فیس بوک لوگوی جدیدی را فاش کرد


دیروز، کریستوف تاوزیت، طراح محصول در فیس بوک، عکسی از لوگوی جدید فیس بوک را به اشتراک گذاشت.

بر اساس گزارش ها طراحی شده توسط شرکت داخلی فیس بوک تیم با همکاری اریک اولسون – طراح Klavika، که لوگوی اصلی فیس بوک بر اساس آن بود – واکنش کلی تاکنون منفی بوده است.

برخی از نظر دهندگان پیشنهاد کرده اند که این لوگو آنقدر بد است که ممکن است به سادگی یک فریب باشد. برخی دیگر معتقدند که فیس بوک از یاهو تقلید می کند! در سنجش افکار عمومی قبل از اعلام تصمیم.

تمام چیزی که در حال حاضر باید ادامه دهیم، عکس فوری Tauziet از لوگوی چاپ شده روی یک تی شرت است که بسیاری از ظرافت های طراحی را پنهان می کند، اما برخی تغییرات واضح وجود دارد:

به طور کلی، طراحی به مراتب گردتر است و مجموعه ای دوستانه تر. وزن کمی کمتر است، به کمک کنتراست کمی بیشتر، که باعث می شود لوگو تایپ تهاجمی کمتری داشته باشد. این بسیار کمتر شرکتی است، به شیوه ای طعنه آمیز که در آن بسیاری از لوگوهای شرکتی دوره وب کمتر شرکتی هستند.

facebook_compare

به نظر می‌رسد «f» کوچک‌ترین تغییراتی را در منحنی بیرونی خود دارد، اما در غیر این صورت بدون تغییر است. این تقریباً یک انتخاب عملی است، با توجه به اینکه اصلاح «f» به معنای به‌روزرسانی «f» آشنا در یک نشان‌واره مربع آبی رنگ است که در سراسر وب پراکنده شده است.

بزرگترین تغییر تغییر از یک طبقه دو طبقه به یک طبقه “a” است. این تغییر فضای پیشخوان را افزایش می‌دهد و کار بسیار خوبی را برای متعادل کردن «o» دوبل جادارتر در سمت راست کلمه انجام می‌دهد.

بسیاری از مفسران از از دست دادن راهی که در آن نوار لوگوی قدیمی “f” با علامت “a” ارتباط برقرار می کرد ابراز تاسف کرده اند. برای من، آن ارتباط همیشه اجباری به نظر می رسید. این نوع پیوند زمانی عالی است که با دقت کار شود — لوگوی Gillette یک مثال بارز است – اما لوگوی قدیمی فیس بوک احساس می کرد که یک طراح به دنبال یک ارتباط برای خود است … در افکار دوم، شاید این یک استعاره ایده آل برای فیس بوک باشد.

پایانه‌های “c” و “e” مایل هستند، که در حال حاضر روند بسیار زیادی دارد. آنها همچنین فضای خالی بیشتری را معرفی می کنند که به یکنواخت کردن کلمه کمک می کند. افزودن ساقه روی “b” با تطبیق ساقه های روی “a” و “k” (ساقه، بدون ساقه، بدون ساقه، ساقه، بدون ساقه، بدون ساقه، ساقه)، ریتم را در امتداد خط پایه بهبود می بخشد. نیمه سمت چپ طرح شاید کمی خیلی محکم ردیابی شده است، اما ممکن است ترجیح شخصی باشد.

مهمتر از همه، نسخه جدید در نمایشگرهای کوچک بسیار خواناتر خواهد بود. با ورود ابزارهای پوشیدنی به بازار، این یک تغییر نام تجاری ضروری برای فیس بوک است که یک رویکرد برند ثابت را در طیف کاملی از دستگاه ها ممکن می کند.

این طراحی مجدد بسیار شبیه رایانه ای است که تکنوازی گیتار را اجرا می کند

من هرگز طرفدار کلاویکا نبوده‌ام، که به‌عنوان یک فونت بزرگ Web 2.0 است، و احساس می‌کنم اکنون به اندازه پروکسیما نوا در یک دهه گذشته قدیمی است. با این حال، این طراحی مجدد بسیار شبیه کامپیوتری است که تکنوازی گیتار را اجرا می کند.

که منجر به بزرگترین انتقاد می شود، که احتمالاً این است که لوگوتایپ جدید فاقد شخصیت است. اما واقعاً آیا این همان چیزی نیست که فیس بوک می خواهد؟ وقتی شخصیت‌های ما به برندهای شخصی تبدیل می‌شوند [لرزیم] آیا ما شبکه‌ای اجتماعی می‌خواهیم که ما را در حضور همه‌جانبه خود در برگیرد؟ آیا ما نمی خواهیم که برند یک شبکه اجتماعی تجسم طراحی نامرئی باشد؟

آنچه فیس‌بوک به آن نیاز دارد، برندی غیرتهدیدکننده، غیر متعهد، غیرحزبی، بی‌تفاوت است که می‌تواند همراه با بخش‌های ترسناک‌تر شرایط و ضوابط آن در پس‌زمینه محو شود. از نقطه نظر طراحی، لوگوتایپ جدید فیس بوک ممکن است الهام بخش نباشد، اما از نقطه نظر تجاری کاملاً منطقی است.

facebook_signage

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *