لوگوی جدید Met افکار را قطبی می کند


موزه هنر متروپولیتن نیویورک – به اختصار Met – به تازگی لوگوی محبوب خود را دوباره طراحی کرده است. موزه از سال 1971 با استفاده از یک M سرراست به عنوان نشان‌واره خود با یک حرف نوشته شده است. همه چیز در یک به‌روزرسانی رادیکال که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، کاملاً از پنجره خارج شده است.

The Met از لوگوی جدید خود در وب‌سایت خود استفاده می‌کند و از مارس مطالب چاپ می‌کند. (در حال حاضر، لوگوی قدیمی هنوز در صفحه اصلی نمایش داده می شود.)

001

The Met لوگوی جدید مظهر نام مستعار خود است، که از این پس به عنوان آن شناخته می شود. بر این اساس، لوگوی جدید موزه عبارت‌های «THE» و «MET» است که با حروف قرمز و روشن روی هم چیده شده‌اند. این امر باعث شده است که برخی از منتقدان آن را به عنوان “اتوبوس دو طبقه قرمزی که توقف کرده و مسافران را به پشت یکدیگر هل می دهد” تحقیر کنند. این انتقاد به‌طور غیرمستقیم به اعتراض‌های اولیه اشاره می‌کند مبنی بر اینکه موزه این برند را به یک استودیوی طراحی مستقر در لندن واگذار کرده است – در واقع، اگرچه شرکت مورد نظر، Wolff Olins، در واقع از لندن خبر می دهد، استودیو مسئول در واقع دفتر آنها در نیویورک بود.

زمانی که لوگوی شما در 45 سال گذشته یک حرف بود کاملاً تغییر کرده است، اما دلیل خوبی دارد. Met یک هدف بلندمدت برای آینده دارد: می‌خواهد به هویت گرافیکی خود چهره‌ای ببخشد تا موزه را برای بازدیدکنندگان قابل کشتی‌رانی‌تر و از نظر زیبایی‌شناختی سازگارتر کند.

003

خود لوگو مطالعه ای در تکنیک و ادغام است. طراحی‌شده توسط طراح بریتانیایی گرت هیگ – همچنین مسئول حروف‌نویس بحث‌برانگیز مورد استفاده برای بازی های المپیک 2012 لندن — دارای چهره ترکیبی سریف، لمس های بدون سریف، و تأثیرات خوشنویسی این شش حرف طرحی تمیز، مدرن و ساده را تشکیل می‌دهند. حروف مجزا به طور یکپارچه از یکی به دیگری جریان می یابند، مانند مجموعه ای از لیگاتورها. به این ارتباط فکر کنید که بیانیه بزرگتری در مورد تاریخچه Met می دهد که هم ظریف و هم قابل توجه است. از آنجایی که Met دارای هنر مدرن و قطعات قرون وسطایی است، لیگاتورها نمادی هستند که گذشته مت با آینده آن مرتبط است.

002

طراحی مجدد شامل دو تایپ فیس متمایز است: آستین، یک تایپ فیس سریف و یک تایپ sans serif با تأثیرات کالیبر. همچنین یک پالت رنگی پررنگ و پر جنب و جوش به همراه یک خط نقطه چین با نمادهای الماس شکل وجود دارد که به آنها “زیور آلات” می گویند. این نکات طراحی در نقشه‌های Met، پلتفرم‌های دیجیتال، علائم و مطالب اطلاعاتی نمایان خواهد شد.

فلسفه پشت طراحی مجدد گسترده تر، تمرکز بر دسترسی بود. طراحان برند جدید می‌گویند که می‌خواستند قابلیت دسترسی را به بازدیدکنندگان موزه منتقل کنند. بنابراین، انتخاب تایپ فیس – و همچنین پالت رنگ – ساده، دوستانه و جهانی است. برای موسسه‌ای به بزرگی Met، این استراتژی طراحی مجدد منطقی است، زیرا سادگی راهی برای پیوند دادن همه اجزای مختلف آن برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان با پیشینه‌های مختلف است.

004

در مجموع، این طراحی جدید نشان‌دهنده هویت برند جدید و گسترده‌تری برای Met است. این نقطه اوج یک رابطه دو ساله بین مت و ولف اولین است. اینکه آیا Met در نهایت با اهداف لوگوی جدید خود موفق می شود یا نه، حدس هر کسی در این مرحله است. با این حال، یک چیز را باید در نظر داشت: زمانی که طرح‌های قدیمی تغییر می‌کنند، به‌روزرسانی‌ها اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اما با گذشت زمان به تدریج پذیرفته می‌شوند. جالب است که ببینیم آیا این اتفاق با لوگوی جدید The Met می افتد یا خیر.

005

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *