تاریخچه شگفت انگیز ایموجی ها


شما در سبک زندگی فناورانه قرن بیست و یکمی خود به طور منظم با شکلک ها مواجه می شوید، اما تاریخچه شکلک ها چیست؟ آنها همه جا هستند و شما واقعاً نمی توانید این روزها با هیچ دستگاه یا پلتفرمی تعامل داشته باشید بدون اینکه کسی برای شما ایموجی بفرستد یا خودتان آن را ارسال کنید. این بیانگر فراگیر بودن این شکل از ارتباط است.

شما مدتی را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانید، و شکلک‌ها در همه جا وجود دارند، چه از طریق واکنش‌های فیس‌بوک که در اوایل سال جاری عرضه شد، یا در پلتفرم توییتر با فهرست گسترده‌ای از شکلک‌ها.

پیام های متنی چطور؟ خواه پیامک معمولی باشد یا برنامه‌های پیام‌رسان محبوب مانند برنامه چیست و مسنجر، شکلک ها نیز یکی از ویژگی های محبوب این رسانه های ارتباطی هستند.

پس چگونه همه چیز به این شکل شد که در قرن بیست و یکم، ما کاملاً دیوانه ایموجی‌ها و شیفته آن‌ها هستیم؟

 screen-shot-2016-09-07-at-8-24-45-pm

مطمئناً این یک شبه اتفاق نیفتاد، اما شکلک‌ها در واقع مدت زیادی است که وجود نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که چگونه محبوبیت آن‌ها در سال‌های اخیر مانند آتش‌سوزی گسترده شده است. اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه به این مرحله رسیده ایم که دوستان و خانواده شما دائماً در پیام هایی برای شما ایموجی می فرستند – و همچنین شما مخفیانه این کار را انجام می دهید (و بسیار از آن لذت می برید!) – پس در آستانه یادگیری برخی از این موارد هستید. چیزهایی که ممکن است شما را غافلگیر کند.

در اینجا راهنمای جامع شما در مورد تاریخچه جذاب و نسبتاً جدید شکلک ها با تمام شکوه و شکوه شکلک و رسا آنها است.

 

اموجی ها از شکلک ها متمایز هستند!

قبل از اینکه به طور کامل به تاریخچه شکلک‌ها بپردازیم، باید یک توضیح سریع در مورد شکلک‌ها در مقابل شکلک‌ها وجود داشته باشد، زیرا گاهی اوقات مردم این دو را اشتباه می‌گیرند یا کلمات را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد.

اموجی‌ها تصاویر و نمادهای واقعی هستند که در دستگاه‌های شما ارائه می‌شوند، در حالی که شکلک‌ها به سادگی عبارات و چهره‌هایی هستند که با کاراکترهای اصلی از صفحه‌کلید شما ایجاد می‌شوند.

به عنوان مثال، صورتک زرد و همه تغییرات آن که در گوشی هوشمند شما ارائه می شود، یک شکلک است.

این عبارت که نشان‌دهنده لبخند است— :-)— شکلک نامیده می‌شود.

ساده است، اینطور نیست؟

screen-shot-2016-09-02-at-12-47-14-am

منشا شکلک ها

اموجی ها از کجا آمده اند؟ آنها قطعاً یک پدیده فرهنگی هستند، زیرا منشأ آنها از ژاپن است، که ممکن است قبلاً بر اساس نام آنها حدس زده باشید.

با نزدیک شدن به پایان قرن بیستم، شرکت‌های تلفن همراه ژاپنی تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفتند تا از وسواس کاربران ژاپنی نسبت به تصاویر حمایت کنند. آنها شروع به اظهار نظر در مورد روندی کردند که در آن تعداد زیادی پیام تصویری توسط پایگاه مشتریان ژاپنی آنها رد و بدل می شد. بنابراین، این شرکت‌های ژاپنی تلفن همراه به جای صرفاً نادیده گرفتن این موضوع و تمرکز بر این که چگونه می‌توانند پول بیشتری از مشتریان خود دریافت کنند، در واقع به کاربران خود بیشتر از آنچه می‌خواستند، می‌دهند.

از NTT DoCoMo، بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ژاپن استفاده کنید. . در سال 1999، شرکت در حال حاضر سخت در حال کار بر روی چیزی به نام i-mode، که اکنون یک سرویس اینترنتی است که در سرزمین آفتاب طلوع بسیار محبوب است. i-mode قرار بود در زمان خود انقلابی باشد و ایمیل، اخبار، پیش‌بینی‌های آب و هوا و رزروهای سرگرمی را به عنوان بخشی از اولین پلتفرم وب موبایل سیاره ترکیب کند.

/

فقط او را “آقای” صدا بزنید. Emoji”

طبق گزارش Verge، مردی که امروز می‌توانیم از شکلک‌ها تشکر کنیم شیگتاکا کوریتا، پدر شکلک. به عنوان کارمند NTT DoCoMo در گذشته، او بخشی از تیم بی باک i-mode بود که به دنبال ایجاد انقلابی در وسایل ارتباطی ژاپن بود.

the-dude

با این حال، او به زودی متوجه شد که ارتباطات دیجیتال – چه ایمیل باشد و چه در آن زمان، پیجر – توانایی برقراری ارتباط احساسات را از انسان سلب کرده است. در ژاپن این امر به ویژه مهم است، زیرا نامه های پستی حلزونی دارای سنت طولانی، پر از افتخارات و پیام های احساسی حسن نیت هستند. با استفاده از دیجیتال، شما در نهایت این جنبه شخصی تر ارتباط را از مردم ربودید، که منجر به قطع رابطه و ارتباط نادرست شد، که کوریتا می خواست آن را برطرف کند.

راه‌حل او شکلک بود که به معنای واقعی کلمه به «تصویر» (e) و «شخصیت» (moji) تبدیل می‌شود.

یک نقل قول بسیار روشنگر کوریتا از Storify دلیل او را برای چگونگی او توضیح می دهد. در وهله اول ایموجی ها را ایجاد کرد:

«همه چیز با متن نشان داده شد. حتی پیش بینی آب و هوا به صورت “خوب” نمایش داده شد. وقتی دیدم درکش برایم سخت بود. پیش‌بینی آب‌وهوای تلویزیون ژاپن همیشه شامل تصاویر یا نمادهایی برای توصیف آب و هوا می‌شود – برای مثال، تصویر خورشید به معنای “آفتابی” است. من ترجیح می‌دهم تصویری از خورشید را ببینم، به جای متنی که می‌گوید “خوب” است.”

screen-shot-2016-09-07-at-8-05-02-pm

از گفته‌های خودش، ما به وضوح می‌توانیم ناامیدی او را از متن به عنوان یک رسانه بسیار محدود برای انتقال اطلاعات کافی بشنویم. علاوه بر این، بدیهی است که گنجاندن این نمادها همچنین احساسات بسیار مورد نیاز را برای پیام ایجاد می کند، زیرا شخصی که به پیش بینی آب و هوا نگاه می کند، از مثال خود کوریتا در بالا، اگر تصویری از یک خورشید را به جای توضیح فقط ببیند، احساس خوشحالی بیشتری می کند. پیش بینی به عنوان “خوب”.

بعد از اینکه کوریتا نتوانست نام‌های بزرگ فناوری مانند فوجیتسو، پاناسونیک و شارپ را متقاعد کند تا خودشان این شکلک‌ها را طراحی کنند، کوریتا چاره‌ای جز به کارگیری مهارت‌های طراحی خود نداشت. (که از زمانی که او در رشته اقتصاد تحصیل کرده بود یک چالش بود!) او و تیمش به مدرسه قدیمی رفتند، ایده های طراحی ایموجی خود را روی کاغذ آوردند، و تلاش کردند مجموعه کاملی از 176 کاراکتر را ارائه دهند که 12 پیکسل در 12 پیکسل بودند. پیکسل امیدواریم که اینها تمام وسعت احساسات انسان را به تصویر بکشند. نیازی به گفتن نیست که این یک نظم بلند بود که بیشتر جاه طلبی بود تا عمل گرایی.

با این وجود، کوریتا و تیمش موفق شدند تعداد زیادی از شکلک‌ها را ایجاد کنند – همه چیز از بازنمایی شلوار جین و هنر گرفته تا قطارهای گلوله‌ای و طبیعتاً چهره‌های خندان – که عمیقاً در عشق دوران کودکی خود به چیزهایی مانند مانگا و کانجی برای الهام گرفتن جستجو کردند.

screen-shot-2016-09-02-at-12-57-20-am

اکنون، برای نمایش صحیح این شکلک‌ها در پلتفرم وب تلفن همراه خود، NTT DoCoMo تصمیم گرفت از یک منطقه استفاده نشده از طرح کدگذاری نویسه ژاپنی Shift JIS استفاده کند. هر کد باید با ایموجی خاصی مطابقت داشته باشد و هر کد از قبل روی تلفن های همراه NTT DoCoMo بارگذاری شده باشد. همانند سهولت امروزی در انتخاب شکلک در برنامه‌های پیام‌رسان، کاربران در اواخر دهه 1990 ژاپن می‌توانستند شکلک‌هایی را که می‌خواهند در پیام‌های ایمیل خود قرار دهند، با انتخاب آن‌ها از شبکه‌ای در داخل برنامه ایمیل، به خوبی انتخاب کنند.

 

اموجی ها به اپراتورهای ژاپن معرفی شدند

بعد از اینکه کوریتا طرح‌های اولیه‌اش را به پایان رساند، آنها را مستقیماً به شرکت‌های بزرگ فناوری بازگرداند که در ابتدا پیشنهاد او مبنی بر طراحی این ایموجی‌ها را رد کردند. با این حال، این بار، با احساس اینکه کوریتا به دنبال چیزی سودآور است که مشتریان ژاپنی را جذب می کند، رضایت بیشتری داشتند. تقریباً بلافاصله، آنها طرح‌های شکلک‌های نوپای Kurita را برداشتند و آن‌ها را همانطور که هست در دستگاه‌های خود قرار دادند.

کوریتا از این حرکت شگفت‌زده شد، زیرا انتظار داشت تولیدکنندگان مختلف همچنان در طراحی‌های او پیشرفت کنند. باید به یاد داشته باشید که طرح های او بسیار ابتدایی و خشن بودند زیرا او فقط یک شبکه 12 در 12 برای کار داشت. در چنین فضای کوچکی، جزئیات باید تا حدی قربانی شوند.

در ابتدا، طراحی شکلک‌ها یکسان بود، زیرا هر سازنده فقط از طرح Kurita هنگام تحویل استفاده می‌کرد. این اجازه داد تا یک «استاندارد» خاص در این روزهای اولیه شکلک شکل بگیرد. با این حال، به زودی، این سازگاری به عنوان رقبای اصلی NTT DoCoMo – J-Phone (اکنون SoftBank) و AU—مقداری مجوز هنری گرفتند با طرح های خشن Kurita.

screen-shot-2016-09-07-at-8-23-37-pm

در یک حرکت حساب شده برای ربودن مشتریان از NTT DoCoMo، رقابت منجر به ایجاد شکلک‌های اضافی شد که جزئیات بیشتری داشتند. آنها همچنین تعدادی انیمیشن به ترکیب اضافه کردند.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، چنین رایگان برای همه منجر به هرج و مرج در بازار ژاپن شد، زیرا شکلک های ارسال شده از یک شرکت مخابراتی قادر به نمایش در تلفن رقیب نبودند. نام آن را مشکل داشتن یک بی نظمی کامل از رویکردهای مختلف اختصاصی بگذارید. با این حال، سرانجام در سال 2005، پس از گذشت چند سال از این مشکل، به یک پیشرفت دست یافت، زیرا اپراتورها شروع به نقشه‌برداری سیگنال‌های دریافتی خود به مجموعه شخصیت‌های ایموجی خود کردند. امروزه، حتی با حرکت‌های اضافی به سمت استانداردسازی شکلک‌ها در ژاپن، بسته به تلفن و شرکت مخابراتی شما، می‌تواند به ۸۰۰ عدد برسد.

مطمئناً، امروزه در ژاپن، اپراتورها شکلک‌ها را با ثبات بیشتری نسبت به همیشه ارسال و دریافت می‌کنند، بنابراین تقریباً با مشکلاتی که قبلاً با نمایش نشدن شکلک‌ها داشتید، مواجه نخواهید شد. با این وجود، ژاپن – کشوری که این شکلک را اختراع کرد – هنوز یک سیستم واحد و متحد کننده برای مجموعه ای از شخصیت های ایموجی ندارد!

screen-shot-2016-09-07-at-8-18-15-pm

وقتی به آن فکر می‌کنید واقعاً جالب است، به‌ویژه در زمینه گسترش شکلک‌ها در سراسر جهان، بسیار فراتر از ژاپن در چند سال گذشته، صرف نظر از مجموعه‌ای از شخصیت‌های استاندارد شده یا غیر استاندارد.

پیام پشت آن این است که کاربران فناوری شکلک‌های خود را دوست دارند و بدون توجه به هر اتفاقی، از ارسال آن‌ها به این طرف و آن طرف لذت می‌برند.

/

وارد اپل شوید

اگر می‌خواهید از یک شرکت به خاطر محبوبیت شکلک‌ها در سطح جهانی تشکر کنید، دورتر از اپل نگاه نکنید. شرکتی که به ما سبک رهبری استیو جابز، دستی‌های بسیار پرتقاضا مانند آیفون و سادگی همگام‌سازی یکپارچه همه چیز با هم را داد، همچنین تضمین کرد که ایموجی‌ها در سراسر جهان دیده می‌شوند.

چگونه این کار را انجام دادند؟

ویکی‌پدیا گسترش جهانی شکلک‌ها را مدیون گنجاندن بین‌المللی این شکلک‌ها می‌داند. نمادها در آیفون های اپل با این حال، سهولت یافتن شکلک‌ها در مکان‌های خارج از ژاپن، با تصمیم اولیه اپل آسان نشد.

screen-shot-2016-09-02-at-12-58-43-am

طبق مجله NY، از سال 2007 با اولین آیفونی که عرضه شد، اپل می خواست وارد بازار سخت ژاپن شود، بنابراین با خود فکر کردند چه راهی بهتر از گنجاندن ایموجی ها در آیفون های ما! از این گذشته، ایموجی ها قبلاً در آن زمان در ژاپن تثبیت شده بودند و یک پدیده فرهنگی در آنجا بودند. بنابراین اپل از مجموعه شکلک‌های SoftBank که با به‌روزرسانی iOS 2.2 شروع می‌شود، پشتیبانی کرد.

این حداقل در ژاپن چنین بود. در آمریکای شمالی، در واقع یک صفحه کلید ایموجی را در داخل این آیفون اولیه پنهان کرده بود، به این امید که کاربران آمریکای شمالی آن را پیدا نکنند. البته، همانطور که همه ما می دانیم، برنامه ها همیشه به نتیجه نمی رسند، و مطمئناً، کاربران آمریکایی شمالی که با فناوری آشنا هستند، تصمیم گرفتند که می توانند آیفون خود را مجبور کنند تا قفل صفحه کلید ایموجی را به سادگی با دانلود یک برنامه ژاپنی زبان باز کنند. از آن زمان به بعد، استفاده از ایموجی ها مانند آتش به فراتر از ژاپن گسترش یافته است، زیرا اپل به تقاضای بسیار زیاد برای آن در خارج از ژاپن نیز پی برده است.

تنها در سال 2011 بود که اپل با انتشار iOS 5 شروع به پشتیبانی رسمی از ایموجی ها در سطح بین المللی کرد. تنها در عرض پنج سال کوتاه، این پیکتوگراف‌ها که از تخیل مردی که در NTT DoCoMo کار می‌کرد شروع شد، به استانداردی پاک‌نشدنی در دستگاه‌های تلفن همراه در سراسر جهان تبدیل شد.

بعد از اینکه اپل ایموجی‌ها را در گوشی‌های هوشمند خود پذیرفت (و آن را از کاربران خارج از ژاپن پنهان نکرد!)، دیگر بازیگر بزرگ دنیای سیستم‌عامل موبایل نیز به زودی از آن پیروی کرد: اندروید گوگل. با توجه به اینکه اندروید در حال استفاده از اموجی‌ها است، امروزه شکلک‌ها استانداردی در ارتباطات دیجیتال در همه پلتفرم‌ها هستند.

 

استاندارد یونیکد

تکثیر شکلک‌ها در سراسر جهان در همه دستگاه‌ها فقط با جادو اتفاق نمی‌افتد. برای اینکه آن را به واقعیت تبدیل کنیم، کار زیادی و استاندارد یونیکد لازم بود (و به همه از دختران و پسران نوجوان گرفته تا مادران و باباها اجازه می‌دهیم تا به شکل دیوانه‌ای برای اموجی‌ها پیامک ارسال کنند). استاندارد یونیکد یک استاندارد صنعت محاسبات است که به منظور اطمینان از مدیریت و رمزگذاری یکنواخت است. متن بیان شده در اکثر سیستم های نوشتاری جهان.

که در اصطلاح عامیانه به این معناست: برای اینکه بتوانید آن انبوه شکلک های زیبای پو را در جایی که در ایالات متحده زندگی می کنید برای دوست خود در آسیا که از سیستم عامل و پلتفرم کاملاً متفاوتی استفاده می کند، بفرستید، استاندارد یونیکد باید بیا تو بازی. در غیر این صورت، زمانی که سه شرکت بزرگ مخابراتی تلفن همراه آن نتوانستند مجموعه‌های شکلک‌ها را استاندارد کنند، هنوز آن هرج و مرج اولیه را در ژاپن خواهیم داشت – و در نتیجه، گاهی اوقات شکلک‌ها در دستگاه‌های رقبا نشان داده نمی‌شوند.

در سال 2010، مجموعه‌های خاصی از کاراکترهای شکلک در Unicorn گنجانده شد، که این امکان را فراهم کرد که این شکلک‌ها نه تنها در خارج از ژاپن، بلکه در سیستم عامل‌های مختلف به شکلی ثابت مورد استفاده قرار گیرند. توجه داشته باشید که این اتفاق تنها یک سال قبل از اینکه اپل در نهایت موفق شود با انتشار iOS 5 خود از شکلک ها در سطح بین المللی پشتیبانی کند، رخ داد.

screen-shot-2016-09-07-at-8-02-19-pm

بنابراین امروز، وقتی در اندروید هستید، از فیس‌بوک استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن شکلک هات داگ را برای مادرتان بفرستید، اما او از iMac استفاده می‌کند و واقعاً زیاد از تلفن همراه استفاده نمی‌کند، همچنان دوست داشتنی شما را دریافت خواهد کرد. ایموجی هات داگ در تمام شکوه خود بدون هیچ وقفه یا مشکلی. آه، شکوه استانداردسازی در ارتباطات دیجیتال!

 

پدر شکلک چه فکری می کند؟

ما قبلاً به طور خلاصه به شکلک‌ها اشاره کردیم تا جدایی بین شکلک‌ها و شکلک‌های صرف را روشن کنیم. در میان این همه آشفتگی پیرامون گسترش شکلک‌ها، جالب است بدانیم مردی که استفاده از کاراکترهای استاندارد صفحه‌کلید را برای انتقال بخشی از احساسات اختراع کرد، چه فکر می‌کند!

با توجه به مصاحبه ای با ایندیپندنت بریتانیا، اسکات فاهلمن، استاد دانشگاه کارنگی ملون که سه دهه پیش با شکلک ها ساخته شد، ایموجی ها را ناخوشایند می خواند:

“فکر می‌کنم آنها زشت هستند، و چالش تلاش برای ارائه روشی هوشمندانه برای بیان احساسات با استفاده از کاراکترهای استاندارد صفحه کلید را از بین می‌برند. اما شاید این فقط به این دلیل است که نوع دیگری را اختراع کردم.»

فهلمن شکلک‌ها را اختراع کرد تا به کسانی که در تابلوی اعلانات الکترونیکی دانشگاه پست می‌گذارند اجازه دهد که بگویند صرفاً چیزی طنز می‌نویسند، نه چیز جدی. سوء تفاهم‌های مبتنی بر جوک‌هایی که در پیام‌های روی تابلوی اعلانات نوشته شده بود، یک مشکل بود، و استاد خوب می‌خواست از هرگونه احساس بدی که ناشی از ارتباط نادرست است، جلوگیری کند.

screen-shot-2016-09-02-at-12-55-14-am

 

جریان ثابت و بی پایان به روز رسانی های شکلک

از زمانی که این استانداردسازی و محبوبیت جهانی متعاقب آن چند سال پیش اتفاق افتاد، شکلک‌ها به‌طور مداوم در تمام سیستم‌عامل‌های اصلی به‌روزرسانی می‌شوند. به نظر می‌رسد هر به‌روزرسانی بزرگی از اپل یا Google، تعداد زیادی شکلک جدید را به همراه دارد که مردم فوراً به آن‌ها متصل می‌شوند، انگار که جدیدترین دیوانه‌اند.

در اینجا خلاصه‌ای از برخی از به‌روزرسانی‌های به یاد ماندنی شکلک در تاریخ آمده است:

2012 – آپدیت iOS 6 اپل شروع به نمایش یک زوج همجنس گرا و همجنس گرا در میان همه شخصیت های شکلک معمولی آنها مانند زوج های دگرجنسگرا، میمون ها، ناخن های رنگ شده و دختران رقصنده می کند. زوج همجنس‌گرا و همجنس‌گرا در حالی که دست در دست هم دارند نشان داده می‌شوند (به همان اندازه که اپل می‌تواند شخصیت‌های پیکسل‌شده را که دست در دست هم گرفته‌اند به دقت نشان دهد).

2013 – سرانجام Google با تبدیل کردن آنها به بخشی از برنامه رسمی صفحه کلید Google. قبل از این به‌روزرسانی حیاتی و مورد نیاز اندروید، کاربران برای کارکردن ایموجی‌ها بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود کار سختی داشتند. آن‌ها یا باید کلمات دستوری خاصی را برای انتخاب شکلک‌ها حفظ می‌کردند، یا باید پس از نصب بسته‌های زبانی صحیح، کلیدهای فاصله خود را به مدت طولانی فشار می‌دادند. در نتیجه، کاربران Android در همه جا خوشحال شدند، زیرا اکنون می‌توانستند پیام‌های متنی سریع و خشمگین دختران نوجوان در سراسر جهان را دنبال کنند.

screen-shot-2016-09-02-at-1-00-56-am

2014 – اپل تصمیم می گیرد که بالاخره زمان آن رسیده است که مجموعه شکلک های خود را بسازد خیلی فرهنگی تر. این شرکت با احساس گناه در مورد کمبود ایموجی های آفریقایی-آمریکایی، سرانجام با همکاری با کنسرسیوم یونیکد، این خطا را اصلاح کرد تا شکلک هایی را که چهره های آفریقایی-آمریکایی را به تصویر می کشند در مجموعه شخصیت های خود بگنجانند.

2015 – درست در زمان عرضه نسخه بتای iOS 8.3 به توسعه دهندگان، اپل یک گام فراتر از آخرین به روز رسانی خود رفت و تعهد کاملی را انجام داد برای افزایش نژاد تنوع مجموعه های ایموجی آن. تغییرات بزرگ؟ کاربران برای اولین بار اکنون می توانند ایموجی های خاصی را پایین نگه داشته و رنگ پوست خاصی را که می خواهند انتخاب کنند. این گام اضافی تا حد زیادی به سمت ایجاد بیشتر پایگاه کاربری متنوع و جهانی اپل در شکلک‌های آن کمک کرد.

بعدها در سال 2015 – اپل یک به روز رسانی بزرگ در نسخه 9.1 برای مدل های آیفون و آیپد آن. این به روز رسانی با 184 ایموجی دیگر ارائه می شود که کاربران می توانند از بین آنها انتخاب کنند. بدنام ترین افزوده احتمالاً انگشت وسطی است که شوخی ها برای طولانی ترین زمان از اپل خواسته بودند تا آن را اضافه کند! سایر موارد قابل توجه عبارتند از: بوریتو، تاکو، اسب شاخدار، سلام ولکان، صورت زیپ دهان، دست نوشتن، و سر زبانه در شبح چشمگیر.

2016 – در نسخه iOS 10، اپل بالاخره به تنوع جنسیتی می رسد، که قبلاً در سال های گذشته به تنوع نژادی پرداخته بود. این شرکت این ایموجی‌های جدید را در پاییز منتشر می‌کند و بیش از 100 کاراکتر ایموجی جدید و بازطراحی‌شده را که بر تنوع جنسیتی تمرکز دارند، نشان می‌دهند. ترجمه: اکنون بیش از هر زمان دیگری ورزشکاران زن را به عنوان شکلک های قابل انتخاب در صفحه کلید گوشی هوشمند خود خواهید دید.

بعداً در سال 2016 – اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت (که همه اعضای رای‌دهنده یونیکد هستند) به درج شکلک تفنگ رای منفی داد برای جشن گرفتن رویدادهای تیراندازی المپیک تابستانی. آنچه در مورد این رد کردن واقعاً طعنه آمیز است این واقعیت است که ایموجی تپانچه (اموجی اسلحه دیگری که هیچ ارتباطی با بازی های المپیک تابستانی مربوطه ندارد) قبلاً بخشی از مجموعه ایموجی های اپل از سال های قبل است. اندکی پس از آن، اپل تصمیم گرفت تپانچه را جایگزین کند. ایموجی با تفنگ آبی سبز که اولین بار در iOS 10 ظاهر شد.

screen-shot-2016-09-07-at-8-11-57-pm

 

فوتو چیست اموجی ها را در نظر دارید؟

نکته ای که در مورد ایموجی ها وجود دارد این است که آنها هنوز یک پدیده نسبتاً جدید هستند – به خصوص زمانی که ما از ژاپن خارج می شویم. ایموجی‌ها که از سال 1999 در ژاپن شناخته شده‌اند، تنها از سال 2011 در سطح جهانی محبوب شده‌اند، زیرا اپل آن‌ها را در صفحه‌کلید گوشی‌های هوشمند خود قرار داده است. فقط در چند سال کوتاه، مردم به شکلک‌ها روی آورده‌اند که قبلاً هیچ چیز دیگری وجود نداشت! وقتی همه از جمله مادرتان به آنها پیامک می‌دهند، می‌دانید که یک پدیده جهانی در دستان شماست.

به آن فکر کنید: امروزه همه پلتفرم‌های فناوری بزرگ – چه اپل، چه گوگل، یا مایکروسافت، جایی را برای شکلک‌ها باز کرده است. می توانید یک ایموجی را در دستگاه iOS ارسال کنید و در دستگاه اندرویدی مشکلی نشان داده نشود. همچنین می توانید ایموجی ها را روی دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه ارسال کنید. واضح است که استاندارد یونیکد تضمین کرده است که تقریباً همه افراد روی کره زمین که به یک دستگاه دیجیتالی دسترسی دارند می توانند ایموجی ارسال و دریافت کنند!

screen-shot-2016-09-07-at-8-21-36-pm

پدر شکلک، کوریتا، کلاس هنوز در صنعت فناوری به عنوان بخشی از خدمات آنلاین بازی های Namco Bandai کار می کند. هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که ایموجی‌ها در یک زمان نسبتاً کوتاه ظاهر می‌شوند، حتی کوریتا. با این حال، شاید این ارتباط ذاتی و انسانی این شکلک‌ها است که فراتر از فرهنگ‌های صرف است که توضیح می‌دهد چرا شکلک‌ها اینقدر خوب عمل کرده است.

همانطور که کوریتا با اشاره به پیام‌های ضمنی پشت برخی از ایموجی‌ها می‌گوید:

«قبلاً فکر می‌کردم این فقط در ژاپن درست است. اما همه جا همینطور است.» “خوب است که بدانیم.”

خوب دانستن آن نیز این است که جهان همچنان با هر به‌روزرسانی سیستم‌عامل در همه دستگاه‌ها، کاراکترهای شکلک‌های منحصربه‌فرد بیشتری دریافت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *