خود جلب کنید، و همچنین به طور بالقوه فروش داشته باشید. با این حال، مهم است که فراموش نکنید که وب سایت شما همچنین فرصتی برای شما است تا نشان دهید برند شما واقعاً در مورد چیست.

از طریق جوهر نام تجاری خود، می توانید ارزش ها و پیام های منحصر به فردی را که شرکت شما را خاص می کند به اشتراک بگذارید. اما مهم‌تر از آن، می‌توانید از این مؤلفه‌ها برای ایجاد رابطه عمیق‌تر با مخاطبان خود استفاده کنید – نوعی ارتباط که منجر به مشتریان تکراری اختصاصی و وفاداری به برند می‌شود. مردم با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنند – نه فقط شرکت های بدون چهره.

هنگامی که ماهیت برند خود را شناسایی کردید، گام بعدی این است که مطمئن شوید که می دانید چگونه به طور مداوم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. هر جنبه ای از وب سایت، برنامه، صفحات رسانه های اجتماعی، و هر چیز دیگری که برای کسب و کار خود می سازید، پیام یکسانی را ارسال می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *