برنامه Adobe Originals در سال 1989 با اولین طرح‌های خود راه‌اندازی شد: Adobe Garamond، یک احیای تاریخی با تاکید بر تایپوگرافی معاصر. و آرمانشهر، طرحی از نوع اصلی.

راه‌اندازی این برنامه پیام بسیار واضحی را به جوامع متخصصان طراحی و تایپ ارسال کرد مبنی بر اینکه Adobe در حال جدی گرفتن تایپوگرافی است. از زمان راه اندازی Adobe Garamond و Utopia، برنامه Originals برخی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین حروف، از جمله بیشمار، مینیون، تراجان، Lithos، و Adobe Caslon.

اکنون، به افتخار بیست و پنجمین سالگرد برنامه Originals، تیم‌های ترکیبی Typekit و Adobe Type در حال تولید یک مجموعه وبلاگ برای یادآوری تاریخچه تایپ در Adobe، بحث در مورد چگونگی و چرایی ساخت تایپ‌فیس‌های جدید، و گفتگو با طراحان مشهور و معتبر در مورد دیدگاه‌هایشان در مورد Adobe Type.

همراه با این تلاش، که در طول تابستان اجرا خواهد شد، آنها صدمین خانواده حروف تایپ خود را نیز ساخته اند، Source Serif Pro (ویژه در بالا) رایگان در دسترس است. همراه خانواده تایپ‌فیس فوق‌العاده محبوب (و همچنین رایگان) Source Sans Pro، Source Serif کار می‌کند به همان اندازه روی کاغذ و روی صفحه نمایش خوب است. این برای همه اعضای Creative Cloud، از جمله کاربران آزمایشی، برای استفاده از رایانه و وب از طریق طرح‌های رایگان و پولی Typekit در دسترس است.

طراحان همچنین در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن وزن‌های بیشتر همراه با حروف کج در آینده هستند، بنابراین کسانی که به تایپوگرافی علاقه دارند، قطعاً می‌خواهند توسعه این نوع تایپ‌فیس را زیر نظر داشته باشند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *