اوگیلوی بعد از 70 سال چهره خود را تغییر داد


بر اساس اکثر شرایط مرجع، 70 سال زمان زیادی است… 70 سال پیش، دیوید اوگیلوی، نویسنده کپی‌رایت، تصمیم گرفت راه خود را از شریک تجاری سابق خود، ادموند ماتر جدا کند. آنها با هم چیزی را تشکیل دادند که Ogilvy & Mather شناخته می شد. این تصمیم به معنای انتقال از لندن، جایی که شرکت منشا گرفت، به منهتن بود، جایی که نام شرکت فقط به Ogilvy تغییر می کرد. .

اکنون، از ژوئن 2018، Ogilvy یک تغییر نام تجاری کامل را اعلام کرده است.

برای شرکتی که به “بهتر کردن برندها” افتخار می کند، لزوماً این کار آسان نبوده است. تغییر نام تجاری دو سال در حال ساخت بوده است. با فیس لیفت جدید، تغییرات کارکنان، طراحی های جدید و استانداردهای جدید گزارشگری مالی به وجود آمده است.

001

در قلب این تغییر عظیم، لوگوتایپ، طراحی و رنگ‌های جدید وجود دارد. همه اینها را می‌توانید در وب‌سایت جدید طراحی‌شده آن مشاهده کنید.

وقتی از وب‌سایت بازدید می‌کنید، نشان‌واره جدید جلو و وسط است. در حین حرکت در سایت جدید، به سرعت به سمت تصاویر متحرکی کشیده می‌شوید که از راست به چپ حرکت می‌کنند. هر تصویر اکنون نشان دهنده یک مطالعه موردی از کار است. همچنین یک نوار تغییر اندازه تصویر در پایین اضافه شده است، بنابراین می‌توانید به تعداد دو داستان در یک زمان در صفحه یا چند ده داستان دریافت کنید. انگار که به اندازه کافی دقیق نیست، وقتی ماوس خود را روی هر داستانی می‌برید، پس‌زمینه را به رنگی تصادفی و لوگو را از سیاه به قرمز تغییر می‌دهد.

برایان کالینز، موسس و مدیر ارشد اجرایی شرکت طراحی کالینز (و مدیر ارشد اجرایی سابق گروه ادغام برند در Ogilvy)، از نزدیک با Ogilvy همکاری کرد تا به ایجاد این ظاهر جدید کمک کند:

تجربه Ogilvy در مورد تعالی بی‌وقفه است… مشتریان [Ogilvy]، اعضای تیم، شرکای آن – همه آنها همان انگیزه‌ای را احساس می‌کنند که کل شرکت را برانگیخته است.

002

لوگوی قدیمی Ogilvy (چپ) و جدید (راست).

حروف از حروف شکسته و پیچیده به حروف سریف مدرن‌تر و خواناتر تغییر کرده است. رنگ ها از قرمز روشن و پر جنب و جوش به قرمز آرام تر و آرام تر تغییر کرده اند. طبق بیانیه مطبوعاتی آن، این نماد میل اولگیلوی برای مدرن تر بودن است و در عین حال ادای احترام به اصولی است که آن را به جایی که هست رسانده است.

با همه این تغییرات بصری، اصول جدیدی به وجود آمد. اوگیلوی و کالینز سخت کوشیدند تا موقعیت های جدید را بر اساس پنج ارزش کلیدی ایجاد کنند. این اصول به آن‌ها کمک کرد تا ارزش‌های رهبری را در شرکتی که به تازگی برند شده است تعیین کنند.

تغییر به همین جا ختم نشد. بسیاری از برندهای فرعی شرکت تحت یک نام جمع آوری شده اند. در میان نام‌های جذب شده می‌توان به OgilvyOne، Ogilvy PR، [emailprotected] اشاره کرد. و Ogilvy CommonHealth در سراسر جهان.

برای جایگزینی این بخش‌ها، شرکت 12 «کاردستی» (خلاقیت، استراتژی، تحویل، خدمات مشتری، داده، مالی، فناوری، استعداد، توسعه کسب‌وکار، بازاریابی و ارتباطات، اداری، و تولید) و شش «هسته» ایجاد کرده است. قابلیت‌ها» (استراتژی برند، تبلیغات، تعامل و تجارت با مشتری، روابط عمومی و نفوذ، تحول دیجیتال، و مشارکت) که به عنوان ویژگی‌ها، ارزش‌ها و دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند.

اکنون، این شرکت به عنوان یک واحد فعالیت می کند. آنها تمام بخش های بازاریابی خود را با هم ترکیب کرده اند. Ogilvy Enterprises، جانشین OgilvyRED به کار خود در تمام بخش‌های سازمانی که به تازگی بازسازی شده است، ادامه خواهد داد.

003

جان سیفرت، رئیس و مدیر عامل جهانی، گفت: “این فصل بعدی است، نه آخرین فصل.” او با اشاره به اینکه شرکت پس از همه تغییرات چقدر متفاوت خواهد بود، گفت: “این Ogilvy نیست که شما می دانید.” به گفته وی، به دلیل پیچیده شدن سازمان، تغییرات بسیار مورد نیاز بود.

14 متخصص وارد اتاقی می‌شوند که کارت‌های ویزیت Ogilvy کمی متفاوت دارد

سیفرت توضیح داد که او می‌خواهد شرکت متمرکز باشد که قبلاً نبوده است. او گفت که واقعاً زمانی که «14 متخصص وارد اتاقی با کارت‌های ویزیت Ogilvy کمی متفاوت می‌شوند» به نقطه تغییر مورد نیاز رسیده است، البته با اشاره به اینکه چقدر همه با هدف و میراث شرکت ارتباطی ندارند.

این شرکت همچنین قول داده است که زنان بیشتری را وارد کشتی کند. به گفته سیفرت، اوگیلوی به دنبال استخدام تعداد قابل توجهی از زنان در سراسر جهان است تا شکاف جنسیتی را کاهش دهد.

Tham Khai Meng، CCO فعلی Ogilvy آن را با گفتن این خلاصه کرد:

ما در حال ساختن بر میراث خلاق دیوید اوگیلوی هستیم تا آینده خود را تقویت کنیم.

بسیار واضح است که Ogilvy قصد دارد بهتر و متمرکزتر از همیشه باشد. از نقطه نظر طراحی، لوگوتایپ و وب سایت جدید آنها اکنون از نظر بصری جذاب تر است. این ساده، در عین حال موثر است. تغییر نام تجاری جدید موفقیت بزرگی بوده است و این شرکت را برای سال های آینده در پیشتاز طراحی نگه می دارد. تغییر یک شرکت از درون یک کار دلهره آور است، اما به نظر می رسد Ogilvy آن را به زیبایی انجام داده است و تنها از این تغییر جاه طلبانه سود می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *