لوگوی جدید پی پال تحت تأثیر قرار نمی گیرد


این هفته شاهد بودیم که PayPal طراحی مجدد چندین عنصر کلیدی برند، از جمله اولین طراحی مجدد لوگوی خود را به مدت هفت سال نشان داد. انتظار می رود ظاهر جدید در هفته های آینده در سراسر جهان عرضه شود.

با این حال، علی‌رغم چرخش بازاریابی پی پال، لوگوی جدید دارای تمام نشانه‌های طرحی است که از روی هوس به دست آمده و پس از آن منطقی شده است.

تداوم نام تجاری یک مشکل بزرگ برای PayPal است: تغییر قابل توجه باعث می شود هزاران وب سایت دارای مارک قدیمی PayPal قدیمی و کمتر مورد اعتماد باشند. هرکسی که از کد جاسازی PayPal استفاده می‌کند می‌تواند راحت باشد، نام تجاری به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، اما ده‌ها هزار کسب‌وکار که از سبد خرید شخص ثالث استفاده می‌کنند ممکن است تسویه‌حساب‌هایشان قدیمی به نظر برسد.

به طور کلی، لوگوی جدید، که از یک علامت کلمه و مونوگرام تشکیل شده است، با تجسم قبلی مطابقت دارد. کج کاذب شبه استعاره ای نادرست از پیشرفت و پویایی است، و افزایش فشار مورب روی “y” باعث می شود شکل به طور مستانه در وسط متمایل شود، اما با توجه به شناخت برند موجود – که اگر تخفیف آن را کاهش دهید، دارایی اصلی PayPal است. انحصار eBay—تیم Fuseproject (که ظاهر جدید را طراحی کرد) برای حفظ این ویژگی عاقلانه بود.

ما می‌خواهیم این به‌روزرسانی حسی از شتاب را ایجاد کند که چشم‌انداز ما از خوش‌بینی، پیشرفت و توانمندی را در بر می‌گیرد. برای نام خود، حروف، رنگ‌ها و شکل‌هایی را انتخاب کردیم که ساده‌تر، غنی‌تر و زنده‌تر هستند.

لوگوی جدید از شکل اصلاح شده Futura استفاده می کند، و این اولین شماره من با طراحی جدید است: Futura یک sans-serif هندسی است که به جای طراحی، مهندسی شده است. این یک تایپ فیس خوب است، اما هیچ ارتباطی در مورد ارتباط انسانی ندارد. PayPal می‌گوید که می‌خواهد بر جنبه انسانی کسب‌وکار خود تأکید کند، اما هیچ مقدار از گوشه‌های گرد، زیبایی‌شناسی زیربنایی تایپ‌فیس را تغییر نمی‌دهد.

خود علامت کلمه بد اجرا شده است. طبیعی است که فضای حروف متفاوت باشد. کرنینگ می تواند برخی از مسائل را اصلاح کند، مانند لیگاتورها. اما ناسازگاری برخی از ترکیبات حروف به این معنی است که فاصله متغیرها اجتناب ناپذیر است. تنها روش این است که فضای سفید از نظر نوری متعادل باشد.

web

آرم جدید آنلاین.

در مورد PayPal چندین ترکیب مشکل ساز هستند: “Pa” یک سوراخ در زیر “P” ایجاد می کند و زاویه ضربه ها روی “y” باعث ایجاد فضای اضافی بین آن و هر دو “a” و “P” می شود. در واقع تنها ترکیبی که برای طراح مشکلی ایجاد نمی کند، ترکیب «al» است.

پس طعنه آمیز است که دقیقاً شخصیت های «ال» هستند که در طراحی جدید مشکل ایجاد می کنند. از آنجا که فضای خالی اضافی به هر ترکیب حروف دیگری نشت می کند، فاصله درست بین “a” و “l” از نظر نوری نادرست است. فاصله حروف آخر در کلمه خیلی تنگ است و وقتی آن را دیدید، نمی‌توانید آن را ببینید.

email

لوگوی جدید در ایمیل.

ارتباط مردم با مردم کاری است که ما انجام می دهیم. ما مونوگرام “Duble P” خود را برای انعکاس این ارتباط دوباره طراحی کرده ایم.

منطق تک‌نگار این است که P با شمارنده‌های پر شده از راه دور بیشتر قابل تشخیص هستند. مطمئناً، در ترکیب با پالت رنگی اشباع‌تر، مونوگرام بیشتر از لوگوی قبلی شبیه یک خدمات مالی است. در یک دستگاه خودپرداز نامناسب نخواهد بود، و بیش از یک اشاره به نام تجاری MasterCard/Maestro در همه جا وجود دارد.

بسیاری از طراحان سومین رنگ تولید شده توسط “P”های همپوشانی را جویا می شوند و اظهار می دارند که تشخیص آن بسیار دشوار است یا به نظر می رسد یک خطای چاپی است. با این حال، این تنها بخشی از مونوگرام است که من واقعاً دوست دارم، به شکل‌ها اجازه می‌دهد به شمارنده‌های از دست رفته اشاره کنند و فکر می‌کنم شکل بدون آن به میزان قابل‌توجهی کمتر خوانا خواهد بود.

comparison>

لوگوی PayPal، قدیمی و جدید.

جایی که مونوگرام به پایین می‌افتد، عمق است. کاسه «P» تیره‌تر بزرگ‌تر است – اگرچه به طرز عجیبی ساقه‌ها هم اندازه هستند – و شکل را جلوتر از «P» روشن‌تر به پیش‌زمینه می‌آورد. اما «P» تیره‌تر، لحن تیره‌تری است و باعث می‌شود که پشت «P» روشن‌تر عقب‌نشینی کند. اما «P» تیره‌تر از نظر تن به رنگ سوم نزدیک‌تر است، بنابراین به نظر می‌رسد که «P» روشن‌تر همپوشانی دارد. اما تنها گوشه تیز در طرح کلی پایین سمت راست ساقه تیره P است که به نظر می رسد که P روشن تر با تیره تر همپوشانی دارد.

اثر کلی لوگویی است که به معنای واقعی کلمه با خودش می جنگد. یک استعاره مناسب برای هر کسی که تا به حال مجبور شده است از اسناد غم انگیز PayPal عبور کند، اما به ندرت پیامی که طراحی مجدد قرار بود به آن منتقل شود.

در نهایت، PayPal یک شرکت موفق جهانی است، با پول کافی برای تسلط بر بازار. اکثر مردم به سادگی متوجه این تغییر در برند نمی شوند. با این حال، ناامید کننده است که می بینیم یک شرکت فناوری بزرگ دیگر اشتباهات طراحی اساسی را در یک بخش کلیدی از هویت بصری خود انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *