مگر اینکه این هفته از رسانه های اجتماعی خودداری کرده باشید، به سختی می توانید از توجه شما دور باشید که Airbnb، مکان یاب جهانی مسکن، تحت یک تغییر نام تجاری قرار گرفته است، از جمله یک لوگوی کاملاً جدید.

نام رسمی علامت لوگو Bélo است، و آنها مایلند که به “نماد جهانی برای تعلق” تبدیل شود. این تصور جذابی است، حتی اگر بدبین در من متوجه شود که نایک دوست دارد کنه آنها به نماد جهانی برای دویدن تبدیل شود، و اپل دوست دارد میوه آنها به نماد جهانی اینترنت تبدیل شود.

new

لوگوی جدید Airbnb

طراحی شده توسط استودیوی طراحی مستقر در لندن، DesignStudio، لوگوی جدید غیرقابل انکار است بهبود قابل توجهی در نسخه اصلی – که شبیه حروف یک بازی ویدیویی سگا دهه 90 بود. با وجود این، چند دقیقه پس از رونمایی، طرح جدید در سراسر توییتر مورد تمسخر قرار گرفت.

این علامت جدید به همه چیز از بینی خرس، بمب افکن مخفی، تا اندام تناسلی زن تشبیه شده است. جالب اینجاست که تقریباً همه درباره برندسازی شرکت نظر دارند – این پدیده جدیدی نیست، همان اتفاقی که در مورد یاهو افتاد – از هیپستر تا هیپی‌های سابق، به نظر می‌رسد که تمام دنیا ارزش این را دارند که با سواد طراحی تلقی شوند. .

original

آرم اصلی Airbnb

اما اگر اینطور است، چرا بسیاری از مردم با تمسخر علامت جدید شروع کردند؟ خوب، چشم انسان وسیله عجیبی است: به جای اینکه آنچه را که می بیند ثبت کند، آنچه را که انتظار دارد ببیند ثبت می کند. به همین دلیل است که افراد متدین اغلب تصویر یک قدیس را در نان تست خود می بینند. به همین دلیل است که افرادی که بیش از حد پورن تماشا می کنند، لیزا سیمپسون را در حال انجام کاری غیرقابل توصیف در لوگوی المپیک 2012 لندن دیدند. ما انتظار داریم که لوگوهای شرکتی شکست بخورند، زیرا بسیاری از آنها قبلاً چنین بوده اند.

اما اگر هدفمند باشیم، نشان‌واره جدید Airbnb بیشتر شبیه اندام تناسلی نیست تا حروف کوچک «d» یا (بهشت حرام) یک «a» کوچک باشد.

من گمان می‌کنم دلیل واقعی که اکثر مردم شروع به تمسخر این طرح کردند این بود که این طرح به سادگی سرگرم کننده بود. این بی احترامی است، و یک پیروزی کوچک برای آزادی بر قدرت شرکت قدرتمند به همراه دارد. و این دقیقاً همان چیزی است که Airbnb به دنبال آن بود.

با اعتماد به نفس تحسین برانگیز، تیم بازاریابی در Airbnb ایده لوگویی را پذیرفته اند که می تواند تغییر کند، نه فقط بسته به اینکه در چه سندی ارائه می شود، بلکه هر زمان که از آن استفاده می شود. آنها حتی یک سایت میکرو اختصاصی ایجاد کرده‌اند تا به شما کمک کند سایت خود را ایجاد کنید. نسخه Bélo. یک اقامتگاه در نزدیکی پارک یلوستون اجاره می کنید؟ چرا لوگو را به صورت خرس تبدیل نمی کنید؟ اجاره اتاق های کنار پایگاه نیروی هوایی؟ چرا لوگو را به یک بمب افکن رادارگریز تبدیل نمی کنید؟ احتمالاً در حال حاضر آپارتمان هایی در آمستردام وجود دارد که آن را به عنوان آلت تناسلی به سخره می گیرند.

اولین فکر من وقتی طرح جدید را دیدم این بود که شبیه نشانگر نقشه است. دوم، این بود که به نظر می‌رسید کسی با دستان دراز خود پناه می‌دهد. ثالثاً، احساس کردم که شبیه لوگوی زیستگاه است که من دارم سالها تحسین شده من قلب یا سوراخ کلید را ندیدم که هر دو تعابیر «رسمی» هستند. اما آنچه برای Airbnb اهمیت دارد این است که من هم یک واکنش شخصی و هم یک واکنش احساسی داشتم: اگر گم شوم، آنها مرا در مسیر درست راهنمایی خواهند کرد. اگر به سرپناهی نیاز داشته باشم، آن را فراهم خواهند کرد. آنها احتمالاً مبلمان راحتی به سبک باهاوس دارند.

Airbnb تشخیص داده است که تک تک اعضای جامعه آنها چیزی بیش از یک تامین کننده هستند. و همانطور که هر اتاق، آپارتمان، خانه شهری، یا اقامتگاه منحصر به فرد است. تجربیاتی که به ما ارائه می دهند نیز همینطور است. تغییر نام تجاری Airbnb چارچوبی را برای هر کاربر فراهم می‌کند تا نام تجاری را به روش خودش بازتعریف کند، بدون اینکه هویت کلی را مخدوش کند.

این نشان‌واره بسیار موفق است نه به این دلیل که نماینده نام تجاری است، بلکه به این دلیل که مظهر ارزش‌های اصلی برند است. این طرحی است که به طور همزمان هوشمند، خودآگاه و شجاع است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *