چگونه رهنمودهای هویتی ایجاد کنیم که مشتریان شما را توانمند کند


برای متوقف کردن سناریوی بسیار آشنا از دیدن هویتی که به زیبایی طراحی شده است که فقط برای سوء استفاده توسط مشتری به دنیا می رود، باید آنها را با دستورالعمل های هویتی مناسب توانمند کنیم. زمان آن فرا رسیده است که از طراحی رابط کاربری سرنخ بگیریم و شروع به ایجاد دستورالعمل هایی کنیم که چیزی به تخیل مشتری نمی سپارد.

من هرگز واقعاً از نوشتن دستورالعمل‌های برند لذت نبرده‌ام، همیشه احساس می‌کردم که مانع کار طراحی «واقعی» می‌شود که می‌خواستم انجام دهم. اما من واقعاً از طراحی یک لوگو با دقت فکر شده و زیبا فقط برای دیدن استفاده و سوء استفاده از آن توسط یک مشتری ناآگاه لذت نمی برم. کار بر روی ایجاد یک هویت بصری و سپس ارسال آن به جهان با معادل یک نقشه خط خورده عجولانه در پشت یک پاکت سیگار بسیار ناکافی است.

از طریق تحقیق و گفتگو با برخی از طراحان هویت در کلاس جهانی، راه حلی برای کمک به مشتریان برای استفاده از هویت بصری جدید خود به طور مطلق پیدا کردم – یک کتابخانه الگو. همه ما کیت های UI دیجیتال زیبا، کتابخانه های الگو و راهنماهای سبک ایجاد شده توسط لایک ها را دیده ایم. Mailchimp برای محصولات دیجیتالی خود، زمان آن است که شروع به ایجاد دستورالعمل های مشابه برای هویت کنید.

من ساده‌ترین راه‌حل را پیدا کرده‌ام و درک همه روش‌هایی که قرار است هویت در مرحله کشف مورد استفاده قرار گیرد، است. بررسی عمیق واقعی آنچه که مشتری برای لوگو در ذهن دارد و استفاده‌هایی که ممکن است به آن فکر نکرده باشند، به این معنی است که هیچ شگفتی وجود ندارد و همچنین می‌تواند واقعاً به اطلاع‌رسانی طراحی نهایی کمک کند.

در اینجا برخی از دستورالعمل‌هایی وجود دارد که اخیراً از آنها استفاده کرده‌ام – همه آنها در کتابخانه الگوی هویت نهایی گنجانده می‌شوند.

 

برای استفاده در دیجیتال

این روزها یک لوگو باید واکنش‌گرا باشد، باید روی همه اندازه‌های صفحه کار کند، بنابراین بدون شک چندین نسخه مختلف از لوگو وجود خواهد داشت – یک نسخه دسکتاپ، یک نسخه ساده‌تر متفاوت برای اندازه‌های صفحه کوچک، احتمالاً برای تبلت‌ها . ممکن است برای استفاده در فاویکون در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف برای مرورگرهای مختلف به نسخه ساده‌تری نیاز داشته باشید.

 

برای استفاده. در رسانه های اجتماعی

هنگام استفاده از هویت در رسانه‌های اجتماعی، به یاد داشته باشید که یک اندازه در پلت‌فرم‌های مختلف مناسب نیست – ببینید مشتری شما از چه پلت‌فرم‌هایی استفاده می‌کند یا ممکن است استفاده کند. حساب‌های آزمایشی را روی همه پلت‌فرم‌های اصلی راه‌اندازی کنید تا بتوانید هنگام طراحی آن استفاده را آزمایش کنید. برخی از پلتفرم ها از تصاویر مربعی استفاده می کنند و برخی از آنها گرد استفاده می کنند. وقتی از jpg شکل اشتباه در عکس پروفایل استفاده شده است، هیچکس آن لبه های سیاه را نمی خواهد. هر صفحه پلتفرم رسانه های اجتماعی را برای نشان دادن نحوه استفاده از لوگو و در توییتر الگوبرداری کنید و یک تم پیشنهادی را اضافه کنید. همچنین سبک‌های تصویر را برای استفاده در هدر نمایه پیشنهاد کنید.

 

برای استفاده در ایمیل‌ها

در مورد ایمیل‌ها، آیا آنها به یک فایل خاص برای امضای ایمیل یا چند نسخه مختلف برای Mailchimp نیاز دارند. استفاده از ماکت‌های کوچک چند سناریو طرح‌بندی شامپانزه‌های ایمیل مختلف را در نظر بگیرید تا مشتری بتواند ببیند کدام لوگو را در کجا استفاده کند.

 

برای استفاده در تصاویر

آیا لوگوتایپ نیاز به پوشش تصاویر دارد، در چه اندازه صفحه نمایش؟ دوباره ممکن است نسخه‌های مختلف برای تصاویر با اندازه‌های مختلف، تصاویر تاریک و تصاویر روشن – نشان دهید که کدام نسخه را در کدام یک استفاده کنید. نوع عکاسی را نشان دهید که برای آنها مناسب است و با لوگوی آنها به خوبی کار می کند.

 

برای استفاده در ویدیوها

اگر نشان‌واره روی یک ویدیو قرار می‌گیرد، از کدام نشان‌واره باید استفاده شود؟

 

برای استفاده در Print

نشان دهید که چگونه می‌توان از تغییرات نشان‌واره در اسناد مختلف از کارت‌های ویزیت گرفته تا بروشورها استفاده کرد، نسخه نشان‌واره سفید روی چه پس‌زمینه‌هایی باید استفاده شود و نسخه رنگی روی چه پس‌زمینه‌ای باید استفاده شود. آیا عناصری از سند وجود دارد که می‌توان به تنهایی از آنها استفاده کرد، مثلاً شکل‌ها یا علامت‌هایی که در لوگو استفاده می‌شوند. لازم نیست این اسناد طولانی مدت و کامل کشیده شوند، بلکه تصاویر کوچک و ماکت‌آپ‌ها هستند. مواردی که مشتری را تا حد امکان قادر می سازد. توضیح دهید که چرا یک چیدمان خاص بهترین عملکرد را دارد.

 

تغییرهای استفاده

آیا یک نسخه نشان‌واره یا فقط یک نشان‌واره وجود دارد، آیا نسخه پشته‌ای وجود دارد یا نسخه‌ای با نوار بند. چه زمانی باید از اینها استفاده کرد؟ آیا تسمه به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ این چگونه کار خواهد کرد؟ چه شکلی خواهد بود؟ دوباره سناریوهای واقعی را نشان دهید.

 

پاک کردن برچسب‌گذاری روی فایل‌ها

فایل ها را به وضوح برچسب گذاری کنید و استفاده از آنها را در سناریوهای واقعی از طریق ساختگی ها و جزئیات نشان دهید که نام فایل برای کدام سناریو باید استفاده شود.

رنگ ها

رنگ ها، کنتراست و تغییرات را نشان دهید و نحوه استفاده از آنها را نشان دهید و توضیح دهید که چرا برخی سناریوها کار نمی کنند و دلیل آن را نشان دهید. توضیح دهید که چه زمانی شفافیت مناسب است و چه زمانی مناسب نیست. به آنچه که مشتری واقعاً به آن نیاز دارد فکر کنید، برخلاف آنچه که همیشه ارسال کرده اید. آیا آنها واقعاً به یک نسخه سیاه از لوگوی خود نیاز دارند؟ اگر شما یکی از آنها را تهیه کنید ممکن است از آن به اشتباه استفاده کنند؟ توضیح دهید چه زمانی باید از PNG و چه زمانی Jpeg استفاده شود. تغییرات رنگی که از چاپ و دیجیتال تجربه می شود را توضیح دهید. در صورت امکان Hex، CMYK، RGB و Pantone را وارد کنید. توضیح دهید که چرا رنگ ها در چاپ متفاوت از دیجیتال به نظر می رسند

 

Type

اگر تایپ در لوگو استفاده شده است توضیح دهید که آیا استفاده از آن در موارد دیگر مانند وب سایت ها مناسب است یا خیر، اغلب اینطور نیست، اما من دیده ام که مشتریان از آن استفاده می کنند زیرا لوگو در آن وجود دارد. بنابراین حروفی را پیشنهاد کنید که واقعاً خوب کار می کند حتی اگر از یک تایپ در لوگو استفاده نشده باشد، پیشنهاداتی را برای وثیقه دیگر آنها ارائه دهید.

 

نتیجه گیری

بیشتر از هر چیزی دریافته‌ام که تقلید سناریوهای درجا مؤثرترین راه برای فعال کردن مشتری بوده است. همراه با استفاده از زبان روشن و مختصر – ارتباط کلیدی است. فایل‌ها را به‌طور واضح و به‌گونه‌ای برچسب‌گذاری کنید که برای مشتری منطقی باشد و سپس به آن‌ها در دستورالعمل‌های خود اشاره کنید تا حدس نزنند که از کدام یک استفاده کنند. علاوه بر ارائه فایل‌های مناسب، نشان دادن هر یک از این نسخه‌ها در دستورالعمل‌های هویت، مهم است که آنها را حدس بزند.

می دانم که به نظر می رسد این حجم زیادی از کار است، اما برای همه افراد درگیر مفید است. مشتری واقعاً احساس قدرت خواهد کرد و برای بیرون رفتن و استفاده صحیح از نام تجاری، شما خدمات درجه یک را به مشتری خود ارائه کرده اید، برند زیبای جدید آنها در جهان عرضه می شود و کارهای خیره کننده شما را به نمایش می گذارد و به آنها کمک کرده اید احساس انسجام از طریق هر چیزی که نه تنها بر آنها بلکه بر شما نیز منعکس خواهد شد.

 

تصویر ویژه از طریق DepositPhotos.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *