لوگوی جدید گوگل چقدر خوب است؟


امروز، Google یک به‌روزرسانی نشان‌واره‌اش که اینگونه توصیف می‌کند: «ساده، بی‌نظم، رنگارنگ، دوستانه». سبک به‌طور قابل‌توجهی ضایعات دوران دات‌کام با یک سان‌سریف ساده‌تر هندسی جایگزین شده است و فقط دنباله رنگ‌های معروف آبی، قرمز، زرد، آبی، سبز و قرمز باقی مانده است.

طراحی جدید از نظر زیبایی شناسی پیشرفت زیادی دارد، اما بعید است که در آزمون زمان تاب بیاورد، زیرا اکنون نیز بسیار مناسب است. این لوگوی 2015–2016 گوگل است.

new_logo_animation

Google یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان است، بنابراین هر نوع طراحی مجدد ناگزیر چالشی را به همراه خواهد داشت. در این مناسبت، گوگل با دنبال کردن اخیراهای اخیر فیس بوک، تصمیم گرفته است که آن را ایمن کند. از لوگوی خود.

به گفته Google، طراحی مجدد از استفاده از تلفن همراه الهام گرفته شده است:

پس چرا اکنون این کار را انجام می دهیم؟ روزی روزگاری، Google مقصدی بود که شما از یک دستگاه به آن می رسیدید: یک رایانه رومیزی… این روزها، مردم با محصولات Google در بسیاری از پلتفرم ها، برنامه ها و دستگاه های مختلف تعامل برقرار می کنند – گاهی اوقات همه در یک روز.

با توجه به اینکه Google موفق‌ترین سیستم‌عامل تلفن همراه را می‌سازد، ممکن است فکر کنید که برندسازی سازگار با موبایل چند سال پیش در اولویت بوده است.

در مورد لوگوها، مافوق هویت پل رند زمانی گفت:

نقش اصلی یک لوگو شناسایی است و سادگی وسیله آن است… اثربخشی آن به متمایز بودن، دیده شدن بستگی دارد. سازگاری، به یاد ماندنی، جهانی بودن، و بی زمانی.

این اصول به‌خوبی توسط مدارس دیو در آزمون 7 مرحله ای لوگو بر اساس بیانیه رند. به دنبال روند او، من نشان‌واره جدید Google را ناامیدکننده 41 ارزیابی کردم – 19 امتیاز کمتر از دوری از سطل زباله – اگرچه این امتیازات ذهنی هستند، پس خودتان آن را امتحان کنید.

اگر گوگل جسور بودن را انتخاب می کرد، ممکن بود فقط با توالی رنگ های خود به جلو حرکت کند. آنها ابله های خود را دارند، و با بر عهده گرفتن مسئولیت شرکتی Alphabet Inc.، این گزینه را داشتند که فوق حداقل از این گذشته، آنها یکی از معدود شرکت هایی هستند که به اندازه کافی در همه جا حاضر هستند تا این کار را با موفقیت انجام دهند.

آنچه که آنها دارند، علاوه بر نشان‌واره، و حروف بزرگ “G” عجولانه که در چهار رنگ (اکنون کمی تغییر یافته) رنگ شده است، “نقطه‌های Google” جدید هستند.

>

نقاط Google چهار نقطه، آبی، قرمز، زرد و سبز رنگی هستند. آنها متحرک هستند، آنها ارتباط برقرار می کنند، آنها بازیگوش، همه کاره، به یاد ماندنی هستند. هر چیزی که در یک هویت بخواهید پیش‌نمایش‌هایی که تاکنون دیده‌ایم نشان می‌دهند که در تمام طراحی رابط کاربری آینده Google نقش محوری دارند و بازخورد بصری در مورد تعاملات ارائه می‌دهند.

در مجموع، این یک تغییر نام تجاری ایمن است که Google نیازی به ایجاد آن نداشت. لوگو جذاب‌تر است، اما طرحی که بسیار متداول است، ماندگاری محدودی دارد. با این حال، Google Dots یک افزودنی عالی است که در هر کاری که Google انجام می‌دهد تعبیه می‌شود و برای سال‌های آینده وجود خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *