فایرفاکس در حال کار بر روی برندسازی مجدد


سلام بچه ها، فایرفاکس را به یاد دارید؟ مجموعه برنامه های موزیلا را به خاطر دارید؟ دومی مرتبط نیست، اما همه می دانند که نوستالژی جلب توجه است. اکنون که اینجا هستید، بیایید به اولین مورد ادامه دهیم: Firefox. در حال تغییر لوگو است … در نهایت. بنیاد موزیلا از شما کمک می‌خواهد تا تصمیم بگیرد به کدام سمت برود.

لوگوی فایرفاکس همانطور که می شناسیم یک همکاری بود توسط دانیل بورکا، استیون دسروش، و جان هیکس غیرقابل ارزیابی. آنها بودند که ما را با آن توپ آبی کوچک و روباه عجیب و غریب کاریزماتیک-حتی وقتی نمی توانیم چهره او را ببینیم- آشنا کردند.

اما در طول سالها تغییر کرده و ساده شده است. همانطور که زیبایی شناسی جمعی غربی ما تکامل یافت، و با کوچکتر و کوچکتر شدن صفحه نمایش ها، نیاز به تغییر با زمان داشت. و اکنون، بار دیگر در حال تغییر است، زیرا فایرفاکس دیگر فقط یک مرورگر نیست. همانطور که خود موزیلا آن را در پست خودشان در مورد موضوع.

firefox-hicks

از آنجایی که یک خانواده محصول باید کم و بیش مطابقت داشته باشد، از نظر بصری، لوگوی فایرفاکس باید تغییر کند تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد. باید با نرم افزارهای دیگر سازگار باشد. برای این منظور، تیم برندسازی در موزیلا دو سیستم برندینگ متفاوت را ارائه کرده است و به دنبال بازخورد در مورد آنها است.

برای اینکه نظر خود را بیان کنید، در مورد پست وبلاگی که در بالا پیوند داده شده است نظر بدهید.

توجه داشته باشید که هیچ یک از این سیستم ها به نهایی شدن نزدیک نیستند. موزیلا حتی در این مرحله از آنها به عنوان “یک اثر تخیلی” یاد می کند، که باید به شما بگوید که چقدر به اجرای آنها نزدیک هستند. قبل از تصمیم گیری، همه نمادها باید کمی تکرار شوند.

 

System 1

این اولین سیستم بر اشکال هندسی ضخیم و پالت شدیداً زرد تا قرمز تأکید دارد، هرچند که در رنگ آن تغییراتی وجود دارد. از بین این دو، این تقریباً کمی بیشتر به نظر “فایرفاکس کلاسیک” است.

Firefox Branding System One

 

سیستم 2

سیستم دوم کمی تنوع رنگ بیشتری را با خطوط نازک‌تر معرفی می‌کند.

System-2

 

نظر من

این سیستم‌های طراحی هر دو بسیار بسیار سازمانی به نظر می‌رسند، که فکر می‌کنم اکنون مناسب است. با این حال، فکر نمی‌کنم مانند برخی از طراحی‌های جدید لوگوی اخیر، آنها فاقد شخصیت یا تاریخ باشند. این یک تکامل واقعی نام تجاری است، به جای حذف جراحی از هر چیز سرگرم کننده و/یا تاریخ گذشته.

مانند بسیاری از افراد در بخش نظرات پست اصلی در وبلاگ Mozilla، من فکر می‌کنم نمادهای فایرفاکس از سیستم 2 باید با نمادهای دیگر از سیستم 1 ترکیب شوند. به نظر می‌رسد اینطوری بهتر است.

تنها چیزی که کمی مرا نگران می‌کند این نقل قول در پایان است: «با نظر شما، ما یک سیستم نهایی خواهیم داشت که یک محصول فایرفاکس را در دنیا قابل تشخیص می‌کند، حتی اگر روباهی در هیچ جایی دیده نشود. ” فکر نمی‌کنم آنها واقعاً برنامه‌ای برای حذف تصاویر روباه داشته باشند. اما اگر این سوال پیش آمد، بازخورد انجمن من این است: روباه لعنتی را نگه دارید، mmmkay؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *