رازهای استفاده از تایپ بزرگ و رسا در وب سایت ها


هنگام طراحی یک وب سایت، باید بین عناصر بصری و عناصر متنی سایت تعادل برقرار کنیم. این رازی نیست، اما اغلب در این شرایط ایجاد تعادل بین جنبه های بصری بیان شده طراحی و مواردی که از طریق متن بیان می شود، تصور نمی شود. استفاده از تایپوگرافی بزرگ و رسا به ما توانایی ترکیب این دو رویکرد را می دهد و پیام خود را به شیوه ای بسیار بصری و متنی منتقل می کند.

بنابراین، اجازه دهید برخی از ویژگی های طراحی با تایپوگرافی بزرگ و رسا در وب (و گاهی اوقات فراتر از آن) را بررسی کنیم. نه تنها چراها، بلکه نگاهی به برخی از روش‌هایی که باعث می‌شوند این اتفاق به شیوه‌ای مؤثر و شیک در سراسر جامعه طراحی ادامه یابد.

 

چرا از نوع رسا بزرگ استفاده کنیم؟

چند راه وجود دارد که با استفاده از تایپوگرافی رسا بزرگ می توان سایت را بهبود بخشید. ما در اینجا به چند مورد از آنها می پردازیم، اما بدانید که اینها تنها دلایل انتخاب این تکنیک از نظر بصری خیره کننده نیستند.

برای جلب توجه آنها

اولین مورد از روزهای اولیه چاپ باقی مانده است، و آن این است که استفاده از تایپوگرافی رسا به گونه ای جسورانه توجه خوانندگان را به خود جلب می کند. به خصوص وقتی که از بقیه متمایز است. تیپ بزرگ تمایل دارد به سرعت توجه بیننده را جلب کند و بر سر آنها فریاد بزند “روی من تمرکز کن!”. این باعث می‌شود هر عنصری در سایت شما که واقعاً می‌خواهید برجسته کنید و می‌خواهید بازدیدکنندگانتان فوراً ببینند، مانند فراخوان‌ها و عناوین اصلی‌تان، عالی است.

با چنین سابقه اثبات شده ای، به راحتی می توان فهمید که چرا این تکنیک به همراه کلمات نوشته شده دنبال می شود و در بسیاری از زمینه های طراحی با استفاده از آنها تکامل می یابد. حتی بدون تغییر در رنگ، گنجاندن تایپی گویا می تواند به سرعت تمرکز و توجه کاربر را به جایی که نیاز است هدایت کند.

missmary

designhood
pixelsaromates

برای ایجاد احساس در آنها

غیر از جلب توجه، تایپ پررنگ و بزرگ می تواند از راه های دیگری نیز با خوانندگان ارتباط برقرار کند. می تواند در سطح احساسی نیز با آنها ارتباط برقرار کند. تایپوگرافی رسا بهترین راه برای برانگیختن واکنش احساسی خاصی در بیننده است. احساسی که ما داریم می‌تواند نقش مهمی در نحوه عمل و اقداماتی که انجام می‌دهیم (یا نحوه تعاملمان) داشته باشد، و باعث می‌شود که نوعی که برای طرح‌هایمان انتخاب می‌کنیم، در کارمان تاثیرگذار باشد.

اگر بتوانیم شخصی را از نظر احساسی در سایت خود درگیر کنیم، می‌توانیم با سهولت بیشتری رابطه برقرار کنیم و او را بارها و بارها برگردانیم. با این حال، این باید با احتیاط انجام شود، زیرا این برانگیختگی عاطفی می تواند به راحتی هر دو طرف را کاهش دهد. آنها می توانند به همان اندازه که ما امیدوار بودیم پاسخ منفی بدهند، بنابراین ما نمی توانیم بدون فکر و برنامه ریزی به این موضوع بپردازیم.

loisjeans
ishothim
reunitetheriver

برای تقویت پیام خود

یکی دیگر از «چرا» که باعث می‌شود بسیاری از طراحان استفاده از تایپ بزرگ را انتخاب کنند، روشی است که می‌تواند پیام کلی را که می‌خواهند منتقل کنند بهبود بخشد و به حفظ ثبات برند کمک کند. این تقویت برند پیام ما یک راه عالی برای افزودن سبک به دسترسی ما (و ارتباطی است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم). سبک غالباً می‌تواند تأثیر آنچه را که در غیر این صورت تا حدودی بی‌مزه بیان می‌شود، ارتقاء دهد، و به کلمات تایپ‌شده گرمای بیشتری می‌دهد، و در موارد، عطف و تأکید می‌کند.

این رویکرد به ما اجازه می‌دهد تا به شخصیت خودمان (یا مشتریانمان) اجازه دهیم تا تجربه‌ای بسیار منحصر به فرد و جذاب‌تر را برای بازدیدکنندگانمان ایجاد کند. این روش دیگری است که می تواند به ما در ایجاد روابط قوی با کاربرانمان کمک کند.

jacqui
grainandmortar

برای ایجاد سلسله مراتب

استیو کروگ این را به بهترین نحو بیان کرد که گفت: «مردم نمی‌خوانند، اما صفحات را اسکن می‌کنند». استفاده از تایپوگرافی بزرگ در طراحی سایت ما یک راه عالی برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری قوی است، که به صفحه ما اجازه می دهد آسان تر اسکن شود و با آن دسته از کاربرانی که کروگ در مورد آنها صحبت می کرد با آنها تعامل داشته باشد. اگر آن را در سرتاسر سایت با هم قاطی نکنیم و به خواننده نکات مختلفی را در طول صفحه بدهیم تا اسکن خود را از بین ببرد و سعی کنیم آنها را بکشیم، خطر از دست دادن سریع آنها را داریم زیرا اسکن آنها بدون وقفه آنها را در طراحی انجام می دهد.

ما اغلب از چند راه برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری در آثار خود استفاده می کنیم تا کاربران را از طریق آنها راهنمایی کنیم، این فقط راه ساده و دیگری را برای انجام آن به ما ارائه می دهد. استفاده از بلوک‌های نوشتاری موجود برای ایفای نقش در این بدون نیاز به تزیینات و موارد مشابه برای کمک به اسکنرها.

webstock
glasscoat

 

قوانین را دنبال کنید

اکنون که «چرا» این رویکرد را پوشش داده‌ایم، به بررسی سریع برخی از قوانینی می‌پردازیم که برای استفاده مؤثر از این تکنیک باید رعایت شوند. بنابراین اجازه دهید به برخی از اصولی که باید در نظر داشته باشیم بپردازیم.

ساده نگه دارید

استفاده از تعدادی حروف مختلف می تواند وسوسه انگیز باشد زیرا همه آنها بسیار زیبا به نظر می رسند و همه آنها با موضوع سایت ما مطابقت دارند. با این حال، بهتر است فقط به چند فونت مختلف پایبند باشید تا چیزها بیش از حد آشفته نشوند. خیلی ها می گویند که قاعده کلی دو است. یکی خیلی کم است و خسته کننده به نظر می رسد، در حالی که سه خیلی زیاد است و گیج کننده می شود. به طور طبیعی، همیشه مواقعی وجود دارد که می‌توان قوانین را زیر پا گذاشت، فقط باید به آن فکر کنیم و با دقت قدم برداریم.

souppeddler

هماهنگی خود را بررسی کنید

آیا تایپ شما به خوبی با سایر عناصر صفحه ترکیب می‌شود، یا در نهایت بیشتر از افزایش تمرکز حواس را پرت می‌کند؟ آیا تعادل کلی سایت را از بین می برد؟ آیا با موضوع و احساس بقیه سایت مطابقت دارد؟ آیا بر سایر عناصر مهم غلبه می کند؟ اینها سوالات مهمی هستند که باید برای هماهنگی کامل بصری عناصر در نظر گرفته شوند. اگر پاسخ به هر یک از اینها منفی است، احتمالاً می خواهیم در انتخاب فونت خود تجدید نظر کنیم.

خوانایی یک امر ضروری است

قابل درک است که ما می خواهیم از یک تایپ فیس جالب و منحصر به فرد استفاده کنیم، به خصوص هنگام کار با تایپوگرافی بزرگ. با این حال، باید مطمئن شویم که خوانا باقی بماند. این همیشه قانون اصلی هر انتخاب تایپی است، حتی اگر بزرگ باشد. در حالی که درست است که با تایپ بزرگ می‌توانیم خیلی چیزها را از بین ببریم، اما وقتی صحبت از خوانایی به میان می‌آید، همه فونت‌ها به یک اندازه قابل خواندن نیستند. اگر در مورد یک فونت مطمئن نیستیم، فقط باید از کسی بپرسیم که نمی داند چه چیزی باید بگوید که آیا می تواند آن را بخواند. اگر آنها بتوانند، ممکن است ما کاملاً روشن باشیم (اگرچه نظر دوم دوم نیز هرگز ضرری ندارد).

weblab
pigeon
creepfest

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *