حل خلاقانه مسئله برای طراحان UX


طبیعی است که در مقابل یک مشکل تیز بالا بکشید. به هر حال، اگر راه حل شناخته شده ای وجود داشت، مشکلی نبود. اما دانستن اینکه این طبیعی است، رویارویی با مشکلات را کمتر خسته کننده نمی کند. پس چگونه می‌توانیم ساعت‌ها جلوی یک مشکل UX بنشینیم و به چیزی نرسیدیم؟

حل خلاقانه مسئله همین است.

در این پست، حل خلاقانه مشکل را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه می تواند به شما به عنوان یک طراح UX کمک کند. سپس نحوه حل مشکلات UX را در چند مرحله آسان برای به خاطر سپردن تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. تا پایان این مقاله، تمام نکاتی را که برای حل مسئله UX نیاز دارید، خواهید داشت.

 

حل خلاقانه مشکل چیست. ?

حل خلاقانه مسئله اصطلاحی است که توسط الکس آزبورن، بنیانگذار بنیاد آموزش خلاق ایجاد شده است. الف>. به طور خلاصه، این اصطلاح در مورد غلبه بر چالش های زندگی کاری ما از طریق راه حل های نوآورانه است. اما، البته، چنین راه حل هایی بسته به حرفه متفاوت است.

برای طراحان UX، حل خلاقانه مسائل مربوط به حل مشکلات UX با تاکتیک‌های کارآمد است. و دقیقاً به همین دلیل است که حل مشکل UX بسیار ضروری است زیرا پیروی از یک روش خاص می تواند به ما کمک کند از گیر نکردن جلوگیری کنیم.

چه مبتدی یا یک طراح باتجربه، احتمالاً روی پروژه هایی متمرکز شده اید که نیاز به حل مشکلات دارند. اگر قبلاً هیچ مشکلی نداشته اید، باید یک ابرقهرمان باشید. برای ما انسان‌های فانی، مراحلی که باید برای حل یک مشکل UX دنبال کنیم:

 

حل مسئله UX در 5 مرحله آسان

ارائه یک راه حل عالی UX تحت تأثیر دو پارامتر کلیدی است: تحقیق کاربر و حل خلاقانه مسئله. فرض کنید تحقیقات کاربری خود را انجام داده اید و در حال حاضر به دنبال یک راه حل اصلی برای یک مشکل هستید. در این مورد، روش زیر مفید خواهد بود:

1. مشکل UX

را شناسایی کنید

می دانم که این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما به آن فکر کنید. چند بار روزها را از دست داده‌ایم زیرا مشکل واقعی را شناسایی نکرده‌ایم؟ اگر مشکل اشتباهی را حل می کنید، مهم نیست که راه حل شما اصلی و مبتکرانه باشد.

به همین دلیل اولین کاری که باید انجام دهید این است که به مشکل فکر کنید. از خود بپرسید مشکل واقعی چیست و سپس برای حل آن دست به کار شوید. شناسایی مشکل ممکن است کمی طول بکشد، اما در دراز مدت برای پروژه شما مفید خواهد بود.

2. مشکل UX را روشن کنید

اکنون که مشکل UX را شناسایی کردید، زمان آن رسیده است که آن را ابهام کنید. در این مرحله می توانید یک برنامه سفر کاربر ایجاد کنید. لازم نیست کامل باشد. برخی از طرح های کم وفاداری بیش از حد کافی هستند.

یک تایمر تنظیم کنید و شروع به تجسم راه حل خود روی کاغذ کنید. به یاد داشته باشید، طراحی در مورد کمال یا جزئیات دقیق نیست. هنگامی که یک سفر مشتری ایجاد کردید که از آن راضی هستید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.

3. از Analytics

استفاده کنید

طراحی UX فی نفسه مربوط به طراحی نیست. این همچنین در مورد اعداد و داده ها است. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل برای حل مشکلات UX بسیار مهم است. پس از جمع‌آوری داده‌ها از کاربران و رقبا، نوبت به ایجاد الگوها می‌رسد. این به شما کمک می‌کند مشکل را بهتر درک کنید و پیش‌نویس‌های خود را مطابق با آن تغییر دهید.

اگر آنها را با یک ایده اصلی ترکیب کنید، اعداد و داده ها به تنهایی می توانند به شما کمک زیادی کنند. با این حال، واقعیت ها به تنهایی کافی نیستند و داستان اصلی شما بدون آنها قانع کننده نخواهد بود. پس چه چیزی بهتر از ترکیب آنهاست؟

4. از بازخورد خود استفاده کنید

بنابراین شما راه حلی نوآورانه برای مشکل UX ارائه کرده اید. شما با موفقیت این ایده را با داده های ضروری ترکیب کرده اید. متاسفانه کار شما هنوز تمام نشده است.

مرحله بعدی به همان اندازه مهم است. هنگامی که ایده های خود را جلا دادید، باید آنها را با همکاران و/یا مشتریان به اشتراک بگذارید.

دریافت بازخورد برای نقشه‌برداری UX آسان نیست، اما بسیار سازنده است و در نهایت شما را به طراح بهتری تبدیل می‌کند.

5. حل مشکل

آخرین مرحله نیز سرگرم کننده ترین است. هنگامی که به بازخورد مردم گوش دادید، می توانید راه حل اصلی خود را دوباره طراحی کنید. سپس شما فقط یک قدم با حل مشکل UX فاصله دارید. اکنون زمان آن است که ایده خود را به صورت دیجیتالی طراحی مجدد کنید.

این مرحله ای است که جزئیات دقیق اهمیت دارد. ایجاد یک قاب سیمی با وفاداری بالا آسان نیست، اما اکثر طراحان UX دانش و ابزار لازم برای انجام آن را دارند.

 

حل مشکل UX : نکات و ترفندهای مفید

روشگر باشید

به نظر من، این مفیدترین نکته برای حل مشکلات UX است. لازم نیست همیشه عجله داشته باشید. در مراحل اولیه یک پروژه، سعی کنید با مشکلات دیگر حواس خود را پرت نکنید. روی یافتن مشکل واقعی تمرکز کنید.

وقتی مطمئن شدید که آن را پیدا کرده اید، می توانید به سمت یافتن بهترین راه حل بروید. سپس به مرحله بعد و غیره بروید. روشن می شود که روشمند بودن یک تاکتیک درخشان است.

حل مسئله UX همه چیز در مورد اکوسیستم است

حل مشکل UX مربوط به جزئیات دقیق نیست. بنابراین سعی کنید کمتر به طراحی و بیشتر به اکوسیستمی که می خواهید بسازید اهمیت دهید. این به شما کمک می کند تا همه داده های مورد نیاز خود را از نظرات کاربران گرفته تا تجزیه و تحلیل جمع آوری کنید.

وایرفریم‌های با وفاداری پایین در مقابل وایرفریم با وفاداری بالا

شروع با طرح‌ها و وایرفریم‌های با وفاداری پایین کار بسیار خوبی است. هر زمان که سعی کرده‌ام پروژه‌ای را مستقیماً با وایرفریم‌های با کیفیت بالا شروع کنم، در جزئیات گرفتار شده‌ام.

به همین دلیل، قلم و کاغذ باید بهترین دوستان شما در حل مشکلات UX باشند. طرح ها به شما کمک می کنند تا رویکردهای مختلف را بررسی کنید و بازخورد مورد نیاز خود را دریافت کنید.

ابزارها/رویکردهای مختلف را کاوش کنید

وقتی نوبت به حل یک مشکل UX می رسد، معمولا یک راه حل کارآمد وجود دارد. ولی همیشه موضوع این نیست. در بیشتر موارد، ما باید جایگزین های مختلفی را در نظر بگیریم و بیش از یک تعامل حیاتی را شناسایی کنیم.

به همین دلیل، بازخورد برای حل مشکلات UX نیز حیاتی است. همکاران و مشتریان شما به شما کمک می کنند تا بهترین روش را پیدا کنید. سعی کنید انتقادات را بپذیرید و هنگام گوش دادن به بازخوردها باز باشید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که بهترین راه حل ممکن را پیدا خواهید کرد.

 

Wrap Up

حل یک مشکل UX آسان نیست. با این حال، اگر مشکل واقعی را شناسایی کنید و رویکردهای مختلف را نشان دهید، در مسیر درستی قرار خواهید گرفت. همچنین از استفاده از داده ها و بازخوردهایی که جمع آوری می کنید غافل نشوید. هرچه ابزارهای بیشتری در دست داشته باشید، طراح UX بهتری خواهید بود.

 

تصویر ویژه از طریق Unsplash.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *