چگونه بازطراحی یک آیکون ادراکات را در سراسر جهان تغییر می دهد


بعضی نمادها آنقدر معمولی هستند که تا زمانی که تغییر نکنند، دوبار در مورد آنها فکر نمی کنیم. یکی از این تصاویر که در حال تغییر است، “نماد بین المللی دسترسی” است که معمولا به عنوان “نماد ویلچر” شناخته می شود.

شکی نیست که نماد موجود به راحتی قابل تشخیص است. مشکل، به‌ویژه برای افرادی که قرار است نماینده آن باشد، این است که کاربران ویلچر را منفعل و غیرفعال نشان می‌دهد – تغییر اصلی حتی افراد ویلچر را بدون سر نشان می‌دهد. مبارزه با این مشکل پروژه نمادهای قابل دسترسی است، ابتکاری که برای کمک به تغییر نگرش کاربران ویلچر طراحی شده است. با طراحی مجدد نماد کلاسیک برای تمرکز بر فرد، به جای معلولیت. طراحی جدید به راحتی قابل تشخیص است، و مطابق با ADA است، اما همچنین دارای یک فرد است که کنترل حرکت خود را دارد و با قدرت خود در جهان حرکت می کند.

features

هر عنصر نماد به دقت ارزیابی شده است تا اطمینان حاصل شود که نماد جدید هیچ یک از معانی منفی نماد قبلی را ندارد. مطمئناً طراحی جدید با دیدگاه دهه 1960 از افراد دارای معلولیت که نسخه اصلی را تولید کردند، مطابقت ندارد.

این پروژه تلاش های مردمی را برای جایگزینی علائم قدیمی با نماد آینده نگر جدید تشویق می کند. هم شابلون ها و هم برچسب ها برای کسانی که مایل به اعمال تغییرات هستند در دسترس هستند.

پروژه Accessible Icon نمونه ای عالی از این است که چگونه طراحی می تواند جهان را برای بهتر شدن تغییر دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *