بیش از 30 دامنه جدید سطح بالا برای طراحان و توسعه دهندگان


یکی بیا، همه بیا! دامنه های جدید (ish) سطح بالا برای فروش وجود دارد، و ما اینجا هستیم تا همه چیز را به شما بگوییم! بسیار خوب، برای افراد ناآشنا، دامنه های سطح بالا اساساً همان قطعات کوچکی هستند که در انتهای آدرس خانه یک وب سایت قرار دارند. می‌دانید، «.com»، «.org»، «.net»، و غیره. اگر وب‌سایتی دارید، بسته به محبوبیت کلمات کلیدی، می‌توانید از 15 دلار تا 10000 دلار در سال برای آن بپردازید. خوب حالا یک سری موارد جدید وجود دارد.

.com و خواهر و برادرهایش با گذشت زمان گرانتر می شوند و موارد خوب کمتری برای رفت و آمد وجود دارد. برخی از افراد با غلط املایی شدید کلمات، ساختن نام های دامنه بسیار طولانی، یا صرفاً خلاقیت غیرعادی این مشکل را حل می کنند.

از طرف دیگر، شما فقط می توانید یک دامنه با TLD جدید خریداری کنید. این یکی ارزون تره – این یکی کم ارزش تره. احتمالا موجود است. و در هر صنعتی که هستید، یا هر کجا که هستید، به احتمال زیاد در جایی TLD برای آن وجود دارد. در این مقاله، من روی گزینه‌هایی تمرکز کرده‌ام که ممکن است به بهترین شکل ممکن برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب مناسب باشد، با چند مورد اضافی عجیب و غریب.

توجه: این موارد می تواند برخی افراد را گیج کند. به یکی از پسرها گفتم که یک وب سایت در “example.works” (نه دامنه واقعی) است، و او برای مدتی گیج شد تا اینکه توضیح دادم که “.works” یک چیز است، حالا. بنابراین بله، هنوز همه گرفتار نشده اند. اما هی، ما برای همین اینجا هستیم!

نکته دیگر: من توصیه‌های شخصی برای استفاده از هر TLD در لیست قرار داده‌ام. این توصیه ها فقط این هستند: شخصی. ممکن است متوجه شوید که یکی از اینها با موقعیتی خارج از حد تصور من مطابقت دارد.

 

Designer-Specific

بسیار خوب، تعداد زیادی TLD به طور خاص برای طراح وب ساخته نشده است. در واقع، برای تمام عناوین مختلفی که ما طراحان در طول سال ها به خودمان داده ایم، کمی عجیب به نظر می رسد که چیزی به نام “.UIninja” وجود نداشته باشد. اما این احتمالاً چیز خوبی است.

design احتمالاً مناسب‌ترین TLD برای طراحان است. اگرچه ممکن است رقابتی برای این دامنه ها وجود داشته باشد. طراحان داخلی، معماران، طراحان محصولات، طراحان صحنه و موارد دیگر احتمالاً علاقه مند خواهند بود.

graphics به ندرت مرتبط است. اساساً، اگر بیشتر کار شما در اینترنت حول محور ساختن گرافیک باشد، این کار جواب می دهد. در غیر این صورت، من این یکی را انتخاب نمی کنم.

media یکی از مواردی است که اگر در آژانسی بودم که طراحی وب را فقط به عنوان یک سرویس در میان چندین سرویس ارائه می داد، از آن استفاده می کردم.

.art یکی از مواردی است که معمولاً برای یک طراح وب یا آژانس طراحی وب استفاده نمی‌کنم. من هنوز ادعا می کنم که طراحی و هنر با هم تداخل دارند، اما با این وجود رشته های جداگانه ای دارند و باید به همین شکل حفظ شوند. با این حال، اگر کسب و کار شما بر روی حوزه های همپوشانی دو رشته تمرکز زیادی دارد – به عنوان مثال، اگر تمرکز ویژه ای روی جهت هنری در طراحی وب خود دارید- این TLD ممکن است در نهایت مناسب باشد.

 

ویژه برنامه‌نویس

حالا دوستان عزیزمان، توسعه دهندگان چطور؟ اگر ترجیح می دهید برای بقیه زمان به کد خیره شوید تا همیشه یک ویرایشگر تصویر را لمس کنید، این TLD ها برای شما هستند!

.engineer و .engineering شاید کمی عمومی باشند و احتمالاً برای اینها با برخی از مهندسان غیر نرم افزار رقابت خواهید کرد. با این حال، اگر می خواهید عنوان مهندس نرم افزار را بپذیرید، چند راه بهتر وجود دارد.

مطمئناً

.نرم افزار کمی تاثیرگذار است. اما اگر کفش مناسب است، ممکن است آن را با افتخار بپوشید.

.systems، .tech، .technology، و .tools بسیار عمومی هستند، اما شما ممکن است متوجه شوید که یکی از این موارد برای کسب و کار شما بهتر از بقیه مناسب است. به عنوان مثال، اگر نرم‌افزاری را هم برای موبایل و هم برای برنامه‌های کاربردی وب می‌نویسید، یک TLD عمومی‌تر می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

Oddly Specific.

اکنون به دامنه‌های مربوط به انواع بسیار بسیار خاص طراحی وب و محتوای وب می‌رسیم.

.host کاملا واضح است که برای میزبانی وب سایت ها است. به اندازه کافی گفته شد، واقعاً.

.review، .music، .audio و .video تنها برخی از TLDهای موجود هستند برای اشکال کاملاً خاص محتوا. حدس می‌زنم، فقط یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای پروژه شما مناسب است.

search اساساً فقط در صورتی کار می کند که موتورهای جستجو بسازید. و من حدس می‌زنم اگر زمان زیادی را برای جستجوی چیزهای آفلاین نیز صرف کنید، کار می‌کند.

 

عمومی اما متناسب با موضوع

در اینجا فهرستی سریع از سایر TLDهایی که به وب مرتبط هستند، اما به هیچ وجه محدود به زمینه های طراحی یا توسعه وب نیستند، آمده است. اگر صادق باشم، خودم از بیشتر اینها استفاده نمی کنم. این یک نظر کاملاً شخصی است، توجه داشته باشید: آنها فقط احساس دهه 90 بسیار دارند.

  • .کلیک کنید (می دانم. جدی.)
  • .link
  • .آنلاین
  • .site
  • .web
  • وب سایت

 

TLD های خاص مکان

لازم به ذکر است که تقریباً هر کشور، منطقه بزرگ زمین، و شهر بزرگی که می توانید فکر کنید به نوعی به عنوان یک TLD نشان داده می شود. از .africa تا .yokohama، همیشه دامنه‌های خاص منطقه بیشتری برای خرید وجود دارد. اگر قصد دارید خدمات وب خود را به یک منطقه خاص محدود کنید، ممکن است یکی از آنها را در نظر بگیرید.

 

تجارت عمومی

در نهایت، ما انواع TLDهای کلی جدید برای مشاغل مختلف داریم، با تأکید بر مواردی که ممکن است بخواهید به عنوان طراح یا توسعه دهنده از آنها استفاده کنید. من شخصاً .works را کاملاً دوست دارم، مخصوصاً وقتی آن را با نام یک طراح جفت می‌کنید. حقیقت این است که من دیدم که شخص دیگری این کار را در سایت خود انجام می دهد و من تقریباً بلافاصله این کار را برای خودم انجام دادم. من فکر کردم که آنقدر هوشمندانه است.

  • . آژانس
  • .مشاوره
  • .network
  • .خدمات
  • .راه حل ها
  • .studio
  • تیم
  • .کار
  • .کار می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *