اوبر با یک هویت نام تجاری جدید راه اندازی مجدد می کند


Uber نام تجاری خود را با لوگو، هویت، نمادهای برنامه و طراحی سایت جدید راه اندازی کرده است. یکی از شناخته‌شده‌ترین استارت‌آپ‌ها در جهان، و نه همیشه به دلایل درست – با اتهاماتی از شیوه‌های تجاری ناعادلانه گرفته تا حمله به مشتریان – برای شرکت ضروری است که یک پیام تجاری مثبت ایجاد کند.

رشد Uber در چند سال گذشته فوق‌العاده بوده است و برای حفظ این رشد، آنها به مشتریان جدید نیاز دارند. با حرکت از خدمات لوکس، به خدمات لوکس مقرون به صرفه، به صرفاً مقرون به صرفه، آنها توانسته اند جمعیت هدف خود را به طور قابل ملاحظه ای گسترش دهند. با این حال، نام تجاری اصلی با مدل کسب و کار تکامل نیافته است، بنابراین این به‌روزرسانی در نظر گرفته شده است تا با دقت بیشتری نشان دهد که اوبر چگونه خود را درک می‌کند.

همه اینها به نظر یک رویکرد مثبت برای یک شرکت در حال رشد است. با این حال، تغییر نام تجاری Uber هنگام پیاده سازی، نقطه ضعف را از دست می دهد. به عنوان بخشی از طراحی مجدد، Uber دارای دو نماد برنامه جدید است. یکی برای «سواران» و دیگری برای «شریک». که هر دو شبیه چیزی از راه‌اندازی مجدد علمی تخیلی Pac-Man هستند. عناصر خیابانی انتزاعی باعث ایجاد حس جذابیت می شوند، اما هر دو علامت بسیار شرکتی و بیش از کمی تهاجمی هستند.

app_icons

نمادهای برنامه جدید Uber، برای سواران (سمت چپ) و شرکا (راست).

اوبر در تلاش برای ساختن یک روایت نام تجاری، اکنون در مورد «بیت‌ها» و «اتم‌ها» صحبت می‌کند. عناصری به قدری اساسی که فقط خود محورترین افراد می توانند آنها را به عنوان استعاره ای از یک شرکت تفسیر کنند. مشکل اوبر این است که نمی‌توان در سانفرانسیسکو سنگ تمام گذاشت بدون اینکه به استارت‌آپی که فکر می‌کند اتم استعاره‌ای عالی برای مدل کسب‌وکارش است، ضربه بزند.

[اتم] آنچه را که اوبر در واقع هست تکذیب کرد – یک شبکه حمل و نقل که در بافت شهرها و نحوه حرکت آنها بافته شده است. . — Uber

با کاهش شرکت به سطح اتمی، نشان می‌دهد که Uber می‌تواند به هر چیزی تبدیل شود. طرف دیگر این است که این بیانیه نهایی غیر تعهدی نیز هست. Uber واقعاً مسیر حرکت خود را نمی داند و گزینه های خود را باز نگه می دارد.

mexico

برند تجاری خاص مکزیک Uber.

جایی که Uber آن را به درستی انجام می دهد مربوط به مارک های کشورش است. بافت‌ها، ویژگی‌های معماری و رنگ‌های مختلف در تنوع ملی برند گنجانده شده‌اند. چیزی که در استرالیا به خوبی کار می کند، ممکن است در ایسلند به خوبی کار نکند، و این گواهی بر تنوع فرهنگی (به ویژه رنگ) است که باید توسط مشاغل جهانی مورد توجه قرار گیرد. در نهایت Uber قصد دارد این هویت‌های ملی را به هویت‌های خاص شهر گسترش دهد

china

برند تجاری خاص Uber در چین.

لوگویپ Uber نیز اصلاح شده است. حذف انتهایی، گرد کردن گوشه ها و تنظیم فاصله. این یک ویرایش به خوبی اجرا شده است که احساس می‌کند بزرگ‌تر شده‌اید، کمتر راه‌اندازی شده است. این جنبه از طراحی مجدد نیز موفقیت آمیز است.

logotype

لوگویپ‌های قدیمی (چپ) و جدید (راست) Uber.

وب‌سایت Uber نیز با تصاویر جدید و دارایی‌های برند جدید به‌روزرسانی شده است. این بسیار شرکتی است و به شدت از طراحی متریال گوگل الهام گرفته شده است. احساس سردی می کند و میلیون ها مایل از اظهارات برند اوبر در مورد سفرهای شخصی فاصله دارد. این وب‌سایت مانند یک فرصت بزرگ از دست رفته برای ایجاد چیزی شخصی به نظر می‌رسد – برای مثال، پیدا کردن یک وسیله نقلیه، حتی به‌طور خودکار کشوری را که در آن هستید، تشخیص نمی‌دهد، چه رسد به شهر شما. اخیراً بحث های زیادی در مورد اینکه آیا اختلاف منظر تصمیم عاقلانه ای برای طراحی است وجود داشته است. Parallax بیش از حد انجام شد و تاریخ آن در آغاز سال 2015 بود، اما در پایان سال تعداد فزاینده ای از سایت ها دوباره آن را کشف کردند. Uber در میکروسایت راهنمای نام تجاری خود به طور گسترده ای به دنبال آن بوده است، در حالی که اینطور نیست سایتی که اکثر مردم از آن بازدید خواهند کرد، جالب است که آنها در اینجا اختلاف منظر را انتخاب کردند.

Uber یکی از آن استارت‌آپ‌هایی است که دیگر واقعاً یک استارت‌آپ نیست. و برندی که این هفته منتشر شد بسیار شبیه آلبوم دوم بسیار دشوار یک گروه است: شما همه چیز را در اولین نسخه قرار می‌دهید و سپس برای یافتن هویت خود با پیگیری تلاش می‌کنید.

اوبر این فرصت را داشت که خودش و نقشش را برای یک یا دو دهه آینده تعریف کند، اما در تلاش برای فاصله گرفتن از برند انحصاری قدیمی خود، هویت آنها بسیار باز شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *