چگونه با صدای برند خود بنویسیم


کسب و کارها روی برندهای بصری خود وسواس دارند. آنها روزها را صرف بحث در مورد انتخاب نوع تایپ می کنند، اما به کلمات فکر نمی کنند.

در بیشتر موارد، یک شرکت اولین موج ارتباط کتبی را به فردی داخلی که «در نوشتن مهارت دارد» اختصاص می‌دهد. این معمولاً یک زبان انگلیسی است که چیزهای زیادی در مورد املا و دستور زبان می‌داند، اما چیزی در مورد چگونگی زنده کردن صدای یک برند نمی‌داند. این بدان معناست که اولین وب‌سایت، بیانیه مطبوعاتی و راهنمای محصول شرکت، کلاژی از صدای این کارکنان ضعیف، آنچه آنها فکر می‌کنند شرکت است، و ویرایش‌های دلخواه انجام شده در طول فرآیند بازبینی است.

نوشتن با استفاده از صدای برند شما باید از همان ابتدا به درستی انجام شود. در غیر این صورت، غیرممکن است که بدانید آیا برند شما موثر است یا خیر. اغلب اوقات، تصویر برند یک شرکت مشخص است، اما با کپی بی‌اهمیت، بدون صدای واضح به سمت پایین کشیده می‌شود. این باعث می شود شرکت تصور کند که کل برند بی اثر است، بنابراین آنها همه چیز را کنار می گذارند و از نو شروع می کنند. چنین شرم آور است.

پس چگونه می‌توانید صدای برند خود را از متن طنین‌انداز کنید؟

 

به مشتریان خود گوش کنید

صدای نام تجاری شما باید با بازار هدف شما مطابقت داشته باشد.

کارشناسان برندسازی در لارسن توصیه می‌کنند :

قبل از نوشتن، مطمئن شوید که گوش کرده اید. مشتریان شما چگونه ارتباط برقرار می کنند؟ آیا آنها رسمی و دقیق هستند؟ یا معمولی و محاوره ای.

وقتی مخاطبان شما در حال گوش دادن به بک هستند، نمی‌خواهید شبیه برامس شوید. توجه دقیق به صدای برندتان می تواند به شما کمک کند تا آن را درست انجام دهید. هدف شما ایجاد وابستگی به برند با استفاده از ساختار اصطلاحی و جمله ای است که برای مخاطبان شما جذاب و برای پیشنهاد شما معتبر است.

شما باید به مشتریان خود بگویید که چه چیزی می خواهند بشنوند، به گونه ای که به آنها برسد. هنگام صحبت با مشتریان خود:

انجام دهید:

  • از عباراتی که در توصیف خواسته ها یا دردسرهای خود استفاده می کنند استفاده کنید؛
  • بنویسید تا با سطح تحصیلات و دانش فنی آنها مطابقت داشته باشد؛
  • در صورت لزوم از شوخ طبعی یا شوخ طبعی برای برخورد با موضوعات خسته کننده استفاده کنید.

نگذارید:

  • از کلمات بزرگ یا اصطلاحات اصطلاحی بسیار زیاد استفاده کنید تا حرفه ای به نظر برسد (این کار خسته کننده است)؛
  • از زبان عامیانه بیش از حد برای رسیدن به مخاطب جوان استفاده کنید (شفاف است)؛
  • اگر بامزه نیستید سعی کنید بامزه باشید، یا اگر باحال نیستید باحال رفتار کنید (ناامیدکننده است).

 

صدای خود را تعریف کنید

می‌دانید نام تجاری چگونه است. اما چه صدایی دارد؟

فهمیدن لحن شما آسان نیست و حتی وقتی آن را داشته باشید، کار تمام نشده است. هنوز باید تعیین کنید که چگونه لحن جدید صدای شما به سبک نوشتاری شما ترجمه می شود — دکتر اندرو بردنکمپ، استراتژیست محتوا.

او افزود، مهم این است که تصمیم بگیرید که صدای برند شما چگونه از عناصر زیر استفاده کند.

  1. طول کلمه
  2. طول جمله
  3. تمپو
  4. ضمایر
  5. مختصر
  6. اصطلاحات اصطلاحی
  7. کلمات کلیدی
  8. کلیشه ها
  9. انقباضات
  10. اصطلاحات محاوره ای
  11. کلمات مبهم
  12. اشتباهات و قانون شکنی

 

نام تجاری خود را شخصی سازی کنید

نام تجاری خود را به عنوان یک شخص – به طور خاص، به عنوان یک فرد مشهور تصور کنید. وقتی مشتری نسخه یا بروشور وب شما را می خواند، می خواهید صدای چه کسی را بشنود؟

ببینید اپل در تبلیغات “سلام، من مک هستم” چه کرد. آنها جاستین لانگ را برای شخصیت دادن به برند خود انتخاب کردند. او جوان، خوش تیپ و به نوعی باهوش و در عین حال ساده بود. در همان زمان، آنها انتخاب کردند که چگونه می خواهند شما رقیبشان را با پسر PC (جان هاجمن) ببینید. او مسن تر بود، گیک منهای شیک، و مدام در حالی که سعی می کرد از مرد مک کپی کند، پوچ به نظر می رسید. آنها صدای عالی را به خود دادند و به رقابت خود صدایی نامطلوب دادند.

پس از خود بپرسید، اگر برند من یک سلبریتی بود، چه کسی بود؟ وقتی نسخه را می خوانید، می خواهید صدای چه کسی را در ذهن خود بشنوید؟ می‌خواهید مشتری صدای چه کسی را بشنود.

در اینجا چند نمونه از صداهای افراد مشهور و آنچه که آنها را به تصویر می کشند، آورده شده است.

  • پاتریک استوارت یا جودی دنچ: سن، خرد و تجربه را به تصویر می کشد. مناسب برای یک شرکت حقوقی یا موسسه مالی.
  • جان استوارت یا تینا فی: بامزه، شوخ، و باهوش تر از شما. ایده آل برای هر راه اندازی فناوری که می خواهد باهوش و جالب باشد.
  • دنیس هایسبرت؛ او در حال حاضر صدای Allstate است. نوع بی معنی از قدرت و قابلیت اطمینان را به تصویر می کشد، بنابراین بیمه مناسب است. این همچنین برای یک مرکز امنیت داده کار می کند.
  • کاترین زتا جونز: زیبایی و پیچیدگی را به تصویر می کشد. صدای قوی برای هر خط اسپا یا زیبایی.

البته، شما بودجه لازم را ندارید که این افراد مشهور را به صداپیشگی تبلیغات خود بفرستید. اما همچنان می‌توانید ویژگی‌های آن‌ها را در نحوه نوشتن خود ارائه دهید.

 

متمایز از رقبا

صدای شما باید از رقبا متمایز باشد. شما ممکن است بسیاری از موارد مشابه را بگویید، اما باید راه بهتری برای بیان آنها پیدا کنید.

وقتی مثل بقیه می نویسید و مثل بقیه صدا می کنید و مثل بقیه رفتار می کنید، می گویید “ما محصولات هم مثل بقیه هستند.» یا به این شکل فکر کنید: آیا می‌خواهید به یک مهمانی شام بروید و فقط حرف‌هایی را که شخص سمت راست شما در تمام طول شب می‌گوید تکرار کنید، آیا برای کسی جالب است؟ پس چرا بسیاری از کسب و کارها در بزرگترین مهمانی روی کره زمین، یعنی بازار، همان چیزها را می گویند؟ — جیسون فرید، یکی از بنیانگذاران 37signals

Under Armor با گفتن «فقط این کار را انجام بده» در نایکی به دست نیاورد. شعار آنها “حفاظت از این خانه” است. آنها ورزشکارانی مانند مایکل جردن یا تایگر وودز را خدایی نمی کنند. آنها با نشان دادن عرق کردن و تمرین کردن، جردن اسپیث و استف کاری را انسانی می کنند. بازاریابی آنها کاملاً متفاوت است و از صدای متفاوتی استفاده می کنند.

انجام هیچ یک از این کارها آسان نیست. اگر آنها بودند، همه این کار را عالی انجام می دادند. اما باید همیشه حواستان به صدای برندتان در نوشته‌هایتان باشد.

همانطور که نحوه عملکرد مواد بازاریابی خود را اندازه می گیرید، به ثبات در صدای خود نیاز دارید. همانطور که از همان تایپ‌فیس و رنگ‌ها در همه چیز استفاده می‌کنید.

این تنها راهی است که واقعاً یاد بگیرید چه چیزی کار می کند، و چه چیزی را می توانید در آن بهبود بخشید.

 

تصویر ویژه، تصویر صوتی نام تجاری از طریق Shutterstock .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *