ساخت آنلاین یک برند کاری متفاوت از برندسازی سنتی است. البته ترکیب تکنیک های بازاریابی آفلاین و آنلاین ضرری ندارد و در واقع برای بهترین نتیجه، باید این کار را انجام دهید. خیلی وقت‌ها مشتریان فکر می‌کنند که تنها کاری که باید انجام دهند این است که یک وب‌سایت برای آن‌ها ساخته شود و سپس می‌توانند با ورود میلیون‌ها بازدیدکننده به سایت‌شان، عقب بنشینند و پول را حساب کنند.

واقعیت وضعیت کمی متفاوت است، زیرا آنها به زودی متوجه می شوند. سپس نیروی ناامیدی آنها اغلب متوجه طراح وب سایت می شود، انگار که می گویند طراحی دلیل شکست است. معمولاً مقصر طراحی نیست، بلکه صاحب سایت هیچ کاری برای تبلیغ سایت چه به صورت آنلاین و چه آفلاین انجام نداده است.

در این مقاله، ما به این می‌پردازیم که طراحان یا بازاریاب‌ها چه کاری می‌توانند برای بهبود شرایط برای موفقیت مشتریان خود انجام دهند، یا حداقل چه توصیه‌هایی باید به مشتریان خود ارائه دهید تا از دریافت آن ایمیل‌های ناخوشایند جلوگیری کنند. ناامیدی آنها از شما ذخیره شده است.

 

1. فقط ساختن یک سایت کافی نیست، مگر اینکه یک جایگاه منحصر به فرد داشته باشید

ایجاد یک حضور آنلاین موفق با تبلیغات صفر تقریباً غیرممکن است. تنها راهی که واقعاً می‌توانید این کار را انجام دهید این است که چیزی کاملاً شگفت‌انگیز ایجاد کنید که فقط با کشف تصادفی خود را به بازار عرضه کند. احتمال وقوع آن از نظر میکروسکوپی کوچک است، بنابراین یک استراتژی هوشمندانه نیست. شما باید سایت خود را به نوعی تبلیغ کنید. لزوماً به این معنی نیست که باید پول خرج کنید، اما باید کاری انجام دهید. فقط ساختن سایت موفقیت را تضمین نمی کند.

 

2. با نام شروع کنید و از آنجا بروید

بدیهی است که در هر مارکی، همه چیز به نام مربوط می شود، بنابراین منطقی است که با آن شروع کنیم. مدرکی می خواهید؟ زمانی که پرینس تصمیم گرفت نام خود را به یک نماد تغییر دهد و از مردم بخواهد که او را به عنوان «هنرمندی که قبلاً به عنوان شاهزاده شناخته می‌شد» بخوانند، این امر باعث تبلیغات گسترده ویروسی در درازمدت شد، زیرا روزها در مورد آن صحبت می‌شد، تقلید می‌کردند و مورد تمسخر قرار می‌گرفتند. همه اینها باعث شد که پرنس ناگهان دوباره مرتبط شود، در زمانی که مردم توجه زیادی به او نداشتند.

یک نام خوب انتخاب کنید، نامی که شما را متمایز کند. یک نام ایده آل نوعی ارتباط مثبت دارد، به خاطر سپردن آسان است، املای آن آسان است و تلفظ آن به طور جهانی امکان پذیر است. دستیابی به آن در واقع بسیار سخت تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می کنید.

زمانی که در مورد یک نام خوب تصمیم گرفتید، اولین قدم شما باید خرید نام دامنه باشد. سپس می توانید نگران چیزهای دیگری مانند ایجاد یک لوگو یا رنگ لوازم التحریر شما باشید. نام شما مهمترین دارایی کسب و کار شما است، بنابراین به انتخاب آن احترامی که شایسته آن است بدهید.

 

3. لوگوی خود را به راحتی مقیاس کنید، به همان اندازه رنگی یا تک رنگ خوب باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد

لوگوها نیز مهم هستند، و از آنجایی که قرار است لوگوی خود را در طراحی وب خود بگنجانید، باید چیزی باشد که به راحتی در طراحی وب جا شود. بنابراین واضح است که لوگوهایی که به راحتی در یک فضای مستطیلی قرار می گیرند بهتر از لوگوهایی هستند که شامل دایره های بزرگ هستند، به عنوان مثال، زیرا دایره ها به خوبی کوچک نمی شوند. فضای زیادی در اطراف لبه‌های دایره هدر می‌رود، زیرا وب‌سایت‌ها به همه چیز نیاز دارند تا درون یک مستطیل قرار بگیرند. اندازه یک دایره اندازه مستطیل مورد نیاز برای قرار دادن آن را تعیین می کند.

یک لوگوی خوب نیز باید به راحتی قابل شناسایی باشد، حتی زمانی که در طرح رنگی معمولی خود نشان داده نشده باشد. این یک اشتباه بسیار رایج برای طراحان گرافیک بی تجربه است که لوگوهایی ایجاد می کنند که بیشتر بر اساس رنگ هستند و هویت خود را از رنگ می گیرند. این اشتباه را نکنید.

 

4. قبل از ایجاد وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما دلیل خوبی برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید قبل از راه‌اندازی سایت، از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تبلیغات در مورد سایت (و نام تجاری) خود استفاده کنید.

 

5. در رسانه های اجتماعی تبلیغات ایجاد کنید و تا جایی که می توانید در این زمینه سرمایه گذاری کنید

مهم نیست چه کارهای دیگری انجام می دهید، مهم ترین کاری که قرار است قبل از راه اندازی وب سایت برند خود انجام دهید این است که ابتدا تبلیغاتی در مورد برند خود ایجاد کنید. یا حداقل مطمئن شوید که مردم نام شما را می دانند و آن را به خاطر می آورند.

جان وست (تولیدکنندگان محصولات کنسرو ماهی) این کار را با موفقیت در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 انجام داد، زمانی که یک سری کلاس تبلیغات ویدیویی که مردم احساس می کردند مجبور به اشتراک گذاری آنها هستند. از آن زمان، مارک‌های دیگر از این روند پیروی کردند، مانند محصولات لبنی پاندا.

وقت خود را برای چیزهای کوچک تلف نکنید. هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، آن را بزرگ کنید. تاثیر بگذارد. مطمئن شوید که همه در مورد آن صحبت می کنند. آن تبلیغاتی که من در مورد آنها صحبت کردم اکنون سال ها پیش است، و با این حال من در این مقاله درباره آنها می نویسم و ​​ویروسی بودن آنها را گسترش می دهم. این همان بدنامی است که باید به آن دست پیدا کنید.

 

6. یک صفحه “به زودی” عالی بسازید

برخی از کارشناسان به شما می گویند که از این مرحله رد شوید و می گویند بد است که اعلام کنید صفحه شما در حال ساخت است. اما آن بچه ها چه می دانند؟ هر شانسی وجود دارد که با کمپین بازاریابی ویروسی درخشانی که در مرحله 5 راه اندازی کردید، افراد زیادی سعی می کنند قبل از اینکه شما آماده نمایش آن باشید، از اسلحه استفاده کنند و وب سایت شما را بررسی کنند. این اشکالی ندارد، تا زمانی که چیزی برای علاقه مند کردن آنها وجود دارد. از آنها بخواهید که شما را نشانک کنند، از آنها بخواهید در فید RSS شما مشترک شوند، آنها را وادار کنید تا آدرس ایمیل خود را از دست بدهند… هر کاری که می توانید انجام دهید تا به آنها بگویید چه زمانی سایت برای لذت تماشای آنها آماده است.

فقط مطمئن شوید که این کار را به نصف انجام ندهید. شما باید به اندازه هر مرحله دیگر به این مرحله متعهد شوید و صفحه ای بسازید که واقعاً سر و صدا ایجاد کند. در حالت ایده‌آل، مردم با یکدیگر در مورد عالی بودن سایت «در حال ساخت» شما صحبت می‌کنند و این پیش‌بینی را در ذهن آنها ایجاد می‌کند که سایت واقعی وقتی بالاخره برسد، آنها را از بین خواهد برد. و آنها می خواهند برای دیدن آن آنجا باشند.

 

7. وب سایتی بسازید که به همان اندازه که قول داده بودید خوب باشد

اگر در حین ساخت سایت خود هیاهو و انگیزه زیادی در مورد آن ایجاد کرده اید، در واقع باید انتظارات را برآورده کند. هر چیزی که ساخته اید باید بزرگ باشد، باید مرتبط باشد، و بهتر از هر چیزی که قبل از آن وجود داشته باشد باشد.

این واقعاً یک دستور بلند است، اما اگر می‌خواهید در رسیدن به اوج و دفع همه رقبا موفق باشید، بسیار مهم است. بدیهی است که وب سایت شما باید خوب به نظر برسد، اما همچنین نباید چیزی وجود داشته باشد که نتوانید هدف آن را توضیح دهید. شما باید دقیقا بدانید که چرا هر چیزی که در صفحه شما ظاهر می شود وجود دارد. باید مسیریابی آسان و به خوبی نوشته شود. محتوا همه چیز است، به خصوص متن.

 

8. معامله با خود را به یک تجربه خوشایند تبدیل کنید

کاربران وب رفتار بد را توجیه نمی‌کنند. میزبان خوبی باشید و مراقب بازدیدکنندگان خود باشید. خدمات مشتری شما باید از استانداردهای عالی برخوردار باشد و برقراری ارتباط با شما برای هر کسی باید آسان باشد. به حضور خود در رسانه های اجتماعی نیز ادامه دهید و در صورت توانایی، کارکنان اختصاصی را برای انجام این کار استخدام کنید.

پیروی از نکات بالا به شما کمک می کند تا یک برند آنلاین قوی بسازید که مخاطبان را درگیر خود کند و آنها را دوست داشته باشد. کلید همه چیز این است که یکپارچگی خود را حفظ کنید، آنچه را که مردم می خواهند ارائه دهید و با بهترین بودن، توجه را جلب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *