یوتیوب از اولین لوگوی جدید از زمان راه اندازی رونمایی کرد


دیروز یوتیوب یک ویرایش بزرگ رابط کاربری را برای همه کانال‌های خود، از موبایل گرفته تا کنسول‌های بازی، راه‌اندازی کرد. در همان زمان، اولین بازبینی در لوگوی آن از زمان عرضه آن در 12 سال پیش. نشان‌واره اصلاح‌شده به صورت زنده روی موبایل و دسک‌تاپ ساخته شده است و در روزهای آینده در همه کانال‌ها ظاهر می‌شود.

برخی از شرکت‌ها برای همیشه طراحی‌های مجدد را راه‌اندازی می‌کنند، برخی دیگر به‌طور منظم ترفندهای تکراری جزئی را منتشر می‌کنند. YouTube یکی از موارد اخیر است—شما می‌بخشید که به‌روزرسانی‌های آن را از دست می‌دهید—اما تغییر در نشان‌واره اساسی‌تر است.

change_animated

یکی از جذاب‌ترین عناصر، انیمیشن تغییر لوگو است، که متأسفانه در جایی به جز طراحی وبلاگ‌ها استفاده نمی‌شود.

هر انتخابی که انجام شده به نظر درست است

YouTube کادر قرمز و گرد را – که به طور مبهم شبیه یک صفحه تلویزیون به سبک قدیمی است – که قسمت “Tube” نام خود را احاطه کرده است، انداخته و در این فرآیند متن را دوباره طراحی کرده است. مربع قرمز گرد اکنون با نماد بازی در سمت چپ قرار دارد. این یک حرکت بسیار هوشمندانه است. نماد پخش، مترادف با YouTube شده است. مینیمال تر و انعطاف پذیرتر از لوگوتایپ کامل است. دکمه پخش هر ویدیویی را در هر جایی که یک ویدیوی YouTube تعبیه شده باشد به عنوان YouTube معرفی می کند. با این حال، دکمه پخش با لوگوی اصلی یوتیوب سازگاری ندارد (دو مربع گرد در یک علامت ناسازگار هستند). طراحی مجدد نشان‌واره، عنصر UI شناخته شده جهانی را با لوگوی بزرگ‌تر شرکت متحد می‌کند.

گاهی اوقات سخت‌ترین فرآیند در طراحی، تشخیص اشتباهات نیست، بلکه تشخیص زمانی است که چیزی کارآمد است. نماد دکمه پخش در هر سطحی کار می کند و ساختن هویت آنها در اطراف آن ممکن است هوشمندانه ترین کاری باشد که YouTube در مدتی قبل انجام داده است.

change

لوگوی قدیمی YouTube (سمت چپ) و نشان‌واره جدید آن (راست).

خود متن نیز دوباره طراحی شده است. حروف جدید کمی گردتر هستند، با خارهای مخروطی، که منجر به شکل کلمات امروزی تر و خواناتر می شود.

این یک لوگوتایپ عالی است که توسط یک تیم داخلی به سرپرستی مدیر خلاق کریستوفر بتگ انجام شده است. هر انتخابی که انجام شده است درست به نظر می رسد، و لوگوی قدیمی YouTube ناگهان دوباره تازه و جالب به نظر می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *