رنگ غیر رسمی پنتون برای سال 2020 فاش شد


هر ماه دسامبر، شرکت دسته بندی رنگ پنتون، یکی از رنگ های خود را به عنوان رنگ برای 12 ماه آینده معرفی می کند. هدف از این اقدام ایجاد حس مثبت در مورد پیام هایی مانند محیط زیست، برابری جنسیتی و امور جاری است. اما رنگ سال 2019 در برخی زمینه ها باعث ایجاد نگرانی شده است.

رنگ رسمی 2019 مرجانی زندهنام دارد >، و یک سایه ایده آل زیبا از مرجان قرمز زیر آب آبی است.

به گفته جک و هوئی – یک آژانس طراحی مستقر در ملبورن – بحث این است که انتخاب پنتون از ویرانی هایی که در اثر تغییرات آب و هوایی بر مرجان ها وارد می شود، پنهان می ماند. این آژانس که توسط جک ریلتون-وودکاک و هوئی یین ونگ اداره می شود، به ویژه نگران از بین رفتن مرجان ها در اطراف زادگاهشان استرالیا، به ویژه کاهش صخره های مرجانی بزرگ است. این دو، انتخاب پنتون را به عنوان “ناشنوا و کاملاً غیرمسئولانه” توصیف می کنند.

این جفت با تحریم ساده انتخاب پنتون برای سال 2019 راضی نبودند، این جفت تصمیم را با رنگ پیشنهادی خود برای سال آینده زیر و رو کرد:

یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلات بزرگ بر عهده همه ماست، چه خلاق و چه غیر خلاق، و در حال حاضر مشکلات زیادی پیش روی بشریت وجود ندارد که بزرگتر از تغییرات آب و هوایی باشد.

جک و هوئی در نمونه‌های پنتون خود جست‌وجو کردند تا #F0F6F7 را پیدا کنند، آبی بسیار کم‌رنگ که با رنگ ساقه‌های استخوانی مرجانی که به‌عنوان کشته شدن مرجان در یک فرآیند معروف به سفید کردن. سپس رنگ سفید مرجانی را دوبله کردند و برند پنتون را ربودند تا رنگ را برای انتخاب سال آینده پیشنهاد دهند:

این موضوعی است که ما عمیقاً به آن اهمیت می دهیم و فکر می کنیم صنعت خلاق فرصتی دارد تا این موضوع جهانی را از اعماق اقیانوس به سطح صفحه نمایش ما بیاورد.

اعلام پنتون در پایان سال 2018 توسط بسیاری به عنوان تصمیمی چشمک زن تلقی شد. اعتراض به طراحی چریکی جک و هوئی بخشی از روند گسترده تر طراحان است که از هنر خود برای مقابله با مسائل اجتماعی جدی استفاده می کنند. بعید است که پنتون از این پیشنهاد استقبال کند، اما روند یک دنیای طراحی اخلاقی و سیاسی قرار است تا سال 2020 ادامه یابد.

bleachedcoral

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *