اینفوگرافیک: راهنمای کامل اصطلاحات تایپوگرافی Fontsmith


به عنوان یک طراح وب، تایپوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی در سایت‌هایی که تمرکز اصلی بر روی تصاویر یا ویدئوها است، نحوه برخورد با متن، قابلیت استفاده و زیبایی سایت شما را تغییر می‌دهد. با این حال، بسیاری از ما تایپوگرهای متخصص نیستیم.

ممکن است روی چند مورد از اصطلاحات اساسی و قوانینی که برای زیبا جلوه دادن متن به آن نیاز داریم کنترل داشته باشیم. این یک شروع است. اما تایپوگرافی برای خودش یک رشته، یک صنعت و یک علم است. من شخصاً از این تایپوگرافی در ده دقیقه فراتر نرفته ام آموزش، زیرا طراحی وب همچنین نگرانی های بی شمار دیگری را به همراه دارد.

با این حال، اگر می‌خواهید در کارهای جدی به جایی برسید، حداقل باید بدانید که چگونه صحبت کنید. چه در حال ساخت یک لوگو، فرمت کردن یک کتاب، ساختن سایتی باشید که تمرکز چاپی بسیار بیشتری نسبت به سایر موارد دارد، یا فقط با یک طراح تایپ کار می کنید، ممکن است با اصطلاحاتی مواجه شوید که نمی دانید.

به همین دلیل است که افراد مفید در Fontsmith این اینفوگرافیک را به عنوان ماده مرجع ایجاد کرده‌اند. فیل گارنهام، مدیر طراحی تایپ آن‌ها چگونه آن را معرفی می‌کند:

به‌عنوان طراحان تایپ می‌توانیم گاهی در یک حباب چاپی منزوی غوطه‌ور شویم. به راحتی فراموش می کنیم که زبان ما، زبان، کلمات و اصطلاحاتی که برای بحث، نقد و اصلاح طرح های خود استفاده می کنیم، تحت فشار دائمی گفتمان و موشکافی درونی است که اغلب خود را دوباره تعریف می کند.

ما فکر می‌کردیم که پروژه جالبی باشد برای تحقیق و نشان دادن چند کلمه کلیدی که هر روز اینجا در استودیوی Fontsmith استفاده می‌کنیم، اما قبل از اینکه بدانیم تقریباً 80 ترم بودیم! نمی‌توانیم فهرست را کاهش دهیم، این اینفوگرافیک را آماده کرده‌ایم که همه واژگان را در یک مکان فهرست می‌کند.

اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید:

Typography-Terms-full>px”>

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *