نحوه انتخاب یک تایپ فیس در دسترس


طراحی فراگیر یک موضوع داغ است و انتخاب یک فونت در دسترس برای وب سایت شما برای همه برندها مهم است، نه فقط نهادهای عمومی و خیریه. اما چگونه می توان تشخیص داد که کدام حروف در دسترس هستند و آیا این به معنای سازش از نظر طراحی است؟ نکات برتر من در اینجا آمده است:

1: در دام انتخاب طرحی که کودکانه به نظر می‌رسد، نیفتید، زیرا نیازی نیست. این ممکن است بدیهی به نظر برسد اما یک اشتباه بسیار رایج است. شخصیت به همان اندازه مهم است، بنابراین به دنبال حروفی باشید که بین طراحی عالی و کاربردی بودن تعادل ایجاد کند.

2: بسیار مهم است که از سبک‌هایی که بین شخصیت‌های خاصی ابهام وجود دارد اجتناب کنید. موارد اصلی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از “8” و “B” بزرگ، “I” بزرگ، “l” کوچک و “1”. به دنبال یک سریف روی حروف کوچک “i” باشید، زیرا این کار به تمایز آن از حروف بزرگ “I” در اندازه‌های صفحه کوچکتر کمک می‌کند. انتخاب یک تایپ با حروف کوچک دو لایه “a” کمک می کند تا سردرگمی با “o” از بین برود.

legibility_illusion_webfonts

3: اگر از مقدار کمی متن در 16 نقطه و بالاتر استفاده می‌کنید (مثلاً برای سرفصل‌ها یا زیرنویس‌ها)، پس یک sans serif با شمارنده‌های باز بزرگ مناسب‌ترین گزینه در نظر گرفته می‌شود.

4: به دنبال یک تایپ با ارتفاع x بزرگ باشید (این برای انتخاب فونت وب مهم است). صعودی و نزولی توسعه یافته کمک می کند تا شکل حروف واضح تر شود. Ascenders باید کمی بالاتر از ارتفاع کلاهک باشد.

5: به دنبال پیشخوان‌ها و پایانه‌های باز بگردید زیرا به وضوح کمک می‌کنند، اگر خیلی بسته باشند، در اندازه‌های کوچک‌تر شروع به پر کردن می‌کنند.

typeface_counters_webfonts

6: اعداد باید متمایز باشند، به ویژه “0” از “O” بزرگ. “6” و “9” نیز باید پایانه های باز داشته باشند.

7: یک نسبت بهینه بین ارتفاع x و عرض ضربه وجود دارد. برای دستیابی به حداکثر خوانایی، حرکت ساقه کاراکتر باید 17 تا 20 درصد از ارتفاع x باشد.

xh_webfonts

8: یک نوار عریض‌تر روی حروف کوچک «t» به تعریف کمک می‌کند.

9: دم بزرگ “Q” که از کاسه اصلی می گذرد خوانایی را افزایش می دهد.

10: فاصله بین حروف باید متعادل و ریتمیک باشد تا به تشخیص کاراکتر کمک کند.

rhythm_webfonts

11: فونت را روی پس‌زمینه تیره آزمایش کنید تا نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. فاصله‌ها تنگ‌تر به نظر می‌رسند، اشکال حروف به نظر می‌رسد که «درخشش» دارند و باعث می‌شوند فونت سنگین‌تر از آنچه هست به نظر برسد، بنابراین ممکن است به وزن سبک‌تری نیاز داشته باشید.

12: حروفی را انتخاب کنید که دارای طیف وسیعی از وزن باشد. از آنجایی که رندر در دستگاه های مختلف نتایج متفاوتی به همراه خواهد داشت و انتخاب وزنه ها می تواند به دستیابی به احساس صحیح کمک کند.

به یاد داشته باشید که طراحی فراگیر نباید به معنای سازش در ظرافت یا سبک باشد. یک تایپ فیس قابل دسترسی به خوبی طراحی شده باید ظریف و دارای شخصیت باشد، اما در عین حال خوانایی را در هسته خود داشته باشد تا بیشترین تعداد کاربران نهایی را در بر گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *