نحوه ترکیب موفقیت آمیز تایپ فیس ها


ترکیب حروف چاپی یکی از چالش برانگیزترین مهارت های طراح برای تسلط بر آن است. تنظیم دو فونت با هم در یک طرح، طعم های غیرمنتظره ای را در هر دو به ارمغان می آورد. علاوه بر این، به ندرت پاسخ درست یا غلط وجود دارد.

ده ها روش مختلف برای ترکیب حروف تایپ وجود دارد که برخی از آنها مفیدتر از بقیه هستند، اما کاربردی ترین مکان برای شروع، درک نقش هر تایپ و تمرکز بر کیفیت آن است.

 

خیلی فونت چند قلم است؟

شما به ندرت نیاز دارید بیش از یک تایپ فیس. تقریباً همیشه یکی برای ایجاد یک سلسله مراتب و انتقال پیام شما کافی است.

از نظر عملی، طراحی حروف تکی نادر است، البته فقط به این دلیل که اکثر طرح‌ها دارای یک لوگو هستند، و بیشتر لوگوها دارای متن هستند، و طبیعتاً حروفی که برای لوگو استفاده می‌شود احتمالاً برای متن بدنه کار نخواهد کرد. یک قانون کلی وجود دارد که می گوید نباید از بیش از سه تایپ فیس در یک طرح استفاده کنید، با توجه به اینکه لوگو از یک (یا دو!) تایپ استفاده می کند، احتمالاً به دو صورت محدود شده اید.

به طور معمول، برای اینکه عناوین ما هنگام اسکن شدن صفحه برجسته شوند، از یک تایپ برای متن اصلی و یکی برای نمایش استفاده می کنیم. با این حال، می‌توانید با استفاده از یک تنوع پررنگ یا یک رنگ برجسته، عنوان‌ها را متمایز کنید، برای این کار لزوماً به یک تایپ فیس اضافی نیاز ندارید.

فایل‌های فونت تقریباً ۶۵ کیلوبایت دارند، اگر از انواع مورب و وزن استفاده می‌کنید، تقریباً ۲۰۰ کیلوبایت دانلود به سایت شما اضافه شده است. بدتر از آن، درخواست‌های http اضافی به سرور است.

بنابراین پاسخ این است که هر چه فونت کمتر باشد بهتر است. هر تایپ فیس باید حفظ خود را به دست آورد، اگر دلیل خوبی برای استفاده از آن ندارید، نگذارید.

 

نحوه انتخاب یک فونت کاربردی

اغلب، انتخاب فونت اولیه شما از دست شما خارج می شود. شرکت ها اغلب یک تایپ یا حتی مجموعه ای از فونت ها را به عنوان بخشی از دستورالعمل های برند خود مشخص می کنند. گاهی اوقات می‌بینید که شغلی الزامات خاصی دارد، مانند اتاق محدودی که ممکن است به صورت فشرده نیاز داشته باشد، یا تعداد زیادی متن قانونی که ممکن است به چهره‌ای بسیار خوانا در اندازه‌های کوچک نیاز داشته باشد. با این حال، اگر خود را با یک صفحه کاملاً خالی، با گزینه‌های نامحدود می‌بینید، مکان طبیعی برای شروع بیشترین نسبت متن است و احتمالاً کپی متن شماست.

هنگام انتخاب یک تایپ برای متن اصلی، نگرانی اصلی شما باید خوانایی باشد. در این مرحله خودتان را نگران شخصیت نکنید.

من از مکتب فکری هستم که معتقدم بهتر است بر چند تایپ فیس که خوب می شناسید و می توانید به آنها تکیه کنید تسلط داشته باشید تا اینکه چرخ را با هر طرحی دوباره اختراع کنید. بنابراین من از داشتن چند انتخاب قابل اعتماد دفاع می کنم که می توانید با آنها تماس بگیرید. تایپ‌های فعلی من برای متن اصلی (در فونت‌های Google) Droid هستند Sans، Noto Serif، و کابین.

 

نحوه انتخاب فونت شخصیت

در اینجا کاردستی وارد می‌شود…

انتخاب اولین تایپ فیس خود برای خوانایی معمولاً موردی برای انتخاب یک ابزار قابل اعتماد است، مانند یک هنرمند که یک مداد 2B را برمی دارد. با این حال، هنگام انتخاب نوع دوم، دو نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

اولاً، تایپ دوم شما برای کاربردی بودن انتخاب نشده است، بلکه برای شخصیت انتخاب شده است. و درک این نکته حیاتی است که فقط برای شخصیت خود انتخاب نشده است، تایپ دوم شخصیت اولی را ترسیم می کند. همه حروف‌ها دارای نوعی شخصیت هستند، اکثر آنها دارای ویژگی‌های متعددی هستند، مانند احساس دوستانه، ارگونومیک یا استوایی. اگر دو وجه دارای یک ویژگی مشترک باشند، در صورت ترکیب این مشخصه ضرب خواهد شد.

fira-merriweather

Fira Sans و Merriweather

ثانیاً، تایپ دوم شما باید طوری به نظر برسد که انگار قرار است با اولی کار کند تا صدایی ثابت ایجاد کند. به دنبال چهره هایی با نسبت های مشابه باشید: شکل شمارنده ها باید مشابه باشد، نسبت ارتفاع x به صعود کننده ها باید مشابه باشد.

با در نظر گرفتن این دو مورد، سه گزینه برای انتخاب نوع دوم دارید:

گزینه 1: شرط مطمئن

بسیاری از تایپ‌فیس‌ها با یک سریف همراه یا sans-serif طراحی شده‌اند – Scala Sans دارای Scala Serif است، Meta دارای Meta Serif است. فونت بدن مورد علاقه من در آن لحظه، Droid Sans، دارای Droid Serif.

ارزش ترکیب فونت‌های همراه این است که حروف اصلی معمولاً یکسان هستند. درجه کنتراست حداقل است، اما برای تضمین درخواست http اضافی کافی است.

اگر به توانایی خود در ترکیب حروف چاپی اطمینان ندارید، این یک گزینه واقعا قابل اعتماد است.

droid-droid

تایپ‌های همراه Droid Sans و Droid Serif

گزینه ۲: تضاد یک مشخصه

اگر صورت بدنی بسیار خوانا انتخاب کرده اید، شاید بتوانید چهره نمایشی را انتخاب کنید که اینطور نیست. اگر چهره هندسی بدن را انتخاب کرده اید، یک چهره نمایشگر اومانیست را در نظر بگیرید. اگر صورت بدن شما گرم و دعوت کننده است، یک چهره نمایشی قوی و گوشه گیر را امتحان کنید.

Noto Serif شمارنده‌های گرد خوبی دارد (فضاهای حروفی مانند “c” و “o”) و براکت‌های روی سری‌های آن به همان اندازه خوب و گرد هستند. باز و دوستانه است، احساس اعتماد به نفس دارد، و امروزی است، با استعدادهای کم بیان. برای تضاد با آن، ممکن است یک تایپ مانند Questa Sans انتخاب کنید. . Questa Sans نیز معاصر، همچنین مطمئن، همچنین گرد است. اما Questa Sans استعدادهای بیانی ندارد، این موضوع بسیار بیشتر است.

noto-questa

تایپ‌هایی با استعداد متضاد، Noto Serif و Questa Sans

گزینه 3: سبک‌های متضاد

در حالی که امکان تضاد با یک مشخصه وجود دارد، می‌توانید رویکرد مخالف را نیز در پیش بگیرید و همه ویژگی‌ها را به جز یکی مقایسه کنید.

روش انجام این کار این است که شخصیت اصلی فونت اول خود را شناسایی کنید و سپس دومی را پیدا کنید که فقط با آن ویژگی مشترک باشد. این بسیار چالش برانگیزترین رویکرد است، زیرا بسیاری از موارد در اینجا ذهنی است، اما همچنین می‌تواند گزینه‌ای باشد که شگفت‌انگیزترین و دلپذیرترین ترکیب‌ها را ایجاد کند.

Cabin یک sans-serif ساده است، با کنتراست بسیار کمی. تقریباً به همان اندازه به یک sans-serif هندسی نزدیک است (به معنی حروفی که به صورت ریاضی ساخته شده است) به همان اندازه که من برای یک صورت بدن راحت هستم. این به هیچ وجه آکادمیک نیست، و آنچنان دوستدار رسانه نیست، اما یک چهره شرکتی بسیار موفق است.

برای تضاد با کابین، می‌توانید حروفی مانند Buenardانتخاب کنید. > Buenard به همان اندازه شرکتی است، نسبت‌های مشابه کابین دارد، اما اشکال سنتی‌تر آن برای تأکید بر هندسه کابین است.

cabin-buenard

تایپ‌ها با فرم‌های متضاد، کابین و بوئنارد

 

نتیجه گیری

تایپ‌فیس‌های مختلف، در نسبت‌های مختلف، طعم‌های متفاوتی را در طرح‌های شما نشان می‌دهند. مانند بسیاری از چیزها، محدودیت اغلب توصیه می‌شود زیرا ترکیب حروف چاپی فرآیندی پیچیده است.

نحوه ترکیب تایپ‌فیس‌ها واقعاً مهم نیست، آنچه مهم است نتیجه نهایی است. با این حال، زمانی که ریسک می‌کنید و به دنبال جفت‌های غیرمنتظره می‌گردید، رضایت‌بخش‌ترین نتایج را خواهید دید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *