کوکا کولا زبان طراحی جدیدی را معرفی کرد


در اقدامی که به‌عنوان یکپارچه‌سازی برند در سراسر جهان نام‌گذاری شده است، شرکت کوکاکولا این هفته از طراحی مجدد ظاهری خود خبر داد. زبان طراحی جدید، که در مکزیک پیشگام شد و به زودی در سراسر جهان در سال‌های 2016 و 2017 عرضه می‌شود، به عنوان یک تغییر نام تجاری متحد عمل خواهد کرد.

طراحی مجدد کوکاکولای کلاسیک، کوکای رژیمی، کوکای صفر، و کوکالایف را پوشش می‌دهد. در قلب این طراحی مجدد  همان چیزی است که شرکت آن را دیسک قرمز می نامد که خطوط مختلف نوشیدنی خود را متحد می کند. رنگ قرمز که قبلاً با نام تجاری کولا توسط مصرف کنندگان کوکاکولا در سراسر جهان مرتبط است، جزء قدرتمندی است که این زبان طراحی بر آن استوار است.

دیسک قرمز اساساً یک درب بطری است که نام “کوکاکولا” با حروف نام تجاری آشنا نوشته شده است – حروفی که بر اساس دست خط اولین حسابدار شرکت کوکاکولا است. برنامه این است که این دارایی نام تجاری جدید در هر کوکای که می‌خرید، صرف نظر از نوشیدنی دقیق در بطری یا قوطی، نشان داده شود.

cans

دیسک قرمز همچنین سابقه ای در برندسازی شرکت از مدت ها قبل دارد. در ابتدا، دیسک قرمز در تبلیغات کوکاکولا از دهه 1930 استفاده می شد. سپس در دهه 1940 به عنوان یک سیستم علامت گذاری در مکان های خرده فروشی مورد استفاده قرار گرفت تا به عموم مردم بگوید که در آن کک “اصیل” خریداری کنند. از نظر عملی، این شرکت امیدوار است که این بدان معنی است که خطوط جدیدتری مانند Coke Life اعتباری را که میراث خط کلاسیک کوکالا از قبل از آن برخوردار است، به دست خواهد آورد.

البته، محصولات مختلف کک همچنان با نمایش رنگ‌های نام تجاری خود به عنوان بخشی از بسته‌بندی، حس منحصر به فرد بودن خود را حفظ می‌کنند. و دیسک قرمز با زمینه خاصی که در آن در بسته بندی ارائه می شود، سازگار می شود.

bottles

رویکرد یکپارچه برند بسیار مهم است زیرا در سه دهه گذشته، رویکرد کوکاکولا به برندسازی طراحی با تمایز بصری برای افزایش تفاوت بین گزینه‌های نوشیدنی آنها بوده است. تغییر در ذائقه مصرف‌کننده و آگاهی از گزینه‌های سالم‌تر به این معنی است که کک پر شکر در حال از دست دادن جایگاه خود نسبت به کک رژیمی است. اگر این روند ادامه یابد، رویکرد برند جدید به این معنی است که در آینده ما همچنان به قرمز کوکاکولا فکر خواهیم کرد، نه خاکستری رژیمی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *