نگاهی جدید برای یک برند نمادین


هر زمانی که یک برند هویت خود را دوباره طراحی می کند، خطرات زیادی وجود دارد که عموم مردم ظاهر جدید را رد کنند. در گذشته برای همه از Gap گرفته تا Tropicana اتفاق افتاده است.

Southwest Airlines به تازگی از نام تجاری جدید خود پرده برداری کرده است، و این یک تفاوت بزرگ با قدیمی است. هویت جدید شامل کارهای رنگ آمیزی جدید برای هواپیماهای آنها، یک لوگوی جدید و یک وب سایت کاملاً اصلاح شده است. با نظرات متفاوتی در توییتر مواجه شده است. برخی از افراد سایت جدید را دوست دارند و از لوگوی جدید متنفرند. برخی افراد لوگوی جدید را دوست دارند اما از سایت جدید متنفرند. دیگران همه چیز را دوست دارند یا از آن متنفرند.

چیزی که مدام در نظرات مطرح می‌شود، ظاهر قدیمی هویت جدید است. طرح رنگی شبیه به رنگ قبلی است و رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد را حفظ می کند.

southwest airlines color palette

یکی از موارد مهم، یک قلب سه رنگ در قسمت زیرین هواپیما است. قلب نماد ارزش‌های شرکت و تعهد آن‌ها به وفادار ماندن به آن ارزش‌ها در حین حرکت به جلو است.

southwest heart logo

همراه با قلب جدید، یک شعار جدید در وب سایت آنها آمده است: “بدون قلب، فقط یک ماشین است.”

southwest tagline

یک تمایز در اینجا این است که آنها از اصطلاح “>

southwest tail

از منظر تجاری، هر زمانی که یک شرکت تغییر عمده ای در جلوه های بصری خود ایجاد می کند، ریسک می کند. در این مورد، چسبیدن به پالت رنگ اصلی که آنها برای سال‌ها استفاده کرده‌اند، کمک می‌کند تا طرح جدید را بر پایه قدیمی نگه دارند (و به تقویت این ایده کمک می‌کند که آنها سعی نمی‌کنند از ریشه‌هایشان فاصله بگیرند).

طراحی مجدد همه چیز به یکباره نیز یک حرکت جسورانه است. اما همچنین تمایل دارد بهتر از ایجاد تغییرات آهسته عمل کند. به نظر می رسد بیشتر یک حرکت عمدی و مطمئن به نظر می رسد تا اینکه با قاشق تغییرات کوچک را به مشتریان خود بدهید، به امید اینکه آنها تأیید کنند.

لوگوی قلب چیزی است که می‌تواند به نفع شرکت باشد تا زمانی که آنها واقعاً بر اساس ارزش‌های اصلی خود عمل کنند. اما، هر گونه انحراف از آن، یا هر رسوایی در آینده، می تواند توسط این انتخاب برند خاص تشدید شود. مصرف کنندگان بارها و بارها ثابت کرده اند که به سرعت هر شرکتی را که بخواهد تخلفات شرکتی خود را سفید کند، به ویژه از طریق نام تجاری خود، ترک خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *