مستر کارت از اولین برند خود در 20 سال گذشته رونمایی کرد


لوگوی MasterCard تقریباً در سراسر جهان شناخته شده است زیرا به مدت 20 سال بدون تغییر باقی مانده است. دایره‌های دوقلو به هم پیوسته (یکی قرمز و دیگری زرد) با علامت کلمه «MasterCard» که به‌طور برجسته در بالا نمایش داده می‌شود، برای چندین دهه از دارندگان کارت اعتباری خود در سراسر جهان استقبال کرده است. حتی ممکن است بگویید که این لوگو در همه جا در محافل مالی و مصرف کننده وجود داشت.

اکنون، مسترکارت لوگوی جدید آن، که برای آسان‌تر ساختن برند تجاری خود در تمامی علایقش، از جمله دیجیتال و وب، ایجاد شده است. جالب اینجاست که طراحی مجدد تفاوت چندانی با آنچه که برای شرکت کار می کند، یعنی دایره های متقاطع نیست. تغییرات ظریف به لوگو اضافه شده است، اما این تغییرات ظریف تأثیر زیادی بر خط تولید این شرکت ایجاد کرده است، زیرا اکنون شناسایی برند در سراسر سیاره برای مردم آسان‌تر از همیشه است.

logo

در طرح قدیمی، لوگو دارای دایره‌های در هم تنیده‌ای بود که نمودار ون را در جایی که دایره‌ها روی هم قرار می‌گرفتند، ایجاد می‌کرد. در اینجا، دایره‌های قرمز و زرد مانند دندان‌های روی زیپ به نظر می‌رسیدند، زیرا میله‌های قرمز و زرد در وسط آن وجود داشت. علامت کلمه MasterCard در بالای دایره ها، با حروف بزرگ و کوچک و علاوه بر سایه ای که روی دایره ها می افتد، اعمال می شود.

طراحی لوگوی جدید با استفاده از تمام عناصر طراحی قدیمی و ساده‌تر کردن آن بسیار بیشتر، از مینیمالیسم هوشمند حمایت می‌کند تا لوگویی ایجاد کند که عناصر کمتری برای بانک‌های شریک (که کارت‌هایش را صادر می‌کنند) برای استفاده در برندسازی متقابل گیج‌کننده داشته باشد.

cards

به جای اثر شانه قرمز و زرد در مرکز دایره ها، می دانیم که نتیجه واقعی مخلوط قرمز و زرد را می بینیم که رنگ نارنجی است. علامت کلمه “MasterCard” به طور کامل از دایره ها حذف شده است و اکنون در زیر آنها ظاهر می شود.

این علامت کلمه همچنین دارای یک تایپ جدید است، مارک FF. قابل توجه ترین تغییر این است که هر حرف در علامت کلمه جدید اکنون با حروف کوچک است و همچنین دارای منحنی های دایره ای است که علامت کلمه قدیمی نمی تواند آنها را در خود جای دهد. همچنین از سفید به سیاه تبدیل شده است.

website

شرکت طراحی که روی این به‌روزرسانی کار کرده است، Pentagram، از اینکه قبل از اینکه طراحی مجدد را شروع کنند، کارهای زیادی برای کار داشت. لوگوی قدیمی یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین اشکال هندسی را نشان می‌داد که می‌توان با آن کار کرد، البته به دو رنگ از سه رنگ اصلی اشاره نکرد. در نتیجه، پنتاگرام واقعاً بازسازی کاملی انجام نداد، بلکه یک ترفند طراحی ساده بود که لوگو را با نیازهای برندسازی امروزی به روز کرد.

لوگوی جدید هر چیزی جز بسیار هوشمندانه یا فوراً چشم نواز است. درعوض، این یک انتقال ایمن و مؤثر از یک طرح آزمایش شده به طرحی است که مکمل هویت برند در حال تکامل است.

reverse

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *