نحوه استفاده از عناصر طراحی شده با دست در طراحی وب


چه چیزی به عنوان یک پروژه طراحی وب باورنکردنی برای شما متمایز است؟ آیا خلاقیت خود را اگر مدرن، حداقل و در دسترس باشد، موفقیت محسوب می کنید. /a>؟ شاید شما از آن دسته طراحانی هستید که دائماً در حال آزمایش جدیدترین ابزارهای طراحی پویا یا فناوری پیشرفته هستید. شاید وب‌سایت‌های شما زنده، متحرک و مملو از اجزای منحصربه‌فرد باشند؟

گاهی اوقات، ایجاد طرح ایده آل به این معنی است که با دقت در مورد آنچه می خواهید برای مشتری خود به انجام برسانید فکر کنید. هدف از ایجاد وب شما تأثیر قابل توجهی بر مؤلفه هایی دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به طراحی بسیار احساسی و انسانی امیدوار هستید، ممکن است ارزش داشته باشد که برخی از خطوط و گرافیک های براق خود را با عناصر طراحی شده با دست ترکیب کنید.

 

ارزش گرافیک های دستی در طراحی وب

عناصر طراحی شده با دست درست مانند سایر اجزای طراحی وب هستند. این روش ممکن است برای بیان فردیت در یک محیط دیجیتالی به هم ریخته استفاده شود. در دنیایی که همه بر خلاقیت های آینده نگر و مجازی تمرکز می کنند، عناصر طراحی شده با دست می توانند توجه را به اهمیت انسانیت در محتوای شما جلب کنند.

به‌عنوان طراحان وب، می‌دانیم که اجزای بصری اغلب بیشتر از محتوای مبتنی بر متن روی افراد تأثیر می‌گذارند. تصاویر، عناصر کاربردی بسیار جذابی هستند که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و اطلاعات مرتبط را منتقل می کنند.

تفاوت اصلی بین عناصر طراحی شده با دست و گرافیک های ساخته شده با بردارها و سایر اجزای دیجیتال این است که به نظر می رسد یکی بیشتر از دیگری تحت تأثیر دست انسان است. حتی اگر تصاویر شما بر روی صفحه نمایش ایجاد شوند، درست مانند هر جزء دیگر طراحی وب، مخاطب را به دیدن چیزی ساده تر، طبیعی تر و معتبرتر سوق می دهد.

برای برندی که سعی می‌کند معصومیت و انسانیت را در شخصیت خود به نمایش بگذارد، طراحی دستی می‌تواند به بخشی از روان انسان اشاره کند که اغلب توسط طراحی وب قدردانی نمی‌شود. شاید بیش از هر تصویر دیگری، محتوا به مخاطب شما یادآوری می کند که وجود دارد انسان پشت صفحه وب.

 

ارزش ویژگی های دستی در طراحی وب

هر تصویری می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت طراحی وب شما. ویژوال اطلاعات پیچیده را در قالبی با قابلیت جذب آسان ارائه می دهد. در دنیای وبگردی سریع امروزی، جایی که حواس پرتی همه جا وجود دارد، تصاویر روشی برای جلب توجه و ارائه سریع ارزش هستند.

با این حال، با عناصر طراحی شده با دست، شما فراتر از عملکرد اولیه تصاویر می روید و جنبه احساسی محتوا را در بر می گیرید. مزایا عبارتند از:

  • یک تجربه به یاد ماندنی: تصاویر وب در بین برندهای پیشرو مانند اسموتی های Innocent محبوب تر می شوند. و Dropbox. با این حال، زمانی که به این اجزا می گذرد به این معنی است که آنها هنوز کمیاب هستند. اگر می خواهید در فضای آنلاین متمایز شوید، تصاویر می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.
  • شخصیت برند: یکی از مهمترین مزایای طراحی وب با دست، نمایش شخصیت برند شماست. خطوط مسدود محتوای ناقص که در تصاویر مصور قرار می گیرند، ماهیت انسانی شرکت شما را برجسته می کنند. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها مشتاق هستند که «بی‌نقص» به نظر برسند تا تماس انسان را بسیار جذاب‌تر کنند.
  • تمایز: همانطور که در بالا ذکر شد، تصاویر دستی هنوز در چشم انداز طراحی دیجیتال نادر هستند. اگر در تلاش برای یافتن راهی برای برند خود را متمایز کنید، ممکن است این باشد. اگرچه باید معنایی پشت طراحی شما وجود داشته باشد، اما اگر بتوانید آن معنا را به درستی منتقل کنید، نتیجه می تواند یک برند منحصر به فرد تر باشد.

 

نکاتی برای استفاده از عناصر ترسیم شده با دست در طراحی وب

اجزای طراحی شده با دست، درست مانند هر عنصر دیگری از طراحی وب بصری، نیازمند استراتژی دقیق است. شما نمی خواهید وب سایت های خود را با این طرح ها غرق کنید، یا ممکن است در نهایت به تجربه کاربر در این فرآیند آسیب بزنید.

همانطور که روی طراحی‌های وب خود کار می‌کنید، عناصری که با دست طراحی شده‌اند را به ترکیب می‌کشید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از هر تصویر برای یک هدف حیاتی را محقق می کند. به عنوان مثال:

ایجاد جداسازی

اجزای طراحی دستی می توانند با سایر عناصر بصری در وب سایت شما ترکیب و مطابقت داشته باشند. آنها کاملاً در کنار فیلم ها و عکس ها کار می کنند و به برجسته کردن نکات مهم کمک می کنند.

در وب‌سایت Lunchbox، این شرکت از عناصر طراحی شده با دست استفاده می‌کند. این به متمایز شدن سایت کمک می کند و زمینه بیشتری را برای مشتریانی که وب سایت را برای جزئیات مهم اسکن می کنند، فراهم می کند.

مخاطبان خود را درگیر کنید

گاهی اوقات، عناصری که با دست ترسیم می‌شوند، در مورد ارتباط با کاربران نهایی در سطحی عمیق‌تر و احساسی‌تر هستند. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که عناصر طراحی شده با دست خود را به قطعات سرگرم کننده و تعاملی در منظره طراحی تبدیل کنید.

یک مثال عالی از این موضوع در موزیک ویدیوی Stained Glass اینجا است. این بازی تعاملی یک روند طراحی وب هیجان انگیز را با اجزای تعاملی خلاقانه ترکیب می کند تا کاربران بتوانند تجربه وب را به چیزی منحصر به فرد برای خود تبدیل کنند.

سرصفحه ها را با تایپوگرافی برجسته کنید

گاهی اوقات، بهترین عناصر طراحی شده با دست، تصاویر یا تصاویر کامل نیستند. تایپوگرافی دستی یا ابله مانند نیز می تواند به تصویر برند و طراحی وب سایت عمق بخشد.

سبک‌های تایپوگرافی که دستخط طبیعی و واقعی را تقلید می‌کنند، برای جلب توجه مخاطب عالی هستند. این مولفه‌های فریبنده، انسان پشت برند را به مشتری یادآوری می‌کند در حالی که از ظرافت وب‌سایت کم نمی‌کند.

این نمونه از تایپوگرافی دستی از هتل Tradewinds نشان می‌دهد که چگونه طراحان می‌توانند از آن استفاده کنند. فونت های اسکریپت برای جلب فوری توجه مشتری. توجه داشته باشید که خواندن فونت هنوز از فاصله دور آسان است، بنابراین وضوح آن را کاهش نمی دهد.

حالت را تنظیم کنید

بسته به شرکتی که برای آن طراحی می‌کنید، انتخاب‌های ایجاد وب‌سایت شما می‌تواند تأثیر زیادی بر طنین احساسی برند با مخاطبان خود داشته باشد. عناصر طراحی شده با دست به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهند که اغلب لحن بازیگوش‌تری به خود بگیرند. آن‌ها می‌توانند به هر پروژه‌ای رنگی از معصومیت و صمیمیت بدهند که انجام آن در جای دیگر دشوار است.

زیبایی‌شناسی کودکانه با رنگ‌های روشن و فونت‌های حجیم با عناصر طراحی شده با دست در وب‌سایت Le Puzz ترکیب می‌شود. . این یک مثال عالی از این است که چگونه طراحان وب می توانند از عناصر طراحی شده با دست برای انتقال روحیه خلاقیت و سرگرمی استفاده کنند.

عناصر متحرک

در نهایت، اگر می خواهید تفاوت های ظریف منحصر به فرد طراحی دستی را با اجزای مدرن آنچه در دنیای دیجیتال امروز امکان پذیر است ترکیب کنید، چرا کمی انیمیشن اضافه نکنید. عناصر متحرک همراه با تصاویر می توانند به زنده کردن وب سایت کمک کنند.

در وب‌سایت Kinetic.com، مؤلفه‌های مصور متحرک به ماهیت پانک-راک فنزین را برجسته کنید. ضروری است اطمینان حاصل شود که انیمیشن های خود را در اینجا زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید که تعداد زیاد انیمیشن‌ها می‌توانند به سرعت وب‌سایت را کاهش دهند و به کاربر پسندی آسیب وارد کنند.

افکار نهایی در مورد عناصر ترسیم شده با دست

عناصر طراحی شده با دست چیزهای زیادی برای ارائه به دنیای طراحی وب دارند.

حتی اگر خودتان بهترین هنرمند نیستید، همچنان می‌توانید با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های آنلاین، اجزای طراحی شده با دست را در طراحی وب خود شبیه‌سازی کنید.

اگرچه این ویژگی‌ها در هر محیطی مناسب نیستند، اما می‌توانند برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند جنبه انسانی خود را در دنیای بسیار دیجیتالی امروزی نشان دهند عالی باشند. اجزای طراحی شده با دست، شاید بیش از هر ویژگی طراحی وب دیگری، معصومیت و خلاقیت هنرمندانی را که اغلب در پشت صفحات نمونه کارها و برندهای نوپا وجود دارند، به نمایش می گذارد.

آیا می توانید طراحی دستی را در پروژه بعدی خود آزمایش کنید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *