چگونه تصویرسازی احساسات را به UX اضافه می کند


از نقاشی‌های غار 45000 ساله گرفته تا نمودارهای موشک فضایی قرن بیست و یکم، تصاویر مدت‌هاست که نقش مهمی در ارتباطات انسانی بازی کرده‌اند.

موانع بین زبانی و سوادآموزی را به تصویر می‌کشد و به افراد اجازه می‌دهد حالات و احساسات پیچیده‌ای را که با کلمات نمی‌توانند درک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. وقتی کوچک بودیم می توانستیم E.H. تصاویر شپرد از وینی پو و دوستان طولانی مدت قبل از اینکه بتوانیم A.A. سخنان میلن.

کلمه “تصویر کردن” دو معنی اصلی دارد: ایجاد تصویر از. و برای نشان دادن یا ارائه مثالی از. در زمینه وب، تصویر بخشی تزئینی است، بخشی سیگنال احساسی است که با ترسیم یک تصویر استعاری به ایجاد یک تصور خاص برای کاربر کمک می کند.

 

چرا از تصاویر در وب سایت استفاده کنیم؟

تصویرها ابزار کوتاه نویسی مفیدی برای انتقال حالت یا لحن، صدای یک نام تجاری ارائه می دهند.

می توانید استدلال کنید که نمادها به دلیل تصویری بودن، تصویر هستند، اما نماد هستند. آیکون ها ممکن است و معمولاً باید از نظر سبکی با تصاویر مطابقت داشته باشند، اما خود تصویرسازی نیستند. نماد یک نمایش ساده از یک شی، ایده یا عمل است. برای مثال، «جستجو» معمولاً با یک شکل ذره بین نشان داده می شود.

از سوی دیگر، تصاویر پیچیده‌تر هستند. آنها یک کیفیت احساسی اساسی را منتقل می کنند که با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار می کند. تصاویر می توانند بدون نیاز به افزودن متن بیشتر، روایتی درباره موضوع ایجاد کنند. حتی به ابتدایی‌ترین و کاربردی‌ترین وب‌سایت زمانی که به درستی استفاده می‌شود، احساس شخصیت می‌دهد.

 

انواع محبوب تصویرسازی آنلاین

سبک‌های تصویرسازی بسیار و متنوع هستند، از طرح‌های ساده گرفته تا تصاویر دقیق، تمام رنگی و واقعی. و میزان استفاده از تصویر در سایت‌ها بسیار متفاوت است.

سبک‌های مختلف احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد و پاسخ‌های متفاوتی را برمی‌انگیزد، بنابراین مهم است که هنگام انتخاب سبک تصویرسازی به دقت فکر کنید. دو عامل عمده وجود دارد که باید در نظر بگیرید: این سایت برای چه چیزی است و چه نوع شخصیتی می خواهید به آن بدهید.

این امکان وجود دارد که موارد را به دسته‌های گسترده تقسیم کنید تا ببینید چه چیزی در زمینه‌های مختلف بهترین کار را دارد. ما می خواهیم ببینیم که چگونه طراحان می توانند از تصویرسازی برای تأثیرگذاری خوب در چهار دسته استفاده کنند…

مالی و شرکتی

خدمات مالی، فین‌تک، نرم‌افزار سازمانی و سایت‌های شرکتی بزرگ‌تر تمایل دارند از تصویرسازی به عنوان راهی برای انسان‌سازی استفاده کنند.

این سبک مینیمال است و از اشکال ساده و کم استفاده می کند. Acorns از یک موتیف ساده برگ بلوط برای مطابقت با آرم بلوط خود استفاده می کند. سایر تصاویر با حفظ سایه های سبز گره خورده اند.

این احساسی را برای شرکت‌های جدیدتر ایجاد می‌کند (Acorns در سال 2014 تأسیس شد)، به‌ویژه آنهایی که عمدتاً مبتنی بر وب هستند.

سازمان‌های قدیمی‌تر و سنتی‌تر از تصویرسازی برای اهداف مشابه استفاده می‌کنند، اگرچه ممکن است فقط به مناطق خاصی محدود شوند، جایی که می‌خواهند بر قابلیت دسترسی تأکید کنند. برای مثال Danske Bank (تاسیس شده در 1871)، در سایت شرکتی خود در بخش‌های «درباره» و «پایداری».

ویزا نیز محدودیت هایی دارد تصویر برای یک منطقه خاص، بخش Visa Direct. این باعث می شود که این سرویس خاص (جدیدتر) از بقیه خدماتی که Visa ارائه می دهد جدا شود.

یکی دیگر از رویکردهای محبوب در این دسته، گرافیک انتزاعی است. این به ویژه زمانی مفید است که نشان دادن آنچه در حال تبلیغ است دشوار باشد. برای مثال، Instabase با استفاده از پالت رنگی مشابه سایت، ترتیب اشکال هندسی را برای علاقه بصری اضافه می کند. نمادها.

یکی از نکات کلیدی با تصویرسازی در این نوع سایت‌ها، ایجاد تعادل بین دوستانه، انسانی و قابل دسترس از یک سو و جدی، قابل اعتماد و ایمن از سوی دیگر است. خیلی دوست داشتنی باشید و مشتریان بالقوه شما را جدی نخواهند گرفت. صفحه شرکتی Github دارای برخی تصویرها است، اما رنگ آن کمتر واضح است و Octocat فقط بر خلاف صفحه اصلی که غنی از تصویر است.

غذا و نوشیدنی

وقتی صحبت از غذا و نوشیدنی به میان می‌آید، اوضاع کمی آزادتر می‌شود. سبک ها بسیار متفاوت هستند و شخصیت منتقل شده می تواند قوی تر و فردی تر باشد. برخی هنوز به سمت تصویرسازی سبک می روند، با جنبه هایی مانند رنگ و نوع قوی تر، در حالی که در موارد دیگر، تصویر بسیار برجسته تر می شود.

آشپزخانه Palais و Caleño هر دو مورد اول را با خطوط خطی مناسب انجام می دهند.

تصاویر متحرک به سبک قدیمی

نوشیدنی من جای عکس‌ها را می‌گیرد. برای متعادل کردن متن در صفحه اصلی آن.

Melopeion Honey از تصاویر زیادی استفاده نمی کند، اما استفاده از آن بزرگ است.

Monkey47 را می‌توان به‌عنوان یک وب‌سایت مفهومی توصیف کرد، و تصاویر نقش کلیدی دارند. (منوی رسانه های اجتماعی واقعاً جذاب است.)

مهمان نوازی و اوقات فراغت

در این دسته، آنچه کاربران واقعاً می‌خواهند ببینند، عکس‌ها هستند، اما تصویرسازی نیز می‌تواند کمک کند. یک عکس فقط می‌تواند ظاهر چیزی را نشان دهد، در حالی که تصویر می‌تواند بعد احساسی اضافی مرتبط با یک تجربه را اضافه کند.

در نهایت، کرایه اتومبیل Protos از مقداری خوب استفاده می‌کند ، تصاویر ساده برای تأکید بر جنبه تعطیلات کسب و کار آن.

Comptoir Libanais عکس‌ها را با تصویر ترکیب می‌کند تا هویتی بسیار متمایز ایجاد کند.

هتل فریدا همچنین درباره شخصیت و سبک ویکتوریایی است تصاویر خارق العاده حیوانات به ایجاد یک عجیب و غریب کمک می کند.

Highcourt از تصاویر چیدمان ساده و تلطیف شده برای ارائه یک نمای کلی از فضای داخلی ساختمان به جای عکس استفاده می کند. می تواند.

The Neverlands فقط از تصویر استفاده نمی‌کند. کل سایت یک تجربه همهجانبه بر اساس تصویر است.

وب مسئول

سایت‌هایی که شرکت‌های اخلاقی و یا پایدار، مراقبت از پوست طبیعی، غذاها و نوشیدنی‌های طبیعی و/یا ارگانیک، محصولات گیاهی، مسئولیت‌های اجتماعی و غیره را تبلیغ می‌کنند، به شدت به تصویر متکی هستند، به‌ویژه اگر نسبتاً جدید باشند.

اغلب، این به شکل نقاشی‌های گیاهی است که کنایه‌ای تنبل از طبیعت ایجاد می‌کند، اما همچنین می‌تواند شامل انتقال اطلاعات به‌گونه‌ای باشد که به عنوان سخنرانی در نظر گرفته نشود.

روح‌های وحشی با احساسی تصادفی بودن در محل تصویر آن.

جین سوپرفود کار گیاه را انجام می دهد، اما در اینجا به مواد گیاهی اشاره دارد، بنابراین بسیار مرتبط است.

صفحه اصلی شرکت Capsul’in یک پیشنهاد نسبتاً استاندارد است، اما برای ضریب صفر، دارای بخش جداگانه ای با تصاویر است که به توضیح ویژگی های محصول کمک می کند.

مسئولانه اهدا کنید از تصویر استفاده می‌کند تا توضیح دهد که چگونه یک اقدام خوب می‌تواند به طور سهوی آسیب‌رسان باشد بدون اینکه ظاهر شود سرزنش یا حمایت کنید.

انواع مارک‌های کودکان از تصویرسازی استفاده می‌کنند – حتی زمانی که والدین یا سرپرستان آنها واقعاً هدف هستند – و Little Yawn Collective رویکردهای دوستدار کودک و محصول طبیعی را با تصاویر حیوانات خواب آلود خود ترکیب می کند.

تصویرسازی می‌تواند ابزار قدرتمندی در زرادخانه یک طراح باشد، اما درست کردن آن می‌تواند دشوار باشد زیرا احساسات را برمی‌انگیزد، و احساسات ذهنی هستند.

درست مانند نوع یا رنگ، باید به درستی و با دقت استفاده شود. گاهی اوقات کمتر، بیشتر است، و گاهی اوقات قرار دادن کاملاً درست می تواند بین یک طراحی موفق و یک فلاپ تفاوت ایجاد کند.

این فقط گزیده‌ای از طیف گسترده‌ای از سبک‌های تصویرسازی و کاربردهای موجود در وب است، اما امیدواریم زمانی که در حال بررسی این موضوع هستید که آیا و چگونه از تصاویر در پروژه بعدی خود استفاده کنید یا خیر، نقطه شروعی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *