شورشیان ونکوور بر سر نام تجاری عمومی


بسیاری از کسانی که در ونکوور زندگی نمی‌کنند، حداقل شهر غربی کانادا را به چند چیز می‌شناسند: قیمت‌های بالای مسکن، حساسیت‌های سبز، و باران زیاد. اکنون، به لطف طراحان محلی و فعالان دیجیتال، آنها همچنین ونکوور را به خاطر تولید لوگوی شهری جدید می شناسند که به دلیل بی انگیزگی مورد انتقاد قرار گرفته است.

در یک نامه سرگشاده منتشر شده در Medium، براک الیس، مدیر هنری محلی ونکوور، تایید رابرتسون و شورای شهر در مورد لوگوی جدید را “ناامیدکننده” و چیزی که به ونکووری‌ها اجازه ابراز افتخار نمی‌کند را محکوم کرد. شهر آنها در همان زمان، طرح جدید در رسانه‌های اجتماعی پراکنده شده است، و یک مشت دو به یک ایجاد می‌کند که شهردار را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.

رابرتسون لوگوی جدید را روی یخ قرار داده است و به مقامات شهری دستور داده است که آن را مانند طرح اولیه روی تمام دارایی های شهر گچ نزنند. رابرتسون که به دلیل رفتن به مسیر ارزان تنها با صرف 8000 دلار کانادا برای سفارش طراحی مجدد مورد انتقاد قرار گرفته است، حداقل به واکنش طراحان و افکار عمومی از این عرضه لوگوی ناموفق گوش می دهد.

وقتی کسی لوگوی قدیمی شهر را – یک علامت ترکیبی که شامل یک علامت کلمه با فونت‌های نازک‌تر همراه با یک گل می‌شود – با لوگوی جدید مقایسه می‌کند، کاملاً واضح است که چه اشتباهی رخ داده است.

vancouver_logo

بالا: آرم اصلی ونکوور. در زیر: علامت کلمه اصلاح شده.

لوگوی جدید با انتقال انحصاری به علامت کاری ساده شده است، شاید بیش از حد ساده شده است. انتخاب فونت بلوک حرف Gotham هدف اصلی انتقاد بوده است.

استفاده از چنین فونت‌های سنگین و شرکتی از نظر مخالفان، مطابق با حساسیت‌های مدرن و لیبرال‌تر شهر نیست. علاوه بر این، گاتهام تقریباً همه جا حاضر است و بنابراین برای شهری که سعی دارد خود را منحصر به فرد قرار دهد، انتخاب مناسبی نیست. به عبارت دیگر، فونت آنقدر معمول است که در برندسازی شهر مفید یا معنادار نباشد.

در حالی که لوگوی بازطراحی شده آبی و سبز است – شاید نمادی از باران و حساسیت های سبز شهر باشد – برخی را بر آن داشته تا آن را به عنوان نسخه ای جایگزین از رنگ های ونکوور کاناک (نمایش آبی و سبز به طور برجسته در لباس تیم) حذف کنند. .

شهردار ادعا کرده است که یکی از دلایلی که لوگوی نامطلوب تایید شد کمک به افرادی در ونکوور بود که انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی‌کنند تا لوگوی جدید را بهتر درک کنند. البته این سوال پیش می‌آید که چرا شهر جلوتر رفت و همچنان کلمات انگلیسی را به جای استفاده از یک لوگوی نمادین یا نمادین انتخاب کرد. به هر حال ونکوور خانه بسیاری از مهاجران است که زبان اصلی آنها چیزی غیر از انگلیسی است.

به طور کلی، این ردیف بر روی طراحی مجدد نامطلوب، مشکلات رفتن با کمترین قیمت پیشنهادی را برای چیزی به مهمی لوگوی شهر، که به جنبه مهم‌تر برندسازی مرتبط است، نشان می‌دهد. علاوه بر این، ناکامی شهردار و شورای شهر در تعامل و دریافت بازخورد از جامعه طراحی محلی در طول طراحی مجدد لوگو، عامل بزرگ دیگری در این کار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *