وقتی برای وب طراحی می کنید، صرف نظر از صنعت، انتظاراتی وجود دارد که باید برآورده شوند و واقعیت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اگرچه این امر برای همه اشکال طراحی وب صادق است، اما به ویژه برای طراحی لوگو صادق است.

این چیزی است که ما بارها با آن مواجه شده ایم. به کنوانسیون های مختلف طراحی لوگو فکر کنید. آنها معمولاً در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار می‌گیرند، معمولاً به صفحه اصلی پیوند داده می‌شوند، معمولاً برای تقویت ایده‌ها یا پیام‌هایی درباره خود برند استفاده می‌شوند… می‌توانم ادامه دهم.

پس چگونه در دنیایی که استانداردها و انتظارات زیادی وجود دارد، لوگوهای خلاقانه بسازیم؟ ما از آنها استفاده می‌کنیم.

 

تقویت نام تجاری ضروری است

بسیار خوب، پس اول و مهمتر از همه، لوگوی شما هویت برند شماست. این نشان افتخار و راهی برای تقویت اصول و ایده هایی است که سازمان شما را تشکیل می دهند. از این نظر، باید بستری ساده برای نوآوری باشد. با این حال، انتظاراتی وجود دارد که کاربر در مورد اینکه یک لوگو چگونه باید باشد.

در اینجا چند مثال وجود دارد:

wdd1

لوگوی شما باید همان ایده‌هایی را تکرار کند که بقیه محتوا و برند شما از آن پشتیبانی می‌کنند. نام سازمان ها نیز ارتباط زیادی با طراحی لوگو دارند. در مثال‌های بالا، طرح‌ها موضوع را به نام سازمان‌ها منعکس می‌کنند.

این نوع ارتباط شناختی به تقویت هویت برند نیز کمک می کند.

به عنوان یکی از اهداف اصلی آن، روشی که برای تقویت برند خود انتخاب می‌کنید، تأثیر زیادی بر موفقیت یک لوگو دارد. در اینجا فرصتی برای شما وجود دارد که خلاقیت و بازیگوشی را به سازمان خود معرفی کنید، به گونه ای که توجه یک بازدیدکننده بالقوه را به خود جلب کند.

آیا فرهنگ کار سرگرم کننده ای دارید؟ لوگوی خود را به ما نشان دهید، اما آن را آنقدر دور نگیرید که فوراً به عنوان لوگو قابل تشخیص نباشد.

مزایای هدایت کاربران به صفحه تماس خود را در هنگام کلیک بر روی لوگو در نظر بگیرید

شاید صفحه‌ای در سایت شما با نرخ تبدیل بالا وجود داشته باشد و شما بخواهید ترافیک آن صفحه خاص را افزایش دهید. می توانید آرم خود را به جای صفحه اصلی به آن صفحه پیوند دهید و اندازه گیری نتایج. احتمال زیادی وجود دارد که این امر باعث سردرگمی کاربران شما شود، اما لزوماً به این معنی نیست که تأثیر مخربی بر عملکرد تبدیل خواهد داشت، به خصوص اگر هنوز راهی برای بازگشت به خانه ارائه دهید.

مزایای هدایت کاربران به صفحه تماس خود را در هنگام کلیک بر روی لوگو در نظر بگیرید: می دانید که کاربر علاقه مند به ماندن در سایت است، زیرا آنها روی لوگو کلیک می کنند، اما همچنین می دانید که آنها این کار را نمی کنند. اگر به صفحه اصلی بازگردند، حتماً بدانند چه می خواهند.

 

قرار دادن مهم است

یکی دیگر از استانداردها در طراحی لوگو مربوط به قرار دادن است. چند لوگو دیده اید که ن در گوشه سمت چپ بالای صفحه وجود داشته باشند؟ شرط می بندم می توانید همه آنها را روی یک یا هر دو دست بشمارید. این به این دلیل است که کاربران انتظار دارند که در گوشه سمت چپ بالا باشد.

انتظارات نقش مهمی در قابلیت استفاده دارد.

و در حالی که ممکن است در بخش قبل از سوء استفاده از انتظارات کاربر دفاع کرده باشم، در اینجا داستان کاملاً متفاوت است: تا زمانی که کسی به من ثابت کند اشتباه می کنم، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم نرخ تبدیل و پرش تحت تأثیر منفی قرار می گیرد. تغییر طرح پیوند. قرار دادن، از سوی دیگر، می تواند یک معامله شکن باشد.

انتظارات نقش بسیار زیادی در قابلیت استفاده ایفا می‌کند.…قرار دادن لوگو در هر مکانی غیر از گوشه بالا سمت چپ به شما آسیب می‌رساند سایت

مطالعات موردی نشان داده است که قرار دادن لوگو در هر مکانی غیر از گوشه بالا سمت چپ به سایت شما آسیب می رساند. گروه NN دریافت که قرار دادن لوگوهای خود در مرکز، تقریباً شش برابر سخت‌تر می‌کند برای بازگشت به صفحه اصلی سایت به جای آرم های تراز چپ.

این بدان معناست که صرف نظر از اینکه نشان‌واره شما کاربران را به کجا می‌برد، اگر در مکانی به راحتی قابل تشخیص نباشد، روی آن کلیک نمی‌کنند.

/

لوگوی شما دلخواه نیست، اما جایی برای نوآوری وجود دارد

نوآوری لوگوی فکر شده به درستی می تواند سازمان را به سطحی فراتر از رقبای خود در چشم مخاطبان هدف ارتقا دهد.

و در حالی که نوآوری تقریباً همیشه چیز خوبی است، راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما آسیب برساند. نیازی نیست که انتظارات کاربر 100٪ مواقع برآورده شود، اما مهم است که روش های دقیقی را در نظر بگیرید که نوآوری های شما بر پایگاه کاربر شما تأثیر می گذارد.

نباید انتخاب‌هایی انجام دهید که کاربران را محدود می‌کند یا تبدیل را دشوارتر می‌کند. به یاد داشته باشید که قراردادها و انتظاراتی در طراحی وب وجود دارد، و اغلب، آنها می توانند عملکرد یک وب سایت را تغییر دهند.

آیا راه‌هایی برای نوآوری بیابید که کاربران را به هیجان می‌آورد یا آنها را به گوشه‌هایی از وب‌سایت شما هدایت می‌کند که شاید هرگز نمی‌دانستند بدون دخالت شما وجود داشته است. اگر این به معنای غافلگیر کردن آنها است، در انجام این کار تردید نکنید.

هر زمان که نوآوری می کنید، مطمئن شوید که عملکرد تغییرات خود را در سطحی دنبال کنید که جزئیات جزئی را به شما ارائه دهد. کدام کاربران تحت تأثیر تغییر شما قرار گرفتند؟ چه انتظاراتی داشتند؟ نکته را متوجه شدید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *